سئومحتوا

بهترین استراتژی لینک سازی داخلی در سایت

استراتژی لینک سازی داخلی قبل از طراحی سایت انجام می‌شود.

یعنی زمانی که دارید سایت را طراحی می‌کنید باید تدوین برنامه نحوه لینک‌های داخلی خود را بچینید.

چرا باید برای سایت خود یک استراتژی صحیح لینک داخلی را طراحی کنم؟

شما سایت زدید و قصد دارید تا از طریق آن کسب درآمد داشته باشید.

شما باید ترافیک به سمت سایت خود هدایت کنید. تنها راه قرار گرفتن مطالب شما در رتبه اول تا 3 گوگل هست.

3 مزایای استراتژی لینک سازی داخلی

لینک به حداقل سه دلیل مهم است. سه قسمت قیف شما را سخت می‌کند.

  • آنها قدرت را از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می‌کنند (جستجو را بهبود ببخشید).
  • آنها بازدیدکنندگان را به سمت محتوای باارزش و مرتبط هدایت می‌کنند (قابلیت استفاده / UX).
  • از بازدیدکنندگان شما می‌خواهد به‌عنوان فراخوان برای انجام کاری (بهینه‌سازی تبدیل) عمل کنند.

لینک‌های داخلی چگونه بر SEO تأثیر می‌گذارند؟

لینک‌ها از یک سایت به یک سایت دیگر، و از صفحه‌ای به صفحه دیگر، امتیازات را منتقل می‌کنند.

هنگامی که یک صفحه به صفحه دیگری لینک می‌یابد، مقداری از اعتبار خود را به آن صفحه منتقل می‌کند و احتمال رتبه‌بندی صفحه دوم را افزایش می‌دهد.

این اعتبار که گاهی اوقات “آب همبستگی” نامیده می‌شود، نفرت‌انگیز به نظر می‌رسد.

لینک‌ها از وب سایت‌های دیگر به وب سایت شما باعث “اقتدار دامنه” شما می‌شود که قدرت و مخصوصاً رتبه‌بندی تمام صفحات وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد.

لینک‌هایی که بر رتبه‌بندی موتور جستجو (SEO) تأثیر می‌گذارند

برخی از صفحات شما قدرت بیشتری نسبت به سایر صفحات دارند. این صفحاتی است که قبلاً از سایت‌های دیگر لینک دریافت کرده است.

صفحه اصلی شما بهترین مثال است.

لینک‌های این صفحات به صفحات دیگر قدرت و ارزش SEO بیشتری را منتقل می‌کنند.

برخی از صفحات شما کمی بیشتر از سایر صفحات قدرت دارند. این صفحات ممکن است رتبه‌بندی شوند، اما سطح بالایی ندارند.

شاید آنها در صفحه دوم رتبه بالایی داشته باشند. اگر این مورد باشد، با داشتن قدرت بیشتر، ممکن است کمک زیادی کند.

حتما بخوانید: اهمیت لینک سازی داخلی برای سایت

چگونه بتوانیم یک استراتژی صحیح برای لینک سازی داخلی و افزایش قدرت صفحات طراحی کنیم؟

1. کدام یک از صفحات شما بیشترین اعتبار را دارد؟

برای این منظور می‌توانید از یک ابزار SEO مانند Moz یا یک ابزار رایگان مانند Google Search Console استفاده کنید.

در Moz، این صفحه Top Pages است. این به شما تمام صفحات شما را که توسط مرجع صفحه مرتب شده‌اند نشان می‌دهد.

لینک‌ها از صفحات با بالاترین رتبه ممکن را به دست می‌آورند. این صفحاتی است که می‌خواهید از آنها به صفحاتی که قصد دارید رتبه بگیرند لینک دهید.

2. کدامیک از صفحات شما دارای رتبه بالایی است؟

برای یافتن این مورد از سرچ کنسول گوگل و گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

ما برخی از تجزیه‌وتحلیل جستجوگرها را انجام خواهیم داد و صفحاتی را که در آنجا رتبه‌بندی می‌شوند، در نتایج جستجو پیدا خواهیم کرد.

لینک‌هایی که بازدیدکنندگان را به صفحات با تبدیل بالا هدایت می‌کنند

برخی از صفحات بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می‌کنند.

معمولاً به این دلیل است که آنها رتبه بالایی دارند یا نکات خاص زیادی با هم دارند که موردقبول کاربران هست.

صفحات دیگر بازدیدکنندگان بسیاری را به اقدام کار خاصی ترغیب می‌کنند.

در بازاریابی محتوا، این معمولاً به این دلیل است که آنها در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار خوب انجام می‌دهند.

لینک‌هایی که به اقدام دعوت می‌شوند (تماس برای اقدام)

هدف شما به‌عنوان یک بازاریاب دیجیتال جذب بازدیدکننده، ادعای قوی بازاریابی برای آنها، پشتیبانی از این ادعاها با شواهد و سپس ترغیب کردن آنها برای اقدام است.

به پایین هر یک از صفحات بازاریابی خود نگاه کنید.
آخرین خط متن چیست؟
آیا به بازدیدکننده پیشنهاد می‌شود که اقدامی انجام دهد؟
آیا شما کمک می‌کنید؟
آیا شما در حال شروع یک مکالمه هستید؟
یا اینکه صفحه ناگهان پایان می‌یابد؟

در اینجا چند نمونه از لینک‌های داخلی آورده شده است که می‌توانید در پایین صفحات بازاریابی خود قرار دهید، که به‌عنوان دعوت به انجام عمل می‌کنند.

10 روش مناسب در استراتژی لینک داخلی

بیایید همه اینها را در یک مجموعه بهترین استراتژی برای لینک داخلی معرفی کنیم.

این لینک‌ها چه شکلی هستند؟ چه مقدار اضافه می‌کنید؟ کجا اضافه می‌کنید؟

1- لینک‌های داخلی کمک‌کننده به کاربران

به بازدیدکننده خود فکر کنید. آیا لینک دادن در اینجا تجربه آنها را بهبود می‌بخشد؟

اگر چنین است، لینک دهید. باید احساس طبیعی داشته باشد.

حتی اگر سئو را در نظر دارید، هر لینک را با بازدیدکننده داشته باشید و کلیک کنید.

اگر این مورد را حذف کنید، شروع به انجام کارهای عجیب‌وغریب مانند اضافه کردن لینک‌های داخلی در جعبه‌های CTA می‌کنید.

2. لینک بین صفحات موجود در متن مقاله

فهمیدن و دلیل هر لینک مهم است. اکثر سئوکاران معتقدند که لینک‌های موجود در متن نسبت به لینک‌های موجود در نوار پیمایش یا پاورقی وزن بیشتری دارند.

3. لینک از جدید به قدیمی و از قدیمی به جدید

پست جدیدی مربوط به یک پست یا صفحه قدیمی باارزش بالا دریافت کرده‌اید؟

لینک را به یک پست قدیمی که همچنان در حال بازدید از ترافیک موتور جستجو یا اشتراک اجتماعی است، اضافه کنید.

4- تقریباً از همه صفحات عالی لینک دهید

به این ترتیب لینک‌های داخلی به سئو کمک می‌کنند.

5- از صفحات پربازدید به صفحه‌هایی با نرخ تبدیل بالا لینک دهید

به این ترتیب لینک‌های داخلی می‌توانند لیست شما را رشد دهند.

6. از انکرتکست توصیفی در متن لینک خود استفاده کنید.

از کلمه کلیدی موردنظر برای صفحه‌ای که به آن لینک می‌دهید در انکرتکست استفاده کنید.

وقتی متن لینک شامل عبارت کلمه کلیدی موردنظر باشد، به شما کمک می‌کند تا ارتباط صفحه با Google روشن شود.

برای یافتن راه‌هایی برای استفاده از عبارات طولانی‌تر به‌عنوان لینک، نیاز به خلاقیت داشته باشید.

7. آیا نمی‌توانید روش‌های دیگری برای استفاده از کلمات کلیدی در انکرتکست پیدا کنید؟ افزودن “لینک‌های مرتبط”

نیازی به خیال‌پردازی زیاد نیست. به‌سادگی پس از یک پاراگراف مرتبط، یک “لینک مرتبط” اضافه کنید و مقاله خود را با استفاده از عناوین (که احتمالاً شامل عبارت کلمه کلیدی هدف خواهد بود) به‌عنوان انکرتکست لینک دهید.

حتما بخوانید: ارزش ویژه لینک و بررسی قدرت لینک

8. اطمینان حاصل کنید که هر صفحه فروش یک دعوت به عمل دارد

این مهمترین لینک داخلی برای شماست. زیرا بازدیدکننده را به سمت تبدیل سوق می‌دهد.

بنابراین مطمئن شوید که در هر صفحه فروش سایت خود CTA دارید.

وقتی آن CTA را ساختید، اقدامات خود را تماشا کنید. “اینجا را کلیک کنید” و “با ما تماس بگیرید” درواقع دعوت به عمل نیستند.

9. در استفاده از لینک زیاده‌روی نکنید

طبق بررسی سئوکارهای حرفه‌ای و بررسی‌هایی که انجام‌شده است، تعداد کل لینکها در هر صفحه، ازجمله منو و فوتر و سایدبار، نباید بیش از 75-100 باشد.

لینک‌های کمتر به این معنی است که اعتبار بیشتری از طریق هر لینک منتقل می‌شود.

10. لینک‌های داخلی خراب را پیدا و برطرف کنید

لینک‌های نامناسب برای UX و SEO مضر هستند.

می‌توانید آن را با یک جستجوگر لینک غیرفعال مانند Screaming Frog پیدا کنید یا اجازه دهید Analytics شما را نشان دهد.

انواع مختلف لینکهای داخلی برای یک استراتژی خوب

در این قسمت ما برای شما انواع لینک‌های داخلی یک سایت را بررسی خواهیم کرد.

البته نیاز نیست که در تمام سایت‌ها این نوع لینک‌ها و انواع مدل‌های آن را قرار دهید.

لینک‌های داخلی منو

لینک‌های منوی سایت معمولاً زیرساختی را برای پیمایش وب‌سایت ایجاد می‌کنند.

این برنامه اغلب در سطح سایت اجرا می‌شود و هدف اصلی آن کمک به کاربران در یافتن خواسته‌های مهم و اولیه خود است.

لینک‌های داخلی متنی

معمولاً لینک‌های داخلی متنی در محتوای اصلی متن صفحه قرار می‌گیرند.

چگونه می‌توان لینک‌های داخلی فعلی سایت خود را بررسی کرد؟

اگر در یک وب‌سایت تازه و جدید کار می‌کنید و حداقل یکسری داخلی در حال حاضر وجود دارد، حتی اگر فاقد تفکر استراتژیک باشد، شانس خوبی برای کار کردن با آن هست.

قبل از تصمیم‌گیری اساسی در مورد استراتژی جدید تعامل لینک داخلی خود، باید موقعیت سایت خود را بررسی کنید.

این موضوع در 4 بخش اصلی دسته‌بندی می‌شود:

عمق خزیدن صفحات: در اینجا می‌توانید اطلاعات مربوط به عمق خزیدن سایت خود را کسب کنید.

نکته مهمی که باید رعایت کنید این هست که مهم‌ترین صفحات سایت شما باید در سه کلیک از صفحه اصلی در دسترس باشند.

لینک‌های داخلی: شما تعداد صفحاتی که لینک‌های داخلی دریافت می‌کنند و همچنین لینک‌های داخلی لینک دهنده به دیگران را مشاهده خواهید کرد.

همچنین می‌توانید هر صفحه یتیمی که لینک به آن داده نشده را انتخاب کنید.

توزیع لینک داخلی: می‌توانید صفحات با درجه لینک داخلی ضعیف (ILR) را در بررسی کنید تا دلیل آن را ببینید.

مشکلات لینک داخلی: هرگونه مسئله تقسیم شدن لینک به‌صورت خطا، هشدار یا اعلان را که مربوط به لینک‌های داخلی باشد را باید بررسی کنید.

این 4 موضوع به‌منظور آگاهی از ساختار فعلی درگیری داخلی شما طراحی‌شده است تا بتوانید یک استراتژی جامع را برنامه‌ریزی کنید.

بررسی استراتژی درست در مورد مشکلات لینک داخلی

بخش مهمی از این درک این است که مشکلات رایج چیست و چگونه می‌توانید آنها را برطرف کنید. در اینجا برخی از مشکلات رایج در این زمینه وجود دارد:

لینک‌های داخلی خراب

لینک‌های داخلی خراب، هم کاربران و هم خزنده‌های موتور جستجو را به صفحات وب موجود نمی‌فرستد، که معمولاً منجر به خطاهای 404 می‌شود، که برای تحویل نیرو ایده آل نیست.

لینک را بردارید یا آن را با لینکی که به صفحه مستقیم اشاره دارد ریدایرکت کنید تا مشکل حل شود.

لینک‌ها قابل خزیدن نیستند

این خطا زمانی رخ می‌دهد که URL به صورت نادرست قالب‌بندی شده باشد. به‌عنوان مثال، ممکن است حاوی نویسه‌های غیرضروری باشد.

لینک‌هایی را که به‌عنوان خطا گزارش شده‌اند بررسی کنید و در صورت لزوم مشکلات قالب‌بندی را برطرف کنید.

تعداد زیادی لینک داخلی در صفحه

وقتی یک صفحه حاوی بیش از 3000 لینک باشد، در گزارش ممیزی سایت پرچم گذاری می‌شود.

در مورد تعداد زیادی از لینک‌های صفحه Google که این روزها خزیده می‌شود، هیچ قانون مشخصی وجود ندارد.

اما مدیران سایت باید ازنظر کاربرد توجه داشته باشند که صفحه بیش‌ازحد لینک داخلی دارد.

ویژگی‌های Nofollow در لینک‌های داخلی خروجی

ویژگی rel = “nofollow” در لینک‌های موجود در صفحات خاص جریان Googlebot را از طریق سایت شما محدود می‌کند.
ویژگی rel = “nofollow” را از هر لینک داخلی که در گزارش پرچم گذاری شده حذف کنید. این ممکن است در سطح سایت یا به‌صورت لینک به لینک تنظیم شود.

در صورت نیاز با برنامه‌نویس خود مشورت کنید. بهتر است که آنها را نوایندکس فالو و نوایندکس نوفالو کنید.

صفحات نقشه سایت جدا شده

صفحه یتیم به صفحه‌ای گفته می‌شود که هرگز از صفحه دیگری در سایت شما لینک دریافت نکرده باشد.

به این معنی که در مراحل خزیدن به آن دسترسی پیدا نمی‌کند و نمی‌تواند نمایه شود.

اگر یک صفحه یتیم می‌تواند دارای ارزش باشد، آن را در استراتژی لینک داخلی خود بگنجانید.

اگر این مورد وجود ندارد یا توسط موتورهای جستجو رتبه‌بندی می‌شود، یا حذف آن را اضافه کنید یا برچسب “noindex” را اضافه کنید.

عمق خزیدن صفحه بیش از سه کلیک است

برای دسترسی به برخی از صفحات مهم نیاز به کلیک زیاد است که به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که اهمیت چندانی ندارند.

شما باید یاد بگیرید در طراحی سایت خود و لینک سازی داخلی طوری عمل کنید که از صفحه اصلی تا صفحه آخر سایت شما تنها با 3 کلیک قابلیت دسترسی باشد.

البته لینک‌های خرید و مراحل بعدی آن جزو این استراتژی لینک سازی داخلی نیستند.

صفحاتی که فقط یک لینک داخلی دارند

لینک‌های داخلی تک لینک می‌تواند به معنای فرصت‌های ازدست‌رفته در SEO و UX باشد.

همان‌طور که در بالا بیان کردیم، شما باید به‌صورت طبیعی به صفحه اصلی از سایر مطالب مرتبط لینک دهید.

سایر صفحات مرتبط را برای لینک دادن به‌عنوان بخشی از استراتژی لینک سازی داخلی خود انتخاب کنید.

حتما مطلب ” بهترین روشهای لینک دهی داخلی و خارجی برای سایت ” را مطالعه کنید.

ریدایرکت 301 زیاد

عبور از لینکهای داخلی از طریق ریدایرکت های 301 می‌تواند بودجه خزیدن شما را کاهش دهد، خصوصاً برای سایت‌های بزرگ‌تر اصلاً مناسب نیست.

برای ارسال مستقیم کاربران و موتورهای جستجو به صفحه فرود، لینک‌های داخلی را به روز.

برای موتورهای جستجو دشوار است که بتوانند لینکهای داخلی را که ریدایرکت می‌شوند، خزش کنند. همچنین یک تجربه کاربری بد ایجاد می‌کند.

همان‌طور که در بالا بود، لینک‌های ریدایرکتی داخلی را به روز کنید تا به صفحه مستقیم صحیح اشاره کنند.

علاوه بر این، هدایت‌های میانی را در یک زنجیره حذف کنید (ریدایرکت 301 را به روز کنید تا از صفحه اصلی به انتهای مسیر هدایت بروید).

لینک‌ها در صفحات HTTPS منجر به صفحات HTTP می‌شوند

URL هایی که به‌طور تصادفی به صفحات HTTP در سایت‌های امن اشاره می‌کنند، می‌توانند باعث تغییر مسیرهای غیرضروری شوند.
لینک‌های HTTP را به‌صورت دستی به‌روز کنید تا اگر صفحات HTTPS در مقیاس کوچک قرار دارند، به آنها اشاره کنید.

اگر در سطح سایت است، از برنامه‌نویس کمک بگیرید.

چگونه استراتژی لینک داخلی خود را طراحی کنیم؟

انجام بررسی‌های بالا به شما امکان می‌دهد که بتوانید مسائل موجود را حل کنید. استراتژی شما برای ایجاد این امر به شما کمک می‌کند تا نتایج تغییرات را از طریق وب‌سایت خود مشاهده کنید.

1: صفحات مرکزی سایت خود را تعریف کنید

استراتژی لینک داخلی شما با تهیه لیستی از صفحات هاب شروع می‌شود که به شما کمک می‌کند تا آنچه را به‌عنوان گروه‌های موضوعی شناخته می‌شوید برای درک بهتر ساختار سایت خود ایجاد کنید.

صفحات هاب غالباً کلمات کلیدی عمومی را با حجم جستجوی زیاد هدف قرار می‌دهند، نه کلمات کلیدی دم بلند که جستجوهای ماهانه کمتری دارند.

در برخی اوقات صفحاتی هستند که بیشترین بازدید را به‌عنوان یک کلمه فروش خوب برای شما به همراه دارند، به این معنی که آنها معمولاً کلمات کلیدی شما را با بهترین محتوا هدف قرار می‌دهند.

2: با استفاده از لینک‌های داخلی گروه‌های موضوعی ایجاد کنید

یک پروژه لینک داخلی که گروه‌های موضوعی را برای صفحات مرتبط ترسیم می‌کند (نه فقط کلمات کلیدی مرتبط) راهی عالی برای تولید نتایج مثبت است.

همان‌طور که بیان کردیم، گروه‌های موضوع باید با صفحه محور اصلی خود شروع شوند.

این صفحه اصلی یک موضوع خاص است. هر صفحه مرتبط به‌عنوان محتوای پشتیبانی‌کننده برای افزودن عمق به موضوع اصلی عمل می‌کند.

این صفحات برای ارتباط با صفحه اصلی باید لینک داخلی داشته و نشان دهند که صفحه اصلی معتبرترین منبع است.

3: متن لینک صحیح را انتخاب کنید

قسمت بعدی استراتژی شامل انتخاب انکرتکست صحیح برای لینک‌های داخلی شما است.

یک سؤال متداول در اینجا این است که آیا شما همیشه باید از کلمه کلیدی موردنظر خود به عنوان انکرتکست داخلی استفاده کنید؟

درواقع، شما به دلیل استفاده از انکر تکست دقیق برای لینک‌های داخلی هیچ‌وقت جریمه نخواهید شد.

در مورد لینک‌های خارجی، دست‌کاری متن لینک به این روش نقض دستورالعمل‌های Google است، اما این مورد در مورد استراتژی لینک داخلی شما صدق نمی‌کند.

برای دستیابی به بهترین استراتژی لینک باید چند نکته را در اینجا در نظر گرفت:

راحتی: هرگز لینک داخلی انکرتکست دقیقی را به یک قسمت از محتوا اختصاص ندهید.

فرصت‌های طبیعی و مترادف‌های آنها را برای قرار دادن لینک‌ها بدون از دست دادن ارتباط آنها پیدا کنید.

طول: استفاده از متغیرهای دم بلند برای کلمات کلیدی شما می‌تواند به افزایش رتبه‌بندی برای یک عبارت یا کلمه خاص در صفحه هدف کمک کند، به به‌شرط آنکه به روشی نوشته‌شده باشد که افراد صادقانه در جستجوی آن باشند.

تنوع: درحالی‌که اگر فقط از یک طریق لینک برای یک صفحه استفاده می‌کنید مجازات نخواهید شد، این طبیعی نیست.

سعی کنید انکرتکست های خود را در صورت امکان متنوع کنید، اما تا حدی که باعث کاهش تلاش شما برای بهینه‌سازی کلمات کلیدی خاص شما نشود.

4: صفحات هدف را تعریف کنید

اکنون‌که فرایندی را برای گروه‌های موضوعی ایجاد کرده‌ایم، زمان آن فرارسیده است که به چگونگی استفاده از هر مرجعی که در سایت شما وجود دارد بپردازیم.

برخی از صفحات درنهایت قدرت بیشتری نسبت به سایر صفحات دارند و می‌توانید از آنها به نفع تجارت و فروش خود استفاده کنید.

شما باید تعداد لینک‌های بیشتری به این صفحات نسبت به دیگر صفحات نه چندان مهم خود بدهید.

5: استفاده از لینک‌های داخلی برای افزایش رتبه‌بندی صفحه هدف

پس از شناسایی، می‌توانید از صفحات هدف در سایت خود برای بهبود رتبه دیگر صفحات مهم درجه 2 استفاده کنید.

این بخش از استراتژی می‌تواند به‌سادگی کار با معتبرترین صفحات شما و شناسایی فرصت‌های انتقال قدرت لینک به دیگر صفحات در هر زمان که لازم دارید باشد.

اگر با سایتی کار می‌کنید که تعداد زیادی لینک باکیفیت بالا را به‌دست آورده است، این ممکن است یک مسئله بسیار ساده باشد.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که از طریق صفحاتی که حاوی باارزش‌ترین لینک‌ها هستند کار کنید و فرصت‌های مربوطه را برای لینک به مهم‌ترین صفحات یا مواردی که نیاز به افزایش رتبه دارند، شناسایی کنید.

اگر هر یک از صفحات مرجع انتخابی شما حاوی محتوای مرتبط نیست، به آنها لینک ندهید. اگر منطقی است که این کار را به‌عنوان بخشی از استراتژی محتوای گسترده خود انجام دهید، از ابتدا این محتوا را ایجاد کنید.

6: استفاده از لینک‌های داخلی برای بهبود مطالب جدید

اگر با سایتی کار می‌کنید که لینک‌های زیادی کسب نکرده است، می‌توانید در ابتدا از نقطه نظر بهینه‌سازی محتوای تازه به آن نزدیک شوید.

به این معنی که با صفحات قدیمی که رتبه و ترافیک دارند به صفحات جدید لینک دهید تا آنها هرچه سریع‌تر ایندکس و در سرچ گوگل قرار بگیرند.

بهترین راهکار برای سایتهای تازه تاسیس یک استراتژی ساده هست.

یک استراتژی لینک داخلی قوی می‌تواند به محتوای شما کمک کند، چه محتوای جدید و چه محتوای قدیمی، می‌تواند در Google رتبه بالاتری پیدا کند.

با داشتن داده‌ها، ابزارها و برنامه‌ریزی مناسب، می‌توانید به‌صورت شهودی یک استراتژی سریع ارائه دهید که می‌تواند نتایج بزرگی را به همراه داشته باشد.

bit.ly shorl.com opizo.com cutt.ly v.ht alturl.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا