ردکردن این

8 عامل رتبه بندی گوگل که بر سئو شما تأثیر می گذارند

فهرست موضوعات
عوامل رتبه بندی گووگل

آیا وب‌سایت شما با وجود تلاش شما رتبه بالایی کسب نمی‌کند؟ باید برخی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی گوگل را که نقش عمده‌ای در تلاش‌های شما در زمینه سئو دارند، در نظر بگیرید.

عوامل سئو درون صفحه‌ای نقش مهمی دارند، زیرا 34000 جستجو در هر ثانیه انجام می‌شود و فقط 75٪ از این کاربران از صفحه اول نتایج صرف‌نظر می‌کنند.

در عصری که حضور دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی رشد و درآمد کسب‌وکار را تحریک می‌کنند، یک وب‌سایت بخشی جدایی‌ناپذیر از هر استراتژی آنلاین را تشکیل می‌دهد.

برای آسان‌تر یافتن وب‌سایت خود، باید فعالیت‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که از گروه مناسب بازدید می‌کنید.

این می‌تواند شامل پیشنهاد قیمت کلمات کلیدی و سایر فاکتور رتبه‌بندی گوگل مانند ایجاد محتوای مطمئن و بهینه‌شده برای سیستم عامل‌های مختلف باشد.

اما آنچه واقعاً اهمیت دارد اصل ساده E-A-T است که موتورهای جستجو از آن برای سنجش رتبه وب‌سایت شما استفاده می‌کنند.

عوامل تاثیرگذار رتبه بندی گوگل

  1. گواهی HTTPS
  2. بهینه‌سازی موبایل
  3. سرعت صفحه
  4. بهینه‌سازی محتوا
  5. ویدیو سئو را بهبود می‌بخشد
  6. بک لینک باکیفیت
  7. سن دامنه
  8. تجربه کاربری

E-A-T مخفف:

تجربه: آیا وب‌سایت شما منبع مناسبی برای یک عبارت خاص جستجو است؟ آیا نویسنده مقاله مهارت و دانش در این زمینه را دارد؟

مقام: آیا سایت به‌عنوان منبع معتمد مورد اعتماد است؟ آیا صفحه برای اثبات این موضوع بک لینک خوبی دارد؟

قابل‌اعتماد بودن: آیا محتوا واقعی است؟ آیا برای امنیت می‌توان به سایت اعتماد کرد؟

موتورهای جستجو از پارامترهای بسیاری مانند نرخ پرش، بک لینک، بهینه‌سازی صفحه و سایر فاکتورهای رتبه‌بندی در صفحه برای تعیین تعداد دفعات خوردن استفاده می‌کنند.

همچنین داشتن تعداد بازدید مناسب بسیار مهم هست. زیرا 93٪ از سرچ و جستجوی آنلاین با جستجو شروع می‌شود.

بنابراین، در اینجا برخی از عوامل اصلی رتبه‌بندی گوگل وجود دارد که شما باید هنگام کار بر روی سئو جستجو کنید:

1. گواهی HTTPS

گواهی ssl عوامل رتبه بندی گووگل

اگر توجه کرده باشید، امروزه بسیاری از مرورگرها وب سایت‌های مورد اعتماد را به‌عنوان ناامن پرچم گذاری می‌کنند.

زیرا فاقد برخی از ویژگی‌های اساسی امنیتی هستند. مهم‌ترین آنها گواهینامه‌های SSL (Secure Sockets Layer) هستند.

اکثر مرورگرها دسترسی به صفحات HTTPS را فقط به این دلیل توصیه می‌کنند که امنیت بیشتری داشته و اطلاعات شما را رمزگذاری شده نگه دارد.

گوگل نیز آن را می‌فهمد، که آن را به یک عامل حیاتی رتبه‌بندی گوگل تبدیل می‌کند.

طبق آخرین به روز رسانی، گوگل 2/3 از وب سایت‌ها را ناامن گزارش می‌کند، زیرا آنها فاقد گواهی SSL هستند.

بنابراین، اگر به دنبال فاکتورهای قابل‌توجه سئو در صفحه هستید، گواهی SSL باید اولویت اصلی باشد.

صدور گواهینامه به‌ویژه برای وب سایت‌هایی که حاوی اطلاعات مشتری یا امکانات پرداخت آنلاین هستند مهم است.

 

پیشنهاد ویژه: سئو چیست؟ سفری جذاب از 0 تا 100

 

2. بهینه‌سازی موبایل

بهینه سازی موبایل جزو عوامل رتبه بندی گووگل

فقط در سال 2018، 3.7 میلیارد کاربر از طریق دستگاه تلفن همراه به اینترنت دسترسی پیدا کرده‌اند.

انتظار می‌رود این تعداد فقط در شرایط فعلی افزایش یابد.

نه تنها وب سایت‌ها، بلکه 60٪ از جستجوهای گوگل در تلفن همراه انجام می‌شود که تعداد بسیار زیادی است.

بنابراین، اگر وب‌سایت شما از نظر موبایل مناسب نیست، شما نه تنها مشتری خود را از دست می‌دهید، بلکه عوامل حیاتی رتبه‌بندی گوگل را نیز از دست می‌دهید.

نمایه همراه اول گوگل به واقعیت تبدیل‌شده است و این تقریباً شبیه به سایر موتورهای جستجو است.

سازگاری با تلفن همراه اطمینان می‌دهد که وب‌سایت شما:

پاسخگو و اندازه مناسب برای دستگاه‌های تلفن همراه

از قلم‌هایی استفاده می‌کند که در صفحه‌های کوچک قابل‌خواندن هستند

شامل منوهای قابل‌دسترسی و آسان برای پیمایش است

به دلیل تبلیغات یا سایر گرافیک‌ها، محتوای اساسی را پنهان نمی‌کند

بنابراین اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما برای موبایل بهینه‌شده است.

 

حتما بخوانید: بهترین استراتژی لینک سازی داخلی در سایت

 

3. سرعت صفحه

عوامل رتبه بندی گووگل و اهمیت سرعت صفحه

سرعت صفحه یک عامل حیاتی است. زیرا تعیین می‌کند وب‌سایت شما با چه سرعتی بارگیری می‌شود.

برای بهبود تجربه کاربری، گوگل و سایر مرورگرها از این به‌عنوان یکی از عوامل مهم سئو در صفحه استفاده می‌کنند.

طبق آمار Statista، 47٪ از کاربران انتظار دارند که یک صفحه وب در عرض دو ثانیه یا کمتر بارگیری شود.

نکته جالب اینجاست که 40٪ از کاربران اگر بیش از 3 ثانیه طول بکشد صفحه را ترک می‌کنند و برای دریافت اطلاعات موردنیاز خود به صفحه دیگری می‌روند.

بنابراین، وقتی نوبت به جنگ موتورهای جستجو می‌رسد، سرعت نام بازی است.

می‌توانید سرعت وب سایت خود را در اینجا تجزیه‌وتحلیل کنید تا ببینید در کجا ایستاده‌اید.

4. بهینه‌سازی محتوا

بهینه سازی محتوا و عوامل رتبه بندی گووگل

برای هر یک از عوامل رتبه‌بندی سئو در صفحه، در دسترس بودن محتوای باکیفیت بالا از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این امر تأثیر زیادی در تعامل کاربر دارد.

این عامل به‌طور غیرمستقیم بر عملکرد کلی و رتبه‌بندی وب سایت شما تأثیر می‌گذارد، بنابراین داشتن محتوای بهینه‌شده برای مخاطبان هدف ضروری است.

فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل نتایج کلمات کلیدی را بررسی می‌کنند

و سعی می‌کنند ارتباط را بر اساس چندین فاکتور مانند استفاده از کلمات کلیدی، عبارات و سایر مطالب که برای جستجو بهینه‌شده‌اند، اندازه‌گیری کنند.

محتوای منحصربه‌فرد و با تأثیر بالا، باعث می‌شود که خواننده در صفحه بماند و احتمال تعامل یا حتی توصیه شما به وب سایت شما بیشتر است.

5. ویدیوها سئو را بهبود می‌بخشند

اهمیت ویدیو بر رتبه بندی گووگل

نه تنها ویدیوها بسیار مشاهده می‌شوند، بلکه حتی موتورهای جستجو نیز اولویت بیشتری به محتوای ویدیویی می‌دهند.

سیسکو نشان می‌دهد که 80٪ از کل ترافیک اینترنت تا سال 2021 محتوای ویدئویی خواهد بود

و 79٪ از افراد ترجیح می‌دهند یک فیلم را تماشا کنند تا اینکه آن را بخوانند.

بااین‌حال، فقط افزودن فیلم‌های بیشتر کمکی نخواهد کرد، زیرا زمان بارگذاری وب‌سایت باید افزایش یابد.

برای اینکه واقعاً به نتایج صحیح برسید، فیلم‌ها را با کلمات کلیدی و متن مناسب بهینه کنید. زیرا در فاکتورهای سئو در صفحه نیز نقش دارند.

استراتژی ایده آل برای استفاده از فیلم‌ها ایجاد محتوای مرتبط اما کوتاه و انتشار آن در سراسر وب‌سایت شما است.

ضمن اطمینان از محتوای ویدیویی بالا برای نتایج مثبت، می‌توانید از بهبودها برای به حداقل رساندن زمان بارگیری استفاده کنید.

6. بک لینک باکیفیت

بک لینک جزو عوامل رتبه بندی گووگل

بک لینک پیوندهایی از وب سایت‌ها و صفحات معتبر است که بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت می‌کند.

ایجاد بک لینک کار ساده‌ای نیست. اما با داشتن استراتژی محتوای مناسب نقش مهمی در سئو سایت دارد.

بدون شک لینک‌ها یکی از مهمترین عوامل رتبه‌بندی در گوگل هستند

و به موتور جستجو کمک می‌کنند تا از اعتبار وب‌سایت شما و رسیدن به صنعت اطمینان حاصل کند.

به یاد داشته باشید، همه بک لینک‌ها ارزش یکسانی ایجاد نمی‌کنند.

بنابراین، برای به‌دست آوردن رتبه‌های بالاتر، روی یک استراتژی کار کنید تا از منابع معتبر بک لینک بگیرید.

7. سن دامنه

طبق یک مطالعه، 60 درصد وب سایت‌های موجود در ده رتبه برتر در جستجوی گوگل حداقل سه سال یا بیشتر سن دارند.

بنابراین، سن دامنه نقش مهمی در عوامل رتبه‌بندی سئو در صفحه دارد.

بنابراین، به‌جای تغییر دامنه، به‌شدت پیشنهاد می‌شود که کاربران به نام دامنه بچسبند و برای دستیابی به مزیت خود، به پیشرفت خود ادامه دهند.

فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل برای تعیین اعتبار و اعتبار یک صفحه، دامنه را در نظر می‌گیرند.

علاوه بر این، این نشان می‌دهد که رتبه‌بندی سئو یک راه‌حل سریع نیست، بلکه به افرادی که در آن هستند در طولانی‌مدت پاداش می‌دهد.

8. تجربه کاربری

این روزها تجربه کاربر یکی از محبوب‌ترین اصطلاحات است که اولویت رویکرد طراحی کاربر محور است.

در وب سایت‌ها نیز، تجربه کاربر یکی از عوامل اصلی سئو در صفحه است که تعیین می‌کند تا چه میزان از رتبه وب‌سایت شما برخوردار است.

درحالی‌که تجربه کاربر در واقع سهولت در دستیابی به اطلاعات مناسب برای کاربر است،

موتورهای جستجو از چیزی به نام خزنده استفاده می‌کنند تا درک کنند که استفاده از صفحه شما آسان است.

اطمینان حاصل کنید که دکمه‌ها، پیوندها و پیمایش‌ها به اندازه کافی برای اطمینان از آسان بودن استفاده از وب‌سایت شما است.

علاوه بر این، شما همچنین باید معیارهای وب سایت خود را بررسی کنید مانند:

نرخ پرش: تعداد کاربرانی که وب‌سایت شما را بدون تعامل با هیچ صفحه یا محتوایی ترک می‌کنند.

Click Rate: درصد کاربرانی که پس از ورود به نتایج جستجو برای بازدید از سایت شما کلیک می‌کنند.

ساکن وقت: زمانی که کاربر در وب‌سایت شما می‌گذراند.

اگر هیچ یک از آنها خوب نیست، به این معنی است که شما باید تجربه کاربری خود را بهبود ببخشید.

جمع‌بندی

برای اطمینان از بهینه‌سازی و رتبه‌بندی بالا در نتایج موتور جستجو، می‌توان کارهای زیادی انجام داد. برخی از افراد حرفه‌ای سئو را به‌عنوان یک کار تمام‌وقت انجام می‌دهند.

آیا علاقه‌مند به درک چگونگی نقش سئو در بازاریابی دیجیتال و آموزش عمیق در مورد بسیاری از عوامل رتبه‌بندی گوگل هستید؟

کار خود را در بازاریابی دیجیتال شروع کنید و با سئو شتاب آموزش عملی در سئو، بازاریابی دیجیتال را دریافت کنید.

فرصت‌های شغلی در بازاریابی دیجیتال زیاد است. شما باید آنچه را که می‌خواهید تبدیل شوید انتخاب کنید.

اگر شما علاقه‌مند به ورود به دنیای بازاریابی دیجیتال هستید، پیشنهاد می‌کنیم از این به بعد مطالب سایت سئو شتاب را دنبال کنید.

اگر شما به افزایش رتبه سایت خود در گوگل علاقه دارید و قصد دارید تا فروش و ترافیک بیشتری را کسب کنید می توانید برای دریافت خدمات سئو در ساری از سایت سئو شتاب درخواست دهید.

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *