سئوطراحی سایت

200 فاکتور رتبه بندی گوگل

احتمالاً می دانید که گوگل بیش از 200 فاکتور برای رتبه بندی سایتها را در الگوریتم های خود استفاده می کند.

خیلی از آنها ثابت شده است. اما یکسری از آنها بحث برانگیز هستند. تعدادی دیگر هم حدس و گمان های کارشناسان سئو هستند.

اما همه آنها اینجا هستند و من اخیراً این لیست کامل را برای سال 2021 به روز کردم.

بررسی فاکتورهای رتبه بندی گوگل

بررسی فاکتورهای اصلی گوگل ( 200 فاکتور )

1. محدوده طول عمر: تفاوت بین طول عمر شش ماه در مقابل یک سال اصلاً زیاد نیست. به عبارت دیگر ، آنها از دوره دامنه استفاده می کنند. اما اینقدر مهم نیست.

2. کلمه کلیدی در دامنه سطح بالا ظاهر می شود: داشتن یک کلمه کلیدی در نام دامنه شما باعث افزایش سئو قبلی نمی شود. اما هنوز هم به عنوان یک سیگنال مرتبط کار می کند.

3. کلمه کلیدی به عنوان اولین کلمه در دامنه: دامنه ای که با کلمه کلیدی هدف شروع می شود نسبت به سایتهایی که یا حاوی این کلمه کلیدی در دامنه خود نیستند (یا حاوی کلمه کلیدی در وسط یا انتهای دامنه خود هستند) یک مزیت بیشتری دارد.

4. طول ثبت دامنه: دامنه های ارزشمند (قانونی) اغلب برای چندین سال پیش پرداخت می شوند ، در حالی که خیلی از دامنه ها به ندرت برای بیش از یک سال استفاده می شوند.

5. کلمه کلیدی در زیر دامنه: کلمه کلیدی که در زیر دامنه ظاهر می شود می تواند باعث افزایش رتبه شود.

6. ثبت دامنه: سایتی با مالکیت ناپایدار یا چندین قطره ممکن است از گوگل بخواهد “رجیستری” سایت را “تنظیم مجدد” کند ، که منجر به لغو لینکهای اشاره به دامنه می شود.

7. دامنه مطابقت دقیق: دامنه های مطابقت دقیق ممکن است به شما امتیاز کمی بدهند. اما اگر سایت EMD شما سایت کم کیفیتی است ، در معرض بروزرسانی EMD است.

دامنه مطابقت دقیق

8. اطلاعات عمومی درمقابل خصوصی WhoIs: اطلاعات WhoIs خصوصی ممکن است نشانه چیزی باشد که پنهان می کنید.

9. صاحب WhoIs را قبلا مجازات کرده است: اگر گوگل شخص خاصی را به عنوان اسپمر شناسایی کند ، دلیل آن این است که آنها سایت های دیگری را که این شخص در اختیار دارد بررسی می کنند.

10. Country TLD Extension: داشتن دامنه سطح بالا کد کشور (.cn ، .pt ، .ca) می تواند به رتبه بندی سایت برای آن کشور خاص کمک کند. اما می تواند توانایی سایت در رتبه گرفتن جهانی را محدود کند.

11. کلمه کلیدی در Title Tag: اگرچه مانند گذشته مهم نیست ، اما وجود کلمه در عنوان شما یک سیگنال مهم در صفحه باقی می ماند.

کلمه کلیدی در Title Tag

12. برچسب عنوان با کلمه کلیدی آغاز می شود: عنوان هایی که با یک کلمه کلیدی شروع می شوند تمایل دارند عملکرد بهتری نسبت به عنوان هایی با کلمه کلیدی در انتهای عبارت داشته باشند.

13. کلمه کلیدی در توضیحات: گوگل از متادیسکریپشن به عنوان عامل رتبه بندی مستقیم استفاده نمی کند. با این حال ، متا توضیحات سایت می تواند بر میزان کلیک شما (CTR) تأثیر بگذارد ، که عامل اصلی رتبه بندی است.

14. کلمه کلیدی H1 ظاهر می شود: برچسب های H1 “برچسب عنوان دوم” هستند. همراه با برچسب عنوان شما ، گوگل بر اساس نتایج یک مطالعه لینک ، از H1 شما به عنوان برچسب لینک ثانویه استفاده می کند.

کلمه کلیدی H1 ظاهر می شود

15- TF-IDF: روشی فانتزی برای گفتن اینكه: “كلمه خاصی چند بار در سند ظاهر می شود؟” هر چقدر این کلمه بیشتر در صفحه ظاهر شود ، احتمال رتبه گیری آن صفحه در مورد آن کلمه بیشتر است. گوگل احتمالاً از نسخه پیشرفته TF-IDF استفاده خواهد کرد.

16. طول مطالب: محتوای حاوی کلمات گسترده تر می تواند طیف گسترده ای را پوشش دهد و احتمالاً در الگوریتمی در مقایسه با مقالات کوتاه تر و سطحی ترجیح داده می شود.

طول مطالب

یک مطالعه اخیر در مورد عوامل رتبه بندی نشان داد که طول محتوا با موقعیت نتایج جستجو ارتباط دارد.

17. فهرست مطالب: استفاده از یک جدول محتوای پیوسته به گوگل کمک می کند محتوای صفحه شما را بهتر درک کند. همچنین می تواند منجر به لینک های سایت شود.

فهرست مطالب

18- تراکم کلمات کلیدی: اگرچه از اهمیت قبلی برخوردار نیست ، اما ممکن است گوگل از آن برای تعیین موضوع صفحه وب استفاده کند. اما استفاده بیش از حد از آن ممکن است به شما آسیب برساند.

19. کلمات کلیدی LSI: کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می کنند تا معنی را از کلماتی که بیش از یک معنی دارند استخراج کنند (به عنوان مثال: اپل در مقابل سیب).

وجود / عدم وجود LSI همچنین می تواند به عنوان نشانه ای از کیفیت محتوا عمل کند.

20. کلمات کلیدی LSI در عنوان و توضیحات: همانند محتوای صفحه وب ، کلمات کلیدی LSI در برچسب های متا صفحه نیز ممکن است به تشخیص کلمات با چندین معنی ممکن کمک کنند.

21. پوشش عمق صفحه: رابطه عمیقی بین عمق موضوع و رتبه بندی وجود دارد. بنابراین ، صفحاتی که هر گوشه را پوشش می دهند احتمالاً دارای برتری در مقابل صفحاتی هستند که فقط تا حدی موضوع را پوشش می دهند.

پوشش عمق صفحه

22- سرعت بارگذاری صفحه بر روی HTML : گوگل و Bing هر دو از سرعت صفحه به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می کنند.

سرعت بارگذاری صفحه بر روی HTML

عنکبوت های موتور جستجو می توانند سرعت سایت شما را بر اساس کد HTML صفحه شما نسبتاً دقیق تخمین بزنند.

23. سرعت بارگذاری صفحه از طریق کروم : گوگل همچنین از داده های کاربر Chrome برای دستیابی بهتر به زمان بارگذاری صفحه استفاده می کند.

به این ترتیب ، آنها می توانند سرعت بارگذاری صفحه کاربران را اندازه گیری کنند.

24. استفاده از AMP: اگرچه عامل رتبه بندی مستقیمی از طرف گوگل نیست ، اما ممکن است AMP یکی از الزامات رتبه بندی در نسخه موبایل گوگل News Carousel باشد.

25. مطابقت نهاد: آیا محتوای صفحه با “نهادی” که کاربر در جستجوی آن است مطابقت دارد؟ در این صورت ، این صفحه ممکن است برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی داشته باشد.

26. گوگل Hummingbird: این “تغییر الگوریتم” به گوگل کمک کرده کلمات کلیدی را دور بزند. با کمک از مرغ مگس خوار ، گوگل اکنون می تواند موضوع صفحه وب را بهتر درک کند.

27. محتوای تکراری: محتوای یکسان در همان سایت (حتی اگر کمی اصلاح شود) می تواند بر ظاهر موتور جستجو در سایت تأثیر منفی بگذارد.

28. Rel = Canonical: در صورت استفاده صحیح ، استفاده از این برچسب ممکن است مانع از مجازات گوگل برای سایت شما به دلیل محتوای تکراری شود.

29. بهینه سازی تصویر: تصاویر از طریق نام فایل ، متن alt ، عنوان ، توضیحات و عنوان ، موتورهای جستجو را ارسال می کنند.

30. طراوت مطالب: محتوای اخیراً منتشر شده یا به روز شده توسط گوگل Caffeine ترجیح داده می شود ، خصوصاً برای جستجوی حساس به زمان.

برای برجسته کردن اهمیت این عامل ، گوگل تاریخ آخرین به روزرسانی صفحه را برای صفحات خاص نمایش می دهد.

طراوت مطالب

31. حجم به روزرسانی مطالب: اهمیت تغییرات نیز به عنوان یک عامل تازه بودن محتوا عمل می کند. افزودن یا حذف کل بخش ها مهمتر از تغییر ترتیب چند کلمه یا رفع اشتباه تایپی است.

32. به روزرسانی های صفحه تاریخی: یک صفحه در طول زمان چند بار بروزرسانی شده است؟ روزانه ، هفتگی ، هر 5 سال؟ تکرار به روزرسانی های صفحه نیز در بروز بودن و رتبه بندی نقش دارد.

33. برجستگی کلمه کلیدی: ظاهرا وجود یک کلمه کلیدی در 100 کلمه اول محتوای صفحه با رتبه بندی صفحه اول گوگل ارتباط دارد.

34. کلمات کلیدی در H2 و H3 برچسب ها: وجود کلمه کلیدی شما در زیر عنوان H2 یا H3 می تواند سیگنال دیگری باشد. جان مولر ، کارمند گوگل اظهار داشت:

“این زیرعنوان HTML به ما کمک می کنند ساختار صفحه را بفهمیم.”

35. کیفیت لینک خارجی: بسیاری از سئوکاران معتقدند که لینک دادن به سایت های معتبر به ارسال سیگنال های اعتماد به گوگل کمک می کند.

36. موضوع لینک خارجی: طبق الگوریتم هیلوپ ، گوگل ممکن است از محتوای صفحاتی که به آنها لینک دارد به عنوان یک سیگنال مربوطه استفاده کند.

به عنوان مثال ، اگر صفحه ای در مورد اتومبیل ها دارید که به صفحات مربوط به فیلم ها لینک دارد ، این ممکن است به گوگل بگوید که صفحه شما مربوط به فیلم اتومبیل است نه ماشین خاصی.

37. دستور زبان و هجی: دستور زبان و املاء صحیح نشانه خوبی است. اگرچه چند سال پیش lj کاتس پیام های متفاوتی در مورد مهم بودن یا نبودن این موضوع داد.

38. محتوای ارسال: آیا محتوای صفحه اصلی است؟ اگر از صفحه نمایه شده برش داده شود یا کپی شود ، هیچ رتبه ای در آن قرار نخواهد گرفت. یا ممکن است به هیچ عنوان نمایه نشود.

39. به روزرسانی سازگار با موبایل: که همان “Mobilegeddon” نامیده می شود ، این به روزرسانی معادل صفحات بهینه شده برای دستگاه های تلفن همراه است.

40. قابلیت استفاده از تلفن همراه: وب سایت هایی که کاربران تلفن همراه می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند ممکن است در فهرست اول موبایل گوگل دارای ویژگی باشند.

41. محتوای “پنهان” در تلفن همراه: محتوای پنهان در دستگاه های تلفن همراه ممکن است در برابر آنچه قابل مشاهده است ، نمایه سازی نشود (یا ممکن است از درجه بالایی برخوردار نباشد).

با این حال ، اخیراً یک کارمند گوگل اظهار داشت که محتوای پنهان مشکلی ندارد. اما او همچنین گفت که در خود ویدئو ، ” اگر محتوای مهمی باشد ، باید قابل مشاهده باشد “.

42. “محتوای تکمیلی” مفید: با توجه به سند راهنمای گوگل Rater که هم اکنون در دسترس عموم است ، محتوای تکمیلی مفید شاخص کیفیت یک صفحه و در نتیجه رتبه بندی گوگل است.

به عنوان مثال می توان به مبدل ارز ، ماشین حساب بهره وام و دستورالعمل های تعاملی اشاره کرد.

43. محتوای پنهان در پشت زبانه ها: آیا کاربران باید بر روی یک برگه کلیک کنند تا برخی از محتوای صفحه شما مشخص شود؟

در این صورت ، گوگل گفته است که این محتوا “ممکن است ایندکس نشود”.

44. تعداد لینکهای خروجی: تعداد زیاد لینک فالوی خارجی می توانند PageRank را “نشت” کنند ، که می تواند به رتبه بندی آن صفحه آسیب برساند.

45. چندرسانه ای: تصاویر ، فیلم ها و سایر عناصر چندرسانه ای ممکن است به عنوان نشانه ای از کیفیت محتوا عمل کنند.

به عنوان مثال ، یک مطالعه ارتباط بین چندرسانه ای و طبقه بندی را نشان داد.

چندرسانه ای

46. ​​تعداد لینکهای داخلی که به صفحه اشاره می کنند: تعداد لینک داخلی به یک صفحه اهمیت آن را در ارتباط با سایر صفحات سایت نشان می دهد (لینکهای داخلی بیشتر = مهم تر بودن صفحه هدف).

47. کیفیت لینکهای داخلی اشاره به صفحه: لینکهای داخلی از صفحات معتبر در دامنه تأثیر بیشتری نسبت به صفحات بدون سیستم رتبه بندی صفحه یا پایین دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین استراتژی لینک سازی داخلی در سایت

48. لینکهای شکسته: تعداد زیادی لینک خراب در یک صفحه می تواند نشانه یک سایت منسوخ یا متروکه باشد.

در سند دستورالعمل های گوگل Rater از لینکهای خراب استفاده می شود. زیرا یکی از آنها ارزیابی کیفیت صفحه اصلی بود.

49. سطح خواندن: شکی نیست که گوگل برای میزان خواندن صفحات وب ارزش قائل است. در واقع ، گوگل قبلاً آمار سطح خواندن را به شما ارائه می داد:

سطح خواندن

اما آنچه آنها با این اطلاعات انجام می دهند جای بحث دارد. برخی می گویند سطح مقدماتی خواندن به شما کمک می کند تا رتبه بهتری داشته باشید.

زیرا برای مخاطبان جذاب است. اما برخی دیگر ، سطح مقدماتی خواندن را با آسیاب های محتوایی مانند مقاله های Ezine مرتبط می دانند.

50. لینکهای وابسته: لینکهای وابسته احتمالاً به رتبه شما آسیب نمی رسانند. اما اگر تعداد زیادی داشته باشید ، الگوریتم گوگل ممکن است به سایر علائم کیفیت توجه بیشتری داشته باشد تا اطمینان حاصل کند که شما “یک سایت وابسته ضعیف” نیستید.

51. خطاهای HTML / اعتبار سنجی W3C: تعداد زیادی از خطاهای HTML یا کد نویسی نامناسب می تواند نشانه یک سایت بی کیفیت باشد.

در حالی که همچنان این مسئله جای بحث دارد ، بسیاری از متخصصان سئو معتقدند که یک صفحه کدگذاری شده به عنوان سیگنال کیفیت استفاده می شود.

52. Domain Authority: وقتی همه چیز مساوی باشد ، یک صفحه در یک دامنه معتبر بالاتر از یک صفحه در یک دامنه با اختیارات کمتر قرار می گیرد.

Domain Authority

53. سیستم رتبه بندی صفحه: کاملاً منسجم نیست. اما صفحات با قدرت زیاد تمایل دارند صفحاتی را که دارای قدرت لینک زیادی نیستند ،کنار بزنند.

54. طول آدرس صفحه: URL های بسیار طولانی ممکن است به نمای موتور جستجو در صفحه آسیب برساند.

طول آدرس صفحه

در حقیقت ، چندین مطالعه نشان داده است که URL های کوتاه در نتایج جستجوی گوگل حاشیه کمی دارند.

55. مسیر URL: نزدیکترین صفحه به صفحه اصلی ممکن است برای صفحاتی که در عمق ساختار سایت قرار دارند ، کمی ارجاع متقابل دریافت کند.

56. ویراستاران انسانی: اگرچه هرگز تأیید نشده است ، اما گوگل سیستمی ثبت اختراع کرده است که به ویرایشگران انسانی اجازه می دهد تا بر نتایج جستجو ها تأثیر بگذارند.

57. صفحه دسته: دسته ای که صفحه در آن ظاهر می شود ، یک مرجع مرتبط است.

صفحه ای که بخشی از یک دسته از نزدیکی مرتبط باشد ممکن است در مقایسه با صفحه ای که در یک گروه غیر مرتبط طبقه بندی شده است ، افزایش ارتباط داشته باشد.

58. کلیدواژه در URL: یکی دیگر از مراجع مرتبط. یک نماینده گوگل اخیراً این مورد را “یک عامل بسیار کوچک برای رتبه بندی” توصیف کرده است.

59. رشته آدرس: گوگل دسته های موجود در رشته URL را می خواند و ممکن است نشانه ای عینی درباره این صفحه ارائه دهد.

رشته آدرس

60. منابع و منابع: استناد به منابع و ماخذ ، مانند مقالات پژوهشی ، ممکن است نشانه کیفیت باشد. در دستورالعمل های کیفیت گوگل آمده است که بازرسان هنگام مشاهده صفحات خاص باید به منابع توجه کنند: “این موضوعی است که تخصص و / یا منابع قابل اعتماد اهمیت دارند “.

با این حال ، گوگل استفاده از لینکهای خارجی را به عنوان عامل رتبه بندی انکار کرده است.

61. بولد پوینت و لیست های شماره دار: بولدپوینت و لیست های شماره دار به شکستن محتوای شما برای خوانندگان کمک می کند و باعث می شود محتوای شما کاربر پسندتر باشد.

گوگل احتمالاً موافقت خواهد کرد و شاید محتوای بولدپوینت دار و عددی را ترجیح دهد.

62. اولویت صفحه در نقشه سایت: اولویتی که از طریق فایل sitemap.xml به صفحه داده می شود می تواند بر رتبه بندی تأثیر بگذارد.

63. لینکهای زیادی صادر شده است: مستقیماً از سند ارزیابی کیفیت ذکر شده در بالا.

“برخی از صفحات حاوی لینکهای زیادی هستند که منجر به مسدود شدن صفحه و حواس پرتی شما از محتوای اصلی می شود.”

64. سیگنال های UX از واژه های دیگر رتبه بندی صفحه : اگر یک صفحه برای چندین کلمه کلیدی دیگر رتبه بندی شده باشد ، گوگل ممکن است کیفیت داخلی را نشان دهد.

در حقیقت ، در آخرین گزارش نحوه جستجو از گوگل عنوان شده است:

“ما به دنبال سایتهایی هستیم که به نظر می رسد برای بسیاری از کاربران با جستجوی مشابه ارزش داشته باشند.”

65. زمان انتشار صفحه: اگرچه گوگل محتوای مدرن را ترجیح می دهد ، صفحه قدیمی که به طور مرتب به روز می شود ممکن است از صفحه جدید بهتر باشد.

66. طرح کاربر پسند: دوباره به دستورالعمل های کیفیت گوگل استناد کنید:

“طرح صفحه در صفحات با کیفیت بالا باعث می شود محتوای اصلی فوراً قابل مشاهده باشد.”

67. دامنه های میزبان: به روزرسانی دسامبر 2011 گوگل باعث کاهش دید جستجو برای دامنه های میزبان شد.

68. محتوای مفید: همانطور که همه به این موضوع اشاره دارند ، گوگل ممکن است بین محتوای “خوب” و “مفید” تفاوت قائل شود.

69. محتوا ارزش و بینش منحصر به فردی را ارائه می دهد: گوگل می گوید خوشحال است که سایت هایی را که چیز جدید یا مفیدی به جدول نمی آورند ، به ویژه سایت های پست مهمان ، جریمه می کند.

شما باید در مورد استراتژی بازاریابی محتوا نکات بسیار زیادی را یاد بگیرید.

70. صفحه تماس با ما: در سند فوق الذکر گوگل ذکر شده است که آنها سایت های دارای “مقدار مناسب اطلاعات تماس” را ترجیح می دهند.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما با whois شما مطابقت دارد.

71. Domain Trust / TrustRank: بسیاری از متخصصان سئو معتقدند “TrustRank” یک عامل رتبه بندی بسیار مهم است.

Domain Trust / TrustRank

به نظر می رسد حق ثبت اختراع گوگل “رتبه بندی نتایج جستجو بر اساس اعتماد” از این امر پشتیبانی می کند.

72. معماری سایت: ساختار سایت با ساختار مناسب (به عنوان مثال ، ساختار سیلویی) به گوگل کمک می کند تا محتوای شما را به صورت عینی سازماندهی کند.

همچنین می تواند به گوگل بات کمک کند تا به تمام صفحات سایت شما دسترسی پیدا کند و آنها را فهرست بندی کند.

73. به روزرسانی های سایت: بسیاری از افراد سئو کار بر این باورند که به روزرسانی های وب سایت ، به ویژه هنگامی که محتوای جدیدی به سایت اضافه می شود ، به عنوان عامل بروزرسانی سایت عمل می کنند.

اگرچه ، گوگل اخیراً استفاده از “فرکانس پست” در الگوریتم خود را رد کرده است.

74. داشتن یک نقشه سایت: یک نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما را با سهولت و جامع تری فهرست بندی کنند ، که این باعث بهبود دید می شود.

با این حال ، گوگل اخیراً اظهار داشت که نقشه های سایت HTML برای سئو “مفید” نیستند.

75. به روزرسانی سایت: خرابی بیش از حد سایت یا سرور می تواند به ترتیب شما آسیب برساند که اگر اصلاح نشود منجر به از بین رفتن فهرست می شود.

76. مکان سرور: مکان سرور بر رتبه بندی سایت شما در مناطق مختلف جغرافیایی تأثیر می گذارد. به خصوص برای جستجوهای خاص جغرافیایی مهم است.

77. گواهی SSL رایگان یا پولی: گوگل تأیید کرده است که HTTPS به عنوان سیگنال طبقه بندی استفاده می شود.

گواهی SSL رایگان یا پولی

78. شرایط خدمات و صفحات رازداری: این دو صفحه به گوگل کمک می کند تا سایت عضو معتبری در اینترنت باشد. همچنین ممکن است به E-A-T در بهبود سایت شما کمک کند.

79. کپی فراداده در سایت شما: کپی اطلاعات متا در سراسر سایت شما ممکن است باعث کاهش دید کل صفحه شما شود.

80. Breadcrumb Navigation: این الگویی از معماری وب سایت با کاربرد آسان است که به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند در کجای یک سایت قرار دارند:

Breadcrumb Navigation

گوگل اظهار می کند: “جستجوی گوگل از صفحه نشانه گذاری مسیر پیمایش متن صفحه وب برای طبقه بندی اطلاعات از صفحه در نتایج جستجو استفاده می کند.”

81. بهینه سازی تلفن همراه: با بیش از نیمی از جستجوهای انجام شده از دستگاه های تلفن همراه ، گوگل می خواهد ببیند که سایت شما برای کاربران تلفن همراه بهینه شده است.

در واقع ، گوگل اکنون وب سایت های غیر موبایل پسند را مجازات می کند

82. یوتیوب: شکی نیست که فیلم های YouTube تحت درمان ترجیحی در نتایج جستجو ها قرار می گیرند. احتمالاً به این دلیل که گوگل آنها را در اختیار دارد:

نتایج YouTube در گوگل نتایج جستجو

یوتیوب

در حقیقت ، موتور جستجوی Land دریافت که پس از گوگل Panda میزان بازدید YouTube.com به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

83. قابلیت استفاده از وب سایت: سایتی که استفاده یا پیمایش آن دشوار است می تواند با کاهش زمان صرف شده در سایت ، صفحات مشاهده شده و نرخ پرش (به عبارت دیگر عوامل رتبه بندی RankBrain) به طور غیر مستقیم به رتبه بندی آسیب برساند.

84. از گوگل Analytics و گوگل Search Console استفاده کنید: برخی معتقدند نصب این دو برنامه در سایت شما می تواند نمایه سازی صفحه شما را بهبود بخشد.

همچنین ممکن است با دادن داده های بیشتر به گوگل برای کار کردن ، روی رتبه بندی تأثیر مستقیم بگذارد (یعنی نرخ جستجوی دقیق تر ، خواه ترافیک ارجاع را از بک لینک ها دریافت کنید یا نکنید).

85. نظرات کاربران / اعتبار سایت: شهرت سایت در سایتهایی مانند Yelp.com احتمالاً نقش مهمی در الگوریتم گوگل دارد.

گوگل حتی پس از کشف سایتی که مشتریان را در تلاش برای دستیابی به مطبوعات و لینکها دنبال می کند ، طرح کلی صریح و نادرستی از نحوه استفاده آنها از نظرات آنلاین را منتشر کرد.

86. لینک از دامنه با طول عمر بالاتر: بک لینک از دامنه های قدیمی ممکن است از دامنه های جدید قوی تر باشد.

87. Linking Root Domains: تعداد دامنه های ارجاع شده یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی در الگوریتم گوگل است ، همانطور که از این مطالعه صنعت در مورد 1 میلیون نتیجه جستجوی گوگل مشاهده می کنید.

Linking Root Domains

88. تعداد لینکها از آدرسهای IP جداگانه کلاس C: لینکها از آدرسهای IP جداگانه کلاس C به طیف گسترده تری از سایتهای لینک داده شده به شما ارجاع می دهند ، که می تواند به دسته بندی کمک کند.

89. لینک دهنده صفحات: تعداد کل صفحات لینک یافته – حتی از یک دامنه – در رتبه بندی تأثیر دارد.

90. Backlink Anchor Text: همانطور که در این شرح از الگوریتم اصلی گوگل ذکر شده است:

“اول ، لینکها اغلب توصیف دقیق تری از صفحات وب را نسبت به خود صفحات ارائه می دهند.”

متن به وضوح از اهمیت کمتری نسبت به قبل برخوردار است و اگر بهینه شود ، به عنوان یک نشان ناخواسته عمل می کند.

اما متن بدنه غنی از کلمات کلیدی هنوز سیگنال لینک قوی را در مقدار کم ارسال می کند.

91. برچسب Alt (برای لینکهای تصویر): متن Alt به عنوان متن انکر برای تصاویر عمل می کند.

92. لینکهای دامنه های .edu یا .gov: مت کاتز اظهار داشت که TLD ارتباط سایت را در نظر نمی گیرد. گوگل گفت که بسیاری از لینکهای Edu را “نادیده می گیرد”.

با این حال ، این مانع از این نمی شود که سئو فکر کند جایگاه ویژه ای در الگوریتم TLD های .gov و .edu وجود دارد.

93. اختیارات PageRank: اختیارات PageRank برای یک صفحه مرجع از روزهای ابتدایی گوگل فاکتور رتبه بندی بسیار مهمی بوده است و همچنان ادامه دارد.

اختیارات PageRank

94. مرجع الزام آور دامنه: مرجع دامنه ارجاع دهنده ممکن است نقشی جداگانه در مقدار لینک داشته باشد.

95. لینکها از رقبا: لینکهای صفحات دیگر که در همان نتایج جستجو مرتب شده اند ممکن است برای رتبه بندی صفحه برای آن کلمه کلیدی خاص ارزش بیشتری داشته باشد.

96. لینکها از وب سایت های “احتمالی”: علی رغم حدس و گمان ، برخی از سئوکاران معتقدند که گوگل تا زمانی که به وب سایت شما از طریق مجموعه ای از سایت های “آینده نگر” در صنعت شما لینک داده شود ، اعتماد کامل نخواهد داشت.

97. لینکها از سایت های بد: لینکهایی که به اصطلاح “سایتهای ضعیف و بد” هستند ممکن است به سایت شما آسیب برسانند.

98. پست های مهمان: اگرچه لینکهای ارسال شده از مهمان هنوز ارزشمند هستند ، اما به احتمال زیاد به اندازه لینکهای سایتهای واقعی قوی نیستند.

به علاوه یک پست مهمان “بزرگ” می تواند باعث ایجاد مشکل در سایت شما شود.

99. لینکها از تبلیغات: به گفته گوگل ، لینکها از تبلیغات نباید فالو شوند. با این وجود ، ممکن است گوگل بتواند لینکهای دنبال شده را از تبلیغات شناسایی و فیلتر کند.

100. مرجع صفحه اصلی: لینکها به صفحه اصلی یک صفحه ارجاع ممکن است در ارزیابی وزن سایت اهمیت ویژه ای داشته باشد. بنابراین وزن لینک را ایجاد کند.

101. لینکهای Nofollow: این یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو است. حرف رسمی گوگل در این مورد:

به طور کلی ، ما آنها را دنبال نمی کنیم.

که نشان می دهد آنها حداقل در موارد خاص، یک درصد مشخص از لینکهای nofollow نیز ممکن است نشانگر یک کوکی طبیعی در مقابل یک کوکی غیر عادی باشد.

102. انواع لینکها: درصد غیر عادی زیادی از لینکهای شما از یک منبع (به عنوان مثال پروفایل های انجمن و نظرات وبلاگ) ممکن است نشانه ای از محتوای هرزنامه وب باشد. از طرف دیگر ، لینکها از منابع مختلف نشانه کوکی عادی است.

103. برچسب های “Sponsored” یا “UGC”: لینکهایی که به عنوان “rel = sponsor” یا “rel = UGC” برچسب گذاری می شوند با لینکهای معمولی “دنبال شده” یا rel = nofollow متفاوت رفتار می شوند.

104. لینکهای متنی: لینکهای جاسازی شده در محتوای صفحه از لینکهای موجود در یک فوتر یا سایدبار یا هرجای دیگر صفحه قوی تر هستند.

لینکهای متنی

105. هدایت بیش از حد 301 به صفحه: لینکهای دریافت شده از ریدایرکت 301 برخی از سیستم های رتبه بندی صفحه را ضعیف می کند.

106. متن لینک لینک داخلی: متن لینک لینک داخلی یکی دیگر از مراجع مرتبط است. با این حال ، لینکهای داخلی احتمالاً وزن کمتری نسبت به متن انکری دارند که از سایت های خارجی ارائه می شود.

107. انتساب عنوان لینک: عنوان لینک (متنی که هنگام قرار گرفتن روی یک لینک نشان داده می شود) همچنین می تواند به عنوان برچسب ارتباط ضعیف استفاده شود.

108. دامنه ارجاع کشور TLD: داشتن لینکهایی از پسوندهای TLD مخصوص كشور (.de ، .cn ، .co.uk) ممكن است به شما در رتبه بندی بهتر در آن كشور كمك كند.

109. لینک سایت در محتوا: لینک ابتدای یک محتوا کمی بهتر از لینکهایی هست که در انتهای محتوا قرار دارند. لینک های مهم را در ابتدای متن قرار دهید.

لینک سایت در محتوا

110. محل لینک در صفحه: مهم است که لینک در صفحه نشان داده شود. به طور کلی ، لینک موجود در محتوای صفحه قویتر از لینک در قسمت فوتر یا سایدبار است.

111. لینک به دامنه: لینک از سایتی در یک مکان مرتبط حتی کمی ضعیف تر بسیار قویتر از لینک از یک سایت کاملاً غیر مرتبط است.

112. ارتباط سطح صفحه: لینک داخلی و خارجی از یک صفحه مرتبط نیز مقدار بیشتری را منتقل می کند.

113. کلمه کلیدی در عنوان: گوگل لینک از صفحه هایی که حاوی کلمه کلیدی صفحه شما در عنوان هستند دوست دارد.

114. سرعت لینک مثبت: سایتی با سرعت لینک مثبت و رو به بالا معمولاً افزایش نتایج جستجو می یابد. زیرا نشان می دهد محبوبیت سایت شما در حال افزایش است.

سرعت لینک مثبت

115. سرعت لینک منفی: از طرف دیگر ، سرعت منفی لینک می تواند به طور قابل توجهی رتبه بندی را کاهش دهد. زیرا این نشان دهنده محبوبیت کم است.

116. لینکها از صفحات “هاب”: الگوریتم Hilltop پیشنهاد می کند که گرفتن لینکها از صفحه هایی که مهمترین منابع (یا هاب ها) در مورد یک موضوع خاص هستند در یک قدرت خاصی قرار داده می شود.

117. لینک از سایتهای مرجع: لینک از سایتی که “سایت قوی” محسوب می شود قوی تر از لینکی هست که از یک سایت نسبتاً کوچک و ناشناخته دریافت می شود.

118. به عنوان منبع ویکی پدیا لینک داده شده: اگرچه این لینکها غیرمجاز هستند ، اما بسیاری معتقدند که گرفتن لینک از ویکی پدیا کمی اعتماد و قدرت بالاتری در نزد موتورهای جستجوگر به شما می دهد.

119. کپی های متداول: کلماتی که تمایل دارند در بک لینک ها ظاهر شوند به گوگل کمک می کنند که این صفحه درباره چیست.

کپی های متداول

120. طول عمر بک لینک: لینک های قدیمی دارای قدرت رتبه بندی بیشتری نسبت به بک لینک های تازه ساخته شده دارند.

121. لینکهای “سایت های واقعی” در مقابل “splog”: با توجه به گسترش شبکه های وبلاگ نویسی ، گوگل احتمالاً اهمیت بیشتری به لینک های “سایت های واقعی” نسبت به وبلاگ های جعلی دارد.

این امکان وجود دارد که آنها از علائم تجاری و تعامل کاربر برای تمایز این دو استفاده کنند.

122. کوکی طبیعی: سایتی که دارای کوکی “طبیعی” باشد دارای رتبه بالایی خواهد بود و از نظر سایتی که به صراحت از استراتژی های کلاه سیاه برای ایجاد لینک استفاده کرده است ، از قدرت بالاتری در بروزرسانی برخوردار است.

123. لینک متقابل: صفحه گوگل Link Systems “تبادل لینک بیش از حد” را به عنوان نمودار لینک برای جلوگیری از آن ذکر کرده است. باید مراقب باشید.

124. لینکهای محتوای تولید شده توسط کاربر: گوگل می تواند محتوای تولید شده توسط کاربر را در برابر محتوای ارسال شده توسط صاحب واقعی سایت شناسایی کند.

به عنوان مثال ، آنها می دانند که لینک از وبلاگ رسمی WordPress.com کاملاً متفاوت از لینک از seoshetab.wordpress.com است.

125. لینکها از 301: لینکهای دریافت شده از 301 ممکن است در مقایسه با لینک مستقیم کمی قدرت خود را از دست بدهند. با این حال ، مت کاتز می گوید که 301 مشابه لینک مستقیم است

126. استفاده از Schema.org: صفحاتی که از میکروفرمت پشتیبانی می کنند ممکن است در بالای صفحات جدای از آنها مرتب شوند.

این می تواند یک افزایش ساده باشد یا اینکه این واقعیت است که صفحات دارای میکروفرمت نرخ کلیک بالاتری در نتایج جستجو دارند:

استفاده از Schema.org

از نمودار ORG در گوگل نتایج جستجو استفاده کنید.

127. TrustRank از Linking Site: کیفیت بالای لینک سازی خارجی سایت شما میزان “TrustRank” منتقل شده به شما را تعیین می کند.

128. تعداد لینکهای صادر شده در هر صفحه: PageRank محدود است. لینک در صفحه ای با صدها لینک خارجی در مقایسه با صفحه ای با تعداد کمی لینک خروجی ، رتبه پایین تری در PageRank دارد.

129. لینکهای انجمن: به دلیل هرزنامه در سطح صنعت ، گوگل ممکن است ارزش لینکهای انجمن ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

130. Word Counting-Linking Wording: لینک از یک پست 1000 کلمه ای معمولاً از لینک درون یک قطعه 25 کلمه ای دارای ارزش بیشتری است.

131. کیفیت لینک محتوا: لینکها از محتوای ضعیف نوشته شده به اندازه لینکهایی که از محتوای خوب نوشته شده تاثیر ندارد.

132. لینکهای گسترده در سایت: مت كاتز تأكید كرد كه لینکهای سایت گسترده “فشرده” هستند تا یكی در نظر گرفته شود.

133. RankBrain: رنک برین الگوریتم هوش مصنوعی گوگل است. بسیاری معتقدند که هدف اصلی آن سنجش نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو است.

134. کلید واژه نرخ کلیک ارگانیک: طبق گفته گوگل ، صفحاتی که بیشترین کلیک را در CTR داشته اند، ممکن است باعث افزایش نتایج جستجو برای آن کلمه کلیدی خاص شود.

کلید واژه نرخ کلیک ارگانیک

135. نرخ کلیک ارگانیک (CTR) برای همه کلمات کلیدی: نرخ کلیک ارگانیک (CTR) برای یک سایت ممکن است برای همه کلمات کلیدی باشد که برای سیگنال تعامل کاربر مبتنی بر انسان رتبه بندی می کند.

136. نرخ خروج: همه کارشناسان سئو در مورد اهمیت نرخ خروج موافق نیستند ، اما ممکن است راهی باشد که گوگل از کاربران خود به عنوان آزمایشگر کیفیت استفاده کند.

نرخ خروج

به هر حال ، صفحات با نرخ خروج بالا نتیجه چندان مطلوبی برای آن کلمه کلیدی ندارد. این را هم باید بدانید که ارتباطی بین نرخ پرش و رتبه بندی گوگل را وجود دارد.

137. Live Traffic: تأیید شد که گوگل از داده های گوگل کروم برای تعیین تعداد بازدید از سایت استفاده می کند.

سایتهایی که بازدید مستقیم زیادی دارند احتمالاً سایتهایی با کیفیت بالاتر در مقابل سایتهایی هستند که بازدید مستقیم بسیار کمی دارند.

در حقیقت رابطه معنی داری بین میزان بازدید مستقیم و رتبه بندی گوگل را نشان داد.

138. فرکانس ترافیک: سایت هایی که بازدید کنندگان مکرر دارند ممکن است رتبه گوگل را افزایش دهند.

139. Pogosticking: نوع خاصی از برگشت است. در این حالت ، کاربر برای یافتن پاسخ پرسش خود ، بر روی سایر نتایج جستجو کلیک می کند.

Pogosticking

نتایجی که ممکن است افراد Pogostick در آن برای رتبه بندی افت زیادی داشته باشند.

140. سایتهای مسدود شده: گوگل این ویژگی را در کروم خاموش کرده است. با این حال ، پاندا از این ویژگی به عنوان یک سیگنال کیفیت استفاده کرد. بنابراین گوگل هنوز هم ممکن است از تنوع آن استفاده کند.

141. نشانک های Chrome: ما می دانیم که گوگل داده های استفاده از مرورگر کروم را جمع آوری می کند.

صفحات علامت گذاری شده در کروم ممکن است افزایش یابد.

142- تعداد نظرات: صفحاتی که نظرات زیادی دارند ممکن است نشانه تعامل و کیفیت کاربر باشد.

تعداد نظرات

در حقیقت نظراتو دیدگاه در مطالب می توانند “بسیار” در رتبه بندی کمک کنند.

143. زمان ساکن: گوگل توجه زیادی به “زمان ساکن” دارد: زمانی که افراد هنگام جستجوی گوگل در صفحه شما می گذرانند.

این مورد گاهی اوقات “کلیک های طولانی در مقابل کلیک های کوتاه” نیز خوانده می شود. به طور خلاصه هرچه زمان بیشتر باشد ، بهتر است.

144. Query Deserves Freshness: گوگل به صفحات جدیدتر برای جستجوی خاص افزوده است.

145. Query Deserves Diversity: گوگل ممکن است برای کلمات کلیدی مبهم مانند “Ted” ، “WWF” یا “یاقوت” به نتایج جستجو تنوع دهد.

146. سابقه مرور کاربر: ممکن است خودتان این موضوع را مشاهده کرده باشید. وب سایت هایی که بازدید می کنید اغلب نتایج جستجو را برای جستجوهای شما افزایش می دهند.

147. سابقه جستجوی کاربر: رشته جستجو بر نتایج جستجو برای جستجوهای بعدی تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال ، اگر “بررسی” را جستجو کنید و سپس “لینک” را جستجو کنید ، گوگل احتمالاً سایت های بررسی لینک را در نتایج بالاتر قرار می دهد.

148. قطعه های ویژه: گوگل محتوای برتر Snippets را بر اساس ترکیبی از طول محتوا ، قالب بندی ، اقتدار صفحه و استفاده از HTTP انتخاب می کند.

149. هدفگذاری جغرافیایی: گوگل سایتهایی با آدرس IP سرور محلی و پسوند نام دامنه مخصوص کشور را ترجیح می دهد.

150. جستجوی ایمن: نتایج جستجوی حاوی کلمات بد یا محتوای بزرگسالان برای افرادی که ویژگی جستجوی ایمن را روشن کرده اند ، به نظر نمی رسد.

151. کلمات کلیدی “YMYL”: گوگل دارای استانداردهای کیفیت محتوای بالاتری برای کلمات کلیدی “پول شما یا زندگی شما” است.

152- شکایات DMCA: گوگل صفحاتی را که شامل شکایات قانونی مطابق با DMCA است ، “کاهش” می دهد.

153. تنوع دامنه: به اصطلاح “به روزرسانی Bigfoot” قرار است دامنه های بیشتری را به هر یک از صفحات نتایج جستجو اضافه کند.

154- جستجوهای معامله ای: گوگل بعضی اوقات نتایج متفاوتی را برای کلمات کلیدی مربوط به خرید مانند جستجو برای پروازها نمایش می دهد.

جستجوهای معامله ای

155. جستجوی محلی: برای جستجوی محلی ، گوگل اغلب نتایج محلی را بالاتر از نتایج آلی نتایج جستجو قرار می دهد.

جستجوی محلی

156. کادر Top News: برخی از کلمات کلیدی جعبه “Top News” را فعال می کنند:

کادر Top News

مهمترین اخبار در گوگل نتایج جستجو

157. ترجیح برند های بزرگ: پس از به روزرسانی وینس ، گوگل شروع به تقویت برندهای بزرگ برای برخی کلمات کلیدی کرد.

158. نتایج خرید: گوگل بعضی اوقات نتایج گوگل Shopping را در نتایج جستجو عضویت نمایش می دهد:

نتایج خرید

159. نتایج تصویر: تصاویر گوگل گهگاه در نتایج جستجوی منظم و ارگانیک ظاهر می شوند.

160. Easter Egg Results: گوگل حدوداً دوازده تخم مرغ عید پاک دارد. به عنوان مثال ، هنگامی که “Atari Breakout” را در جستجوی تصویر گوگل جستجو می کنید ، نتایج جستجو به یک بازی قابل پخش تبدیل می شود (!). برای این کار به ویکتور بان فریاد زد.

161. نتایج نام تجاری یک سایت: دامنه یا کلمات کلیدی برند محور نتایج متعددی را از یک سایت نشان می دهد.

162. به روزرسانی اعتبار روز پرداخت: این یک الگوریتم اختصاصی است که برای پاکسازی “سوالات بسیار ناخواسته” طراحی شده است.

163. نام تجاری Anchor Text: متن لنگر برنددار یک نشانه ساده – در عین حال قدرتمند – از یک برند است.

نام تجاری Anchor Text

164. جستجوی برند دار: افراد به دنبال علائم تجاری می گردند. اگر افرادی برند شما را در گوگل جستجو می کنند ، این نشان می دهد که سایت شما یک برند واقعی است.

165. جستجوی برند + کلمات کلیدی: آیا افرادی که کلمه کلیدی خاصی را با نام تجاری شما جستجو می کنند (به عنوان مثال: “گوگل Backlinko Rankers” یا “Backlinko SEO”)؟ در این صورت ، هنگامی که افراد نسخه بدون برند آن کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می کنند ، ممکن است گوگل به شما رتبه بالاتری بدهد.

166. سایت دارای صفحه فیس بوک و لایک است: برند ها تمایل به داشتن صفحات فیس بوک با تعداد زیادی لایک دارند.

167. این سایت دارای یک نمایه توییتر با دنبال کنندگان است: نمایه های توییتر با تعداد زیادی از دنبال کنندگان نشان از یک برند معروف است.

168. صفحه رسمی شرکت لینکدین: اکثر شرکتهای واقعی صفحات شرکت لینکدین را دارند.

169. تألیف شناخته شده: در فوریه 2013 ، مدیر عامل گوگل اریک اشمیت موارد زیر را ادعا کرد:

“در نتایج جستجو ، اطلاعات مربوط به پرونده های شخصی تأیید شده در اینترنت بالاتر از محتوای بدون این تأیید رتبه بندی می شود ، که منجر به کلیک بیشتر کاربران بر روی بالاترین نتایج (تأیید شده) می شود.”

170. قانونی بودن حساب های شبکه های اجتماعی: یک حساب شبکه اجتماعی با 10،000 دنبال کننده و دو شرکت کننده احتمالاً بسیار متفاوت از یک حساب قدرتمند دیگر با 10،000 دنبال کننده با تعامل زیاد تفسیر خواهد شد.

در واقع ، گوگل حق ثبت اختراع را برای تعیین واقعی یا جعلی بودن حساب های شبکه های اجتماعی ثبت کرده است.

171. علائم تجاری در برترین اخبار: برند های واقعا بزرگ در داغترین سایت های خبری در همه زمان ها ذکر می شوند.

در واقع ، برخی از برند ها از وب سایت خود یک خبر خبری در صفحه اول دارند:

علائم تجاری در برترین اخبار

داستان های برند گوگل نتایج جستجو

172. علائم تجاری غیر مرتبط: علائم تجاری بدون مرتبط شدن با آنها ذکر می شوند. این احتمال وجود دارد که گوگل علائم تجاری غیر مرتبط با هایپر لینک را به عنوان یک سیگنال برند تجاری مشاهده کند.

173- سایت آجر و ملات: برای شرکتهای املاک و مستغلات دفاتر دارند. گوگل می تواند داده های مکان را جستجو کند تا مشخص کند که این سایت یک برند بزرگ است یا خیر.

174- مجازات پاندا: سایتهایی که محتوای آنها از کیفیت پایین برخوردار است ، پس از برخورد با مجازات پاندا ، در جستجو کمتر قابل مشاهده هستند.

175. لینک به محله های بد: لینک به “محله های بد” – مانند داروخانه های ناخواسته یا سایت های وام روزپرداخت – می تواند به دید جستجوی شما آسیب برساند.

176. Redirects: تغییر مسیرهای فیشینگ ممنوع است. اگر گرفتار شود ، می تواند سایتی را بدست آورد که نه تنها مجازات شود ، بلکه جعبه آن نیز باز شود.

177. پاپ اپ یا “تبلیغات منحرف کننده”: در سند راهنمای رسمی گوگل Rater آمده است که پنجره های بازشو و تبلیغات منحرف کننده نشانه یک سایت با کیفیت پایین است.

178. پنجره های بازشوی میان دوره ای: گوگل ممکن است سایتهایی را که پنجره های بازشو “رابط” کامل برای کاربران تلفن همراه نمایش می دهند مجازات کند.

پنجره های بازشوی میان دوره ای

179. بهینه سازی بیش از حد سایت: بله ، گوگل افراد را به دلیل بهینه سازی بیش از حد سایتهایشان مجازات می کند. این شامل: پر کردن کلمات کلیدی ، پر کردن برچسب هدر ، و تزئین بیش از حد کلمات کلیدی است.

180. محتوای غیرقابل درک: حق ثبت اختراع گوگل مشخص می کند که چگونه گوگل می تواند محتوای “مزخرف” را شناسایی کند ، که برای فیلتر کردن محتوای تولید شده یا بافته شده خودکار از فهرست آنها مفید است.

181. صفحات پورتال: گوگل می خواهد صفحه ای که در گوگل نمایش می دهید صفحه ای باشد که کاربر در نهایت می بیند. اگر صفحه شما افراد را به صفحه دیگری هدایت می کند ، این “صفحه پورتال” است.

نیازی به گفتن نیست که گوگل سایتهایی را که از صفحات پورتال استفاده می کنند دوست ندارد.

182. Furrow Ads: “الگوریتم صفحه آرایی” سایتهایی را که دارای تبلیغات زیاد (محتوای زیاد) نیستند مجازات می کند.

Furrow Ads

183. پنهان کردن لینکهای وابسته: دور از ذهن هنگام تلاش برای پنهان کردن لینکهای وابسته (به خصوص با ناشناس بودن) می تواند منجر به مجازات شود.

184. الگرویتم Fred: لقبی است که از سال 2017 به مجموعه ای از به روزرسانی های گوگل داده می شود. براساس موتور جستجوگر ، فرد “سایت های کم ارزش محتوایی را هدف قرار می دهد که سود آنها بیشتر از کمک به کاربرانشان است.”

185. سایتهای وابسته: هیچ رازی نیست که گوگل علاقه زیادی برای شرکتهای وابسته ندارد. و بسیاری بر این باورند که سایت هایی که از برنامه های وابسته به آنها درآمد کسب می کنند بیشتر مورد بررسی قرار می گیرند.

186. محتوای خودکار تولید شده: قابل درک است که گوگل از محتوای خودکار متنفر است. اگر آنها مشکوک باشند سایت شما محتوای تولید شده توسط رایانه را بیرون می کشد ، این می تواند منجر به مجازات یا از بین رفتن فهرست شود.

187. تراشیدن صفحه بندی بیش از حد: دور زدن با کنده کاری صفحه بندی – با عدم پیروی از تمام لینکهای خروجی – می تواند نشانه دستکاری سیستم باشد.

188. آدرس IP به عنوان هرزنامه علامت گذاری شده است: اگر آدرس IP سرور شما به عنوان هرزنامه علامت گذاری شده باشد ، ممکن است بر همه سایت های موجود در آن سرور تأثیر بگذارد.

189. هرزنامه Meta Tag: پر کردن کلمات کلیدی همچنین می تواند در برچسب های متا اتفاق بیفتد.

اگر گوگل فکر می کند که در تلاش برای دستکاری در معامله ، کلمات کلیدی را به عنوان و برچسب های توضیحات خود اضافه می کنید ، می توانید با یک جریمه سایت خود را بزنید.

190. سایت هک شده: اگر سایت شما هک شود ، می توان آن را از نتایج جستجو حذف کرد. در حقیقت ، Search Engine Land پس از آنکه گوگل اعتقاد داشت هک شده است ، از ایندکس خارج شد.

سایت هک شده

191. جریان غیر عادی لینکها: جریان ناگهانی و غیرطبیعی لینکها نشانه قطعی لینکهای کاذب است.

192- مجازات پنگوئن: سایتهایی که توسط گوگل پنگوئن مورد حمله قرار می گیرند در جستجو کمتر مشخص هستند.

اگرچه ، پنگوئن در حال حاضر بیشتر تمرکز خود را بر روی فیلتر کردن لینکهای بد نسبت به مجازات کردن کل وب سایت ها گذاشته است.

193. لینک پروفایل با درصد بالایی از لینکهای بی کیفیت: لینکهای بیش از حد از منابع معمولاً مورد استفاده سئوکاران کلاه سیاه (مانند نظرات وبلاگ و پروفایل های انجمن) ممکن است نشانه دستکاری سیستم باشد.

194. لینکهای وب سایت های بی ربط: درصد بالایی از بک لینک های وب سایت های غیر مرتبط می تواند احتمال مجازات شدن شما را افزایش دهد.

195. هشدار لینکهای غیر طبیعی: گوگل هزاران پیام “اعلان کنسول جستجوی گوگل” را برای لینکهای غیرعادی شناسایی شده ارسال کرد. این معمولاً اولویت در افت رتبه است ، اگرچه 100٪ دقیق نیست.

196. لینکهای دایرکتوری با کیفیت پایین: به گفته گوگل ، لینک دهی از دایرکتوری های بی کیفیت می تواند منجر به مجازات شود.

197. لینکهای ابزار: گوگل از لینکهایی که هنگام استفاده کاربر از طریق “ویجت” در سایت خود ایجاد می شود ، استقبال کمی می کند.

198. لینکهای IP کلاس C: بدست آوردن مقدار غیرعادی لینک از سایتهایی که در همان آدرس IP همان سرور گوگل هستند ، ممکن است به شما گوگل کمک کند که لینکهای شما از یک شبکه وبلاگ سرازیر می شوند.

199. انکرتکست “Poison”: وجود انکر تکست “سمی” (به ویژه کلمات کلیدی داروخانه) که به سایت شما نشان می دهد می تواند نشانه اسپم یا سایت هک شده باشد. در هر صورت ، می تواند به رتبه بندی سایت شما آسیب برساند.

200. Spin Link Unnatural: حق ثبت اختراع گوگل در سال 2013 توضیح می دهد که چگونه گوگل می تواند قانونی بودن یا عدم لینک جریان به یک صفحه را تعیین کند. این لینکهای غیر طبیعی ممکن است از ارزش کمتری برخوردار باشند.

201. لینکهای مقاله ها و اطلاعیه های مطبوعاتی: دایرکتوری مقاله ها و اطلاعیه های مطبوعاتی چنان مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند که گوگل اکنون در بسیاری از موارد این دو استراتژی ایجاد لینک را “طرح لینک” می داند.

202- رویه های دستی: انواع مختلفی از این نوع وجود دارد ، اما بیشتر آنها مربوط به ایجاد لینک کلاه سیاه است.

203. فروش لینکها: لینکهای فروش کشف شده شما می تواند به قابلیت جستجوی شما آسیب برساند.

204. گوگل Sandbox: سایتهای جدیدی که جریان لینک ناگهانی دریافت می کنند ، گاهی در سندباکس گوگل قرار می گیرند که به طور موقت قابلیت جستجو را محدود می کند.

205. گوگل Dance: گوگل دنس می تواند موقتاً ترتیب را تغییر دهد. طبق گفته گوگل ، این می تواند راهی برای آنها باشد تا تعیین کنند آیا سایت در تلاش است الگوریتم را دستکاری کند یا خیر.

گوگل Dance

206- سلب مسئولیت: استفاده از ابزار سلب مسئولیت ممکن است مجازاتی دستی یا الگوریتمی را برای سایتهایی که قربانی سئو منفی شده اند ، حذف کند.

207. درخواست تجدیدنظر: موفقیت درخواست بررسی ممکن است مجازات را افزایش دهد.

208- طرح های لینک موقت: گوگل افرادی را که به سرعت لینکهای ناخواسته ایجاد می کنند – حذف می کنند – بر عهده گرفته است. به عنوان یک طرح لینک موقت نیز شناخته می شود.

برای جمع آوری ، مهمترین عوامل رتبه بندی گوگل در سال 2021 در اینجا آمده است:

  • نام دامنه
  • نرخ کلیک ارگانیک
  • اقتدار دامنه
  • سهولت استفاده در تلفن همراه
  • زمان ماندگاری
  • تعداد کل لینکهای دریافت شده
  • کیفیت محتوا

امیدوارم که مطلب فاکتورهای رتبه بندی گوگل برای شما جالب بوده باشد. پیشنهاد می کنم که حتما برای رعایت اکثر این فاکتورها در تلاش باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا