بازاریابی

سیستم ایمیل مارکتینگ یک ارتباط همیشگی با کاربران

بهترین روش برای جذب کاربر هدف و دائمی, دوباره می‌گویم کاربر هدف و دائمی استفاده از سیستم ایمیل مارکتینگ است. ایمیل تنها ابزاری هست که هنوز از آن به‌عنوان یک روش بازاریابی یاد می‌شود.

اگر سایتی دارید که با سیستم ایمیل مارکتینگ وصل نیست و سایت شما یک وب‌سایت کاربر محور و فروشگاهی هست باید بگویم که اشتباه بزرگی را دارید انجام می‌دهید.

داشتن یک سیستم ایمیل مارکتینگ یعنی شما برای فروش خود برنامه‌ریزی کرده‌اید و قیف فروش برای کاربران و مشتری‌های خود طراحی کرده‌اید.

امن‌ترین و بهترین راه برای ارتباط همیشگی و دائمی شما با کاربران سایت استفاده از ایمیل می‌باشد.

سعی کنید از طراح سایت خود بخواهید که سیستم ایمیل مارکتینگ را بر روی وب‌سایت شما فعال کند.

در این روش ما با دادن یک هدیه ویژه به کاربران از آن‌ها اطلاعاتی را که به اختیار خود به ما می‌ دهند را به‌صورت دائمی دریافت می‌کنیم؛ مثلاً نام و نام خانوادگی – ایمیل – شماره موبایل – آدرس و … .

گرفتن ایمیل برای شروع کار کافی است و می‌توان بعد از مدتی مثلاً در هنگام خرید اطلاعات بیشتر را از آن‌ها گرفت.

نکاتی درباره ایمیل مارکتینگ:

ایمیل مارکتینگ

1) خریدن لیست ایمیل و ارسال تبلیغات برای آنان به‌هیچ‌وجه درست نیست. در امریکا و کشور هایی دیگر اینکار یک جرم محسوب می‌شود. ایمیل‌های شما اسپم و خود شما اسپمر شناخته خواهید شد.

2) در ارسال ایمیل برای کاربران اکثریت آنان باید ایمیل آموزشی و کمکی و برای رفع نیاز کاربران باشد.

3) از ارسال چند ایمیل به کاربران در یک روز کاملاً صرف‌نظر کنید. حتی بهتر است نهایت هفته‌ای 2 یا 3 بار اینکار را انجام دهید. اگر محصولات زیادی دارید و تخفیف‌های متعددی در دستور کاردارید.

4) به‌ جای ایمیل‌های صرفاً تبلیغاتی از ایمیل‌های تبلیغاتی آموزشی و سرگرم‌کننده استفاده کنید.

5) در محتوای ایمیل خود کاربران به شبکه‌های اجتماعی خود دعوت کنید.

6) می‌توانید به‌عنوان یک مدیر سایت از مدیران سایت‌ هایی که همکار شما هستند همکاری کنید وبا ارسال تبلیغات ایمیلی به کاربران یکدیگرسعی در پیشبرد اهداف خود کنید. ملی نباید زیاد اینکار را انجام دهید، زیرا از دید مخاطب شما فقط یک فروشنده به ‌حساب می‌آیید و کسی که می‌خواهد به هر روشی سودی به جیب بزند.

7) اگر قصد دارید از لیست ایمیل همکار خود استفاده کنید، باید چند مورد را دقت کنید:

  • آیا سایت او فیلتر است و یا مشکلی دارد؟
  • چگونه لیست ایمیل خود را جمع‌آوری کرده است؟
  • کاربران او آیا بر روی ایمیل‌های او کلیک می‌کنند یا نرخ کلیک او چند درصد است؟
  • چه تعداد کاربر دارد؟ و چه دسته‌ای از کاربران او بازار هدف شمارا تشکیل می‌دهند؟

این سؤالات را دقت کنید. به هرکسی اعتماد نکنید و با افراد معدودی تبادل کنید.

8) از طراحی ایمیل‌هایی استفاده کنید که در تمام مرورگرها و گوشی‌ها و تپلت ها خوانده شوند.

9) کاربران را برای خواندن ادامه مطلب همیشه به سایت دعوت کنید و متن ایمیل را طولانی نکنید.

نکات کاربردی در سیستم ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

1) در رابطه با موضوع ایمیل و عنوان آن بسیار دقت کنید. کوتاه ولی پیام را برسانید.

2) می‌توانید در متن ایمیل از داستان‌ها یا حس صمیمیت استفاده کنید. ولی در عنوان اینکار را کم انجام دهید زیرا مخاطبان زیاد از آن خوششان نمی‌آید. مخصوصاً مردان.

3) لینک لغو عضویت که در ایمیل‌ها وجود دارد را برندارید. گوگل آن را زیر نظر دارد.

4) ایمیل را خیلی بلند و طولانی ننویسید. از تصاویر کم استفاده کنید یا اصلاً از تصاویر استفاده نکنید و همین‌گونه برای ویدیو.

bit.ly gg.gg tny.im cutt.ly v.gd is.gd u.to

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام علی جان
      خوشحالم از اینکه از این مطلب راضی بودی
      در ادامه مطالب حرفه ای تر در زمینه بازاریابی و سئو قرار میگیره به مرور
      اگر سوالی داشتید در گروه بپرسید تا براش یک مطلب در سایت قرار بگیره به صورت جامع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا