ردکردن این

استراتژی بازاریابی محتوا و انواع روش‌های بازاریابی با محتوا

فهرست موضوعات
استراتژی بازاریابی محتوا

چگونه استراتژی بازاریابی محتوا را انجام دهیم

در این مقاله در رابطه با اینکه استراتژی بازاریابی محتوا به چه شکل است و همچنین به نکات کاربردی و عملی استراتژی تولید محتوا و راه‌های تحلیل آن و چگونه با اهداف بازاریابی ما هماهنگ باشد، صحبت می‌کنیم.

استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟

استراتژی بازاریابی محتوا قسمتی از استراتژی محتوا است و مهم‌ترین کارش تعامل با کاربر، اعتمادسازی و تبدیل علاقه‌مندان به مشتریان شما هستند؛ و همچنین باعث ایجاد موقعیت خوب برند شما در حوزه کاری می‌شود.

استراتژی محتوا چیست؟

هدف از اجرای استراتژی محتوا این است که بتواند کل مجموعه بازاریابی محتوای شمارا مدیریت کند و کار را برای تیم محتوا راحت‌تر کند.

بدون داشتن استراتژی محتوا شما نمی‌توانید یک استراتژی بازاریابی محتوا که بتواند در آینده سودآوری برای کسب‌وکار شما داشته باشد را طراحی و حتی اجرا کنید.

نکته مهم: حتماً استراتژی محتوا و همچنین استراتژی بازاریابی خود را به‌صورت کامل بر روی نقشه آورده و آن را طراحی کنید؛ زیرا شما باید در مدت خاصی آنها را ارزیابی و نقاط قوت و ضعف خود را بسنجید.

استراتژی بازاریابی محتوا

دلایل استفاده از بازاریابی محتوا در استراتژی بازاریابی:

امروزه شاهد انواع شبکه‌ های اجتماعی در اطراف خود هستیم و همین‌طور ابزارهای زیادی که در اینترنت برای شناخته شدن سایت فراهم است.

اما آیا شما می‌توانید قول دهید که تا 3 یا 5 سال آینده این امکانات به همین قدرت اکنون خود، مورد استقبال قرار گیرند و ابزار دیگری جای آن‌ها را نگیرد؟

هیچ ‌کدام از آن‌ها قدرت این را ندارند . آیا مطالبی که در آن‌ها ذکرشده است چی؟

آن‌ها نیز همان قدرت خود را خواهند داشت ؟ وقتی ابزاری ضعیف شود ، محتوای آن نیز کمتر دیده می‌شود و یا فراموش می‌شود.

بنابراین بهترین راه برای یک مقاله بلندمدت می‌تواند بازاریابی محتوا بربستروب باشد؛ زیرا همیشه باقی می‌ماند و می‌تواند باعث وفاداری بیشتر مشتریان شود.

آیا استراتژی محتوای من با سایتهای دیگر فرقی خواهد داشت؟

مطمئناً شما هم‌میدانید که هر کسب‌وکاری چه رقبای زیادی داشته باشد چه اینکه رقبای کم و بازاری انحصاری باشد، نمی‌تواند از آن‌ها تقلید کند.

مهم‌ترین دلایل آن:

  • آگاهی نداشتن از مدت انقضای یک استراتژی
  • آگاهی نداشتن از اهداف بلندمدت و حتی کوتاه‌مدت واضح و دقیق
  • آگاهی نداشتن از موفقیت و یا شکست استراتژی
  • آگاهی نداشتن از یک منبع خوب برای اندازه‌گیری دقیق استراتژی
  • آگاهی نداشتن از تعداد مواد موردنیاز اجرای یک استراتژی
  • و مهم‌تر آگاهی نداشتن از تعداد استراتژی‌های آنها در پی یک هدف یا چند هدف خاص

هر شخصی و هر شرکت کوچکی و هر شرکت بزرگی باید اهداف و استراتژی‌های خاص خود را داشته باشد.

