ردکردن این

برای مدیریت وب‌سایت خود، چک‌لیست SEO در صفحه را تکمیل کنید

فهرست موضوعات
چک لیست سئوی سایت

برای مدیریت وب سایت‌ها به لیست کامل بررسی SEO در صفحه ما خوش‌آمدید.

در اینجا تمام مراحل موردنیاز برای راه‌اندازی و رشد وب‌سایت شما را پوشش خواهیم داد.

قبل از شروع مراحل بعدی اطمینان حاصل کنید که با اصول و مفاهیم SEO آشنایی دارید.

ما به‌طور خلاصه هر مرحله را توضیح دادیم تا به شما در درک دقیق آنها کمک کنیم.

چک لیست کامل سئو در سال 2021

اصول بهینه‌سازی موتور جستجو

  1. کنسول جستجوی Google و سایر ابزارها را تنظیم کنید
  2. تنظیمات Google Analytics
  3. نصب پلاگین SEO
  4. یک پوشه Robots.txt ایجاد کنید
  5. مطمئن شوید وب‌سایت شما ایندکس شده است

جستجوی کلمات کلیدی

  1. رقیب را تعیین کنید
  2. کلمات کلیدی اساسی را جستجو کنید
  3. جستجوی کلمات کلیدی long tail
  4. تجزیه‌وتحلیل صفحات رتبه‌بندی و هدف آنها
  5. دشواری کلمات کلیدی را در اولویت قرار دهید

سئو فنی

  1. وب‌سایت خود را برای موبایل بهینه کنید
  2. سرعت بارگذاری وب‌سایت را بررسی کنید
  3. از HTTPS استفاده کنید
  4. موارد تکراری را بررسی کنید

در صفحه جستجوگرها

  1. رفع اشکال در برچسب‌های عنوان
  2. رفع خطاها در توضیحات متا
  3. ممیزی محتوا
  4. بهبود عکس
  5. راه‌حل تجزیه کلمات کلیدی

سئو خارج از صفحه

  1. پیوندهای رقبا را تجزیه‌وتحلیل کنید
  2. کاربرد روش آسمان‌خراش
  3. انجام روابط عمومی به‌صورت آنلاین
  4. پروفایل‌های مهم ایجاد کنید
  5. نام‌های پیوند نشده را به لینک تبدیل کنید

اصول بهینه‌سازی موتور جستجو

1. کنسول جستجوی Google (و سایر ابزارها) را تنظیم کنید

کنسول جستجوی Google ابزاری اساسی برای هر متخصص سئو است.

چندین ایده عملی به شما می‌دهد که می‌تواند به شما در بهبود سلامت و عملکرد سایت کمک کند.

علاوه بر این، می‌توانید از داده‌های تولیدشده برای ایجاد استراتژی‌های محتوا و ارزیابی پیشرفت خود استفاده کنید.

ابزار مفید دیگر Bing Webmaster Tools است. این به شما کمک می‌کند تا پیشرفت خود را در موتور جستجوی مربوطه پیگیری کنید.

2. تنظیمات Google Analytics

Google Analytics ابزاری برای تجزیه‌وتحلیل بازاریابی برای نمایش داده‌ها و اطلاعات مربوط به نحوه استفاده افراد از وب‌سایت شما است.

این به ما می‌گوید که چگونه افراد از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، چه کسانی هستند و چگونه با آن تعامل دارند.

مانند GSC، Google Analytics نیز برای هر متخصص SEO ضروری است.

3. نصب پلاگین SEO (برای وب‌سایت WP)

اگر یک وب‌سایت اجرا می‌کنید، احتمالاً یک وب‌سایت وردپرسی است.

اگر یک سایت وردپرسی باشد، باید پلاگین SEO را نصب و پیکربندی کنید که به شما امکان می‌دهد سایت خود را بهینه کنید و هرگونه مشکل در وب‌سایت خود را برجسته کنید.

به‌عنوان‌مثال Yoast SEO از محبوب‌ترین افزونه‌های SEO در بین کاربران WP است.

4- یک پوشه Robots.txt ایجاد کنید

فایل robots.txt یک وب‌سایت به خزنده‌های موتور جستجو اطلاع می‌دهد که کدام صفحات را می‌توانند از سایت درخواست کنند.

همچنین به آنها می‌گوید که کدام صفحات را نمی‌توانند از وب‌سایت سفارش دهند.

این روشی برای نمایه‌سازی صفحات وب است.

برای بررسی پوشه robots.txt وب‌سایت خود، به https://www.yourdomain.com/robots.txt مراجعه کنید.

“دامنه خود را” با نام دامنه وب‌سایت خود جایگزین کنید.

5. مطمئن شوید وب‌سایت شما ایندکس شده است

Google ممکن است نتواند وب‌سایت شما را فهرست بندی کند.

deexexing ناگهانی یک مشکل رایج در بین توسعه‌دهندگان وب و سئوکاران است.

برای اطمینان از نمایه‌سازی مناسب وب‌سایت و استفاده از آن باید از ابزار ممیزی سایت استفاده کنید.

جستجوی کلمات کلیدی

1. رقیب را تعیین کنید

یکی از مؤثرترین روش‌ها برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، دنبال کردن رقبا است.

بنابراین، امروزه تحلیل رقبا جنبه برجسته سئو است.

وب‌سایت‌هایی را پیدا کنید که در صنعت شما کار می‌کنند و مخاطبانی را که می‌خواهید به تجارت خود جذب کنید هدف قرار می‌دهند.

2. کلمات کلیدی اساسی را جستجو کنید

هر کسب‌وکار دارای کلمات کلیدی هستند که فروش واقعی و درآمدزایی دارند.

آنها کلمات کلیدی اصلی شما هستند و تمرکز اصلی شما در هنگام انجام SEO خواهند بود.

این کلمات کلیدی دارای حجم بالا و رقابت بالایی هستند.

استراتژی کلمات کلیدی شما بر اساس این کلمات کلیدی مانند تغییرات و نسخه‌های طولانی ساخته خواهد شد.

3. جستجوی کلمات کلیدی long tail

کلمات کلیدی دم بلند عباراتی با چندین کلمه هستند که افراد به‌صورت آنلاین جستجو می‌کنند.

حجم این کلمات کلیدی بسیارکم است. اما نرخ تبدیل بالاتری را ارائه می‌دهند. مثلاً،

“بانکداری اینترنتی” یک کلمه کلیدی کوتاه و سخت است،

درحالی‌که “عملکرد بانکداری اینترنتی” یک کلمه کلیدی طولانی و نسبتا راحت‌تر برای شما است.

4. تجزیه‌وتحلیل صفحات رتبه‌بندی و هدف آنها

هنگامی‌که کلمات کلیدی وب‌سایت خود را از طریق تجزیه‌وتحلیل و مقایسه رقابتی تعیین کردید،

باید شروع به تجزیه‌وتحلیل کنید که کدام صفحات برای این کلمات کلیدی رتبه‌بندی شده‌اند.

همچنین، دانستن هدف کاربر مهم است، در غیر این صورت افراد بدون توجه به رتبه‌بندی SERP روی صفحات وب شما کلیک نمی‌کنند.

5. دشواری کلمات کلیدی را در اولویت قرار دهید

به‌عنوان آخرین مرحله در جستجوگرها برای کلمه کلیدی خود، آن را ازنظر سطح دشواری متمایز کنید.

به‌عنوان‌مثال، رتبه‌بندی برخی از کلمات کلیدی (کلمات کلیدی با دم‌کوتاه با حجم کم) بسیار آسان است،

درحالی‌که رتبه‌بندی برخی از کلمات کلیدی (کلمات کلیدی با دم‌کوتاه با حجم زیاد) بسیار دشوار است.

ازاین‌رو، دانستن کلمات کلیدی در لیست SEO آسان یا پیچیده بسیار مهم است.

سئو فنی

1. وب‌سایت خود را برای موبایل دوستانه قرار دهید

سایت دسکتاپ شما با نسخه موبایل متفاوت خواهد بود. دستگاه‌های تلفن همراه بیشتر از رایانه‌های دسکتاپ جستجو می‌کنند.

ازاین‌رو، شما باید اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما هنگام باز کردن آن در مرورگر تلفن همراه، هیچ‌گونه خطا یا مشکل فنی ندارد.

هنگام پیمایش در دستگاه تلفن همراه، از پیمایش آسان اطمینان حاصل کنید.

2. سرعت بارگذاری وب‌سایت را بررسی کنید

یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی سرعت بارگذاری وب‌سایت شماست.

احتمال خروج بازدیدکننده از صفحه وب شما با افزایش زمان بارگیری صفحه از 3 به 1 ثانیه، 32٪ افزایش می‌یابد.

برای یافتن و رفع مشکلات سرعت صفحه، باید از ابزار Google PageSpeed Insights استفاده کنید.

3. از HTTPS استفاده کنید

شما باید تمام پیوندهای HTTP را در وب‌سایت خود پیدا کنید. این برای SEO سایت شما مضر است.

بااین‌حال، ممکن است لازم باشد برای حل این مشکل از توسعه‌دهنده خود کمک بگیرید.

زیرا مجبورید الگوهای صفحه را به‌روز کنید یا پایگاه داده را جستجو کنید.

4- موارد تکراری را بررسی کنید

نسخه‌های مختلفی از وب‌سایت وجود دارد، مانند https://yourdomain.com یا https://www.yourdomain.com.

همه این نسخه‌ها باید به وب سایت شما مراجعه کنند.

نسخه اصلی https://www.yourdomain.com خواهد بود، همه 301 نسخه دیگر باید به این نسخه هدایت شوند.

آنالیز در صفحه جستجوگرها

1. رفع اشکال در برچسب‌های عنوان

به وب‌سایت خود بروید و به دنبال برچسب‌های تکراری و گمشده عنوان باشید.

برچسب‌های عنوان بسیار طولانی برای رتبه‌بندی SERP شما نیز مضر هستند.

زیرا به‌طور کامل در صفحه نتایج نشان داده نمی‌شوند.

ازآنجا که برچسب عنوان به موتور جستجو می‌گوید یک صفحه وب چیست، باید منحصربه‌فرد باشد.

2. رفع خطاها در توضیحات متا

توضیحات متای صفحه وب شما در تعیین اینکه آیا کسی روی صفحه وب شما کلیک می‌کند یا نه، نقش زیادی دارد.

طول ایده آل برای توصیف متا از 120 تا 160 نویسه است.

بنابراین، شما باید بر حفظ تمام توضیحات متا خود در این محدوده کاراکتر تمرکز کنید.

همچنین، توضیحات متا باید حاوی کلمه کلیدی موردنظر شما باشد و باید به‌اندازه کافی خلاقانه باشد تا بتواند مخاطب را به خود جلب کند.

3. ممیزی محتوا

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما منحصربه‌فرد است و هیچ‌گونه دزدی ادبی ندارد.

سرقت ادبی برای هر صفحه وب خطرناک است. زیرا به سادگی رتبه‌بندی نخواهد شد.

مورد دیگری که باید به دنبال آن باشید محتوایی است که هیچ ارزشی اضافه نمی‌کند.

محتوایی که رتبه‌بندی نداشته باشد و ارزشی را ارائه ندهد نباید در وب‌سایت شما باشد.

4. بهبود عکس

شما باید اطمینان حاصل کنید که تصاویر موجود در وب‌سایت شما دارای برچسب‌های مناسب alt هستند.

برچسب alt به خزنده‌های موتور جستجو می‌گوید که تصویر مربوط به چیست.

اگر تصویر بارگیری نشود، متن موجود در برچسب متن alt در صفحه وب ظاهر می‌شود. ازاین‌رو، باید مختصر و دقیق باشد.

5. راه‌حل تجزیه کلمات کلیدی

جدا کردن کلمه کلیدی به مفهوم هر صفحه یک پاسخ خاص به کاربر در سراسر سایت شما اشاره دارد.

این تصمیم برای خزنده‌های موتور جستجو دشوار است که تصمیم بگیرند کدام کلمات کلیدی را برای صفحه وب شما رتبه‌بندی کنند.

مطمئن شوید که از کلمات کلیدی خاص و به میزان مناسب استفاده می‌کنید.

سئو خارج از سایت

1. لینک‌های رقبا را تجزیه‌وتحلیل کنید

لینک‌های رقبا را بررسی کنید و ببینید از کجا لینک می‌گیرند.

این به شما کمک می‌کند که چگونه می‌توانید رتبه بگیرید و پیشرفت کنید.

ابزارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای این کار استفاده کنید، مانند SEMRush و Ahrefs بهترین هستند.

2. کاربرد روش آسمان‌خراش

فناوری آسمان‌خراش به ایجاد محتوایی گفته می‌شود که دارای ارزش بیشتری باشد

و حاوی کلمات کلیدی بالاتر از رتبه‌بندی محتوای یک کلمه کلیدی خاص باشد.

این می‌تواند یک روش سریع و مؤثر برای افزایش رتبه وب‌سایت شما برای کلمات کلیدی long tail باشد.

3. انجام روابط عمومی به‌صورت آنلاین

روابط عمومی آنلاین مزایای زیادی دارد. به شما امکان می‌دهد موارد بیشتری را به خود اختصاص دهید،

آگاهی از نام تجاری را افزایش دهید، اعتبار کسب‌وکار خود را تقویت کنید و از وب سایت‌های محبوب لینک دریافت کنید.

می‌توانید با شرکت‌های مختلف روابط در حوزه کاری مرتبط با خودتان تماس بگیرید.

4. پروفایل‌های مهم ایجاد کنید

کسب‌وکار شما باید دارای پروفایل آنلاین در سیستم عامل‌های مربوطه باشد.

این بدان معنی است که شما باید یک صفحه Google برای کسب‌وکار خودتان داشته باشید

و در سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی مانند LinkedIn، Instagram و Facebook پروفایل داشته باشید.

این به شما کمک می‌کند تا میزان جذب مخاطب خود را تقویت کرده و کسب‌وکار خود را محبوب‌تر کنید.

5- نام‌های پیوند نشده را به لینک تبدیل کنید

لینک سازی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است.

یک راه عالی برای ایجاد پیوند برای تجارت شما این است که نام‌های تجاری خود را به بک لینک تبدیل کنید.

می‌توانید نام‌های تجاری خود را در وب سایت‌های مختلفی که از محتوای شما استفاده کرده‌اند

یا از شما به‌عنوان منبع نام برده‌اند، بیابید و بررسی کنید که آیا پیوندی به شما ارائه می‌دهند.

در غیر این صورت، می‌توانید به‌سادگی از آنها سؤال کنید و احتمال اینکه خیلی راحت بک لینک بگیرید خواهید داشت.

جمع‌بندی مباحث سئو

در رقابت شدید امروز، اجرای استراتژی‌های مناسب سئو ضروری است.

این به شما اطمینان می‌دهد که بازدید شما را جلب کرده و رشد وب‌سایت شما را تسریع می‌کند.

سئو به‌خودی‌خود مفهوم گسترده‌ای است و پیروی از فهرست بررسی سئو در صفحه به شما کمک می‌کند تا از آن استفاده کنید.

برای دستیابی به رشد آنلاین مناسب، باید مفاهیم بازاریابی دیجیتال دیگر مانند بازاریابی موتور جستجو و بازاریابی محتوا را پیاده‌سازی کنید.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *