
بعد از خواندن این مقاله شما قادر خواهید بود یک عنوان قدرتمند را برای متن تبلیغ نویسی خود انتخاب کنید.
پس با ما در خواندن مقاله چگونه تیتر جذاب برای متن تبلیغاتی بنویسیم همراه باشید.
با ما باشید تا عناوین جذابی را برای متن انتخاب کنیم و کاربران را وادار به واکنش در برابر تیتر متن تبلیغاتی خود کنیم.
روش انتخاب تیتر جذاب برای مقالات سایت
یکسری روشهای مهم که شما تابهحال از آنها اطلاع نداشتید و یا به آن توجه نمیکردید.
ما در این مقاله به شما قلاب های مهمی خواهیم داد تا بتوانید ماهی های فراوانی بگیرید.
این به خود شما بستگی دارد که چگونه از قلاب ها برای ترغیب کاربران سایت خودت استفاده می کنید.
باید یاد بگیرید که از هر عنوانی در بهترین زمان خود استفاده کنید.
همچنین برای مقالات و صفحات لندینگ پیج مهم خود و همچنین صفحاتی که برای آنها کمپین رفته اید سعی کنید بیشتر تحقیق کنید.
یکی از روشها برای بررسی و تست استفاده از صفحات A/B تست هست.
با کمک این روش می توانید عنوان های متفاوت بکار ببرید و متوجه شوید که چگونه باید یک ترکیب خوب برای صفحه هدف خود استفاده کنید.
پیشنهاد من: چگونه یک تبلیغ نویس حرفه ای شویم؟ رازهای ناگفته تبلیغ نویسی
1) استفاده از آمار ارقام در عناوین:
وقتی شما در سرچ گوگل میان انبوهی از تیترها به عنوانی برمیخورید که اعداد خاصی در آن قرار دارد، چه واکنشی به آن میدهید؟
کاربران شما نیز همانند شما عناوینی که دارای اعداد واقعی نه دروغین داشته باشند و در متن آن عبارتهای شمارهدار وجود داشته باشد و ترفندهای سریع را نشان دهد را دوست دارند.
مثلاً: 20 روش برای انتخاب بهترین عنوان مناسب برای متن تبلیغاتی.
2) ارائه یک پیشنهاد به خود کاربر:
در بعضی مقالات شما برای کاربر از یک روش خاص صحبت میکنید، حتی شاید این روش شامل چند تکنیک در خود باشد.
شما بهطور مستقیم و صریح به کاربر میگویید که این کار را انجام دهد تا به هدفش برسد.
مثلاً: با انجام این روش شما 10 سال جوانتر خواهید شد.
3) عنوانهای دستوری در عنوان:
به کاربران خود دستور دهید که اگر میخواهند به هدف موردنظر خود برسند آن کار را انجام دهند.
مثلاً: برای موفقیت در کسب وکار باید از این راه عبور کنید.
4) استفاده از کلمات هیجانانگیز:
عناوینی که کاربران را به هیجان و اشتیاق وادار میکنند و درنهایت آنها را به یک چالش زیبا دعوت میکنند، عناوین جالبی هستند.
محتواهایی که به شکل نظرخواهی و پرسش و پاسخ هستند، میتوانند از این واژهها استفادهی بهتری ببرند.
مثلاً: با پاسخ به 10 سؤال تست فروشندگیتان را امتحان کنید.
مثلاً: برای فروش حتماً باید از این مرحله رد شوید.
پیشنهاد من: 15 گام طلایی تبلیغ نویسی در وب
5) عنوانهای خاص:
بعضی مقالات برای گروه مخاطب خاصی هستند. استفاده از عناوین خاص که برای جلب نظر آنها بکار برده میشود، میتواند گزینه خوبی باشد تا مشتریان خاصی را به سمت سایت خود بکشانید.
مثلاً: چگونه امنیت سایت وردپرسی خود را تأمین کنیم؟
مثلاً: چگونه با فرزندان 15 تا 18 سال ارتباط برقرار کنیم؟
6) عنوانهای قدرتمند:
جملات تأکیدی باعث میشود تا کاربر احساس کند اگر این مقاله را نخواند، یک نکته ارزشمند را از دست بدهد.
مثلاً: بعد از خواندن مقاله فروش شما حداقل 3 برابر خواهد شد.
7) استفاده نکردن از واژههای کلی و نامفهوم:
بدون شک اگر عنوانی نتواند منظور خود را بهطور واضح به کاربر برساند، هیچوقت نمیتواند تأثیری در تصمیم کاربر ایجاد کند.
مثلاً: چطور میخواهید موفق شوید؟
آیا شما میتوانید تشخیص دهید که این تیتر درباره چه موفقیتی صحبت میکند؟
8) رفع بزرگترین مشکل مخاطب:
این عناوین میتواند اکثر کاربران را وادار کند تا بر روی تیتر کلیک کرده و تا انتهای متن را بخوانند.
یکی از بهترین تیترها برای متون تبلیغاتی این نوع تیترها میباشد.
کاربران همیشه به دنبال این هستند تا راهحلی برای حل مشکل خود پیدا کنند.
اگر شما بتوانید این کار را انجام دهید، توانستید اعتماد کاربر را به سمت خود جلب کنید.
مثلاً: بهترین راه برای کاهش وزن در 2 ماه.
مثلاً: 5 روز به شارژ گوشی خود اضافه کنید.
9) عنوانهای احساسی:
عنوانهای احساسی بهاینعلت که با علایق شخصی و درونی مخاطب درگیر میشود موردتوجه اکثر تبلیغ نویسان و محتوا نویسان قرار میگیرد.
شما میتوانید با استفاده از علایق شخصی کاربران و قرار دادن آنها در عنوانها با استفاده از روشهای گفتهشده مخاطب را جذب کنید.
مانند: عشق، شادی، حس غرور، ستایش شدن، برتری داشتن، بهترین بودن و …
مثلاً: 10 کاری که شما را در تمام مراحل زندگی خوشحال میکند.
10) تیترهایی که بین دو یا چند چیز مقایسه میکنند:
مردم دوست دارند بین چیزهایی که نیاز دارند یا خواهان دریافت آن هستند یک مقایسه انجام دهند.
اکثراً کالاهای فیزیکی و خدماتی را شامل میشود؛ زیرا لمس کردن آن راحتتر است.
مثلاً: به نظر شما دوربین اپل بهتر است یا سامسونگ؟
11) نتایج ملموس و سریع و همراه با آمار و ارقام:
کاربران امروزی به دنبال دریافت بهترین امکانات و آموزشها در کمترین زمان هستند.
مهمتر از آن این است که بتوانند در کوتاهمدت آن را پیشبینی و تحلیل کنند.
پس اگر بتوانید در تیتر خود هم به کاربرد سریع آن وبت نتایج سریع آن بهطوری که بتوانند آن را در کوتاهمدت تست کنند، کمک شایانی به آنها کردهاید.
مثلاً: فقط 10 روز با کم کردن 5 کیلو از وزنتان فاصلهدارید.
12) استفاده از نام افراد معروف:
کاملاً مشخص است که منظورمان چه چیزی است؛ اما نکته مهمتر این است که نگویید افراد معروف این کار را کردهاند، بلکه کاربر را جزء آن دسته قرار دهید.
مثلاً: با انجام (این کار) شما هم مثل بیل گیتس موفق هستید.
13) شوخی نکردن در عنوانها با احساسات مردم:
در کشور ما مردم بههیچوجه با کسی که با احساسات آنها بازی کند و به تمسخر بگیرد، هیچگونه اعتماد و رابطهای با او نخواهند داشت.
برعکس در کشورهای اروپایی قضیه کمی متفاوت است.
حتی آنها در عنوانهای خود کاربران را مورد تمسخر و آزار قرار میدهند. البته نه در تمام کشورهای خارجی.
مثلاً: شباهت یک خوک با یک آدم بیبرنامه.
مثلاً: مطمئن باش که من از تو (تو این کار) بهترم.
14) ارائهی پیشنهاد جالب:
عنوانهایی که حس اشتیاق و هیجان را در کاربر بیشتر میکند و باعث میشود که کاربر هدف ما با خواندن این عنوان جذب آن شود و بر روی آن کلیک کند.
نکته مهم این است که میتوانیم برای اینکه یک محصول خاص نیز برای یک عده خاص تولید کنیم، از این روش استفاده کنیم تا آمار بهتری از بازار محصول موردنظر را بیابیم.
