
بعد از خواندن مقاله چگونه حرفهای تولید محتوا کنیم، شما قادر خواهید بود که با بهکارگیری بهترین روشها و یادگیری بهترین نوع مقالات در اینترنت و دانستن مهمترین نکات سئو و محتوا، کاربران را مجذوب محتوای خود کنید.
چگونه حرفهای تولید محتوا کنیم؟
در مقالات قبلی مربوط به بازاریابی محتوای الکترونیکی در رابطه با اهمیت محتوا مفصل توضیح دادیم.
در این مقاله دیگر به نکات گفتهشده در مقالات قبل نمیپردازیم.
بهترین نوع محتوا نوعی هست که کاربر آن را بخواند و بعد آن را به اشتراک بگذارد.
کاربر میتواند یک فرد عادی باشد یا صاحب یک کسب وکارآنلاین که با خواندن مطلب شما اگر جالب و مفید باشد، آن را برای دیگران و یا در سایت خود به اشتراک میگذارد.
بهترین محتوا محتوایی هست که حتی دهانبهدهان بچرخد و اگر کسی نیازی را خواست، کاربر شما محتوای شمارا به او نشان دهد.
پیشنهاد من: حتما مطلب استراتژی بازاریابی محتوا را بخوانید و از تمام نکات که در آن گفته شده استفاده کنید.
نکات مهم در نوشتن محتوا
محتوای تازه:
برخی از مقالات دارای مطالبی هستند که هر وقت کاربر به آن نیاز داشت میتواند دوباره آن را بخواند و از آن استفاده کند, یعنی تاریخ انقضا ندارند.
تولید محتوا به این شکل میتواند بسیار بر روی سئو و نرخ تبدیل سایت تأثیر داشته باشد.
محصولات و آموزشهای آشپزی, مقالات در رابطه با بعضی آمارهای اقتصادی در پیشبینی آینده, سلامتی و آیندهنگری و کل مواردی که در هر حوزه و کسبوکاری به زمان خاصی وابسته نیست و میشود از آن در مدتزمان طولانی استفاده کرد.
جذاب بودن محتوا:
مهمترین کار برای اینکه شما محتوای حرفهای تولید کنید، این است که برخلاف سایر کسبوکارها که فقط محتوا را بر اساس نیاز کاربر مینویسند ، شما باید همان محتوا را طوری طراحی کنید تا علاوه بر مفید بودن حس جذابیت و تعجببرانگیز بودن را داشته باشد.
- اولین کار استفاده از نرمافزار ویراستیار در برنامه ورد برای نوشتن مقالات متنی هست. تا بتوانید بدون هیچ ایراد املایی یک محتوا را بنویسید.
- پاراگراف اول را طوری بنویسید که انگار کل مطلب را در این بخش فشرده کردهاید. شاید کاربر دوست نداشته باشد کل مطلب را بخواند. با اینکار او را ترغیب به خواندن ادامه مقاله خواهید کرد.
- عنوان شما باید بسیار جذاب، خوانا، دارای تصویرسازی ذهنی و مربوط به پاراگراف اول باشد.
- مقاله را به شکل محاورهای بنویسید. انگار دارید با کاربر همانند یک دوست که خیلی کم او را میشناسید صحبت میکنید.
- سادهگویی را در محتوای عود قرار دهید، شاید کاربر شما اولین بار باشد که همچنین محتوایی را میبیند و اطلاعات زیادی نداشته باشد.
- استفاده از بولدکردن عناوین و نکات مهم، تغییر رنگ پسزمینه خطوط مهم، علائم نگارشی مانند (! % ؟ : ; , و …) که باعث میشود کاربر احساس کند شما با او صحبت میکنید.
رعایت اصول سئو در محتوا:
در رابطه با تأثیر سئو و اهمیت آن در مقاله بازاریابی محتوا چیست کاملاً شرح دادیم.
- استفاده از کلمات کلیدی در بین محتوا، البته زیاد استفاده نکنید. گوگل برعکس آنچه فکر میکنید شمارا جریمه میکند. بهتر است از کلمات مترادف نیز استفاده کنید تا گوگل وسواسش را کمتر کند.
- استفاده از کلمات مرتبط کلمه کلیدی موردنظر که بعد از سرچ گوگل در پایین آن نشان داده میشود. تا گوگل بتوان شمارا در نتایج مرتبط نیز به رتبههای بالا بیاورد.
- استفاده از کلمات مرتبط گفتهشده در تیتر h2 و h3 و نوشتن متنی کوتاه در رابطه با آن در مقاله.
- قرار دادن کلمه کلیدی در تصاویر مربوطه.
- لینک دهی به مطالب دیگر سایت که مرتبط هستند و همچنین لینک دهی به سایتهای معروف و دارای دومین اتوریتی بالا و پیچ اتوریتی بالا (DA, PA).
- محتوا را بر اساس نیاز کاربر بنویسید و بعدازآن برای سئو کنید تا گوگل بداند که مطلب شما درباره چیست؟ اگر محتوا کاربرپسند باشد گوگل متوجه میشود که این مقاله بهتر است و خودش آن را به رتبههای بالاتر میآورد و نیاز نیست که زیاد آن را سئو کنید.
تقویم سازی محتوا:
همیشه در منتشر کردن و تولید محتوای خود بر اساس استراتژی تولید محتوا و نیاز کاربر برنامهریزی و نظم داشته باشید.
- منتشر کردن محتوا در یکزمان خاص در روز یا هفته.
- انتشار ندادن بهصورت میلی و هر وقت یادم آمد.
- انتشار در یک ساعت خاصی که کاربران بیشتر در اینترنت حضور دارند و محتوا را میخوانند؛ که البته بررسی این کار نیاز به زمان دارد و کار سختی است. حتماً باید محتواها را در همان ساعت همیشه انتشار دهید.
- بررسی آمارها در رابطه با محتوا چه از نوع میزان دیده شدن در گوگل و اینکه کدام قسمتها بیشتر دیده میشوند.
- عقب نیانداختن برنامه تولید محتوا به علت هر نوع مشکل در کسبوکار که برند شمارا تضعیف میکند.
روشهای جمع آموری محتوا:
شاید یکی از مشکلات وبمسترها برای تولید محتوا این باشد که اطلاعات را از کجا بهدست بیاورند؟
خب نکاتی هست که قبل از جمعآوری محتوا و ارائه آنها در پستهای سایت باید بدانید.
- استفاده نکردن از محتوای سایتهای دیگران.
- در صورت استفاده از محتوای سایتهای دیگران حتماً نام منبع را وارد کنید.
- میتوانید محتوای دیگران را به نوع دیگری از محتواها تبدیل کنید.
- بهتر است در تبدیل محتوا به همان شکل نپردازید و کمی تغییر دهید.
- هر اتفاقی که در ارتباط با کسبوکار شما رخ میدهد یک نوع محتوا است.
- میتوانید سؤالات کاربران را تبدیل به یک محتوای ارزشمند کنید.
- میتوانید از بخش پشتیبانی و فروش سایت خود برای محتوا نویسی کمک بگرید.
- کتابهای مربوط به حوزه خود را مطالعه کنید و قسمتهای مهم را در سایت خود بنویسید.
- در نوشتن بخشهای مهم کتابهای حوزه خود نام کتاب را هم بنویسید تا کاربران بدانند که شما اهل مطالعه و تحقیق هستید.
- قسمتی از محتوای پولی خود را بهصورت رایگان در اختیار افراد قرار دهید.
- میتوانید مقالات سایتهای رقبا را نقد و بررسی کنید.
- با خواندن مقالات و برداشت نکات مهم و کاربردی و تغییر آن به نوع درک خود از آن موضوع تولید محتوا کنید.
و هر روش دیگری که فکر میکنید. البته باید همیشه قانون کپیرایت را رعایت کرد.
انواع محتوا
سعی داریم تا مهمترین و پرکاربردترین نوع محتوا را توضیح دهیم؛ زیرا کاربران اینترنت و موتورهای جستجو به اینگونه محتواها بیشترین اهمیت را میدهند.
مهمترین نوع تولید محتوا الکترونیکی:
- مقالات متنی
- پادکستها
- ویدیو
- اینفوگرافیک و گیگوگرافیک
- چکلیستها
- آمارهای مربوط به حوزه کاری
- مقالات غیر رایگان و پولی (محصولات آموزشی)
- کتابها و Ebook ها
- اسلایدشوها
- مصاحبه با افراد معروف
- سمینارهای ضبطشده و وبینارها
- پرسش و پاسخ
- نظرسنجیها
- محتوا نویسی کاربران سایت
- محتوا با استفاده از تصاویر پیدرپی
- و از همه مهمتر اپلیکیشن های موبایل و ابزارهای کاربردی
مقالات متنی:
همانطور که قبلاً در مقاله بازاریابی محتوا چیست توضیح دادم، بیش از 70% محتوای اینترنتی در جهان بهصورت متنی هست.
یکی از پرکاربردترین نوع محتوا همان نوشتن مقاله، خبرنامه، نکات کاربردی در شبکههای اجتماعی است.
درسئوی سایت تأثیر مستقیمی ندارد. شاید یک مقاله کوتاه جذابترازچند مقاله طولانی در سایت باشد.
بهتر است مقالات را بخشبندی کرده و کاربر را برای خواندن ادامه آن به مقالهی دیگر فراخواند.
نکات مهم مقالات متنی:
- بهترین مقالات بین 800 تا 1200 کلمه هستند. البته تا 1800 نیز یک مقاله کامل هست.
- استفاده از تصاویر مرتبط و تصاویری که حتی با دیدن آن کاربر کل مطلب را بگیرد و نیازی به خواندن کل متن نداشته باشد.
- به ولد کردن قسمتهای مهم در پاراگرافها تا کاربر مجبور باشد کل آن پاراگراف را بخواند؛ مثلاً: 3 کلمه.
- مقالات کمتر از 800 کلمه نیز گوگل به آن اهمیت خاصی میدهد، اگر واقعاً یک مقاله کامل و کاربردی باشد. پس حتماً نیازی نیست که یک مقاله طولانی باشد که کاربر از خواندن آن منصرف شود.
- اگر مقالات طولانی بالای 1500 کلمه دارید، میتوانید آن را به 2 مقاله تبدیل کنید تا کاربر خسته نشود و برای خواندن کل مطلب بر روی هر دو مقاله کلیک کند تا آمارهای خروج کاربر پایین و نرخ کلیک بالا رود.
- پاراگرافهای کوتاه و مفید و بدون هیچ کلمه اضافی بنویسید و قسمتهای سفید پسزمینه را برای جلوگیری از گیج شدن کاربر باز بگذارید.
پادکستها:
پادکستها امروزه اهمیت زیادی رادارند. چون اکثر مردم برعکس سالهای قبل، خیلی راحت میتوانند با تکنولوژیهایی که در اطراف آنها وجود دارد، به گوش کردن محتوای صوتی بپردازند.
گرفتن حجم کمتر نسبت به فایلهای ویدیویی و همیشه در دسترس بودن آن باعث محبوبیت آن شده است .
تأثیر محتوای کلامی بیشتر از محتوای متنی است و وقت کمتری را برای یادگیری نیاز دارد و میتوانید از آن در همهجا استفاده کنید.
- قرار دادن آهنگ ملایم در هنگام صحبت کردن در پادکستها خوب هست. البته نه زیاد که کاربر نتواند تمرکز کند.
- بهتر است که مدتزمان پادکستها بین 5 دقیقه تا 10 دقیقه باشد. کوتاهتر و کاملتر توضیح دهید.
- یک ساعت محتوای صوتی را به 10 قسمت 6 دقیقهای و یا 6 قسمت 10 دقیقهای تنظیم کنید. خیلی ازنظر کاربر اهمیت دارد شاید از دید شما زیاد مهم نباشد.
- پادکستها را در بین متون خود مخصوصاً در 300 کلمه اول قرار دهید. تا اگر کاربر از خواندن مقاله منصرف شد، حداقل محتوای صوتی را گوش دهد.
چگونه حرفهای تولید محتوای الکترونیکی کنیم
یکی از مهمترین دغدغههای مدیران سایتها و وبمستران تولید محتوای الکترونیکی کاربرپسند است.
مهمترین نکات در رابطه با یک محتوای قدرتمند و کاربرپسند را در این مقاله به شما خواهیم گفت.
انواع تولید محتوای الکترونیکی
ویدیو:
مهمترین نوع محتوا که امروزه توانسته بخش عظیمی از اینترنت را به سلطهی خود درآورد، ویدیو مارکتینگ است.
حتی از ویدیو جدای از اینکه جزئی از بازاریابی محتوا هست، از آن بهعنوان یک روش مستقل بازاریابی نیز نامبرده میشود. (ویدیو مارکتینگ)
رشد سایتهایی مانند آپارات و نماشا در ایران و همچنین یوتیوب و ویمو، فقط به خاطر انتشار ویدیو از طرف کاربران آنها هست.
به این دلیل کسبوکارها تمرکز خاصی بر روی انتشار ویدیو در این سایتها دارند.
اگر محتوای متنی و صوتی در کسبوکاری موجود نباشد، بهترین روش استفاده از بازاریابی ویدیویی هست.
در ویدیوهای خود از نام و لوگوی برند خود استفاده کنید . استفاده از این روش بسیار برای سئوی سایت شما تأثیر دارد و گوگل به آن اهمیت خاصی میدهد.
میتوانید با ابتکار در این روش یک وجه تمایز با رقبای خود ایجاد کنید.
در انتخاب نام فایل ویدیویی در رسانههای شبکههای اشتراک ویدیو، دقت کنید؛ زیرا مخاطبان علاقه خاصی به این نوع ویدیوها ندارند و ممکن هست آن را نبینند.
ویدیوهای کوتاه طرفداران بیشتری رادارند؛ اما ممکن است که بعضی از ویدیوها نیز طولانی ساخته شود و بهتر است در اینگونه مواقع آنها را به قسمتهای کوچکتر تبدیل کنید.
نکات مهم:
- بهتر است ویدیو بین 5-10 دقیقه باشد.
- هرچه کوتاهتر و کاملتر باشد و اطلاعات را بدون موارد اضافی بیان کند، جذابتر هست.
- آموزشهای طولانی را به قسمتهای کوتاهتر تبدیل کنید.
- یک ساعت ویدیو را به 10 قسمت 6 دقیقهای و یا 6 قسمت 10 دقیقهای تبدیل کنید. از دید کاربر بسیار این نکته حائز اهمیت هست، حتی اگر برای شما تأثیری نداشته باشد.
- ابتدای ویدیو باید یک تصویر باشد تا موضوع ویدیو را به کاربر بگوید.
- کیفیت ویدیو را به خاطر حجم بالای آن کم نکنید، زیرا اینترنت پرسرعت در اختیار همه هست.
- ویدیوهای جذاب و کاربردی همراه با طنز باعث اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی خواهند شد.
- ویدیوهای خود را برای صفحات شبکههای اجتماعی بهینه کنید و طبق قوانین آنها انتشار دهید.
اینفوگرافیک و گیگوگرافیک (تصاویر متحرک):
استفاده از این دو گزینه در داخل محتوا سایتها میتواند باعث شود تا کاربر هم بهتر بتواند موضوع محتوای ما را درک کند و هم اینکه نرخ ماندگاری کاربر را در سایت بیشتر کند.
همچنین تأثیر زیادی برای به اشتراکگذاری آنها توسط کاربران سایت ما دارد.
اشتراکگذاری این اینفوگرافیک ها و گیگوگرافیک ها بسیار راحتتر از تمام روشهای دیگر در شبکههای مجازی هست.
مخصوصاً گیف ها که امروزه در شبکههای اجتماعی مانند تلگرام و البته اینستاگرام طرفداران زیادی دارد.
این روش باعث افزایش تعداد کاربران از طریق بازاریابی ویروسی هست.
به این صورت که با تلفیق عکس و متن یک پیام نوشتاری را بهصورت خیلی سریع در ذهن کاربر تداعی کرده و باعث میشوند تا کاربر کلیات مطلب را فرابگیرد.
یکی از بهترین کارها برای گرفتن لینک است. در شبکههای اجتماعی و همچنین در کنار متن محتوا استفادهی بهتری از آن میشود.
چکلیستها:
چکلیستها میتواند بهعنوان یک برنامه کوتاه یا یک آمار و هر چیز دیگری که بشود آن را در مدت کمی برای نیاز مشتری برآورده کرد، باشد.
حتی میتوان از آن بهعنوان یک هدیه رایگان دانلودی برای گرفتن ایمیل افراد استفاده کرد.
البته باید در طراحی چکلیستها، سریع بودن و ملموس بودن نتیجه آن آشکار باشد.
چکلیستها اگر کمتر از 3 صفحه باشند، شانس بیشتری برای جذب کاربر دارند.
آمارهای مربوط به حوزه کاری:
بهتر است این آمارها را بهصورت اینفوگرافیک و تصاویر در بین متون قرارداد.
شانس اشتراکگذاری این نوع محتوا هم در شبکههای اجتماعی نیز بالا هست.
این نکته نیز مهم هست که سایتهای خبری نیز علاقه خاصی به محتوای آماری در رابطه با یک کسبوکار دارند.
استفاده از این نوع آمارها و بیان کردن موضوع آن در عنوان مقالات نیز باعث افزایش نرخ کلیک در سایت میباشد.
بهتر است آمارهای شما به آینده نزدیکتر باشد تا کاربرانی که در آینده نیز به سایت شما میآیند این محتوا را نیز بازدید کنند.
محصولات و محتوای پولی:
اگر اینترنت در عصر جدید پیشرفت زیادی کرد و مقالات و ویدیوهای زیادی در اینترنت دیده میشود، فقط به خاطر ارائه اینگونه محتوای ارزشمند هست.
این نوع محتوا میتواند شامل انواع محتواها که بیانشده و خواهد شد باشد.
صنعت بازاریابی اطلاعات صنعت جدیدی هست که طی چند سال اخیر توانسته حجم زیادی از خریدهای اینترنتی را شامل شود. مادر این نوع صنعت را میتوان شرکت و سایت آمازون دانست.
فروش و تولید محتوای الکترونیکی پولی ارزانقیمت تا چندمیلیونی بر بستر اینترنت باعث شده که این صنعت در جهان رشد بالایی را داشته باشد.
کتابهای الکترونیکی:
همانطور که در بالا گفتم سایت آمازون اولین سایت بود که بهصورت حرفهای توانسته بود کتابها را بهصورت اینترنتی و البته الکترونیکی به کاربرانش بدهد.
در کشور ما نیز سایتهایی هستند که کتابهای الکترونیکی و pdf ها را به فروش میرسانند.
اگر به این نوع سایتها سر بزنید، خواهید دید که کاربران زیادی خواهان اینگونه اطلاعات هستند.
از این نوع محتوا میتوان بهعنوان یک روش اطمینانی برای تبدیل کاربر به عضو سایت استفاده کرد.
یکی از راههایی که میتوانید خود را بهعنوان یک متخصص در هر حوزهای نشان دهید، تهیه توزیع کتاب و کتابهای الکترونیکی و Ebook ها است.
با انتشار دادن این نوع محتوا در سایتهای کتابخانههای مجازی میتوانید کاربران هدف را به سمت سایت خود بکشانید.
اسلاید پاورپوینت:
سایت slideshare یک گزینه عالی برای به اشتراکگذاری این نوع محتوا هست.
این سایت ترافیک بالای 180 میلیون ترافیک ماهیانه را دارد.
شما میتوانید محتوای خود را به شکل پاورپوینت تبدیل کرده و آن را در این سایت به اشتراک بگذارید.
بهتر است که اسلایدها را کوتاه و خلاصه ارائه کنید. البته اگر موضوع شما نیاز به طولانی بودن دارد اشکالی ندارد.
مصاحبه با افراد معروف:
اگر قدرت این کار رادارید میتوانید از این روش به افزایش قدرت برند خود اضافه کنید.
مسلماً کاربران شما دوست دارند تا بدانند که شما با چه افراد معروفی در ارتباط هستید.
بهتر است در یک مقاله هم بهصورت متنی و صوتی و ویدیویی و قرار دادن تصاویر این کار را انجام دهید.
استفاده از این نوع محتوا و قرار دادن نام افراد معروف در کنار تبلیغ نویسی صفحات محصولات باعث افزایش فروش شما خواهد شد.
وبینارها:
اکثراً سایتهای آموزشی از این روش استفاده میکنند؛ زیرا میتوانند با کاربر در رابطه با موضوعی مشخص به تبادلنظر بپردازند.
اگر کسبوکار شما نیز بتواند از این روش استفاده کنید، میتوانید یک رابطه دوستانه خوب با کاربر و یک مشتری بیشتر برای سایت خود تولید کنید.
هدف تمام کسبوکارها ایجاد یک رابطه دوستانه و عمیق با مخاطبان خود است. با این کار شما گام بلندی را برای این حس در مخاطب قرار دادهاید.
میتوانید از سمینارهایی که رفتهاید, چه بهعنوان سخنران و چه بهعنوان مهمان فیلمها و عکسهایی را در سایت خود قرار دهید.
این کار باعث میشود که کاربران شمارا فردی فعال در حوزه کاری خود بشناسند.
پرسش و پاسخ و نظرسنجیها:
حفظ تعامل با کاربر و افزایش آن و بررسی نیاز کاربران و گرفتن آمارهای مربوط به مخاطبان هدف شما از این طریق راحتتر هست.
پرسشهای خود را به شکل جامع و برای تمام کاربران انجام ندهید. بلکه برای هر بخشی از کاربران سؤالات متفاوتی را طراحی کنید.
مردم علاقه بیشتری به پرسش و پاسخ در سایتها نسبت به نظرسنجیها دارند؛ اما نظرسنجیها باید دارای یک ارزش اضافه برای کاربر باشد؛ مثلاً: علاقه، سلامتی، آیندهنگری، اقتصادی، شخصی.
البته اگر همراه با هدایایی هم باشد تعامل کاربران نیز بیشتر میشود.
محتوا نویسی کاربران سایت:
البته سایتهای کمی در ایران از این روش استفاده میکنند. شاید این مسئله به امنیت یک سایت مربوط میشود.
ولی سایتهایی که از این روش استفاده میکنند، توانستهاند بهترین نتایج و موفقیتها را بهدست بیاورند.
امتیازدهی به کاربران و دادن یکسری امکانات به آنها میتواند باعث تشویق آنها به مقالهنویسی در سایت و از همه مهمتر اشتراکگذاری در تمام صفحات سایتها و شبکههای اجتماعی از طرف خود کاربر باشد.
این کار باعث محبوبیت برند و افزایش رتبه صفحات و سایت شما در موتورهای جستجو میشود.
استفاده از تصاویر پیدرپی:
اگر هر مطلبی را در سایت علاوه بر روشهای دیگر به این شکل نیز به نمایش بگذارید، کاربر از خواندن آن خسته نمیشود.
بهتر است کیفیت این تصاویر و واضح بودن نکات مهم در آن رعایت شود. نکته مهم اینجاست که یک رابطه بین تصاویر و متن خود ایجاد کنید.
به این شکل که کاربر برای فهمیدن کل مطلب باید حتماً متن را نیز بخواند.
اگر تصاویر شما مربوط به چگونگی انجام کاری باشد شانس ماندگاری کاربر بیشتر میشود.
اپلیکیشن ها و ابزارها:
به کافه بازار و مایکت و همچنین گوگل پلی سر بزنید و از دانلودهای برنامههای کاربردی به این نکته میرسید که کاربران علاقه زیادی به این محتواها دارند.
حتماً در کسبوکار خود اگر میتوانید و بودجهی خوبی دارید از این روش استفاده کنید.
ولی اگر ندارید نیز میتوانید بهعنوان همکاری به هر شکلی با این اپلیکیشن ها در ارتباط باشید و تبلیغ خود را انجام دهید.
ابزارها نیز مانند اپلیکیشن های موبایل از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
نگاهی به کامپیوتر و یا لپتاپ خود بکنید و ببینید که چند برنامه و ابزار در آن قرار دارد.
اگر کسبوکار شما میتواند از این روش نیز استفاده کند، حتماً در آینده برای آن یک ایده داشته باشید.
اینکه دائماً کاربران با استفاده از این امکانات همیشه شمارا به یاد داشته باشند، مهمترین نکته در بازاریابی است.
محتوای شبکههای اجتماعی:
شاید جالب باشد که بدانید نوع برخورد شما با کاربران در سایت و شبکههای اجتماعی تا حدودی باید متفاوت باشد.
باید بر اساس نوع شبکه اجتماعی موردنظر و نوع رفتار کاربران در آن شبکه به ایجاد محتوای اثربخش بپردازید.
خوشحالم که مشکلات عمده شمارا در انتخاب بهترین روشها برای تولید محتوای الکترونیکی حل کرده باشم.
در این مقاله و سری مقالات بازاریابی محتوا شمارا با کلیات و مهمترین عوامل انتخاب و تولید محتوای الکترونیکی آشنا کردم.
اگر همچنان با مشکلی و یا ابهامی در رابطه با تولید محتوای الکترونیکی مواجه هستید در بخش نظرات سؤالات خود را بپرسید.
bit.ly | gg.gg | opizo.com | shorl.com | is.gd | v.ht | alturl.com | tny.im |