
برای بسیاری از مدیران سایت و حتی تعداد انگشتشماری از شرکتهای طراحی سایت در مازندران، سئو ارزش کمی برای وبسایت آنها به ارمغان میآورد.
درحالیکه در بسیاری از موارد، دلایل و خطرات سئو در طراحی سایت اصلا درست نیست، درک تجسم آن دشوار نیست.
با تمام اطلاعات در مورد سئو، تشخیص اینکه کدام فاکتورها واقعی هستند و کدام غیرواقعی، دشوار است.
این موضوع باعث میشود تصمیم به استفاده از سئو بسیار سخت میشود.
یک استراتژی سئو خوب برای ماهها نتایج مورد انتظار را به همراه نخواهد داشت.
درواقع، خود استراتژی ممکن است برای اکثر مردم منطقی نباشد.
اما هنگامیکه این اتفاق میافتد، نتایج میتواند از نظر قرار گرفتن در معرض و سودآوری شگفتانگیز باشد.
مانند هر کسبوکار دیگری، تصمیم به امتحان برخی استراتژیها و تاکتیکهای جدید خطراتی دارد که باید در نظر گرفته شود.
خطرات سئو در طراحی سایت باید در نظر گرفته شوند در صورتی که ارزش ریسک را داشته باشند تا منافع مورد انتظار یا خطرات آنقدر زیاد باشد که ارزش تجربه را داشته باشند.
اینها سؤالات مشابهی هستند که وقتی فرصتی برای بهینهسازی سایت خود برای موتورهای جستجو به شما داده میشود، میتوانید بپرسید.
بنابراین کدام خطرات سئو در طراحی سایت ارزش انجام را دارد و کدام نه؟
برای اینکه همهچیز را در دید بهتری قرار دهید، استفاده نکردن از سئو بزرگترین ریسکی است که میتوانید بپذیرید.
با این اوصاف، بیایید به سایر خطرات موجود نگاه کنیم.
ریسکهای سئو در طراحی سایت که ارزش پذیرش و انجام دادن دارد
1- تغییرات بزرگ و کوچک ایجاد کنید و اثربخشی آنها را آزمایش کنید
هدف نهایی سئو ایجاد ترافیک سودآور برای سایت شما است.
اگر واقعاً کسی برای ورود به سایت شما کلیک نکند، سئو فایدهای نخواهد داشت.
دلایل متعددی وجود دارد که چرا این اتفاق میافتد و پی بردن به این امر آسان نیست.
تنها راه ایجاد تغییرات در یک عنصر در یک زمان و مقایسه عملکرد آن با تغییرات جدید هر عنصر است.
بهعنوان مثال میتوان تغییراتی در عناوین، توضیحات متا و محتوای واقعی ایجاد کرد.
پس چه چیزی این روش را تا این حد خطرناک میکند؟
ایجاد این تغییرات و روال تست یک موضوع آزمونوخطا است.
در طی زمانی که هنوز ترکیب درستی از جملهبندی و طرحبندی کشف نشده است، ممکن است ترافیک سایت شما بیشتر کاهش یابد.
چیزی که ارزش ریسک را دارد این است که وقتی ترتیبات مناسب را پیدا کردید، میتوانید آنها را به حداکثر برسانید
و روی ترافیک بیشتر به سایت خود و درنهایت کسب سود تمرکز کنید.
2- از بک لینکهای باکیفیت بالا استفاده کنید
بک لینکها بخش بسیار مهمی از سئو هستند. آنها رتبهبندیها را بالا میبرند و به ایجاد قدرت کمک میکنند.
شاید فکر کنید سئوی سایت مناسب برای طراحی وب و سایر شرکتهایی که کسب وکار آنلاین دارند نباشد.
اما چرا ریسک از دست دادن مشتریان را با هدایت آنها به سایت دیگری که ممکن است بهتر از سایت شما باشد، میکنید؟
اکثراً و تمام شرکتهای معتبر و حتی شرکت طراحی سایت ساری سئو شتاب هم از بکلیکنها برای رتبه گرفتن استفاده میکنند.
گاهی اوقات فقط مربوط به سایت شما نیست.
بلکه بهاندازه کافی سخاوتمند هستید تا سایتهای دیگری را که به کاربران شما مرتبط هستند، تأیید کنید.
بنابراین ممکن است با هدایت بازدیدکنندگان خود به سایتهای دیگر خطر از دست دادن آنها را داشته باشید.
اما با معرفی خود بهعنوان مرجع به سایر سایتهای مورد اعتماد، اعتماد گوگل را بهدست میآورید.
این کار در افزایش رتبه شما ازنظر گوگل معجزه میکند.
برای دریافت بهترین بک لینک های باکیفیت و بهترین استراتژی لینک سازی در ایران می توانید از خدمات لینک بیلدینگ سئو شتاب کمک بگیرید.
3- ساختار URL وبسایت خود را بهینه کنید
آدرسهای صفحه اصلی باید کوتاه و در صورت امکان حاوی نام شرکت باشد.
چیزی شبیه به این باید انجام شود: www.seoshetab.ir
بهاندازه کافی کوتاه است و بهراحتی قابل یادآوری است.
اما صفحات داخلی باید حاوی کلمات کلیدی منحصربهفرد باشد و در مورد محتوای صفحه واضحتر باشد.
اما حتی در این صورت، اگر URL ها بیشازحد طولانی و توصیفی باشند، رندر کردن آنها توسط موتور جستجو و فهم از صفحه کمی به مشکل بر میخورد.
اکنون زمان آن است که برخی از URL های خود را با اصلاح ساختار سایت تغییر دهید.
خطر واقعی موجود در اینجا این است که تغییرات از این نوع بر ترافیک سایت و رتبهبندی تأثیر میگذارد.
افت ترافیک و رتبهبندی در این مواقع غیرمعمول نیست.
اما نکته مثبت این است که اگر بهدرستی انجام شود، درنهایت به ساختار سادهای دست خواهید یافت که هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران وب بسیار جذاب است.
4- وبسایت خود را تمدید کنید
هرازگاهی نیاز به بازگرداندن سایت شما از پایه وجود خواهد داشت. این ممکن است یک گام ضروری باشد.
زیرا سایت قدیمی است و نیاز به لیفت صورت یا فقط بخشی از یک تغییر معمول دارد.
در هر صورت، بازسازیهایی مانند این میتواند مخاطرهآمیز و گران باشد.
زمانی که گوگل سعی میکند بعد از تغییر، سایت شما را مجدداً ارزیابی کند، ممکن است در رتبهبندی خود افت کنید.
مشتریان وفادار ممکن است خود را در طراحی جدید گمکرده و به مکانهای دیگر نقلمکان کنند.
اما بیشتر اوقات، این تغییرات توسط گوگل قابلدرک است و ضرورت و نظم آنها باید بازگردد.
حتی کاربران قدیمی نیز درنهایت بهظاهر جدید عادت خواهند کرد.
مزیت دیگر تمدید کامل، جذب مشتریان جدید به دلیل بهبود تصویر جدید است.
5- کسب دامنههای منقضی شده یا باز
گاهی اوقات، به هر دلیلی، صاحبان سایت موفق به تمدید اشتراک دامنه خود نمیشوند.
این امر باعث میشود دامنه آنها در دسترس سایر صاحبان سایت باشد تا بتوانند آن را بهدست آورند و از آن استفاده کنند.
خرید دامنههایی باسابقه ثابت و هدایت مجدد به سایت شما میتواند منبع خوبی برای بک لینکهای ضروری باشد.
بااینحال، خطرات جدی در ارتباط با این روش وجود دارد، و شما نباید از آن استفاده کنید، مگر اینکه دقیقاً بدانید که چهکاری انجام میدهید.
مطمئن شوید دامنه منقضی شدهای که استفاده میکنید مربوط به کسبوکاری است که در آن هستید.
زیرا اگر این دامنه دارای کاربران موجود باشد، هر بار که قصد دسترسی به آن را داشته باشند به سایت شما هدایت میشوند.
تصور کنید که اگر در سایتی قرار بگیرند که کاملاً با سایتی که میخواهند به آن دسترسی پیدا کنند نامرتبط هستند، ناامیدی آنها را تصور کنید.
واکنش شدید به این تکنیک میتواند برای رتبه و محبوبیت شما نیز مضر باشد.
این یک تکنیک بسیار ارزان است که اگر بتوانید جلوی آن را بگیرید، میتواند ترافیک جدی را به سایت شما برساند.
خطرات سئو در طراحی سایت برای جلوگیری از جریمه سایت
1- از صفحات پورتال استفاده یا ایجاد کنید
صفحات پورتال، صفحات وب سادهای هستند که برای هدایت کاربران به صفحهای متفاوت از آنچه که قصد مراجعه به آن را دارند، طراحی شدهاند.
بهتر است استفاده از آن را فراموش کنید. زیرا گوگل آن را بههیچوجه دوست ندارد.
و با دانستن اینکه گوگل چه احساسی در مورد این صفحات دارد، بهتر است به طور کلی از آنها اجتناب کنید.
این ریسکها بهسادگی ارزش آن را ندارند و حتی شرکتهای طراحی سایت در بابل نیز از این خطرات آگاه هستند.
2- اجازه ندهید بک لینکهای خنثی و منفی به سایت شما وارد شوند
میدانیم که بک لینکهای خوب به افزایش رتبه کمک میکنند، درحالیکه بک لینکهای بد تأثیر معکوس دارند.
اما در مورد عناصر خنثی، آنهایی که نه سایت شما را بهبود میبخشند و نه به آن آسیب میرسانند، چطور؟
بک لینکهای خنثی ممکن است هیچ مزیت یا ضرری برای سایت شما نداشته باشند.
اما همچنان میتوانند ترافیک بالقوه خوبی را برای شما به ارمغان بیاورند.
علاوه بر این، از دیدگاه گوگل، سایت شما ظاهر خوبی خواهد داشت تا امکان بک لینک باکیفیت بالا را به سایت شما بدهد.
این یک راه مطمئن برای جلوگیری از جریمههای سنگین گوگل برای سایتهایی است که بک لینکهای بیکیفیت را میزبانی میکنند.
3- کل صفحات یا محتویات را حذف یا ادغام کنید
چیزی که ممکن است یک رویه عادی به نظر برسد، حذف کل صفحات یا محتوای سایت شما بهعنوان مثال محصولات متوقفشده و موارد مشابه، میتواند برای معیارهای سایت شما مضر باشد.
هنگامیکه این صفحات حذف میشوند، همه موارد مرتبط با آنها مانند کلمات کلیدی و URL ها نیز حذف میشوند.
اگر این صفحات قبلاً رتبهبندی شده بودند، همه این رتبهبندیها نیز ناپدید میشوند. ایدهی خوبی نیست.
بهجای حذف کامل این صفحات و خطر از دست دادن آن رتبهبندیها، آنها را در آنجا رها کنید
و فقط پیامها یا پیوندهایی را برای مشتریان یا مشتریانی قرار دهید که آنها را به صفحات مشابه با محصولات یا خدمات مرتبط هدایت میکنند.
به همین ترتیب، اگر قرار است دو صفحه بهعنوان یکی ترکیب شوند،
مطمئن شوید که 301 تغییر مسیر را در URL قدیمی قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که تمام ترافیک لینک و رتبهبندی از بین نمیرود.
4- از کلمات کلیدی مطابقت دقیق در متن لینک استفاده کنید
این روش منطقی برای افزایش ترافیک سایت شما در گذشته بوده است.
اما این روش تا حد مضحک مورد سوءاستفاده قرار گرفت و گوگل تصمیم گرفت به این عمل پایان دهد.
اکنون، هر نشانهای از زیادهروی در این روش، جریمه شدید گوگل را به همراه دارد.
بنابراین بهتر است از این روش اجتناب کنید.
راههای ارگانیک بیشتری برای لینک دادن به سایت خود بیابید و یک استراتژی بک لینک خوب ایجاد کنید.
5- چندین بار و اغلب در یک سایت تغییرات کوچک ایجاد کنید
هرچند وقت یک بار، بهتر است محتوای سایت خود را بهروز کنید یا حتی ظاهر آن را تغییر دهید.
این درواقع یک تمرین خوب ازنظر گوگل است.
بااینحال، بسیاری از این تغییرات کوچک و اغلب اوقات میتوانند بهجای افزایش عملکرد سایت شما، به عملکرد سایت شما آسیب بزنند.
این تغییرات ظریف از دید گوگل و حتی بازدیدکنندگان سایت دور نمیماند.
این موضوع منوط به بالا بردن یک پرچم قرمز برای Google است که ممکن است به دلیل تغییرات مداوم، سایت را به دلیل مشکوک بودن جریمه کند.
حتی کاربران نیز درنهایت متوجه تغییرات خواهند شد و ممکن است برای حرکت در سایت مشکل داشته باشند یا ارزش آنها را از دست بدهند.
جمعبندی مقاله خطرات سئو و طراحی سایت
اگر از تمام خطرات موجود در سئو در هنگام طراحی سایت چیزی میتوان به دست آورد، این واقعیت است که سئو برای موفقیت یک وبسایت حیاتی است.
چه بخواهید چه نخواهید خطراتی وجود دارد، اما برخی از آنها ارزش ریسک را دارند. زیرا در صورت موفقیت، بازده آن بسیار بیشتر است.
شرکتهای طراحی سایت در بابلسر و هر شرکت طراحی سایت دیگر میتوانند به شما کمک کنند تصمیم بگیرید که کدام خطرات ارزش پرداختن به آن را دارند و کدام یک را باید کاملاً فراموش کنید.
سلام وقت شما بخیر
اگر من از همون ماه اول روی سئوی سایتم کار کنم آیا اشکالی داره یا اینکه باید یه مدت صبر کنم تا سایتم تو گووگل شناخته شده بشه و بعدش شروع کنم؟
سلام و احترام
هیچ مشکلی بابت انجام کارهای سئو در ابتدای شروع سایت نیست.
بلکه شما باید حتی قبل از طراحی سایت هم استراتژی سئوی سایت خودتون رو آماده کرده باشید.
بهتره در ابتدا کلمات کلیدی مهم کسب وکار خودتون رو بدست آورده باشید و استراتژی محتوای خودتون رو هم نوشته باشید.
تو شبکه های اجتماعی کمی تبلیغات برندینگ برای کسب کارتون برید.
لینک هم از وبلاگها و سایتهای پست مهمان شروع کنید
موفق باشید