مثلاً: چگونه کمتر از 2 ماه درآمد خود را از بورس 5 برابر کنیم؟
15) مزایا را به سؤال تغییر دادن:
شما باید ویژگیهای محصولات خود را به مزایا تبدیل کنید؛ مثلاً از خود بپرسید که این محصول چهکاری برای مخاطب انجام میدهد؟
سپس آن را با خلاقیت خود به یک جمله سؤالی زیبا تبدیل کنید و کمی چاشنی به آن اضافه کنید.
مثلاً: با فروش 3 برابری در یک ماه کل هزینههای یک سال را انجام دهید.
16) استفاده از عناوین رایگان و فرصت محدود:
این عنوانها بسیار کاربردی هستند و اکثر این مقالات، مرتبط با یک محصول خاص و گرانقیمت هستند.
برای ایجاد یک کمپین نیز میتوان از این تیترها استفاده کرد.
مثلاً: فقط تا 3 وز دیگر میتوانید محصول…را با 80 درصد تخفیف بگیرید.
17) عنوانهای مخصوص برند:
بعضی از شرکتها و افراد یکسری از عنوانهای خاص که فقط کاربران وفادار و مشتریان همیشگی دارند، استفاده میکنند.
البته بهتراست بگویم که این عناوین باید با برند و شخصیت شرکت و حتی خود شما و مخصوصا کاربرانتان سازگار باشد.
مثلاً: دوره دوم از سری سوم انجمن هکرها.
18) استفاده از کلمات جایگزین:
مهمترین کاری که هر وبلاگ نویس و کپی رایتر باید به آن مسلط باشد جایگزین کردن کلمات و بکار بردن صحیح و بهموقع آن در تیتر میباشد. کلماتی که بیشتر با احساسات و مخصوصاً احساسات ملت سروکار دارند، گزینه بهتری هستند.
مثلاً: با انجام این کار 15 روز زودتر لاغر شوید.
مثال دوم: فقط به 2 هفته تا شادابی و خوشاندامی خود نیاز دارید.
جالب بود نه! به همین راحتی.
19) عنوانهای داستانی:
مردم تیترهایی که بهصورت یک داستان موفقیت یا شکست در یک چیزی که آنها نیز آن را تجربه کردهاند و یا میخواهند تجربه کنند را بیشتر درک میکنند و اکثراً آن را قبول میکنند.
شانس جذب کاربر با این نوع تیترها نیز رتبه بالایی دارد.
مثلاً: من در 3 ماه با (این روش…) سودم را 3 برابر کردم. شما چطور؟
20) تیترهای جدید و تازه:
در مورد وسایل بروز و آموزشهای موردنیاز که نیازمند بروز بودن هستند و یا هر چیز جدیدی که تازه به بازار آمده، صدق میکند.
بهتر است از این نوع عنوانها در ابتدای یک کمپین بازاریابی استفاده کرد تا بتوان افراد را برای آشنایی با محصول موردنظر آماده کرد.
اگر بتوان حس انتظار را نیز در این نوع تیترها قرار داد، تأثیر آن دوچندان میشود.
مثلاً: منتظر اولین رونمایی محصول “تبلیغ نویسی برای حرفهای ها” باشید.
بهجز این روشها شما میتوانید با خلاقیت خود نیز تیتر مناسب برای متن تبلیغات خود بکار ببرید و حتی با ترکیب این روشها عنوان مناسب برای متن تبلیغ خود پیدا کنید.
انتخاب تیتر مناسب سئو شده
در انتخاب تیتر مناسب 2 نکته مهم وجود دارد، یکی مناسب بودن آن ازلحاظ سئو و دیگری جذب کاربر با عنوان جذاب. در این مقاله کاملاً این دو نکته را شرح میدهیم.
گوگل در انتخاب بهترین مقاله برای نیاز کاربر، ابتدا عنوان و تیتر آن را نگاه میکند.
درنتیجه دقت شما در انتخاب تیتر مناسب باعث میشود بدون اغراق حتی فروش شما افزایش یابد.
اگر بهترین مقاله نوشته شود اما عنوان مناسبی نداشته باشد، هیچوقت خوانده نمیشود.
با این توضیحات به جستجوی یک عنوان مناسب میپردازیم. بازهم میگویم عنوان اهمیت زیادی دارد، در انتخاب آن سلیقه به خرج دهید.
البته روش های بیشتری هم وجود دارد و چکلیت هایی هم در اینترنت برای تیتر مقالات وجود دارد. پیشنهاد می کنم که حتما انها را هم بخوانید.
اگر هم علاقه دارید تا در ایم مقاله یک سری از کلمات موردنظر برای عنوان های تبلیغاتی را قرار بدهم حتما در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.
قدم اول: سرچ کلمه در گوگل
اولین قدم سرچ کلمه موردنظر در گوگل کیوردپلنر میباشد. تا بتوانید کلمات بهتری را برای عنوان مقالات خود بکار ببرید.
برای انتخاب یک عنوان مناسب شما باید در مرحله بعد به قدرت آن کلمه در سرچ گوگل پی ببرید.
اینکه کاربران بیشتری کلمه موردنظر شمارا سرچ کنند، میتواند گزینه خوبی باشد.
در ضمن به تعداد رقبای خود که آن کلمه را در عنوان مقالهی خود آوردهاند، دقت کنید.
اگر در کلمات موردنظر رقبای کمتری وجود دارد، شانس موفقیت شما برای جذب کاربر، بیشتر خواهد بود.
وقتیکه شما در گوگل کلمهای را سرچ میکنید، گزینههای مرتبط را به شما نشان میدهد.
با بررسی دقیقتر در رابطه با کلمات مرتبط میتوانید کلمه موردنظر خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید.
باید ببینید که کاربران چگونه موضوعی که شما درباره آن میخواهید مقاله یا هر نوع محتوایی در سایت قرار دهید را سرچ میکنند.
اکثر کاربران اینترنتی جملات خود را به شکل سؤالی مطرح میکنند.
تا به الآن شما توانستید یک کلمه خوب برای بهینهسازی عنوان مقاله خود انتخاب کنید.
البته این کار زیاد هم آسان نیست و باید زمان کافی برای این بخش انجام دهید، زیرا مهمترین مرحله انتخاب تیتر مناسب، مرحله تست قوی بودن سئوی آن است.
حتماً تیترهای مرتبطی که گوگل به شما نشان میدهد را مدنظر قرار دهید.
بهتر است آن کلمات را اگر در عنوان قرار نمیدهید در متن مقالات خود قرار دهید و یا در زیر عنوانهای مقالات خود آنها را جای دهید.
قدم دوم: انتخاب عنوان مناسب جذاب برای مقالات
مرحله بعدی انتخاب یک عنوان جذاب است که کاربر با دیدن آن در صفحات گوگل و یا حتی در بین مقالات سایت بر روی آن کلیک کند.
روشهای مهم و تستشدهای را در این مقاله به شما خواهیم گفت.
1-انتخاب تیتر سؤالی برای مقالات:
در قسمت یادآوری که در بالا گفته شد، بیان کردیم که اکثر کاربران کلمات مدنظر خود را به صورت سؤالی در سرچ گوگل قرار میدهند.
علت این امر فقط به این خاطر است که گوگل ساختهشده تا سؤالات کاربران را پاسخ دهد.
کاربران نیز همیشه سعی دارند از چیزهایی که نمیدانند و دوست دارند در رابطه با آن اطلاعاتی کسب کنند، به سمت گوگل بیایند.
گوگل نیز بهترین انتخابها را بر اساس نیاز مخاطب و همچنین کلمات سئو شده در اختیار کاربران قرار میدهد.
2- انتخاب تیتر تعجبآور:
این روش که باعث جلب توجه خاصی در کاربران میشود، بسیار کم استفاده میشود.
علت این امر به این خاطر است که نویسندگان سعی دارند که فقط کاربر بر روی تیتر آنها در سرچ گوگل کلیک کند.
اما یک مقالهی جالب و باورنکردنی که کاملاً واقعی باشد، میتواند یک محتوای بسیار کاربردی باشد و حتی میتوان آن را به شکل محتوای ویروسی در سطح اینترنت به اشتراک گذاشت.
کاربران زیادی در سطح اینترنت وجود دارند که علاقه خاصی به اشتراکگذاری این نوع مقالات دارند.
3- به آنها بگویید چهکاری انجام دهند:
اکثر کاربران به این دلیل که از چیزی اطلاع ندارند و میخواهند که آن را انجام دهند، ولی نمیدانند که چطور آن را انجام دهند تا در آن کار موفق شوند، در گوگل سرچ میکنند.
محتواهایی ازایندست باعث حس اعتمادسازی در نظر کاربر میشود؛ زیرا شما توانستید به آنها کمک کنید.
این نوع عنوانها و محتواها باعث میشود که کاربران به مطالب دیگر سایت شما نیز سر بزنند.
4- عنوان شما چه مشکلی را برطرف میکند؟
اگر کمی دقت کنید تفاوت روشهای 3 و 4 را متوجه خواهید شد.
در بخش 3 کاربر بهصورت کامل نمیداند چهکاری را باید انجام دهد و شما به او راهنمایی میکنید؛ اما در بخش 4 او از مشکل خودآگاه است، اما روش برطرف کردن آن را نمیداند.
این روش هم باعث اعتمادسازی در کاربر میشود.
در تبلیغ نویسی نیز از این روش استفاده میشود؛ زیرا کاربران بیشتر علاقه دارند برای برطرف کردن مشکل خود اقدام کنند.
پیشنهاد میکنم که از این نوع مقالات را در رابطه با محصولات و خدمات خود بکار ببرید.
برای انتخاب عنوان مناسب در تبلیغ نویسی مقاله چگونه تیتر جذاب بنویسیم را بخوانید.
5- عنوانهایی که به کاربر یا سود میرساند یا در هزینه صرفهجویی میکند:
این نوع عنوانها کاربران خاصی را به همراه دارد، زیرا کاربران زیادی به این شکل در گوگل سرچ نمیکنند.
اکثراً برای اینکه کاری را با هزینه کم انجام دهند و یا اینکه به دنبال روشی هستند تا بتوانند به موفقیت در کار خود دست یابند.
توصیه میشود از این عنوانها نیز در مقالات تبلیغاتی خود استفاده کنید؛ اما گزینه خوبی برای انتخاب تیتر مناسب است.
6- انتخاب تیتر با دادن هشدار:
مردم از اینکه به آنها در رابطه با کاری یا مسئلهای هشدار داده شود استقبال میکنند.
علت این امر به ترس از آنها از انجام کاری برمیگردد و اینکه از شکست آنها و ضرر مالی آنها جلوگیری شود.
در اینگونه عنوانها باید صادق باشید و در متن مقالات خود گزینههای جذابی را قرار دهید.
7- حس کنجکاوی را در عنوان قرار دهید:
البته این روش زیاد مانند روشهای گفتهشده نه سرچ زیادی میشود و نه بر روی آن کلیک زیادی؛ اما اگر بتوانید یک کار جالب و منحصربهفرد انجام دهید، قابلیت اشتراکگذاری بالایی دارد.
از این نوع تیترها میتوانید در زیر عنوانهای مقالات خود استفاده کنید.
نکته مهم: اکثر کسانی که حس کنجکاوی را در تیتر خود قرار میدهند، آن را بهصورت تأکیدی بیان نمیکنند.
اگر شما بتوانید عنوان را به دو روش سؤالی و حس کنجکاوی و همراه با قاطعیت و تأکیدی بودن طراحی کنید، بسیار هم موردتوجه قرار میگیرد.
8- صرفهجویی در زمان انجام کاری:
امروزه مردم به خاطر مشغله زیاد و زمان کمی که دارند، دنبال راهی هستند تا بتوانند تمام کارهای خود را به صورت سیستم سازی شده و البته در زمان کم انجام دهند.
اگر کاربران خاصی را مدنظر دارید و یا اینکه قصد ایجاد یک کمپین تبلیغاتی رادارید، این نوع عنوانها میتواند کاربران هدف شمارا به سمت سایت شما هدایت کند.
پس اول باید قدرت کلمه یا کلمات موردنظر را در گوگل بهدست بیاورید،
سپس با روشهایی که بیان کردم سعی کنید مخاطب را ترغیب به کلیک کردن بر روی عنوان خود کنید.
امیدوارم تا با دیدن این مقاله توانسته باشم، در زمان و وقت شما برای پیدا کردن یک تیتر مناسب کمک کرده باشم.
لطفاً مثالها و نظرات خود در رابطه با عنوانهای جالب در بخش نظرات بیان کنید تا دوستان بتوانند از آنها برای مقالات خود استفاده کنند.
tinyurl.com | shorl.com | gg.gg | tny.im | is.gd | u.to |