ردکردن این

چگونه می توان بهترین روش های لینک دهی داخلی و خارجی را برای وبلاگ ایجاد کرد

فهرست موضوعات
وش های لینک دهی داخلی و خارجی را برای وبلاگ

حتی اگر در بهینه سازی پست های وبلاگ خود برای جستجوگرها تازه وارد هستید ، احتمالاً حداقل چیزی در مورد بهترین روش های پیوند داخلی و خارجی شنیده اید.

درست است که پیوندهای با کیفیت بالا می توانند پست شما را برای خوانندگان قابل اعتمادتر و مفیدتر کنند. همچنین به نتایج موتور جستجوی شما یک افزایش رتبه می دهد.

اما موارد دیگری غیر از لینک دادن به هر پست وجود دارد.

یکی از جزئیات اصلی که باید به خاطر بسپارید این است که تفاوت زیادی بین پیوندهای داخلی و خارجی وجود دارد و آنها اهداف مختلفی را برای استراتژی محتوای شما ارائه می دهند.

هر دو برای خوانندگان شما مهم و مفید هستند و به شما کمک می کنند تا نتایج جستجوی موتور مورد نیاز خود را بدست آورید.

استفاده از پیوندهای داخلی و خارجی به روشی متفکرانه می تواند یک استراتژی واقعی در مورد سئو شما باشد و باید بخشی از هر چک لیست SEO باشد. به شرطی که برخی از بهترین روشهای اساسی را دنبال کنید.

مبانی لینک های داخلی و خارجی در وبلاگ

درج لینک در پست های وبلاگ مهم است. این نشان می دهد که محتوای شما قابل اعتماد ، مبتنی بر دانش و تحقیق خارج از تجربه زندگی خصوصی شماست.

پیوندها همچنین تجربه عمیق تری را برای خوانندگان شما فراهم می کنند. این به اطلاعات تکمیلی یا مرتبط منجر می شود که اطلاعات موجود در پست وبلاگ را کامل تر می کند.

درج پیوندها به روشی هوشمندانه و متفکرانه ، اعتبار وبلاگ شما را تأیید می کند و می تواند اعتبار شما را برای رهبری اندیشه ارتقا دهد.

لینک خارجی در وبلاگ چیست؟

لینک خارجی چیست؟

لینک خارجی هر نمونه ای از پیوند شما با سایتی خارج از دامنه وب خود را توصیف می کند.

این ممکن است شامل لینک دادن به وبلاگ های دیگر در وبلاگ شما یا هر موقعیت دیگری باشد که لینک از سایت شما دور شود.

مثالهای دیگر پیوندهای خارجی عبارتند از:

پیوند به مقاله ای که در پست وبلاگ خود به آن مراجعه می کنید.

پیوند به سرویسی که در حال بررسی آن هستید. هر زمان که شما به یک محصول یا خدمات خاص مراجعه می کنید ، بهتر است به آن لینک دهید.

هر چیزی که به خواننده کمک کند اطلاعات بیشتری کسب کند.

این باعث بهبود تجربه کاربر می شود ، به این معنی که نکته اصلی کسی است که شما در نهایت می خواهید اطمینان حاصل کنید که تعامل خوبی با سایت شما دارد.

لینک داخلی چیست؟

لینکهای داخلی پیوندهای موجود در یک پست هستند که خواننده را به صفحه دیگری در همان وب سایت هدایت می کنند.

هرچه پیوند داخلی در وب سایت شما عمیق تر باشد ، افزودن آن ارزشمندتر است.

زیرا در غیر این صورت خواننده کمتر احتمال دارد آن را پیدا کند.

برخی از مثالهای پیوند داخلی شامل موارد زیر است:

پیوند به پست دیگری در وبلاگ خود ، یا به صفحه “خدمات” ، “تماس” یا “درباره ما”.

پیوند به یک صفحه فرود برای یک محصول خاص. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید به صفحه فرود کتاب الکترونیکی جدید خود لینک دهید.

مزایای (و اشکالات احتمالی) پیوندها در پست وبلاگ شما چیست؟

مزایای (و اشکالات احتمالی) پیوندها در پست وبلاگ شما چیست؟

پیوندهای خارجی و داخلی هر دو مزایای منحصر به فردی در استراتژی بازاریابی محتوای شما دارند.

اما اگر از آنها به روشی متفکرانه استفاده نشود اشکالاتی نیز دارد.

بیشتر بخوانید: استراتژی بازاریابی محتوا و روش‌های جالب بازاریابی با محتوا

بزرگترین مزایای لینک های خارجی عبارتند از:

پیوند به سایت های معتبر (با کیفیت و قابل اعتماد) ردپای دیجیتالی شما را افزایش می دهد .

شما اساساً در حال ایجاد سابقه ارتباط بین خود و سایتهای قدیمی تر هستید.

پیوند با سایت های خارجی می تواند باعث ایجاد روابط و گسترش توانایی شما شود.

به عنوان مثال ، اگر شما یک شرکت جانبی هستید و به یک وبلاگ قابل اعتماد در زمینه بهبود منزل لینک می دهید ، مدیر SEO شما ممکن است متوجه هجوم جدید ترافیک از سایت شما شود.

تمایل شما به درج پیوندهای خارجی با ارزش ، نشانه اهمیت شما به خوانندگان و کاربران شماست.

شما به جای اینکه بخواهید حریصانه آنها را نگه دارید ، منابعی را که واقعاً می خواهند و برای بررسی کامل موضوع به آن نیاز دارند را در اختیار آنها قرار می دهید.

در نظر گرفتن اشکالات بالقوه اتصال دهنده های خارجی نیز مهم است:

هر از چند گاهی باید بررسی کنید که همه پیوندها هنوز فعال و به روز هستند.

اگر این کار را نکنید ، خصوصاً اگر به وب سایت های ناامن لینک می کنید ، موتورهای جستجو ممکن است شما را جریمه کنند.

اگر از پیوندها به روشی غیرطبیعی استفاده می کنید ، آنها را به کلمات کلیدی بی ربط و غیر مرتبط پیوند دهید ، ممکن است استفاده شما از پیوندها بیش از آنکه به شما کمک کند به SEO آسیب برساند.

ما این نگرانی را می شنویم که وقتی به یک وب سایت خارجی لینک می دهید ، توجه خواننده را از دست می دهید.

نکته اصلی در اینجا این است که پیوندهای خارجی خود را محدود کرده و آنها را روی تنظیمات “باز کردن در برگه جدید” در بستر وبلاگ خود قرار دهید.

پیوندهای داخلی چطور؟ آنها به همان اندازه مفید هستند ، اما به دلایل مختلف.

پیوندهای داخلی در وبلاگ

پیوند داخلی باعث می شود که سایت شما آموزنده تر باشد.

به جای اینکه بخواهید از طریق بایگانی وبلاگ خود جستجو کنید یا به منوی اصلی وب سایت بروید تا پیوند لازم را پیدا کنید ، این پیوند در محتوای شما ، در مکان و لحظه ای است که بیشترین ارتباط را با خواننده دارد.

با انبوهی از پیوندهای داخلی کاملاً فکر شده ، مرور سایت شما آسان و مفید است.

این احتمال بازگشت بازدیدکنندگان وب سایت شما را افزایش می دهد ، به راحتی در سایت شما پیمایش می کنند و با نام تجاری شما فعال تر (و به طور مثبت!) درگیر می شوند.

پیوندهای داخلی همچنین SEO شما را تقویت می کنند.

وقتی سایت های خارجی به روشی ارگانیک به سایت شما پیوند می خورند ، Google سایت شما را با ارزش تر می بیند و مطمئن می شود که در نتایج جستجو بالاتر است.

پیوندهای داخلی باعث می شود افراد زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند و نرخ پرش شما را کاهش دهند.

هرچه خوانندگان وقت بیشتری را برای خواندن پست های وبلاگ قدیمی ، یادگیری اطلاعات جدید و شناختن برند شما صرف کنند ، بهتر است.

از معایب پیوند داخلی می توان به این واقعیت اشاره کرد که انجام یک کار خوب به زمان نیاز دارد ، زیرا آنچه پیوندهای داخلی واقعاً ایجاد می کنند ایجاد یک ساختار داخلی معنی دار ، منطقی و آسان برای پیگیری سایت شما است.

اگر پیوندهای داخلی شما مانند پیوندهای خارجی از نظر موضوعی مرتبط نباشند یا ارزش واقعی بازدیدکنندگان شما را فراهم نکنند ، باعث می شود هرزنامه بیشتری داشته باشید.

بهترین روش برای ایجاد لینک در پست وبلاگ چیست؟

بهترین روش برای ایجاد لینک در پست وبلاگ چیست؟

برای تعداد پیوندهای موجود در یک پست وبلاگ هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد.

اما برخی از دستورالعمل ها وجود دارد که باید بخاطر بسپارید. این دستورالعمل ها برای پیوندهای خارجی و داخلی کمی متفاوت است:

برای اضافه کردن ارزش با کیفیت از پیوندهای خارجی استفاده کنید

اگرچه موارد استثنایی نیز وجود دارد ، اما یک قانون کلی خوب این است که بیش از 2-5 پیوند خارجی در هر پست وبلاگ طولانی تر نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه تولید محتوای الکترونیکی کنیم؟ انواع روش و ترفند تولید محتوا

در مورد نوع پیوندهایی که باید واجد شرایط باشند:

وقتی به یک مطالعه یا نقل قول از یک متخصص استناد می کنید ، قطعاً یک پیوند وارد کنید.

هنگامی که شما به یک مفهوم کلی مانند “بازاریابی محتوا” یا “تجارت الکترونیکی” اشاره می کنید ، نیازی نیست که پیوند خارجی را برای شناسایی شخص دیگری وارد کنید. برای خوانندگان شما ارزشی ندارد.

چند بار باید پیوندهای داخلی را در پست وبلاگ خود قرار دهم؟

چند بار باید پیوندهای داخلی را در پست وبلاگ خود قرار دهم؟

تا زمانی که در مورد صفحات داخلی که به آن لینک می دهید اراده و متفکر باشید ، معمولاً درج لینک های متعدد برای هر پست وبلاگ قابل قبول است.

معمولاً حدود 4 پیوند داخلی برای یک پست کوتاه وبلاگ 600 کلمه ای را هدف قرار دهید.

من سعی می کنم این کار را به روشی طبیعی انجام دهم ، با لینک دادن به پست های وبلاگ و محصولات و خدمات مرتبط ، فکر می کنم خواننده واقعاً کنجکاو خواهد شد.

پیوندهای داخلی با توزیع قدرت رتبه بندی موتور جستجو در وب سایت به SEO کمک می کنند.

بنابراین ، به جای اینکه صفحه اصلی شما فقط توسط Google شناخته شود ، پست های مختلف وبلاگ ، پیوندها به سرویس ها و سایر اجزای وب سایت شما نیز به لطف استفاده متفکرانه شما از پیوند داخلی ، در نتایج موتور جستجو ظاهر می شوند.

هرچند بیش از حد از تکنیک لینک داخلی استفاده نکنید.

یک ارتباط داخلی که به روشی نسنجیده انجام شود ممکن است مخاطبان شما را در هنگام خواندن مطلب کمی ناراحت کند.

بهترین روش های دیگر برای لینک دادن بیش از حد در وبلاگ ها چیست؟

1. برنامه ریزی برای لینک دوره ای

به صورت دوره ای (هر سه ماه یکبار یا همین حدود) ، چند ساعت به بررسی پیوندهای خود بپردازید تا پیوندهای خراب را به پیوندهای فعال و مرتبط جدید به روز کنید.

هنگامی که یک بازدید کننده وب سایت پیوندهای خراب را پیدا می کند ، تجربه آنها از نظر کیفیت سایت شما کم رنگ می شود.

آنها این تصور را دارند که اطلاعات موجود در سایت شما کمتر قابل اعتماد هستند.

بعلاوه ، یک پیوند خراب یک فرصت از دست رفته برای پیوند دادن به یک منبع ارزشمند و جالب است.

حتی اگر پیوند همچنان کار کند ، عاقلانه است که دوباره و به موقع اطلاعات را بررسی کنید.

در صنایعی که تغییرات مکرر را تجربه می کنند (مانند بازاریابی دیجیتال یا هر چیز فنی) ، جایگزینی پیوندهای قدیمی با جدید معمولاً عاقلانه است.

2. بر روی تجربه کاربر / خواننده تمرکز کنید

اتصال به وبلاگ شما باید بهترین تجربه ممکن کاربر را فراهم کند. هدف خود را ایجاد وب سایتی قرار دهید که به راحتی قابل پیمایش و خواندن باشد.

این به معنی ادغام پیوندها به گونه ای است که استفاده از وب سایت شما را آسان تر می کند ، نه اینکه هر تعداد کلمه کلیدی و پیوند را در هر پست وبلاگ قرار دهید.

وقتی خوانندگان احساس می کنند فقط به عنوان بخشی از استراتژی SEO شما مورد استفاده قرار می گیرند ، بسیار ناراحت می شوند.

3. پیوند دادن فقط به منابع معتبر

فقط به سایت های معتبر ، قدیمی و قابل اعتماد پیوند دهید.

اگر به سایت هایی غیرحرفه ای یا جذابیت های ساده لینک دهید ، اعتبار شما را تضعیف می کند و همچنین ممکن است به نتایج موتور جستجوی شما آسیب برساند.

منابع خوب پیوندهای خارجی عبارتند از:

  • سایت های آموزشی با پسوند .edu
  • سایتهای دولتی که به .gov ختم می شوند
  • وب سایت های مطبوعاتی ، به ویژه از انتشارات ملی داخلی و خارجی مانند: نیویورک تایمز ، فوربس یا وال استریت ژورنال.
  • منابع معتبر دیگری مانند سایتهای رهبران فکری در زمینه شما

4. از Anchor Text به درستی استفاده کنید

متن پیوندی به معنای ساده کلمات موجود در متن پیوند خورده است.

وبلاگ نویسان گاهی اوقات این موضوع را بیش از حد تصور می کنند ، اما روش ساده معمولاً بهترین است.

فرض کنید من جمله ای مانند “برون سپاری وبلاگ نویسی شما می تواند به صرفه جویی در وقت و منابع کمک کند” نوشتم ، و این باعث شد که به یک پست قبلی در وبلاگ با عنوان “5 راهی که صاحبان مشاغل کوچک می توانند وقت بیشتری صرفه جویی کنند” فکر کنم.

من می خواهم به سادگی پست وبلاگ را با کلمات “صرفه جویی در وقت” مرتبط کنم. زیرا این واضح ترین و طبیعی ترین متن جمله است.

اگر متن لنگر شما با صفحه ای که به آن پیوند می دهید بی ربط است ، یا اگر به نظر می رسد جمله شما به طور نامناسبی درگیر می شود ، خوانندگان یاد خواهند گرفت که به پیوندهای شما بی بوده و هیچ ارتباطی با لینکهای سایت شما برقرار نکنند.

یکی از بهترین روشهای ساده این است که خوانش نهایی پست خود را انجام دهید ، انگار که خواننده وبلاگی هستید که برای اولین بار به سایت خود می آید.

آیا لینکهای داخلی مفید و طبیعی به نظر می رسند؟ یا مضر و اغراق آمیز است؟

حقیقت ساده این است که نویسنده محتوای شما هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشد ، بهتر است متن نوشتاری خود را با اهداف سئو شما مطابقت دهد.

هرچه پیوندهای شما بهتر و استراتژیک باشد ، وبلاگ شما به شما کمک می کند تجارت خود را توسعه دهید.

برای کسب راهنمایی بیشتر در مورد چگونگی گنجاندن SEO در پست های وبلاگ خود ، لطفاً لیست چک قابل بارگیری SEO ما را مرور کنید تا مطمئن شوید قبل از ارسال همه پایگاه های خود را پوشش می دهید.

bit.ly gg.gg tny.im shorl.com opizo.com cutt.ly v.gd

دیدگاه s

  1. سلام. ممنونم از مقاله خوبتون.
    از محتواهای صفحات a , b ,c می تونیم با انکرتکست های متفاوت اما هم خانواده به محتوای صفحه x لینک داخلی بدیم یا حتما اون انکرتکست ها باید دقیقا عین هم باشن و exact match هم باشن؟

    • سلام وقتتون بخیر
      اشکالی نداره این کار… اما باید حواستون به قدرت اون کلمه کلیدی اصلی اون صفحه برای رتبه گیری تو گوگل باشه.
      در ضمن باید بررسی کنید تو سرچ کنسول و اون صفحه که چه کلمات مترادفی سرچ میشن و اون صفحه به کاربر نشون داده میشه.
      از اونها هم می تونید هم برای لینک داخلی و هم برای لینک خارجی استفاده کنید.
      همه چی برمیگرده به قدرت و سختی اون کلمه..اما کلمات مترادف همیشه گزینه خوبی برای یک صفحه هستند.
      دقت کنید تو استراتژی محتوای شما در آینده برای اون کلمات مترادف دوباره یک محتوای جدید نزنید.

  2. سایت خیلی خوبی دارید
    مطالبتونم خیلی جالب هست.
    امیدوارم موفق باشید


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *