
در این مقاله به شما خواهیم گفت تبلیغ نویس حرفهای کیست و چطور باید یک تبلیغ نویسی حرفهای را برای سایت انجام دهد.
تبلیغ نویسی حرفهای چه ویژگیها و مزایایی باید داشته باشد و در ادامه هزینه یک تبلیغ نویسی حرفهای را میتوانید پیشبینی کنید.
تبلیغ نویسی حرفهای
تبلیغ نویسی باید دارای اصول و قوانین خاصی باشد تا آن را بهعنوان یک تبلیغ حرفهای بتوان در نظر گرفت.
یک تبلیغ حرفهای باید اصول زیر را داشته باشد:
- هدف از ارائه محصول موردنظر چیست؟
- کدامیک از مشکلات بزرگ مخاطب هدف را در برمیگیرد؟
- آیا بزرگترین ویژگی و مزیت محصول میتواند بزرگترین مشکل مخاطب را حل کند؟
- بعد از خرید محصول از طرف کاربر چه ارزشی به او خواهد رسید؟
- آیا متن تبلیغ شما قادر به برانگیختن احساس شور و اشتیاق در کاربر میشود؟
- اصلاً چرا باید از شما بخرد و از کسی دیگر خرید نکند؟
تا حالا به این فکر کردید که یک تبلیغ نویسی حرفهای توسط کسی باید نوشته شود که خود نیز باید بهعنوان تبلیغ نویس حرفهای شناختهشده باشد؟
تا وقتی نتوانید یک تبلیغ نویس حرفهای را بشناسید, نباید برای افزایش فروش خود امید داشته باشید.
پیشنهاد ویژه: حتما مطلب تبلیغ نویسی در وب را بخوانید. نکات طلایی در مورد کپی رایتر که تمام افراد مشهور جهان توصیه می کنند گردآوری شده است.
در این مقاله هدف اصلی شناخت یک تبلیغ نویس حرفهای با تمام ویژگیها و تخصصی که باید داشته باشد را به شما معرفی میکنم.
پس هرچه سریعتر بریم اصل موضوع:
تبلیغ نویس حرفهای کیست؟
قبل از شناخت تبلیغ نویس حرفهای تعاریف زیر را بهدقت بخوانید:
کپی رایتر
کسی که توانایی نوشتن متون تبلیغاتی را برای پروژههای تبلیغ نویسی چه در سایتها و چه در جوامع آفلاین دارد. همانند یک تبلیغ نویس حرفهای مهارت بالایی در ارائه ترفندهای تبلیغ نویسی را میداند و اکثراً برای شرکتهای تبلیغاتی و خدماتی فعالیت میکند. البته زیاد به روشهای بازاریابی و ادغام بازاریابی اینترنتی و تبلیغ نویسی آشنا نیست.
سئو کپی رایتر
همانند کپی رایتر ولی با شرایط ویژه, میدانم برای اولین بار او را بهطور کامل خواهید شناخت. سئو کپی رایتر برخلاف یک کپی رایتر آشنایی کامل به بازاریابی اینترنتی مخصوصاً در حوزه تبدیل کاربران رادار است.
تخصص یک سئو رایتر در تبلیغ نویسی در وب هست و برای سایتهای آموزشی و فروشگاهی و خدماتی فعالیت میکند. به همین دلیل دارای یک برند شخصی هست و کمتر بهعنوان یک تبلیغ نویس بهصورت دائمی در یک سایت فعالیت میکند.
بهتر است ویژگیهای یک تبلیغ نویس حرفهای را بیشتر بازکنیم, تا شما بهتر او را بشناسید.
ویژگیهای تبلیغ نویس حرفهای
- آشنایی کامل با سئو و بهینهسازی سایت
- آشنایی با استراتژیهای فروش
- مسلط بر طراحی و نگارش مقالات و بازاریابی محتوا
- تسلط بر ایمیل مارکتینگ و تبلیغ نویسی ایمیلی
- آشنایی با بهبود تجربه کاربری (UX)
- آشنا به انواع روشهای تبدیل کاربران و بازاریابی اینترنتی
ویژگیهای گفتهشده در یک تبلیغ نویس باید باشد و این شما هستید که باید انتخاب کنید چه نوع تبلیغی برای شما لازم و بهتر است و تا چه حد میخواهید از یک تبلیغ نویس کمک بگیرید.
تبلیغ نویسی چیست
در این مقاله بهطور کامل بیان میشود تبلیغ نویسی چیست و چطور میتواند درفروش شما تأثیر زیادی داشته باشد و چگونه باید از آن در سایت خودتان بهطور حرفهای استفاده کنید.
روشی است که در آن با استفاده از جملات و کلمات حرفهای و قدرتمند میتوانید احساسات مخاطب موردنظر را از حالت طبیعی به حالت اشتیاق برای خرید تبدیل کنید.
با این روش حتی میتوانید افرادی که انگیزه زیادی برای انجام هر کاری مخصوصاً خرید ندارند را وادار به انجام عمل موردنظر کنید.
کاربردهای تبلیغ نویسی در سایت:
تبلیغ نویسی را میتوان در تکتک جملات سایتها بکار برد اما بهطورکلی با عوامل زیر رابطه مستقیم و غیرمستقیم دارد:
روشهای تبلیغ نویسی
- تبلیغ نویسی و کاربران
- تبلیغ نویسی و مدیران سایتها
- تفاوت آن با استراتژی و فروش
- تبلیغ نویسی و تبدیل
- سئو
- سئو رایتر
- تجربه کاربری
- تبلیغ نویسی و رقبا
روشهای تبلیغ نویسی چیست
هر علمی با بکار بردن روشهای آن کاربردی میشود. تبلیغ نویسی هم باید با انجام روشها و تاکتیکهای منحصربهفرد خود راهی برای نفوذ به ذهن و درون احساسات مخاطب پیدا میکند.
با توجه به نیاز بازار, تعداد مشتریان و کاربران سایت و همینطور نوع کالایی که قرار است در اختیار مخاطب قرار بگیرد میتوان روشهای مختلفی را برای گروه موردنظر درخواست کرد.
فرض کنید: مخاطبان شما کودکان هستند و شما کالایی را برای بازی کردن در اوقات سرگرمی برای آنها در نظر دارید.
در اینجا اگر شما از واژههای کیفیت, برتری, ارزان و مانند اینها که با منطق سروکار دارند و خارج از درک مخاطب هست استفاده کنید بهتر است؟
یا از واژههای احساسی مانند زیبا, شادی, ایمنی برای کودکان و…؟
تبلیغ نویسی و کاربران
شاید برای شما هم پیشآمده باشد که در ذهن خود فکر کنید, کاربران با سرچ در گوگل و دیدن فهرستی از صفحات و لینکها وارد سایت میشوند و پس از بررسی محصولات سراچهها و نیاز خود از هر سایتی که بخواهند خرید میکنند.
ما به درست و غلط بودن آن کاری نداریم, ولی در ادامه خواهیم گفت که چطور آنها خرید میکنند.
وقتی کاربران عملیات گفتهشده را انجام میدهند به نکاتی نگاه میکنند که از دید مدیران سراچهها دورمانده است.
آنها ابتدا به نگارش متن دقت میکنند هم در صفحات گوگل و هم در صفحات سایت و در درجه دوم سعی بر این دارند که یک رابطه صمیمی را بین خود و سایت برقرار سازند.
این اتفاق ممکن است ماهها و هفتهها و در بعضی سایتها در چند لحظه اتفاق بیفتد.
مشکل اینجاست که بعضی از سایتها این روند را خیلی سریع برای مخاطب فراهم میکنند و اکثر سایتها از انجام این عمل غافلاند.
علت سریع انجام شدن این مراحل برای سایتها بهبود نقطه دید کاربران در سایت با استفاده از روشهای تبلیغ نویسی اصولی است.
پیشنهاد من: چگونه تیتر جذاب برای تبلیغات خود بنویسیم؟
تبلیغ نویسی و مدیران سایتها
مدیران سایتها نسبت به تبلیغ نویسی دارای چند تفکر درست و نادرست هستند و اکثر آنها بعد از برخورد با این مفهوم از خود سؤال میکنند تبلیغ نویسی چیست و چه کارایی دارد؟
طرز فکر مدیران سایتهای مختلف:
- بخشی تبلیغ نویسی را فریب دادن مخاطب میدانند و از آن استفاده نمیکنند.
- و بالعکس عدهای برای فریب دادن از آن استفاده میکنند.
- برخی آن را نیاز بازار خود دانسته و از آن بهره میگیرند.
- اکثریت آن را نیاز بازار خود میدانند ولی از انجام دادن آن امتناع میکنند.
- مدیران کمی هم آن را مهمترین میدانند و مطمئناً از آن استفاده میکنند.
- و از همه مهمتر فقط ۵% آن را کمک به مخاطب برای درک نیازش میدانند.
بزرگترین وظیفه تبلیغ نویسی و دلیل تبلیغ نویسی در ۲ ردیف آخر قرار دارد.
زیرا شما قرار است با مخاطب مانند یک انسان رفتار کنید و نه اینکه با فروش یک یا دو محصول اشتباه و غیرضروری او را از خود برانید.
عدهی کمی از وبمستران از این طبقه هستند و اکثر سایتها باعث شدند که تبلیغ نویسی از دید کاربر بهعنوان فریب دادن وی برای خرید از سایت است.
تفاوت تبلیغ نویسی با استراتژی و فروش
درست است که بدون استراتژی و ایجاد کمپین نمیتوانید فروش خوبی را داشته باشید اما نباید تبلیغ نویسی را با آن اشتباه بگیرید.
یادتان باشد تبلیغ نویسی در کنار استراتژی فروش باهم میتوانند فروش خوبی را ایجاد کنند.
تبلیغ نویسی و فروش دو خط موازی هستند که هر دو باید در یک راستا حرکت کنند.
اما اگر یکی از این دو نتواند کارش را درست انجام دهد همانند یک پرندهای که بخواهد با یک بالش پرواز کند.
تبلیغ نویسی و تبدیل
آیا شما فکر میکنید تبلیغ نویسی فقط در صفحه محصول کاربرد دارد؟
آیا محتوا, صفحات فرود, دکمههای سایت, چینش محتویات سایت برای بهبود دید کاربر برای شما مهم نیستند؟
پس به اهمیت تبلیغ نویسی برای تبدیل بازدیدکننده به کاربر و همینطور تبدیل کاربر به مشتری پی بردید.
سئو
شما اگر بهترین تبلیغ نویس جهان را استخدام کنید, ولی کاربران شمارا در گوگل نبینند, هیچ فروش بیشتری ندارید.
پس باید در نحوه نگارش متون تبلیغاتی این نکته را یادآور باشید که محتوای شما با اصول سئو مطابقت داشته باشد.
در اینجا سئو رایتر (seo copywriter) مفهوم پیدا میکند.
کسی که تبلیغ نویسی را با اصول سئو هماهنگ کرده و محتوای تبلیغاتی را طوری مینویسد که در سرچ گوگل نیز در رتبههای اول قرار گیرد.
سئو رایترها به علت تخصصی بودن این بخش از بازاریابی اینترنتی که هم بر تبلیغ نویسی و هم بر سئوی سایتها تخصص کامل دارند ، درآمد زیادی را میتوانند داشته باشند.
علت این امر به خاطر برگشت سرمایه بسیار بالا برای مدیران سایتها است.
تجربه کاربری UX
آیا بدون اعتماد کاربر نسبت به سایت شما و حتی خود شما او خریدی را انجام میدهد؟
آیا مهمترین اصل تبلیغ نویسی چیزی جز جلب اعتماد کاربر در سایت است؟
پس چطور میخواهید با نوشتن یک تبلیغ خوب بدون اینکه تجربه قبلی خوبی را نزد کاربر به ارث گذاشته باشید فروش موفقی داشته باشید.
تبلیغ نویسی و رقبا
شاید نظر شما این باشد که با تبلیغ نویسی میتوانید سهم بیشتری را از بازار بگیرید و رقبا را یکی پس از دیگری کنار بزنید که هدف تبلیغ نویسی هم همین است.
اما یکی از مهمترین کارهای تبلیغ نویسی شناخت صحیح رقبا است.
اگر کسی بداند که تبلیغ نویسی چیست و آشنایی داشته باشد متوجه خواهد شد که رقبا نقش اصلی را در تبلیغ نویسی ایفا میکنند.
تبلیغ نویسی بدون تحلیل رقبا هیچ کار آیی ندارد.
بله!! در این مقاله شما جامعترین اطلاعات در رابطه بااینکه تبلیغ نویسی چیست و چه کارایی دارد را یاد گرفتهاید.
تبلیغ نویسی علم و هنری است که تمامی بازار شمارا در برمیگیرد.
مطمئنم این مقاله نظر شمارا نسبت به تبلیغ نویسی تغییر داد. نظراتتان رو با ما در میان بگذارید. پایین همین صفحه…
مزایای تبلیغ نویس حرفهای
- سئو و بهینهسازی صفحه محصول
کسب رتبههای بالای گوگل و افزایش رتبه صفحه محصول شما در رتبهبندی موتورهای جستجو
هنگام سرچ کاربر برای حل مشکل خود در موتورهای جستجو شمارا در رتبههای اول ببیند.
با سئو کردن محتوا تا حد زیادی مشکل عدم جذب کاربران علاقهمند را بهبود دهید.
با جذب کاربر علاقهمند باعث کاهش هزینه تبلیغات بازاریابی و فروش بیشتر بعدازآن میشود.
- حس اعتماد به شما فقط به دلیل رتبه بالای سایت شما
افزایش قدرت برند شما بهعنوان یک منبع قوی برای آشنایی با محصولات موردنیاز کاربر
گوگل به دلیل برند بودن سایت, سایت شمارا در جستجوهای مرتبط نیز در رتبههای بالا قرار میدهد.
و از همه مهتر دائمی بودن ترافیک سایت شما و جذب کاربران علاقهمند بیشتر از طریق دریافت ایمیل.
- استراتژی فروش
برنامهریزی برای آینده محصول: محصولات باید برای حال و آینده کاربران ساخته شود. تعیین یک بازه زمانی کوتاهمدت برای محصولات گزینه خوبی نیست. هزینههای زیادی برای تولید دوباره محصولاتی که در دوره کوتاهمدت تولید میگردد وجود دارد.
سیستم سازی استراتژی: ارائه پشتیبانی و خدمات به کاربر و نبود مشکلات زیاد که اکثر سایتها این مشکل رادارند.
اتخاذ تصمیم برای آینده: با برنامهریزی و سیستم سازی, مدیران با تمرکز بیشتری میتوانند برای ارائه استراتژیهای بازاریابی جدید و کارهایی از این قبیل تصمیمات مهمی میگیرند.
شناسایی رقبا: مهمترین مرحله تبلیغ نویسی شناخت رقباست. تا بتواند بر اساس استراتژی رقبا و شما یک تبلیغ مجابکننده بنویسد.
- بازاریابی محتوا
- ایجاد حس متخصص بودن در حوزه کاری شما در نظر کاربران
- آشنایی کاربران بیشتر با شما از طریق رتبه شما در جستجوهای کاربران
- هزینههای کمتر برای بازاریابی شما با روشهای بازاریابی محتوا
- بازاریابی ایمیلی
افزایش لیست بیشتر مخاطبان شما: مهم بخش هر سایت جذب ایمیل کاربران علاقهمند بیشتر هست و از طریق ایمیل مارکتینگ نوین انجام میشود.
کمپینهای ایمیلی: اولین گام ایمیل مارکتینگ جذب کاربر هست. مرحله بعدازآن ایجاد یک برنامهریزی دقیق برای تبدیل کاربران به مشتریان سایت است.
شناسایی کاربران علاقهمند به محصولات خاص: بهترین روش برای شناخت نیاز کاربران در رابطه با محصولات, از طریق پرسش و پاسخ و دریافت فهرستهایی برای محصولات خاص.
- تجربه کاربری
کسب احساس آرامش و امنیت و اطمینان در کاربر
ماندگاری بیشتر کاربر در سایت باعث بالا رفتن رتبه سایت شما در جستجوهای کاربران علاقهمند میشود.
روشی عالی برای تبدیل مشترکین سایت به کاربر و تبدیل کاربر به مشتری
افزایش نرخ تبدیل با احترام گذاشتن به کاربران سایت
- آشنایی به بازاریابی اینترنتی
دیده شدن سریع محصولات شما در تمام شبکههایی که کاربران در آنها حضور دارند.
ترکیب روشهای بازاریابی و ایجاد کمپین موفق, موفقیت شمارا برای فروش دوچندان میکند.
تمرکز بر شبکههایی که تأثیرات بیشتری بر کاربران شما میگذارد.
علاقهمند کردن کاربران در یکزمان معین و حضور شما در جلوی دید کاربر
آشنایی به روشهای بازاریابی درونگرا برای وفادار کردن کاربران و تبدیل به مشتری
تعرفه تبلیغ نویسی
تمام مدیران سایتها دوست دارند هزینههای کمتری برای بازاریابی پرداخت کنند.
علت آن به دلیل فروش کم سایت و یا ترس از هدر رفتن منابع و بودجه مالی یک سایت است و چارهای جز فروش بیشتر نیست.
مطمئناً انتظار ندارید که الآن به شما بگویم قیمت یک تبلیغ نویسی برای یک صفحه محصول چقدر است. کار کاملاً اشتباهی کردم اگر این کار را میکردم.
چه کسی بدون در نظر گرفتن تمام زوایای یک کار میگوید قیمت آن فلان قدر هست؟
اما به هر صورت باید یک معیاری برای آن باشد.
نکات مهم قیمت تبلیغ نویسی
- میزان سئو نویسی در صفحه تبلیغ
- میزان تکنیکهای بکار گرفتهشده در بدنه تبلیغ
- میزان رقابتی بودن محصول و محصولات موردنظر شما
- تعداد کاربران و مشتریان سایت شما
- استراتژی فروش و بازاریابی برای محصول موردنظر
- تعداد کلمات بکار گرفتهشده در بدنه تبلیغ
- میزان زمان بکار گرفتهشده برای تبلیغ نویسی
- میزان مشاوره در طی دوره تبلیغ نویسی
امیدوارم از خواندن این مقاله اطلاعات کاملی را درباره تبلیغ نویسی حرفهای, سئو کپی رایتر و مزایای استفاده از او بهعنوان تبلیغ نویس شما و همچنین نکات مهم برای تعرفه یک تبلیغ نویسی در اختیار شما قرار داده باشیم.
حتماً این نکات را در انتخاب یک تبلیغ نویس رعایت کنید. فروش شما به نحوه ارائه فروش شما مربوط است.
تبلیغ نویس کیست
یکی از بزرگترین اشتباهات در حوزه وب, سپردن متن تبلیغ به کسی که از او شناخت ندارید.
ما در این مقاله به شما خواهیم گفت تبلیغ نویس کیست تا دچار سردرگمی نشوید و با خیال راحت به بقیه کارهای خود بپردازید.
واقعاً تبلیغ نویس کیست
شما که یک مدیر سایت هستید میدانید تبلیغ نویس کیست؟
سپردن یک پروژه تبلیغ نویسی به فردی که از صلاحیت فنی او برای دریافت پروژه تبلیغ نویسی هیچ اطلاعی ندارید کار اشتباهی نیست؟
یک مدیر سایت قبل از برونسپاری پروژه تبلیغ نویسی نباید در مورد انواع تبلیغ نویس ها اطلاعات جامعی به دست بیاورد؟
با ما باشید:
تبلیغ نویس غیرحرفهای
آیا به نظر شما کسی که در حوزه بازاریابی اینترنتی فعالیت میکند لزوماً یک تبلیغ نویس است؟
یا فردی که در طراحی سایت دستی دارد درباره تبلیغ نویسی حرفهای هیچ آموزشی دیده است و البته کسانی که کارهای گرافیکی را برای سایتها انجام میدهند.
مانند: تبلیغات بنری و طراحی تصویر محصولات آیا آنها میدانند تبلیغ نویسی چیست؟ یا اصلاً میدانند تبلیغ نویس کیست؟
آنها حتی نمیتوانند معیارهای یک بنر تبلیغاتی را بشناسند. البته ما در اینجا قصد بیاحترامی به هیچکدام از دوستان را نداریم.
اتفاقاً آنها نسبت به بقیه افراد خیلی سریعتر میتوانند از این علم بهره بگیرند.
آیا شما حاضرید پروژهای به این مهمی را که باعث پوشش دادن تمام هزینههای شما و حتی افزایش فروش شما باشد را به همین راحتی به افرادی که حتی نمیتوانند تبلیغ نویسی را درست معنی کنند بسپارید؟
تبلیغ نویس پارهوقت
او هم مانند تبلیغ نویس غیرحرفهای در مورد بازاریابی اینترنتی اطلاعاتی دارد. ولی یک مرحله بالاتر زیرا آموزشهایی را درزمینهٔ تبلیغ نویسی دیده است.
فردی که پروژههایی نیز انجام میدهد. ولی نکته این است که او تماموقتش مشغول تبلیغ نویسی نیست.
بلکه گاهی اوقات آن را انجام میدهد. صرفاً به دلیل پوشش هزینههای خود و کسب درآمد بیشتر به تبلیغ نویسی میپردازد.
او در اکثر پروژهها نیز به دلیل نامناسب بودن وضعیت تبلیغ نویسی در سایت موردنظر دیگر نمیتواند پروژهی دیگری را بگیرد و سعی میکند با دریافت مبالغ کمی مدیران سایتها را قانع کند.
تبلیغ نویس خوب
فردی که میتواند تبلیغ نویسی خوبی را برای شما انجام دهد. از این نظر بر تبلیغ نویس قبلی برتری کامل دارد.
او قوانین تبلیغ نویسی را بهصورت کامل میداند و میتواند برای شما با تکیهبر مزایای محصول و احساس اشتیاق در کاربران تبلیغ مجابکنندهای را بنویسد.
او تحقیقات خوبی را در محصولات تبلیغ نویسی شده انجام میدهد و آشنایی خوبی به بازاریابی اینترنتی دارد و میداند چطور کاربران را به صفحه محصول هدایت کند. او مهمترین کارش تبلیغ نویسی هست.
راستی اگر از او بپرسید تبلیغ نویسی چیست و تبلیغ نویس کیست, به شما خواهد گفت.
مطمئناً با دریافت مبالغ بالاتری نیز نسبت به دو تبلیغ نویس قبلی این کار را انجام میدهد.
دادن پروژه به او میتواند یک تضمین نسبتاً خوب باشد. اما چرا فقط خوب؟
پاسخ آن را میتوانید در بخش بعدی ببینید.
تبلیغ نویس حرفهای
علاوه بر مشخصات کلی در توضیح تبلیغ نویس خوب او یک وبمستر واقعی است و یک طراح و هنرمند در تبلیغ نویسی است.
حتی میتواند فروش شمارا برای دفعات بعدی تضمین کند و حس اعتماد و دوستی رابین کاربران و سایت شما فراهم کند.
مهمترین تخصص او افزایش مشتریان و کاربران علاقهمند محصولات سایت شما است
در ضمن اگر از او بپرسید تبلیغ نویسی چیست و تبلیغ نویس کیست به شما خواهد گفت.
اگر سؤالی درباره تبلیغ نویس حرفهای دارید به صفحه تبلیغ نویس حرفهای سر بزنید.
حالا با خیال آسوده میتوانید تبلیغ نویسی خود را به کسی دیگر بسپارید. زیرا دیگر میدانید تبلیغ نویس کیست.
bit.ly | tinyurl.com | alturl.com | opizo.com | v.ht | cutt.ly |