استراتژی‌های بازاریابی محتوا:

1-همیشه به یاد داشته باشید که مطالب آموزشی هستند که مخاطب بیشتری را به سمت سایت شما بکشاند.

مطالب تبلیغاتی و فروش برای مشتریان فعلی شما می‌باشد، اما برای جذب کاربر جدید باید همیشه محتوای الکترونیکی و آموزشی تولید کنید.

2-رقبای شما ازچه محتوایی برای ترغیب کاربران استفاده می‌کنند؟ با الگو گرفتن از این موارد حتی کاربران آن‌ها را نیز به‌طرف سایت خود بکشانید.

3-از آینده کسب ‌و کار خود اطلاع داشته باشید و پیش ‌بینی کنید که چه اتفاقاتی خواهد افتاد. مخاطبین شما دوست دارند که از همه زودتر باخبر شوند.

4-با اضافه کردن کانال‌های ارتباطی خود مواظب باشید محتواهای شما بی‌کیفیت نشود. به‌جای کمیت در رسانه‌ها به فکر کیفیت در آن‌ها باشید.

5-اگر در ابتدای راه هستید و نمی‌توانید محتوای زیادی تولید کنید، در آینده در یک‌زمان بندی خاص مطالب سایت خود را اضافه کنید.

اگر هفته‌ای یک مطلب می‌گذاشتید، آن‌ها به 2 یا بیشتر تبدیل کنید. اینکار در ترافیک سایت شما تأثیر زیادی دارد.

6-سعی کنید با صاحبان کسب ‌و کارهای مرتبط به سایت خود در ارتباط باشید و برای آن‌ها و حتی سایتشان محتوایی قرار دهید و با اینکار از آن‌ها بک لینک رایگان دریافت کنید.

با اینکار هم کاربر بیشتری جذب می‌کنید و هم سئوی سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

7-با نوشتن محتوای با کیفیت کاربران را به عضویت پولی خبرنامه‌های خود تبدیل کنید.

البته نیاز است که در این مرحله کاربران زیادی جذب سایت شما شده باشند و همچنین شما در حوزه کاری خود به یک متخصص تبدیل‌شده باشید.

اینکار وقت زیادی را از شما می‌گیرد و باید برای آن‌یک برنامه ‌ریزی دقیق پیش‌ بینی کرده باشید.

8-اگر در سایت خود امکان گذاشتن پست مهمان را فراهم کنید، می ‌توانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید و ترافیک ورودی سایت خود را ارتقا دهید.

ضمناً محتوایی که توسط خود کاربر نوشته شود، توسط خود او نیز در شبکه‌های اجتماعی قرار داده می‌شود و کاربران بیشتری را از برند شما مطلع می‌کنند.

حتی با نوشتن پست مهمان در سایت‌های دیگر مخاطبان آن‌ها را نیز جذب سایت خود کنید.

9-در نوشتن محتوا در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تعادل را حفظ کنید و مراقب باشید که غلط‌های املایی در نوشته‌های شما وجود نداشته باشد، زیرا شمارا غیرمتخصص نشان می‌دهد.

10-استفاده از زبان محاوره‌ای در تولید محتوا گزینه خوبی هست. در نوشتن جملات و یا گفتن آن‌ها حس صمیمیت را در مخاطب قرار دهید.

چگونه استراتژی تولید محتوا انجام دهیم؟

مراحلی باید در استراتژی تولید محتوا برداشته شود. در ادامه مهم‌ترین‌ها را به‌طور خلاصه شرح می‌دهیم.

استراتژی بازاریابی محتوا

1-چه اهدافی برای بازاریابی محتوا انتخاب کنیم.

انتخاب هدف در اجرای بازاریابی مهم‌تر از استراتژی بازاریابی محتوا هست. بدون هدف شما نمی‌توانید هیچ‌گونه استراتژی طراحی کنید.

البته منظور ما فقط هدف بازاریابی محتوای شما می‌باشد. شاید شما اهداف زیادی را داشته باشید.

نکات زیر را باید رعایت کنید:

  • آیا هدف تعیین‌شده می‌تواند باعث محبوبیت برند شود؟
  • آیا تأثیر مثبت در افزایش مشتریان احتمالی دارد؟
  • آیا باعث اعتمادسازی و کسب تجربه‌ای لذت‌بخش برای کاربران خواهد شد؟
  • آیا می‌تواند درفروش سایت مثبت عمل کند؟

این 4 سؤال و جواب دادن به آنها می‌تواند کار شمارا برای انتخاب یک هدف بازاریابی قوی کمک شایانی بکند.

البته جواب دادن به این سؤالات کار راحتی نیست و باید بر روی آنها زمان و دقت خاصی گذاشت.

استفاده از روش SMART که می‌تواند کمک بزرگی به شما در تنظیم اهداف بازاریابی بکند.

2-مخاطبان بازاریابی محتوای ما چه کسانی خواهند بود؟

مهم‌ترین کار بازاریابی محتوا ایجاد مخاطبانی است که بتوانند با شما و کسب‌وکار شما یک رابطه برقرار کنند.

با این کار می‌توانید معیارهای اندازه‌گیری بهتری را انتخاب کنید.

نکاتی را باید در این موضوع دقت کنیم تا بتوانیم مخاطب خود را بشناسیم.

  • چگونه مخاطب خود را پیدا کنیم؟
  • محتوا باید با مخاطب رابطه برقرار کند.
  • مخاطب ما به چه محتوایی بیشتر علاقه دارد؟
  • محتوا باید پاسخگوی نیاز کاربر و مشتری باشد.
  • چگونه به نیازهای مخاطبان خود دست پیدا کنیم؟
  • ارزیابی محتوای تولیدشده با پرسش از مخاطب هدف.
  • دریافت داده‌هایی درباره اطلاعات شخصی و مشکلات کاربر.
  • محتوا باید دارای یک جذابیت خاص باشد تا برند ما را متمایز کند.

نکته مهم: کاربران خود را ازنظر نوع دریافت محتوا بشناسید (کاربران شبکه‌های اجتماعی، علاقه‌مند به سایت‌ها، علاقه‌مند به انجمن‌ها) و همین‌طور نوع محتوای ارائه‌شده (متنی، پادکست، ویدیو، تصاویر، اینفوگرافیک، ای بوک و…)

استراتژی بازاریابی محتوا

3- زمان تولید محتوا و ارائه آن:

عامل مهم زمان ارائه محتوا می‌تواند باعث پیشرفت کسب‌وکار شما و افزایش قدرت نفوذپذیری شما در ذهن مشتری شود.

داشتن نظم در ارائه محتوا و قرار دادن نوع محتوای موردپسند مخاطب که مختلف هستند و تداوم در ارائه مشخص آن در یک بازه زمانی خاص، می‌تواند باعث افزایش مشتریان و کاربران بیشتر و اعتمادسازی در کسب‌وکار شود.

سعی کنید تا در تمام اتفاق‌هایی که در کسب‌وکارتان وجود دارد، مخاطبان را آگاه کنید. برای آنها یک برنامه بسازید و کاربران را مجاب به حضور در آن کنید.

پیشنهاد من: چگونه حرفه ای تولید محتوا کنیم؟

4-تحلیل استراتژی بازاریابی محتوا:

یکی از مهم‌ترین کارها که بعد از تولید محتوا حتماً باید انجام داد، بررسی کمی و کیفی محتواهای بکار گرفته‌شده برای اهداف بازاریابی در نظر گرفته‌شده است.

ابتدا اهداف را نوشته بعد استراتژی را طراحی کرده و سپس آن را اجرا کرده و در یک‌فاصله زمانی معین استراتژی را تحلیل خواهیم کرد تا به این سؤال جواب دهیم که آیا توانستیم به اهداف تعیین‌شده در ابتدا برسیم یا اینکه دوباره باید آن را طراحی مجدد کنیم؟

نکات استراتژی محتوا:

1) استفاده ازبلاگ درزمانی که سایت شما شناخته‌شده است وطرفداران زیادی دارد، زیاد کاربرد ندارد. شاید روش‌های بهتری برای جلب نظر مخاطب وجود داشته باشد.

سایت‌هایی مثل آمازون و دیجی کالا و بعضی سایت‌های شناخته ‌شده در ایران که فروشگاهی هستند از این نوع می‌باشند.

2) حتی سایت‌هایی که ذکرشده است برای اینکه در جستجوهای گوگل بیشتردیده شوند ، به تولید محتوای غنی می‌پردازند؛ زیرا اینکار سرمایه‌گذاری در بلندمدت با کمترین هزینه است.

3) برای نوشتن محتوا برای سایت زمان‌های خاصی را تعریف کنید. باید بدانید که در یک سال آینده به چه مقدار محتوا از انواع مختلف آن نیاز دارید.

4) از مخاطبان خود بپرسید که در چه زمینه‌هایی نیاز به آموزش بیشتر دارند؟ اگر شما نتوانید با کاربران خود یک رابطه دوستانه برقرار کنید، چطور می‌توانید از آن‌ها اطلاعاتی را بگیرید؟

5) همیشه از خود در هنگام نوشتن و تولید محتوا سؤال کنید که برای چه چیزی این مقاله را می‌نویسید ؟ آیا نیازی را برطرف می‌کند؟ آیا کسانی هستند که آن را بخوانند؟

6) در زندگی با بمباران محتوا سروکار داریم، پی سعی کنید بااحساس همدردی با کاربر و اینکه هدف شما برآورده کردن نیاز اوست، محتوای باکیفیت ارائه کنید.

7‌ ابزارهایی که مرتبط به تولید محتوا هستند را استفاده کنید. ابزارهای کمکی که در هر کانال شبکه‌های اجتماعی وجود دارد؛ مانند فیس‌بوک، توییتر، گوگل پلاس، لینکداین و… . همچنین از ابزارهای گوگل می‌توانید متوجه شوید که چه کلماتی بیشتر سرچ می‌شود.

8) همیشه به سؤالات کاربرانتان در قالب یک مقاله کامل پاسخ دهید. حتی خودتان نیز می‌توانید سؤالات تشویقی از کاربرانتان را در راستای نیاز آن‌ها انجام دهید. گوگل قدر این کارتان را می‌داند و به آن ارزش می‌دهد.

9) شما دوست دارید 1000 اسکناس 1000 ریالی داشته باشید یا چند گرم طلا؟ اگر شما محتوای زیاد بنویسید شاید در ابتدا بازدید خوبی شود، اما وقتی‌که مدتی از آن بگذرد کاربرانتان خسته شده و هیچ علاقه‌ای به خواندن آن ندارند.

اما اگر یک محتوا در یک بازه زمانی خاص تولید کنید که بسیار جذاب باشد و از چیزهایی بگوئید که در آینده اتفاق می‌افتد و تازه هست، کاربران به‌مراتب بیشتر و باکیفیت‌تری را به سمت مطالب سایت خود می‌کشانید.

چگونه استراتژی محتوا را ارزیابی کنیم؟

روش‌های زیادی برای تحلیل وجود دارد، اما همه‌ی آن‌ها رایگان نیستند. هم ازلحاظ زمان و هم ازلحاظ منابع مالی.

استراتژی بازاریابی محتوا

بهترین روش‌ها و مؤثرترین آنها:

• اگر مخاطبان خود را توانسته باشید ازلحاظ نوع حضور در فضاهای مختلف دسته‌بندی کنید، می‌توانید با آمارهای گرفته‌شده در همان رسانه‌ها و شبکه‌ها به اطلاعات زیادی دست پیدا کنید.
• استفاده از ابزارهای رایگان و غیر رایگان در فضای اینترنت می‌تواند گزینه خوبی برای بررسی و ارزیابی باشد؛ مانند گوگل آنالیتیک، گوگل سرچ کنسول، گوگل ترند، ابزارهای طراحی کمپین‌ها، نرم‌افزار مدیریت مشتری و فروش crm و … .
• پرسش و پاسخ‌های منظم و با برنامه مشخص از خود مخاطبین که می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.
• نگاه به آمارهای مختلف ازجمله تبدیل مخاطبان و مشتریان و همچنین آمارهای فروش و بررسی تعداد کاربرانی که با شما رابطه بهتری برقرار کرده‌اند. (تیکت ها، صفحه تماس با ما، حضور در رویدادها، تماس‌های تلفنی، عضویت خبرنامه‌ها و صفحات فرود در سایت و… .)
• استفاده از ابزارهای خودکارسازی گران و بسیار پیچیده که برای شرکت‌های بسیار بزرگ برنامه‌ریزی‌شده‌اند.

نکات مهم در استراتژی بازاریابی محتوا:

استراتژی بازاریابی محتوا

استراتژی محتوای شما باید دارای یک‌زمان مشخص باشد تا بتوانید آن را به‌راحتی اندازه‌گیری کنید؛ زیرا در ارائه بازاریابی محتوا نیاز هست که با نیاز روز مخاطب همراه شوید. چه در نوع محتوا و چه در حضور در شبکه‌ها.

کسانی که توانسته‌اند نقشه استراتژی محتوا را طراحی کرده و آن را پیاده کنند، دارای برند قوی‌تر، کاربران بیشتر، مشتری بیشتر و درنهایت فروش موفق‌تر داشته باشند.

همیشه از دیدگاه مخاطبان خود به محتوای خود نگاه بیندازید، زیرا مخاطبان شما برای شما ارزش می‌آفرینند نه محتوایی که شما فکر می‌کنید برای مخاطب مناسب است.

همیشه با مخاطبان خود در ارتباط باشید. این کار اگر در بازه‌ی زمانی کمتر باشد باعث یک اعتمادسازی خوب و موفق بین شما و کاربران شما خواهد شد.

با طراحی دقیق استراتژی بازاریابی، می‌توانید تولید آن را به‌صورت یک سیستم از پیش تعیین‌شده تبدیل کرده و نظارت خود را بر روی آن آسان‌تر کنید.

برای ارائه بازاریابی محتوا و گرفتن بهترین نتایج از آن، شما باید یک تیم محتوا طراحی کرده تا بتوانید در یک بازه زمانی اطلاعات به‌دست آمده از هر بخش را ارزیابی و نقاط ضعف و قوت آن را به‌دست بیاورید.

از اینکه توانسته باشیم برای شما یک مقاله خوب و جمع‌بندی شده در رابطه با استراتژی بازاریابی محتوا و چگونگی تولید آن و نحوه ارزیابی استراتژی ارائه کرده باشیم، خوشحالیم و امیدواریم تا بتوانید که کار محتوای خود را به‌راحتی با دیدن این مقاله از سر بگیرید.

بازاریابی محتوایی چیست؟ انواع روش‌های بازاریابی با محتوا

استراتژی بازاریابی محتوا

چرا باید بازاریابی محتوایی را انجام دهید و چه روش‌هایی برای تولید محتوا در اینترنت وجود دارد؛ و اینکه چرا کاربران باید محتوای شمارا بخوانند؟

بازاریابی محتوایی بر روی یکسری مقالات که بتواند، یک نیازی را و راه‌حلی را برای حل یک مسئله برای کاربر برآورده کند. بازاریابی محتوا در راستای استراتژی محتوا حرکت می‌کند و از آن دستور می‌گیرد.

مهم‌ترین عامل برای افزایش شناخت برند شما در اینترنت و کاربران اینترنتی، محتوای باکیفیت و قابل اشتراک‌گذاری هست.

اهمیت بازاریابی محتوا بر سئو

استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا پادشاه است، اما اگر کاربران آن را ببینند. برای آنکه کاربران مقالات شمارا ببینند، باید محتوای شما در گوگل رتبه بالایی داشته باشد.

اهمیت سئو در بازاریابی محتوایی به‌قدری بالاست که اصلاً نباید بدون یک استراتژی سئو به بازاریابی با محتوا پرداخت. قابلیت اشتراک‌گذاری محتوای شما باعث دیده شدن بیشتر مقالات سایت در گوگل و همچنین کاربران می‌شود.

برای یادگیری بهتر انواع روش‌های محتوا و چگونگی ارائه آنها مقاله چگونه تولید محتوا کنیم را ببینید.

برای اشتراک‌گذاری محتوای شما از جانب کاربران، باید مقالاتی را در سایت قرار دهید که توانسته باشد نیازهای زیر را برای کاربر برآورده کند. این مقالات باید جامع، کامل، باکیفیت، موردنیاز کاربر، حل مسئله و یا چگونگی انجام یک کار باشد.

ضمناً باید سعی شود که محتوای موردنظر کاربر با انواع فرمت‌ها به او داده شود تا بتواند به‌راحتی آنها را در کمترین زمان و به‌آسانی دریافت کند.

اهداف مهم بازاریابی محتوایی:

  • پیشرفت برند سازی شما
  • افزایش ترافیک وب‌سایت شما
  • افزایش اعتمادسازی در نزد کاربران
  • افزایش فروش با تکنیک‌های مرتبط
  • افزایش تبدیل در سایت شما
  • متخصص نشان دادن شما
  • آگاهی کاربران از برنامه‌های آینده شما

انواع روش‌های بازاریابی محتوا:

استراتژی بازاریابی محتوا

1) مقالات متنی در سایت: اکثر محتواهای الکترونیکی در اینترنت بر پایه محتوای متنی است. حدود 70% مقالات را شامل می‌شود.

2) پادکست: گوگل به مقالات صوتی جدیداً اهمیت زیادی می‌دهد. حتماً از آن استفاده کنید. می‌توانید بین مقالات خود از این نوع محتوا استفاده کنید.

3) محتوای ویدیویی: اکثر کاربران به‌این‌علت در اینستاگرام و آپارات و یوتیوب حضور دارند تا بتوانند کلیپ‌ها و ویدیوهای موردنظر خود را ببینند. ویدیوها اهمیت زیادی نزد گوگل دارند.

4) محتوای آموزشی: 90% کاربرانی که در خود گوگل کلماتی را سرچ می‌کنند، فقط به‌این‌علت هست تا اطلاعاتی را برای خود دریافت کنند و یا چگونگی انجام کاری را یاد بگیرند.

5) محتوای وبیناری: اکثر کسب‌وکارها طی 3 سال اخیر بر روی این موضوع که بتوانند از طریق اینترنت و به‌صورت مستقیم با کاربران خود صحبت کنند و حس دوستی را با آنها برقرار کنند، از این روش عالی استقبال کرده‌اند.

آر مصاحبه با افراد معروف یا کاربران: این روش نیز طی چند سال اخیر توانسته باعث افزایش قدرت برند کسب‌وکارها مخصوصاً در اینترنت شود. اگر قدرت این کار رادارید حتماً انجام دهید.

7) محتوای ایمیلی: روشی که از تمام این روش‌های گفته‌شده قدیمی‌تر است. محتوای شما به ایمیل کاربران ارسال می‌شود و کاربر بدون اینکه در آن لینکی برای خواندن ادامه مطلب در سایت باشد، کل مطلب را در ایمیل خود مطالعه می‌کند.

8) Ebook: این نوع محتوا نیز اهمیت زیادی دارد و حس متخصص بودن شمارا در نزد کاربر افزایش می‌دهد.

9) محتوای آموزشی غیر رایگان (محصولات آموزشی): بله! این محصولات نیز به‌عنوان یک محتوای عالی در سایت شما باعث افزایش قدرت برند شما و ایجاد حس متخصص بودن در نزد کاربر می‌شود.

چرا باید به تولید محتوای الکترونیکی پرداخت؟

استراتژی بازاریابی محتوا

اهمیت این موضوع روز بروز بیشتر می‌شود. حتی تا چند سال پیش کسی در این رابطه که محتوا می‌تواند مهم‌ترین عامل پیشرفت یک کسب‌وکار در دیجیتال مارکتینگ شود، کمی تردید داشت.

اما امروزه می‌بینید که کسب‌وکارها حتی گروه‌های بازاریابی و استراتژی دارند؛ زیرا آنها باید تمرکز خود را برای جذب کاربران هدف قرار دهند. این کاربران‌اند که سرمایه‌ی یک کسب‌وکار هستند.

مهم‌ترین عامل برند سازی در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ فقط بازاریابی محتوا است. به‌قدری اهمیت دارد که روزانه آمارهای بسیار وحشتناکی را از سایت‌های آمار دهنده در رابطه با انتشار محتوا در سایت‌های جهان شاهد هستیم.

امروزه شرکت‌های بزرگ به خاطر اینکه ضررهای مالی هنگفتی را متقبل نشوند و این بازار وسیع را (کاربران اینترنتی) به کسب‌وکارهای نوپا و کوچک نبازند، مجبور هستند تا از این روش با آنها به جنگ بپردازند.

بهترین، کم‌هزینه‌ترین و سریع‌ترین راه برای اینکه کسب‌وکارهای نوپا بتوانند، برای خود نامی دست‌وپا کنند و در مقابل شرکت‌های بزرگ پیروز باشند، بازاریابی محتوایی است.

اگر شما بتوانید در کسب‌وکار خود یک تیم محتوا ساز داشته باشید، به شما قول می‌دهم که می‌توانید در هر حوزه‌ای موفقیت‌های زیادی را کسب کنید. داشتن یک گروه بازاریابی محتوا مهم‌ترین کار در ابتدای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ است.

به‌عنوان‌مثال:2 نفر نویسنده – یک نفر سئو کار – دو نفر مدیر شبکه‌های اجتماعی- یک نفر مأمور اشتراک‌گذاری محتوا – دو نفر مأمور طراحی ویدیو و صوت و… – و یک نفر مدیر و استراتژیست بازاریابی محتوا

نویسنده:

یکی از سخت‌ترین کارها نوشتن تمام‌وقت است، اما اگر عاشق نوشتن باشید، این کار را به بهترین نحو انجام می‌دهید.

یک نویسنده باید چیزهایی را بداند:

• آشنایی با سئوی مقدماتی
• قابلیت نوشتن و طراحی هرگونه محتوا بر اساس استراتژی بازاریابی
• متخصص نوشتن محتوای باکیفیت و کاربرپسند
• آشنایی با حوزه‌ی کاری مرتبط
• روحیه‌ای تحلیل‌گر تا بتواند تأثیرگذاری محتوا را تشخیص دهد.
• آموزش‌دیده دوره‌های بازاریابی محتوا

سئو کار:

رقابت امروز در اینترنت بر سر این است که چه کسی در سرچ کاربران سایتش در رتبه‌ی اول هست. بنابراین اهمیت سئو روز افزون می شود.

ویژگی و مسئولیت یک سئو کار:

• آشنایی کامل با مباحث سئوی آنلاین و آفلاین
• تأثیرگذار بودن در افزایش قدرت برند
• استراتژیست سئو و همکاری با تیم محتوا
• داشتن ارتباط خوب با سایت‌های دیگر برای افزایش قدرت برند سایت
• آشنایی کامل به تبدیل کاربران به مشتریان
• آشنایی کامل با مبحث تجربه کاربری (UX)
• کمک به تیم نویسنده برای محتوای سئو شده

مدیر شبکه اجتماعی:

مهم‌ترین کار او افزایش تعداد کاربران در شبکه‌های اجتماعی وب‌سایت شما است و اینکه بتواند با ایجاد کمپین‌های برنامه‌ریزی‌شده در شبکه‌های اجتماعی به افزایش برند شما کمک کند.

حضور در شبکه‌های فیس‌بوک، توییتر، لینکداین، گوگل پلاس، اینستاگرام و تلگرام که مهم‌ترین شبکه‌های مورد استقبال ایرانیان هستند و همچنین اشتراک‌گذاری ویدیوها در سایت‌های مرتبط از کارهای دیگر مدیر شبکه اجتماعی هست.

او باید با کاربران سایت شما از طریق این رسانه‌ها به تبادل اطلاعات بپردازد تا بتواند حس دوستی بین کاربران و سایت را ایجاد کند.

ارائه گزارش‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی هم ازلحاظ حضور بیشتر در شبکه‌های اجتماعی و پیدا کردن روش‌های جدید و هم‌چنین ارائه بازخوردهای به‌دست آمده از این شبکه‌ها باید توسط او انجام شود.

البته شاید نیاز باشد بر اساس بزرگی یا کوچک بودن کسب‌وکارتان به یک ا چند مدیر اجتماعی نیاز داشته باشید.

مأمور اشتراک‌گذاری:

البته مدیر شبکه اجتماعی و همچنین سئو کار سایت شما نیاز زیادی به کسی که بتواند تمامی محتواهای سایت شمارا با توجه به نوع ارائه محتوا به اشتراک بگذارند، دارند.

تا بتوانند نام برند شمارا در تمام جاهایی که کاربران هدفتان حضور دارند، نشان دهند.

مطمئناً شما فقط به محتوای متنی یا نوع خاص دیگری متمرکز نمی‌شوید.

پس باید تمامی محتواهای شما ازجمله ویدیویی، پادکست‌ها، اسلایدها، اینفوگرافیک ها، تصاویر، Ebook ها و سایر محتواها را در رسانه‌های مرتبط به اشتراک بگذارید.

این کار باعث می‌شود که شما همیشه در ذهن کاربران به‌عنوان یک مرجع شناخته شوید و این عامل باعث موفقیت و پیشرفت کسب و کسب‌وکارتان شود.

گرافیست:

کسی که بتواند تمام محتوای متنی شمارا به روش‌های دیگر تبدیل کرده و یا اینکه یک محتوای قابلیت اشترک گذاری را طراحی کند.

مسلماً باید بتواند ویدیو، صوت، اینفوگرافیک، گیگوگرافیک، Ebook و بقیه فرمت‌های موردنظر را طراحی کند.

ضمناً باید با بقیه اعضای گروه محتوا برای به اشتراک‌گذاری بهترین نوع فرمت که کاربرپسند نیز باشد، همکاری کند.

استراتژیست:

هسته اصلی تیم محتوای شما که متضمن موفقیت یا عدم موفقیت شما هست.

در رابطه با استراتژی محتوا و اینکه چه‌کارهایی را باید یک استراتژیست در سایت پیاده کند ، در مقاله چگونه استراتژی بازاریابی محتوا را انجام دهیم کاملاً صحبت کردیم.

اگر نیاز دارید که اطلاعات بیشتری را در رابطه با بازاریابی محتوایی بدانید، می‌توانید سؤالات خود را در بخش نظرات بپرسید.

امیدوارم که توانسته باشم اطلاعات خوبی را به شما در رابطه با بازاریابی محتوایی داده باشم.

is.gd tny.im alturl.com cutt.ly shorturl.at shorl.com

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *