
موبایل مارکتینگ روشی جدید هست البته نه فقط ارسال پیام به گوشیهای افراد بلکه روشهای جدیدی به آن اضافهشده است. منبعی غنی پر از مخاطب که اگر بر آن تمرکز و وقت بگذارید، موج عظیمی از مخاطبین را دربر می گیرد .
درسالهای اخیر فروشها و خریدهای زیادی از طریق گوشیهای هوشمند صورت گرفته است و همچنان شاهد پیشرفت در این نوع بازاریابی هستیم.
حتی بانک ها نیز از این روش استفاده خوبی را دارند. به تبلیغات زیادی که در گوشیهای شما در اجرای برنامههای اندرویدی و ios می شود دقت کنید .
به برنامه کافه بازار و مایکت دقت کنید، شما فقط با طراحی یک اپلیکیشن میتوانید مخاطبان زیادی را جذب کنید.
متأسفانه ما به علت تحریم از منابع غنی موبایل مارکتینگ محروم هستیم، نرمافزارهایی که اگر آنها را بشناسیم می توانیم فرصت های زیادی را از آن خود کنیم.
ولی استفاده از همین تکنولوژیهای موجود با حداکثر استفاده کار رقبای شمارا برای رقابت با شما خیلی سخت میکند.
سالهای آینده سال موبایل مارکتینگ است، حتماً یک برنامه برای اینکار داشته باشید تا بتوانید هرچه سریعتر کاربران بیشتری را جذب سایت خود کنید و قسمتی از بودجه خود را در این روش استفاده کنید.
روشهای مرسوم موبایل مارکتینگ در ایران:
1) بازاریابی فراپیام: ارسال چندرسانهای فیلم و یا عکس در گوشیهای هوشمند.
2) بازاریابی پیامکی: آگاه کردن مخاطب در رابطه با برنامهها، محصولات، تخفیفها و سایر اخبار که رایج ترین نوع بازاریابی موبایل مارکتینگ نیز می باشد، زیرا هر نوع گوشی میتواند از آن بهره ببرد.
3) کدهای QR COD: می توان با اسکن کردن یک کد دو بعدی به راحتی به صفحه وب سایت موردنظر هدایت کرد. از این روش میتوان در هرجایی از آن استفاده کرد.
4) درون بازی: روشی که در ایران هنوز جا نیفتاده و توجهی به آن در اکثر سایتها نشده است. روشی که کمی هزینهبر هست و برای شروع کار بدون بودجه پیشنهاد نمیشود.
زمانبر بودن اینکار نیز در ابتدا امکان نمیدهد که اینکار را سریع انجام دهید تا کاربرانی را جذب کنید، نیاز به یک برنامه دارد و بعد از انجام یک سری برنامهها و روشها و با استفاده از تحلیل رفتار مصرفکنندهها و کاربران، همچنین کمک گرفتن از یک تیم طراحی آن را انجام دهید.
5) تبلیغات در اپلیکیشن: شما میتوانید با پرداخت مبلغی به برنامه نویسان موبایل و یا کسانی که واسطه هستند از آنها درخواست کنید تا بنر تبلیغاتی شما را در بازیهای موبایلی و نرم افزارهای موبایلی به نمایش درآورند.
6) شماره اختصاصی : با داشتن یک پنل پیامکی و یک خط کاربران را برای خرید از طریق وارد کردن کد مورد نظر کار را برای خرید آنها راحت کنید. در این صورت سود شما نیز بیشتر میشود.
7) استفاده از شبکههای اجتماعی: بله!! استفاده از شبکههای اجتماعی هم جزئی از موبایل مارکتینگ هست. این منبع غنی کاربر میتواند برای شما بسیار پردرآمد باشد. مخصوصاً تلگرام و اینستاگرام را در اولویت قرار دهید.
نکات مهم در ارسال پیام برای مخاطبین:
بیشک مردم امروزه به شدت به گوشیهای خود وابسته شدهاند، به شکلی که اگر در حال صحبت کردن با شخصی باشند ، اگر پیامی برای آنها ارسال شود، خیلی سریع آن را میخوانند.
حتی در هنگام رانندگی با خطرات زیادی که ممکن است اتفاق بیفتد، به نوشتن پیام یا خواندن مطلبی در تلگرام علاقه دارند.
ولی با این همه اهمیت دادن مردم ، شاهد آن هستیم که به تبلیغات پیامکی و ازایندست پیامها کمتر اهمیت میدهند. نکات گفته شده زیر می تواند کمک خوبی به شما برای یک پیام تبلیغاتی مؤثر باشد.
1-ساعات ارسال و زمان ارسال:
بهترین ساعات ارسال زمانی بین 9-12 و 17-20 غروب است. زمان ارسال بهتر است در اوایل هفته باشد و یا آخر هفته مثلاً روزهای پنجشنبه و جمعه و البته به ایام خاص نیز همیشه دقت کنید.
مثلاً: ضمن تبریک گفتن روز پدر پیام تبلیغاتی خود را ارسال کرده و بعد از آن یک جمله کوتاه در رابطه با موضوع احترام به پدر میتواند گزینه خوبی باشد.
2-پیامهای خود را کوتاه بنویسید
موبایلها به خاطر اندازه کوچکی که نسبت به کامپیوترها دارند، مناسب برای خواندن مطالب طولانی نیستند. پیام خود را خیلی کوتاه و اثربخش بنویسید.
3-سیستم یا نرم افزار پیامک
با فرستادن پیام از موبایل خود اجتناب کنید. درست است که باید با مخاطبان خود صمیمی باشید ، ولی فرستادن پیام با شماره شخصی، شمارا در نزد کاربر یک فرد معمولی جلوه میدهد و از اعتبار شما میکاهد.
4-ارسال پیام فقط برای کاربران
بههیچ وجه برای کسانی که نمیشناسید، پیامی را ارسال نکنید. فقط برای مخاطبان هدف خود به فرستادن پیام اقدام کنید.
5-استفاده از سیستم پیامکی باکیفیت
برای من پیشآمده که یک پیام در یکزمان کوتاه حدود 10 دقیقه ارسالشده است، درحالیکه در استراحت بودهام. به نظر شما اگر کسی همچنین کاری با شما انجام دهد، شما چه رفتاری با وی میکنید؟
6-تعامل با کاربران در موبایل مارکتینگ
یکی ازبهترین کارها و تشویق مخاطبین به فعالیت و تعامل با شما، ارسال پیامهای پرسش وپاسخ برای مخاطبان هست و میتوانید برای کار بهتر و نتایج بهتر جایزهای هم در نظر بگیرید.
tinyurl.com | shorturl.at | shorl.com | opizo.com |