
مهم نیست که شما چه نوع وبسایتی را اداره میکنید، سئو یک نکته مهم است.
روشهای سئو میتوانند کمک زیادی به بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو و جذب افراد بیشتر به وبسایت شما کنند.
با این حال، اهمیت این تکنیکها در مورد فروشگاه اینترنتی از اهمیت بیشتری برخوردار میشود.
این امر در درجه اول به دلیل رقابت زیاد در این بخش و تعداد زیادی از شرکتهایی هست که در اینترنت وجود دارند.
با نگاه به همان موضوع، درک نحوه انجام سئو برای وب سایتهای فروشگاه اینترنتی مهم است.
بیایید نگاهی به عوامل اساسی بیندازیم.
بهینهسازی موتور جستجو برای سایتهای فروشگاه اینترنتی
1. کلمات کلیدی
2. مطالعه رقبا
3. سئو صفحه اصلی
4. مهندسی سایت
5. صفحات محصول
6. طراحی تجربه کاربری
7. بهبود عملکرد وبسایت
8. ایجاد بک لینک
در این قسمت ما به شما بهصورت کامل توضیح خواهیم داد که چگونه بتوانید یک فروشگاه آنلاین را در مدتزمان کوتاهی به یک سایت قدرتمند در میان رقبای خود تبدیل کنید.
در حالی که بعد از آن شما بتوانید فروش خود را بهشدت افزایش دهید.
1. کلمات کلیدی
مسلماً این مهمترین مؤلفه استراتژی فروشگاه اینترنتی شما در زمینه سئو است.
تراکم کلمات کلیدی در هر صفحه باید بهینه شود. علاوه بر این، کلمات کلیدی باید هوشمندانه انتخاب شوند.
همه مؤلفه های صفحات وب شما از عنوان و توضیحات گرفته تا دیگر موارد، باید دارای کلمه کلیدی اختصاصیافته به صفحه باشند.
در عین حال، اطمینان حاصل کنید که صفحه با کلمات کلیدی پر نشده باشد.
زیرا این امر میتواند رتبه صفحه شما را کاهش دهد.
همچنین، برخی از کلمات کلیدی LSI را در صفحه قرار دهید تا موتور جستجو بتواند صفحه وب را درک کند.
2. مطالعه رقبا
تحقیق در مورد صفحات وب رقیب، خود میتواند راهنمای بسیار خوبی برای بهینهسازی صفحات سایت شما باشد.
حتماً این فعالیت را انجام دهید، خصوصاً برای رقبای بزرگی که سایتهای آنها در بالای نتایج جستجو ظاهر میشوند.
ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما در تحلیل فراداده واردشده توسط این صفحات کمک میکند.
توجه داشته باشید که چه کلمات کلیدی آنها را در عنوان متا و توضیحات متا به کار بردهاند و چگونه این کلمات کلیدی را در صفحه پخش میکنند.
استراتژیهای بهینهسازی برای صفحات فرود را نیز بررسی کنید.
3. سئو صفحه اصلی
انتظار میرود صفحه اصلی مهمترین صفحه وبسایت شما باشد.
بسیاری از اقدامات خوب وجود دارد که میتوانید برای بهبود معیارهای جستجو در صفحه اصلی خود دنبال کنید.
کلمه یا عنوان صفحه اصلی سایت باید حاوی نام شرکت شما و کلیدواژه اصلی موردنظر شما باشد.
سعی کنید فیلد عنوان تا حد ممکن کوتاه باشد و بیش از 10-15 کلمه نباشد.
متای توضیحات صفحه اصلی شما باید حاوی کلمات کلیدی اصلی شما باشد و بیش از 25-30 کلمه نباشد.
محتوای صفحه اصلی شما باید بدون درهم ریختگی و با در نظر گرفتن سئو در نظر گرفته شود.
4. مهندسی سایت
همیشه در هنگام طراحی سایت خود مطمئن شوید که پوشش داخلی سایت پیچیده نیست.
هر چه ساختار سایت شما سادهتر باشد، موتورهای جستجو از صفحه اصلی شما به صفحههای دیگر پیوند مییابند.
ساختارهای پیچیده سایت نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه همچنین یافتن محصولات در وبسایت شما را برای کاربران دشوار میکند.
با این حال، میتوانید سئو فروشگاه اینترنتی خود را با لینک سازی داخلی برای صفحات داخلی افزایش دهید.
این امر همچنین باعث میشود مدتزمانی که کاربران در سایت شما میگذرانند، افزایش یابد، که یکی دیگر از معیارهایی است که بر رتبهبندی موتور جستجوی شما تأثیر میگذارد.
5. صفحات محصول
صفحات محصول دارای چندین عنصر هستند که میتوانند با توجه به بهترین روشهای فروشگاه اینترنتی سئو بهینه شوند.
عنوان صفحه باید حاوی نام محصول و نوع محصول باشد.
مشتریان بیشتر از یک نام تجاری یا نام محصول به دنبال نوع خاصی از محصول هستند.
توضیحات محصول باید دقیق باشد و حاوی کلمه کلیدی باشد.
تصویری که برای محصول اضافه میکنید نیز نباید تصادفی باشد، باید به نام محصول باشد.
همچنین عنوان و کلمه کلیدی محصول را در متن alt برای تصاویر قرار دهید.
همچنین میتوانید با افزودن بخش سؤالات متداول، سئو سایت خود را بهبود بخشید.
زیرا این امر باعث افزایش تراکم کلمات کلیدی شما میشود و باعث میشود افراد وقت بیشتری را در سایت بگذرانند.
6. طراحی با تجربه کاربری
موتورهای جستجوی متعدد نه تنها به محتوای یک صفحه وب نگاه میکنند بلکه بهعنوان معیار اصلی برای تعیین رتبهبندی آن ایجاد میشوند.
این امر خصوصاً در مورد دستگاههای تلفن همراه صادق است.
از این رو، سرمایهگذاری در طراحی کاربری صفحات وب و بهبود طراحی صفحات هنگام مشاهده در مرورگرهای تلفن همراه بسیار مهم است.
علاوه بر این، با بهبود تجربه کاربر، بهطور غیرمستقیم به سئو نیز منجر میشود و کاربران بهطور طبیعی زمان بیشتری را در وبسایت شما در سراسر سایت صرف میکنند.
7. بهبود عملکرد وبسایت
موتور جستجو اساساً از دیدگاه کاربران نهایی به صفحات فروشگاه آنلاین شما نگاه میکند.
برای کاربر شما، پارامتر اصلی عملکرد وبسایت شما، سرعت بارگیری در آن است.
وب سایتهایی که بهسختی بارگیری میشوند، بهطور طبیعی موتورهای جستجو را در رتبه کمتری قرار میدهند.
برای بهبود سرعت بارگذاری، میتوانید جنبههای فنی وبسایت خود را مشاهده کنید،
مانند سرورهایی که میزبان آن هستند و درصد فضای اختصاص دادهشده بر روی سرور مورداستفاده شما.
همچنین با اطمینان از کمترین اندازه ممکن اما کیفیت مناسب، میتوانید سرعت بارگذاری وبسایت خود را بهبود ببخشید.
8. ایجاد بک لینک
اکثر دارندگان وب سایتهای فروشگاه اینترنتی این بخش از سئو فروشگاه اینترنتی را نادیده میگیرند،
حتی اگر این یکی از اجزای اصلی نحوه رتبهبندی صفحات در موتورهای جستجو باشد.
اگر صفحه اصلی وبسایت یا صفحات منحصربهفرد محصول در وبسایت شما حاوی لینکهای وب سایتهای باکیفیت بالا باشد،
رتبهبندی وبسایت شما میتواند با جهش و پیشرفت بهبود یابد.
با این حال، شما نباید منتظر باشید تا این سایتها بهطور طبیعی برای شما بک لینک ایجاد کنند.
میتوانید با دارندگان این سایتها تماس بگیرید و از آنها پست مهمان بخواهید که میتوانید از آنجا به صفحات وبسایت خود مراجعه کنید.
اگر شما نمیتوانید عملیات سئو را انجام دهید میتوانید از شرکتهای بهینه سازی سایت کمک بگیرید تا با خدمات لینک سازی ، در بهبود و کسب رتبه سایت شما مؤثر واقع شوند.
نتیجه
با رقابت گسترده در زمینه فروشگاه اینترنتی، یافتن سایت حتی برای بهترین وب سایتها نیز میتواند یک چالش باشد.
نکات بالا به شما کمک میکند تا رتبه موتور جستجو خود را بهبود ببخشید و مشتریان قابلتوجهی را به خود اختصاص دهید
فرصتهای شغلی در بازاریابی دیجیتال زیاد است. شما باید آنچه را که میخواهید تبدیل شوید انتخاب کنید.
سایت سئو شتاب ارائهدهنده خدمات طراحی سایت و همچنین سئو سایت در ساری و دیگر شهرهای استان مازندران میباشد. برای دریافت این خدمات میتوانید با شماره 09362408041 در تماس باشید.