
به نکات بسیار مهمی در این مقاله درباره طراحی صفحه فرود حرفهای که میتواند در موفقیت کمپینها و افزایش تعداد کاربران سایت شما تأثیر زیادی داشته باشد, میپردازیم.
مانند تعداد صفحات فرود در سایت، نوع قرارگیری آن، اجزای آن و نکات بسیار مهم دیگر در رابطه با طراحی صفحه فرود حرفهای.
چرا باید در طراحی صفحه فرود حرفهای باشیم؟
اصولاً افرادی موفق هستند که توانسته باشند در کاری تخصص لازم را کسب کرده باشند.
روزانه با تعداد زیادی از این پاپ آپ ها و صفحات فرود مزاحم در اینترنت روبرو میشویم.
اگر شما نتوانید به صورت حرفهای این صفحات را طراحی کنید، از دید کاربران شما فقط به فکر کسب وکار خودتان هستید، نه به فکر برآورده کردن نیاز آنان و مخاطبین اینترنتی.
کاربران امروزی حتی خودشان تفاوت بین یک صفحه فرود حرفهای و غیرحرفهای را میشناسند.
پس نیاز هست که حتماً اطلاعات زیادی را درباره یک صفحه فرود حرفهای بدانیم.
نکات این مقاله با جمعآوری آمارها و اطلاعات و همچنین پروژههای در سطح اینترنت گردآوریشده و میتواند منبع قوی برای طراحی صفحه فرود حرفهای باشد.
تعداد صفحه فرود در سایت:
اینکه چه تعداد صفحات فرود داشته باشید به بزرگی کسب وکار شما مربوط است و همچنین اگر کمپینهای مختلفی در بازاریابی خود در نظر داشته باشید.
اما به یاد داشته باشید که هدف از ایجاد این صفحات فرود، فقط باید کمک به نیاز کاربران و ایجاد یک رابطه برد –برد بین شما و کاربر باشد.
ممکن است برخلاف اکثر صفحات فرود، شما برای دادن آموزشهای خاص و خدمات جالبی، از صفحات فرود استفاده کنید و از کاربر مبلغی نیز برای ارائه این آموزشها و خدمات دریافت کنید.
شاید بگویید درست نباشد که این کار را انجام دهیم، ولی مطمئن باشید اگر توانسته باشید حس اعتماد و دوستی را در کاربران سایت خود ایجاد کرده باشید، این کار غیرمعمول نیست.
اما به صورت دقیق نمیشود گفت که از 5 صفحه فرود تا 10 صفحه فرود برای هر سایتی لازم است.
شما باید با آزمون و خطا این کار را انجام بدهید. بدون بررسیها و تحلیل نمیتوانید درک درستی از نیاز کاربران داشته باشید.
بهترین صفحات برای صفحه فرود:
- صفحه محصول
- صفحه مقالات
- صفحه اصلی
- صفحه تماس با ما
- صفحه درباره ما
- صفحات جدا یا یک برگه جدا
- سایدبارهای مختلف سایت
- اسلایدرهای مختلف سایت
- در هنگام بستن صفحه سایت (به هنگام زدن علامت خروج از سایت یک پاپ آپ باز میشود)
- هنگام اسکرول به سمت پایین سایت
- برچسب در بالای سایت (سمت راست و یا سمت چپ)
اجزای طراحی صفحه فرود حرفهای:
- عنوان: تمام صفحات فرود باید یک عنوان جذاب و ترغیبکننده برای جلب نظر کاربر داشته باشند.
- متن اول: کمی طولانیتر از متن اول, ولی سعی دارد تا کاربر را به خواندن ادامه متن ترغیب کند.
- متن مزایا: خیلی سریع و خلاصه سعی دارد تا مهمترین مزایای استفاده از آن هدیه را بگوید.
- دکمه اقدام: دکمهای که کاربر را برای دادن اطلاعات موردنظر ما درگیر میکند.
- باکس دریافت: باکسهایی که از کاربر میخواهد تا اطلاعاتش را برای ارسال هدیه بدهد.
- تصاویر و ویدیو: انگیزاننده قوی که میتواند کاربر را به دادن اطلاعات بیشتر ترغیب کند.
- هدیه و خدمت: چیزی که باعث دادن اطلاعات از طرف کاربر میشود.
مهمترین اجزای اصلی یک صفحه فرود حرفهای در این 7 قسمت خلاصه میشود؛ اما نمیشود تمام این موارد را در تمام صفحات فرود سایت انجام داد.
میتوانید این قسمتها را با سلیقه خود کم و یا زیاد کنید.
مهمترین نکات ساخت صفحه فرود:
- با افزایش کاربران موبایلی بهتر است صفحات فرود شما برای موبایل بهینه شود.
- اطلاعات کمتر از کاربر یعنی لیست بیشتر کاربران سایت شما.
- از تصاویر و ویدیو کلیپها استفاده کنید. تأثیر زیادی دارد.
- ترس دزدیدن اطلاعات کاربر، او را فراری میدهد، ترسش را کنار بزنید.
- تبلیغ نویسی تا 50% نرخ تبدیل را بالا میبرد، از کلمات حرفهای استفاده کنید.
- بررسی نرخهای تبدیل، بررسی کمپینها، تحلیل صفحات بکار گرفتهشده برای صفحات فرود.
- واضح بودن اطلاعات برای کاربر تا سریع نتیجه استفاده از هدیه را درک کند.
- کاربران بهدلخواه صفحات فرود را میبینند و میبندند، بهدلخواه آنان طراحی کنید.
- نکته: از تصاویر و ویدیو خارجی (احتیاط) بههیچوجه استفاده نکنید.
- کاربر را به صفحات دیگر یا دکمههای دیگر هدایت نکنید. مگر اینکه هدف خاصی داشته باشید.
- و در آخر هدفتان از انجام این کار چیست؟ عین همین عبارت را اول از خود بپرسید.
شناخت کاربر هدف:
یادتان باشد شما دارید بازاریابی میکنید نه اینکه فقط لیست کاربران خود را زیاد کنید یا فروشتان را با خوششانسی بیشتر کنید.
اطلاعات کاملی از علایق کاربران هدف و همچنین مطابقت دادن آن با چیزی که میخواهید به کاربر بدهید را بهدست بیاورید.
از خلاقیت خود استفاده کنید، از تغییر نترسید، از این بترسید که مشتریان شما به جای دادن اطلاعات به شما به رقبای شما رجوع کنند.
صفحه فرود چیست
در این مقاله درباره اینکه صفحه فرود چیست و چند نوع صفحه فرود وجود دارد صحبت خواهیم کرد.
همینطور چطور میتوان از آن استفاده کرد؟ آیا باید در سایت استفاده کرد؟ و اصلاً چه سایتهایی باید استفاده کنند؟ صحبت خواهیم کرد.
بهصورت خیلی حرفهای به صفحاتی گفته میشود که بعد از باز شدن یک صفحه از سایت, یک پنجره کوچک بعد از آن باز میشود و کاربر بعد از دیدن صفحه فرود میتواند اطلاعاتی را وارد کند و یا اینکه دکمه بستن را بزند و بهکار خودش بپردازد.
البته صفحاتی هم هستند که در یک صفحه خاص سایت قرار میگیرند و با کل سایت فرق میکنند.
این صفحه برای کار بازاریابی بسیار دارای اهمیت است و بدون آن شما قادر به دریافت لیست بیشتری از مشتریان و کاربران نخواهید بود.
انواع مختلفی از صفحات فرود وجود دارد که نمونههایی را دستهبندی کردهایم.
انواع صفحه فرود از لحاظ استراتژی:
- صفحه فرود برای گرفتن عضو بیشتر
- صفحات فرود برای گرفتن افراد علاقهمند به حوزه ما
- صفحه فرود برای آشنایی با نیاز کاربران
- صفحه فرود برای فروش بیشتر
- صفحات فرود برای ایجاد کمپینهای مختلف
انواع صفحه فرود از نوع نحوه قرارگیری در سایت:
صفحه فرود در سایدبار سایت:
برخی از صفحات فرود یا لندینگ پیچها به صورت همیشگی در سایدبارها و کنارههای سایت قرار دارند.
آنها همیشه در جلوی دید کاربر قرار دارند و اطلاعاتی را از کاربر مثلاً: ایمیل کاربر, نام و نام خانوادگی, شماره موبایل و… را دریافت کرده و بهطور مثال یک هدیه رایگان را در اختیار او قرار میدهند.
صفحه فرود در اسلایدر سایت:
نکتهای که خیلی از صاحبان کسب وکار اینترنتی فراموش کردهاند, که از اسلایدرهای سایت خود نیز میتوانند بهعنوان صفحات فرود مختلف استفاده کنند.
اکثراً برای نشان دادن تخفیفها, فروش محدود, مقالات جدید, محصول جدید و مانند این موارد استفاده میکنند, درحالیکه کاربران به اسلایدها علاقه خاصی دارند و میتوان از آن استفاده بهتری کرد.
پاپ آپ ها:
به صفحاتی که بعد از کلیک بر روی یک لینکی یا صفحه خاصی به شکل پنجرههای کوچکی در سایتها باز میشوند و اطلاعاتی را از کاربر میگیرند و یا حتی تخفیف و موارد گفتهشده بالا را در خود دارند, گفته میشود.
صفحه فرود با تأخیر بارگذاری:
این نوع صفحات که در مقایسه با صفحات دیگر جالبتر نیز هستند, به گونهای عمل میکنند که در ابتدای هر صفحه از سایت اثری ازآن نیست.
ولی هنگامیکه حرکتی را دران صفحه سایت انجام میدهید, یک پنجره کوچک نمایان میشود که اطلاعاتی را در قبال نام و ایمیل و… دریافت میکند.
یکی از بهترین نوع صفحات فرود که در تجربه کاربری تأثیر دارد این نوع فرود است.
لندینگ پیچ:
لندینگ پیچها که بهصورت یک صفحه بزرگ در داخل خود سایت قرار دارند و همانند دیگر صفحات سایت باید آن را ساخت, ولی نکات جالبی را دارد که برخلاف دیگر صفحات سایت نه منو دارند و نه سایدبار و اطلاعات اضافی که در کل سایت هستند.
هدف از تمام این صفحات رسیدن به یک هدف از پیش تعیین شده است, که در آینده میتواند برای ما مهم باشد.
چطور یک صفحه فرود بسازیم؟
خیلی راحت با مدیر سایت و یا طراح سایت خود برای ایجاد یک صفحه فرود که به آن نیاز داریم, بعد از برنامهریزی انجام شده و در یک بازه زمانی نسبتاً خاص, در میان گذاشته و آن را در هر کجای سایت که میخواهید قرار دهید.
در سیستمهای مدیریت محتوا مانند وردپرس جوملا و… خیلی راحت با نصب افزونههای مربوط به پاپ آپ ها میتوان این کار را بهراحتی انجام داد.
صفحه فرود در تبلیغات اینترنتی
مطمئناً تا اینجا متوجه شدید که استفاده از این صفحات چقدر در کار بازاریابی شما تأثیر گذار است.
مهمترین هدفی که برای صفحات فرود در نظر گرفته شده است, ایجاد یک کمپین برای تبدیل کاربران به خریداران در سایت است.
این صفحات میتوانند شروع خوبی برای کار بازاریابی در سایت باشند.
آیا صفحه فرود شما عالی است؟
صفحه فرود یک لینک بسیار حیاتی برای جذب مخاطبان هدف شما است.
جدا از صفحات دیگر در وب سایت شما، صفحه فرود یک ابزار تبلیغاتی و بازاریابی ضروری با یک هدف خاص است.
هر وب سایت مرتبط با کسب و کار ممکن است یک یا چند صفحه فرود داشته باشد تا گروه های مختلفی از مخاطبان را هدف قرار دهد.
صرف نظر از هدف، صفحات فرود شما باید دارای اجزای خاصی باشند تا موثر واقع شوند.
سوال این است که آیا صفحه فرود شما باعث می شود؟
صادقانه به این سوالات پاسخ دهید:
1. آیا صفحه فرود شما به اندازه کافی قدرتمند است که مردم را وادار به ادامه خواندن بیشتر کند؟
2. آیا اطلاعات موجود در صفحه فرود شما با یک سرویس، محصول یا پیشنهاد دیگر ارتباط برقرار می کند که فرد را وادار می کند روی صفحه کلیک کند؟
3. آیا تصاویری که در صفحه قرار داده ام اصلی هستند؟
4. آیا محتوا به وضوح آنچه را که ارائه می کنید نشان می دهد؟
5. آیا فرم موجود در صفحه فرود شما فقط نام، شماره تلفن و آدرس ایمیل افراد را میپرسد؟
6. آیا پیشنهاد ارزشمندی به مخاطبان خود می دهید؟
7. آیا صفحه فرود شما ناوبری مختصر و محدودی دارد؟
8. آیا صفحه فرود شما برای انواع رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه مناسب و به خوبی طراحی شده است؟
نتیجه صفحه فرود وب سایت شما
اگر به تمام سوالات پاسخ “بله” داده اید، صفحه فرود شما کار خود را انجام می دهد.
با این حال، اگر به هر یک از سؤالات بالا «نه» پاسخ دادید، در اینجا چند توصیه برای بهبود قدرت صفحه فرود ارائه شده است.
1. عنوان صفحه فرود باعث ایجاد یا شکست معامله می شود. به این ترتیب، شما باید به وضوح دعوت خود را برای اقدام و دلیل خاصی که فرد اقدام را انجام می دهد، بیان کنید.
2. هر منبعی که برای جذب بازدیدکنندگان به صفحه فرود شما استفاده شده است باید به پیام صفحه فرود شما متصل شود.
هر گونه وقفه در ارتباطات، اعتبار برند شما را زیر سوال می برد و حس بی اعتمادی را نسبت به بازدیدکنندگان ایجاد می کند.
3. عناصر بصری در صفحه فرود بسیار مهم هستند، زیرا می توانند افراد را به سمت آن جذب کنند.
مطمئن شوید که عکس های کسب و کار شما یا یک طراح وب ماهر یک عکس خاص برای سایت فرود شما ایجاد می کند.
4. محتوای صفحه فرود باید بر آنچه ارائه می شود تمرکز کند.
به مخاطبان خود در مورد نمایش خود بگویید و چرا آن را با دیگران متفاوت است. در صورت امکان، مزایایی که آنها می توانند از خدمات یا محصولات شما به دست آورند را درج کنید.
5. همیشه به یاد داشته باشید که “کمتر، بیشتر است” در برخورد با فرم ها. فقط باید اطلاعات لازم را بخواهد و نه چیز دیگری.
اگر از بازدیدکنندگان خود بخواهید اطلاعات زیادی ارائه دهند، احتمال اینکه کار را ادامه دهند کمتر است.
6. اگر افراد بدانند در ازای آن چیزی ارزشمند دریافت می کنند، اطلاعات تماس خود را ارائه می دهند.
مطمئن شوید آنچه ارائه می کنید ارزشمند است و سپس مطمئن شوید که صفحه فرود شما به وضوح این مقدار را بیان می کند.
7. شما می خواهید مخاطبان شما در صفحه فرود شما باقی بمانند، بنابراین بهتر است لینک ها و دکمه های ناوبری را محدود کنید.
هدف نهایی این است که آنها را وادار به انجام اقدامات لازم و عدم رفتن به صفحات دیگر کنید.
8. یک صفحه فرود به خوبی برنامه ریزی شده و به خوبی طراحی شده، اولین تاثیر فوق العاده ای را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.
مردم با دانستن اینکه با یک شرکت معتبر سروکار دارند به وب سایت و برند شما اعتماد خواهند کرد.
برای بهبود بیشتر نرخ تبدیل، از یک طراح وب حرفه ای بخواهید صفحه فرود شما را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کند.
بنابراین، آیا صفحه فرود شما در حال برش است؟ اگر نه، این عوامل مهم را در نظر داشته باشید.
چه سایتهایی نیاز به صفحه فرود دارند
معمولاً در ایران بیشتر سایتهای فروشگاهی فیزیکی و فروشگاهی آموزشی از آن استفاده میکنند.
ولی برای تمام سایتها از جمله فیزیکی, آموزشی, خدماتی, سرویسدهی و بسیاری کسب وکارهای اینترنتی نیاز هست.
ابتدا باید هدف خود را از انجام این عمل بشناسید و بعد از آن متوجه پیشرفت کار خود و فروش خود خواهید شد.
سایتهایی که در شروع کار هستند, بهتر است آر آن استفاده نکنند, چون اکثر کسب وکارهای نوپا تا حدود کمتر از یک سال دست به تغییر سیستم کسب وکار خود میزنند و ممکن است در این راه دچار اشتباه و سردرگمی کاربران بشوند و باعث بیاعتمادی کاربران نسبت به خود شما بشوند.
اما اگر با یک برنامه ریزی اصولی و دقیق و یک سرمایه مناسب شروع کنید, می توانید استفاده های زیادی را از آن ببرید.
امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و نکات بسیار مهمی را درباره اینکه صفحه فرود چیست و چه کارهایی را انجام میدهد, آموخته باشید.
shorl.com | cutt.ly | gg.gg | u.to | tinyurl.com |
سلام و درود امید جان. عالی بود خیلی کمک کرد.
سلام… متشکرم علی جان