
بهینه سازی سایت برای گوگل بهقدری مهم هست که اکثر کسبوکارها این بخش را به متخصصان آن میسپارند. چون برای انجام آن باید وقت زیادی را صرف کرد. بهینه سازی وب سایت و سئو برند شما را تقویت میکند.
به این صورت توضیح میدهیم:
وقتی شما در گوگل برای پیداکردن مطلب خاصی کلماتی را جستجو میکنید، سایتها و صفحات مربوط به آن در گوگل نشان داده میشوند.
سایت هایی که در نتایج اول گوگل نشان داده میشوند، ترافیک بیشتری را جذب سایت خود می کنند.
برای اینکه سایت شما در نتایج اول گوگل و حتی در اولین نتیجه به کاربرانشان داده شود، باید سایت خود را برای گوگل بهینه و یا سئو کنید.
هرکسی بخواهد در دنیای اینترنت شناخته شود، باید در مورد بهینهسازی یا SEO برنامهای را تدوین کند.
مزایای بهینه سازی سایت:
- حضور در صفحه اول گوگل که فروش شمارا بیشتر میکند.
- بهعنوان یک کارمند تماموقت و 24 ساعته در خدمت شما خواهد بود. اگر عملیات بهینهسازی را بهدرستی انجام داده باشید.
- محبوبیت برند شما نزد کاربران اینترنتی علاقهمند به کسبوکار شما.
- برتری شما به رقبا که باعث میشود حتی کاربران آنها به سمت سایت شما بیایند.
- یکی از مهمترین ویژگی آن، تبلیغات هدفمند و همیشگی و بسیار کمهزینه بودن است.
- تدوین انواع استراتژی و برنامه ریزیها برای هدفهای خاص در مدتزمان معین.
- بیش از 85% مردم بر روی تبلیغات ارگانیک کلیک میکنند و 15% آنان بر روی تبلیغات ادوردز گوگل کلیک میکنند.
- اعتماد کاربران به این روش جستجو بیشتر از تمام روشهای معمول و غیرمعمول در بازاریابی آنلاین و آفلاین هست.
- یکی از مهمترین روشهای نوین بازاریابی اینترنتی
ابزارهای بهینه سازی سایت:
- کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری
- الگوریتمهای گوگل
- بک لینک باکیفیت
- ابزارهای گوگل
1. کلمات کلیدی:
یافتن کلمات کلیدی یکی از تخصصیترین کارها برای سئو هست که باید آن را فرا بگیرید .
شما میتوانید خیلی راحت با وارد کردن یکی از کلمه های مورد نظر در گوگل بیشترین کلمات کاربردی را پیدا کنید؛ که البته این بستگی به وارد کردن نوع کلمه ای که شما وارد کردهاید، دارد.
ابزار مهم برای تشخیص بهترین کلمات ابزار کیبورد پلنر گوگل و گوگل ترندز میباشد.
2. الگوریتمهای گوگل:
الگوریتمهای گوگل استاندارهای آن برای تشخیص بهترین نوع مطالب برای ارائه به کاربران میباشند.
1- مرغ مگسخوار :
برای درک بهتراز جستجوی کاربران و اینکه چه مطالبی را برای آنان نشان دهد کاربرد دارد.
پس باید محتوای سایت را بر اساس سؤالات کاربران و به شکل کاملاً جملهای نوشت.
2- پاندا :
اگر سایتی مطالبی را ازسایت دیگر کپی کرده باشد، پاندا آن را شناسایی کرده و به رتبه و صفحات پایینتر میبرد.
اگر احساس میکنید که محتوای تولیدشده شما کیفیت چندانی ندارد، از نوشتن آن دست بکشید.
3- پنگوئن :
مهمترین کار این الگوریتم گرفتن مچ بک لینکهای منفی در سایتها هست؛ اما مانند 2 الگوریتم قبلی گوگل، این الگوریتم نیز کارهای پنهان دیگری نیز در سر دارد.
پنگوئن سعی دارد لینکها بیکیفیت و را پیداکرده و مهر بیاعتمادی را بر پیشانی آنها بزند.
گوگل با استفاده از این الگوریتم نهتنها صفحهای از سایت را تنزل رتبه میدهد، بلکه رتبه کل سایت را در بعضی مواقع پایین میبرد.
برگرداندن سایت به رتبههای بالا کار آسانی نیست. از انجام کارهای غیرمتعارف لینک سازی دست بکشید.
3. بک لینک طبیعی یا دستی:
بک لینک یعنی لینکی که از یک سایت به سایت دیگر داده میشود. بک لینکها هم باعث افزایش رتبه صفحه سایت شما و هم باعث کاهش رتبه آن شوند.
- بک لینک مثبت یا طبیعی:
بک لینکهایی که بهصورت مفید از یک سایت به سایت شما درحالیکه آن سایتها از طرف گوگل جریمه نشده باشند و تعداد لینکهای خروجی آن سایت بسیار زیاد نباشد، بک لینک طبیعی یا مثبت گفته میشود.
- بک لینک منفی یا غیرطبیعی:
سایتهایی که از سایتهای غیر مرتبط با حوزه کاری خود لینک دریافت میکنند، درحالی که ممکن است اسپم نیز باشند و اعتبار پایینی نزد گوگل دارند، از لینکهای مضر و منفی استفاده میکنند.
خیلی از مدیران سایتها با خریدن بک لینک و کارهای دیگر سعی دارند تا رتبه سایت خود را بالا ببرند .
ولی این کار در کوتاه مدت کارآیی دارد و بعد از گذشت 2 یا 3 ماه دوباره با تنزل رتبه مواجه خواهند شد.
4. ابزارهای مهم برای سئوی سایت:
- گوگل آنالیتیک:
برای آنالیز وبسایت خود این ابزار میتواند بهترین راهکار پیشنهادی باشد. میتوانید تمام صفحات وبسایت خود را تحلیل کنید.
تعداد بازدیدکنندگان هر مطلب، زمان ماندن و خروج کاربر از سایت و صفحه موردنظر و کارهای دیگر که این ابزار رایگان انجام میدهد.
- ابزار Insights گوگل:
با این ابزار میتوانید سرعت وبسایت خود را بررسی کنید. همانطور که قبلاً گفتم سرعت سایت عامل مهمی در سئوی سایت هست.
- ابزار Trends گوگل:
با این ابزارمیتوانید کلمات مرتبط به حوزه کاری خود را به دست بیاورید و از اینکه در حال حاضر میزان سرچ آن توسط کاربران به چه شکل است و چه آینده ای این کلمه دارد استفاده کنید.
- Moz:
یک تحلیلگر حرفهای میباشد که میتواند خدمات زیادی را برای شما و سایت شما انجام دهد. کارهایی که ابزارهای دیگر از انجام آن عاجزند.
- Ahrefs:
همانند moz خدمات زیادی را ارائه میدهد. اگر می توانید و از پس هزینههای گران این دو سایت بربیایید میتوانید یک سئوی قدرتمند را انجام دهید.
- نوارابزار Moz:
اطلاعات خوبی را می توانید از این ابزار به دست بیاورید؛ مانند: تعداد بک لینکها ، آمار صفحات سایت، دامین اتوریتی و پیچ اتوریتی صفحه مورد نظرواطلاعات دیگر.
- گوگل سرچ کنسول:
یکی از پرطرفدارترین ابزارها که رایگان نیز هست و هر سئو کاری به اهمیت آن پی برده است.
اطلاعاتی بسیار قدرتمند را می توانید از این ابزار به صورت کاملاً رایگان به دست بیاورید.
آن را فرابگیرید، زیرا پایه و اساس کار شما در سئوی سایت هست.
- گوگل کیورد پلنر:
این ابزار بهترین راه برای دریافت ا طلاعاتی همچون رقابت و قدرت بین کلمات سرچ شده دربین کاربران اینترنتی هست.
این ابزار رایگان هست و البته قسمت پولی آن نیز وجود دارد که البته نیاز زیادی به آن نخواهید داشت.
- Page speed insight:
می توان به ریسپانسیو بودن سایت برای گوشیهای هوشمند اشاره کرد . الگوریتم های جدید گوگل به ریسپانسیو بودن صفحات سایت برای گوشیها و تبلت ها در رتبهبندی سایت اهمیت میدهند.
البته گوگل به دنبال الگوریتم جدیدتری از این دسته بنام mobil geddon است.
- الکسا:
البته الکسا یکی ازابزارهای گوگل نیست، اما یکی ازابزارهای خوب برای تحلیل نرخ خروج و نرخ بازدید صفحات سایت شما هست.
الکسا از ابزار گوگل آنالیتیک نیز استفاده میکند، ولی خود الکسا نیز یک ابزار خوبی برای سایت شما هست.
شما حتی میتوانید کاری کنید تا کاربران سایت شمارا در نتایج الکسا نبینند و اطلاعاتتان تا حدودی مخفی باقی بماند.
v.ht | alturl.com | u.to | is.gd | tinyurl.com |
سلام مطلبتون خیلی کامل و جامع بود..اما ایکاش بیشتر یکم در مورد سئو و اینکه دقیقا چه روشهایی الان برای بالا اومدن تو گوگل خیلی تاثیر داره صحبت می کردید