ردکردن این

لینک داخلی چیست؟

فهرست موضوعات
لینک داخلی چیست

لینکهای داخلی یک نوع پیوند داخلی هستند که بین صفحات یک دامنه (سایت) استفاده می شود.

پیوند یا لینک داخلی برای درک ، توضیحات و کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع مهم به صفحه دیگری از سایت برای کاربر استفاده می شود.

نمونه کد

<a title=”Keyword Text” href=”http://www.same-domain.com/”> متن کلید واژه </a>

هماهنگی بهینه

از کلمات کلیدی توصیفی در قسمت انکر تکست استفاده کنید که ایده ای در مورد موضوع یا کلمات کلیدی که صفحه منبع در تلاش است آنها را هدف قرار دهد ارائه می دهد.

لینک داخلی چیست؟

لینک های داخلی لینک هایی هستند که از یک صفحه در یک دامنه به صفحه دیگری در همان دامنه منتقل می شوند.

آنها بیشتر در ناوبری اصلی استفاده می شوند.

این نوع لینک به سه دلیل مفید است:

  • این امکان را به کاربران می دهد تا از وب سایت بازدید کنند.
  • این امر به ایجاد سلسله مراتب اطلاعاتی برای یک سایت خاص کمک می کند.
  • این کمک می کند تا مقدار لینک (قدرت رتبه بندی) در اطراف وب سایت ها گسترش یابد.

بهترین روشها برای لینک داخلی در سئو

لینک های داخلی برای ایجاد معماری سایت و انتشار حقوق لینک بسیار مفید است (URL ها نیز ضروری هستند).

به همین دلیل ، این بخش در مورد ساخت یک وب سایت سازگار با جستجوگرها با لینک های داخلی است.

در یک صفحه ، موتورهای جستجو برای فهرست کردن صفحات در شاخص های بزرگ مبتنی بر کلمات کلیدی ، باید محتوا را ببینند.

آنها همچنین برای یافتن تمام صفحات وب سایت نیاز به دسترسی به ساختار پیوندی خزنده دارند.

ساختاری که به عنکبوت ها امکان می دهد تا مسیرهای وب سایت را مرور کنند.

صدها هزار وب سایت با پوشاندن یا مخفی کردن در پیمایش لینک اصلی به روشی که موتورهای جستجو نمی توانند به آنها دسترسی پیدا کنند ، اشتباه مهلکی را مرتکب می شوند.

این توانایی سایت را برای به دست آوردن رتبه در سرچهای موتور جستجو مختل می کند.

در اینجا تصویری از چگونگی بروز این مشکل آورده شده است:

عکس لینک سازی داخلی

در مثال بالا ، عنکبوت رنگی گوگل در صفحه A قرار گرفت و لینک های داخلی صفحات B و E را مشاهده کرد.

صرف نظر از اهمیت صفحات “C” و “D” برای یک سایت ، عنکبوت راهی برای دستیابی به آنها ندارد.

یا حتی نمی داند که آنها وجود دارند. زیرا هیچ لینک مستقیمی برای خزیدن وجود ندارد که به آن صفحات اشاره کند.

تا آنجا که به گوگل مربوط می شود ، این صفحات اساساً وجود ندارند.

محتوای عالی ، هدف قرار دادن کلمات کلیدی خوب و بازاریابی هوشمند هیچ تفاوتی نخواهد داشت، اگر عنکبوت ها از ابتدا نتوانند به آن صفحات برسند.

ساختار وب سایت بهینه شده ممکن است شبیه هرم باشد (با بزرگترین نکته در بالای صفحه اصلی):

لینک سازی داخلی

این ساختار شامل حداقل لینک های ممکن بین صفحه اصلی و هر صفحه خاص است.

این مفید است. زیرا جریان لینک (قدرت رتبه بندی) را در کل سایت فراهم می کند ، بنابراین پتانسیل رتبه بندی هر صفحه را افزایش می دهد.

این ساختار در بسیاری از وب سایت های با عملکرد بالا به صورت لیست دسته بندی و زیر مجموعه مشترک است.

اما چگونه این کار انجام می شود؟ بهترین راه برای این کار لینک های داخلی و ساختارهای URL اضافی است.

 

برچسب های لینک می توانند حاوی تصاویر ، متن یا سایر اشیا باشند که همگی ناحیه ای با قابلیت “کلیک” در صفحه ایجاد می کنند که کاربران می توانند برای رفتن به صفحه دیگری به اشتراک بگذارند.

این مفهوم اصلی اینترنت بود: “لینک های پیوندی”.

یک سایت ارجاع لینک به مرورگر شما و موتورهای جستجو می گوید که در آن مکان لینک نشان داده شده است.

در مرحله بعد ، قسمت قابل مشاهده لینک به بازدیدکنندگان ، که در دنیای جستجوگرها “متن پیوند” نامیده می شود ، صفحه ای را نشان می دهد که لینک به آن اشاره دارد.

این فرمول اساسی برای لینک دادن است و برای موتورهای جستجو بسیار قابل درک است.

عنکبوت های موتور جستجو می دانند که باید این لینک را به نمودار لینک وب اضافه کنند.

از آن برای محاسبه متغیرهای مستقل از پرس و جو استفاده کنند و آن را دنبال کنند تا محتوای صفحه مرجع را فهرست بندی کنند.

در اینجا برخی از دلایل عمده غیر قابل دسترس بودن صفحات و همچنین مشخص نشدن آنها ذکر شده است.

لینکها در فرم های درخواست شده

فرم ها می توانند شامل عناصر اساسی مانند لیست کشویی یا عناصر پیچیده مانند یک بررسی گسترده باشند.

در هر صورت ، عنکبوت های جستجو سعی در “ارسال” فرم ها نخواهند داشت ، بنابراین ، هرگونه محتوا یا پیوندی که از طریق فرم قابل دسترسی است برای موتورها نامرئی است.

پیوندها فقط از طریق جعبه های جستجوی داخلی قابل دسترسی هستند

عنکبوت ها برای یافتن محتوا تلاش نمی کنند جستجو کنند ، بنابراین تخمین زده می شود که میلیون ها صفحه در پشت دیوارهای جعبه جستجوی داخلی پنهان شده اند که کاملاً غیرقابل دسترسی هستند.

پیوندها در JavaScript تجزیه نمی شوند

لینک هایی که با جاوا اسکریپت ایجاد شده اند بسته به اجرای آنها ممکن است خزنده نباشند یا از بین بروند.

به همین دلیل ، توصیه می شود که از لینک های استاندارد HTML به جای لینک های مبتنی بر JavaScript در هر صفحه ای که موتور جستجوی مراجعه کننده به آن مهم است استفاده کنید.

پیوندها در Flash ، Java یا سایر افزونه ها

معمولاً برای لینک های تعبیه شده در Flash ، برنامه های جاوا و سایر پلاگین های SEO غیرقابل دسترسی است.

لینک هایی که به صفحاتی اشاره می کند که توسط برچسب Meta Robots یا پرونده Robots.txt مسدود شده اند.

برچسب Meta Robots و پرونده robots.txt به مالک سایت اجازه می دهد دسترسی عنکبوت به صفحه را محدود کند.

لینک هایی به صفحاتی با صدها یا هزاران پیوند

قبل از اینکه جاسوسی در صفحات دیگری را که از صفحه اصلی لینک داده شده اند متوقف کند ، تقریباً تمام موتورهای جستجو 150 لینک در هر صفحه را در اختیار دارند.

این محدودیت تا حدودی انعطاف پذیر است و به ویژه صفحات مهم ممکن است حاوی بیش از 200 یا حتی 250 لینک دنبال شده باشند.

اما به طور کلی ، محدود کردن تعداد پیوندها در هر صفحه معین به 150 صفحه در صورت محدود کردن، امکان از بین بردن قابلیت پیمایش صفحات اضافی ، عاقلانه است.

پیوندها در فریم یا I-Frames

از نظر فنی ، اتصالات هم در فریم های I و هم در Frames ها قابل خزیدن هستند.

اما هر دو از نظر تنظیم و ردیابی دارای مشکلات ساختاری برای موتورها هستند.

فقط کاربران پیشرفته ای که درک فنی خوبی از چگونگی فهرست بندی موتورهای جستجو و پیگیری پیوندها در فریم ها دارند ، باید از این عناصر با لینک داخلی استفاده کنند.

با جلوگیری از این مشکلات ، مدیر سایت می تواند لینک های html داشته باشد که به عنکبوت ها امکان می دهد به راحتی به صفحات محتوای خود دسترسی پیدا کنند.

پیوندها می توانند ویژگی های اضافی به آنها اعمال شود ، اما موتورها تقریباً همه این ویژگی ها را نادیده می گیرند ، به استثنای مهم برچسب rel = “nofollow”.

آیا می خواهید نمایه سازی سایت خود را سریعاً بررسی کنید؟

برای اجرای خزیدن سایت از ابزاری مانند Screaming Frog استفاده کنید.

در مرحله بعد ، تعداد صفحات برگشتی با خزیدن را با تعداد صفحات ذکر شده هنگام اجرای یک سایت را با جستجو در Google مقایسه کنید.

Rel = “nofollow” را می توان با نحو زیر استفاده کرد:

<pre><a href=”/” rel=”nofollow”>nofollow this link</a></pre>

در این مثال ، مدیر وب با اضافه کردن ویژگی rel = “nofollow” به برچسب لینک ، به موتورهای جستجو می گوید که نمی خواهند این لینک به عنوان “لینک معتبر” عادی تفسیر شود.

Nofollow به عنوان راهی برای کمک به جلوگیری از نظرات خودکار وبلاگ ، پست مهمان و هرزنامه برای لینک های دریافتی ظاهر شد.

اما با گذشت زمان به روشی تبدیل شد که به موتورها می گوید هر مقدار پیوندی را که معمولاً از آن عبور می کند کسر کند.

لینک های دارای برچسب nofollow توسط هر موتور کمی متفاوت تفسیر می شوند.

shorturl.at v.ht alturl.com u.to is.gd

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *