ردکردن این

راهنمای پیشرفته برای Structured Data

فهرست موضوعات
استراکچر دیتا یا structure data چیست؟

داده های ساختار یافته به موتورهای جستجو کمک می کند تا نحوه نمایش محتوا را درک کنند. Schema.org از JSON-LD ، Microdata و RDFa پشتیبانی می کند.

داده های ساختاری برای Rich Snippets ، Rich Cards ، AMP ، نمودار دانش و موارد دیگر استفاده می شود. Structured Data یک سیگنال رتبه بندی ساده نیست ، اما می تواند به افزایش نرخ کلیک شما کمک کند.

طرز فکر خود را در مورد SEO تغییر دهید و بیشتر به صفحه اول گوگل فکر کنید. شما فقط نمی خواهید در صفحه اول باشید، بلکه می خواهید صفحه اول را کنترل کنید.

اگر می خواهید در SERP برجسته شوید ، باید املاک و مستغلات بیشتری بدست آورید. خوشبختانه ، شما دقیقاً می توانید این کار را انجام دهید اگر کدگذاری داده های ساختاریافته را به صورت استراتژیک اجرا کنید.

Structured Data یا داده های ساختار یافته چیست؟

داده های ساختاریافته هر داده ای است که در یک قسمت ثابت درون یک پرونده قرار دارد. در دنیای سئو ، داده های ساختاری کدگذاری است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا نحوه تفسیر و نمایش محتوا را درک کنند.

Schema.org لیستی تلفیقی از کدگذاری دارد که موتورهای جستجوی بزرگ – گوگل ، بینگ ، یاهو و یاندکس – با آن توافق کرده اند.

یک مثال از داده های ساخت یافته یک پایگاه داده رابطه ای مانند جدول است. در این مثال ، از زبان ساختاری پرس و جو (SQL) برای تعامل با داده های مرتبط در جدول استفاده شده است.

اما این طرح موارد استفاده بسیار گسترده تری نیز دارد که به طرز باورنکردنی برای مشتریان شما مفید است.

اگر “کتابخانه های شهر اوکلاهما” را جستجو کنید ، نتیجه ای مانند این را در زیر خواهید دید:

چگونه برنامه نویسی ساختار یافته SERP ها را بهبود می بخشد.

اگر از یک موتور جستجو مانند Bing استفاده کنید ، نتیجه مشابهی خواهید یافت.

قبل از ورود به Schema.org ، بیایید با تعریف داده ساختاری سطح بالا همراه باشیم تا ویژگی های آن را بررسی کنیم.

در اصل ، این اطلاعات به سادگی ساختار یافته است. اما تفاوت داده های ساخت یافته ، غیر ساختاری و نیمه ساختاری چیست؟

بیشتر بخوانید: 200 فاکتور رتبه بندی گوگل

Structured Data یا داده های ساختار یافته چیست؟

داده های ساختاری در مقابل داده های غیر ساختاری

اگر داده های ساخت یافته اطلاعات ساختار یافته باشند ، داده های غیر ساختاری همه چیزهای دیگر هستند: PDF ، تصاویر ، فیلم ها ، پرونده ها ، ارائه ها و غیره.

اگر وظایف خود را با ریختن هر ایده یا وظیفه احتمالی در پرونده عقب مانده در هنگام ایجاد وظایف اولویت دار در گردش کار هفتگی خود مدیریت کنید ، پس با انتقال از داده های غیر ساختاری به داده های ساخت یافته آشنا هستید.

ساختار داده در مقابل داده های نیمه ساخت یافته

همانطور که انتظار دارید داده های نیمه ساختاری تلاقی بین سازمان یافته و غیر ساختاری است.

این داده هایی است که ساختار محکمی ندارند ، اما بیشتر به استفاده از برچسب ها ، ویژگی ها و فراداده ها برای ارتباط سریع اطلاعات ، مانند HTML متکی هستند.

بیشتر آنچه در وب تولید می کنیم ، به خودی خود ، غیر سازمان یافته است.

اما این اطلاعات بدون ساختار را با روشی برای سازماندهی یا یافتن آن ترکیب کنید ، فراداده های موجود در صفحات وب ، ویژگی های موجود در پیوندها – و محصول نهایی داده های نیمه ساختاری است.

این برای اطلاعات آفلاین نیز صادق است.

سند ورد به خودی خود؟ بی نظم سند Word با ویژگی های سند به روز شده است تا بتوانید هنگام کلیک راست روی پرونده ، نویسنده و تاریخ ایجاد شده را مشاهده کنید؟

داده های نیمه ساختاریافته

تصاویر موجود در کتابخانه عکس شما به خودی خود هستند؟ بی نظم تصاویر با تاریخ و ساعت برچسب گذاری شده اند؟ داده های نیمه ساختاریافته.

اکنون آفلاین شوید: کتابی در قفسه کتاب شما بدون هیچ کلمه ای در پشت؟ بی نظم کتابی با عنوان و تألیف؟ داده های نیمه ساختاریافته.

صفحات وب نیمه ساخت یافته: محتوای بدون ساختار که حاوی فراداده است تا به موتورهای جستجو کمک کند تا درک کنند ما به آنها چه چیزی ارائه می دهیم.

سپس ، دقیقاً مانند کاتالوگ کارت ، موتورهای جستجو همه این صفحات وب را برای دسترسی افراد ارائه می دهند.

در پایان چه چیزی می بینیم؟ پیوند آبی در SERP ها. و در جایی که فراداده آن پیوندهای آبی را امکان پذیر می کند ، داده های ساختاریافته به صورت نشانه گذاری شماتیک آنها را کمی بالا می برد.

کدگذاری چیدمان تضمین می کند که آنچه در SERP وجود دارد مفیدتر ، شخصی تر برای نیازهای کاربر باشد و توانایی ارتباط سریع اطلاعات را داشته باشد.

پیشنهاد ویژه: 6 ایده جالب درباره پروژه های سئو

گوگل داده های SEO ساخت یافته

اگر از شناسایی سطح بالا استفاده می کنید ، انواع مختلفی از داده های ساخت یافته وجود دارد که در آنها سیستم ها می توانند به سرعت سازماندهی و شناسایی اطلاعات را انجام دهند.

اما در زمینه استراتژی SEO شما ، داده های ساختار یافته به یک چیز اشاره می کنند: کدگذاری Schema.org.

شایان ذکر است که از نظر فنی Schema.org تنها واژگان برنامه نویسی نیست که در SEO در شهر تسلط دارد.

برخی از وب سایت ها از کدگذاری Microformats.org برای بررسی واقعی محصول یا سایت استفاده می کنند. اما Schema.org از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

اهمیت استراکچر دیتا در رتبه گیری سایت

Schema.org

Schema.org یک زبان جهانی است و در تمام موتورهای جستجو پشتیبانی می شود. در واقع ، بیش از 800 تعریف مختلف (یا “دسته”) در Schema.org وجود دارد.

و هر یک بیش از 20 ویژگی دارد تا بتواند با اضافه شدن تمام وقت شناسایی شود.

بین بهار و پاییز 2019 ، Schema.org چهار گزینه جدید Rich Results ، پنج گزارش بهبود کنسول جستجوی گوگل و هفت نسخه واژگان اضافه کرد.

اما زبان یا کد نحوه کار صفحه وب (نه موتور جستجو) را حکم می کند.

داده های ساختاری موتور جستجو را با نحوه نمایش صفحه متصل می کند.

این باعث می شود رفتار موتور جستجو پیدا کنیم و هیچ قانونی وجود ندارد که همه موتورهای جستجو باید یکسان رفتار کنند.

در حقیقت ، دلیل خوبی وجود دارد که آنها این کار را نکردند.

همکاری با یکدیگر برای توافق بر روی قطعه های کد متداول که می تواند نحوه عملکرد موتورهای جستجو را تغییر دهد ، به این معنی است که مدیران سایت نیازی به افزودن 500 قطعه مختلف به هر صفحه در سایت خود ندارند.

و معمولاً همه کارها به این صورت نیست – اگر شرکت ها اغلب این کار را انجام دهند ، کشوی ناخواسته ای مملو از شارژرهای رایانه ای مرموز نخواهید داشت.
قالب های پشتیبانی شده

Schema.org از بسیاری از قالب های رمزگذاری پشتیبانی می کند ، اما محبوب ترین آنها JSON-LD ، Microdata و RDFa است.

در اینجا خلاصه ای از سه فرمت برتر داده های ساخت یافته SEO وجود دارد:

JSON-LD

JSON-LD از یک شی Javascript برای درج علامت گذاری در عنوان صفحه شما استفاده می کند.

ما این قالب سبک و ساده را بسیار توصیه می کنیم زیرا می توانید بدون شکستن چیزی به سایت خود اضافه کنید. این قالبی است که گوگل ترجیح می دهد.

داده های جزئی

قبلاً این فرم توصیه شده SEO بود ، اما JSON-LD از آن زمان ارائه شده است.

با استفاده از این قالب ، داده های ساخت یافته در HTML اصلی صفحه شما گنجانده شده است ، به همین دلیل صفحه می تواند بدون اجرای صحیح خراب شود.

اگر از کد راضی باشید ، احتمالاً اینگونه نخواهد بود ، اما حتی یک کارآموز غیر کد کننده می تواند JSON-LD را بدون آسیب رساندن به چیزی اضافه کند.

RDFa

RDFa از HTML5 برای انتشار داده های مرتبط در اسناد HTML5 استفاده می کند. این گزینه نیز کار می کند ، اما بهترین گزینه ما نیست زیرا گزینه مورد نظر گوگل نیست.

از چه Structured Data استفاده می شود؟

از چه Structured Data استفاده می شود؟

با تشکر از جامعه باز در Schema.org ، صدها نوع کدگذاری وجود دارد. هر کدگذاری خاصی که به طور گسترده استفاده می کنید در یکی از دسته های زیر قرار می گیرد:

قلمه های غنی

آیا می خواهید وب سایت شما داده های مکان را نمایش دهد؟ نظرات؟ تصاویر؟

اینها همه قطعه های غنی یا پیشرفت های ماژولی هستند که نحوه نمایش یک صفحه در SERP را تغییر می دهند.

اگر تاکنون مقصر بوده اید که در یک مکالمه معمولی “رمزگذاری طرحواره” برای “قطعه های غنی” را تغییر داده اید ، به این دلیل است که قطعه های غنی اغلب نوع رمزگذاری ما هستند.

توجه داشته باشید که قطعه ویژه با Rich Snippet متفاوت است.

قطعه ویژه وقتی است که گوگل فکر می کند اطلاعات شما آنقدر مفید است که آن را در بالای نتایج جستجو نشان می دهد ، مانند این:

یک نمونه گزیده قالب بندی شده

هیچ داده ساختاری برای قطعه های برجسته وجود ندارد. گوگل به تنهایی تعیین می کند که کدام محتوا برای نمایش بیشتر مفید است.

ما قبلاً می توانستیم این جایگاه اولیه را به عنوان یک جایزه در جایگاه برتر فعلی خود در ده لیست ارگانیک گوگل قرار دهیم.

اما در تاریخ 22 ژانویه سال 2020 ، گوگل پایان دوراهی را اعلام کرد و اعلام کرد سایت هایی که به عنوان قطعه های برجسته درج شده اند دیگر در ده لیست موجود در صفحه اول ظاهر نخواهند شد.

بیانیه هایی را از گوگل تنظیم کرده است

این تغییر بر استراتژی داده های ساختاری شما تأثیر نمی گذارد.

کارتهای غنی

Rich Cards انواع مختلفی است که به طور اختصاصی برای SERP برای موبایل طراحی شده است. برای گرفتن عکس از پست خصوصی گوگل در مورد کارتهای غنی ، در اینجا به نظر می رسد:

Structured Data چگونه بر کارت های غنی در SERPS تأثیر می گذارند

همانطور که مشاهده می کنید ، قطعه های ثروتمند همچنان در SERP های موبایل ظاهر می شوند.

اما کارت های غنی ابتدا موبایل هستند. توصیه می کنیم هر دو نوع را اضافه کنید تا بتوانید تجربه کاملی از تلفن همراه را به کاربران ارائه دهید.

نمودار دانش

گوگل یک شخص ، مکان یا شرکت است و ممکن است با یک نمودار دانش یا داشبورد برخورد کنید – مجموعه مفیدی از اطلاعات گرفته شده از منابع معتبر در نظر گرفته شده:

نمونه ای از نمودار دانش

شما در وهله اول هیچ کنترلی بر اینکه گوگل گواهی کارت امتیازی برای نام تجاری شما ایجاد می کند نخواهید داشت.

اما پس از انجام این کار ، می توانید با پیوند دادن آنها به اطلاعات سایت خود از طریق داده های ساختاری ، اطلاعات مشترک آنها را کنترل کنید.

به سادگی به پایین پانل بروید تا به این مرحله برسید و دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنید.

پودرهای سوخاری

برخی از انواع کدگذاری به شما کمک می کند تا یک سایت در SERP همراه با پیوندهای سازمانی به سایر صفحات اولویت دار سایت ، ظاهر شود.

تقریباً همیشه ، آرد سوخاری فقط برای جستجوهای مارک دار ظاهر می شود.

اگر پرس و جو خاص تر از آن باشد ، گوگل به جای آن کاربر را به مرتبط ترین صفحه در سایت شما ارسال می کند.

نتایج جستجوی تعاملی

دستور العمل ، اعلان شغل یا رویدادی را در گوگل قرار دهید و ممکن است مواردی از این قبیل را مشاهده کنید:

اینکه داده های ساخت یافته چگونه نتایج جستجوی تعاملی را ایجاد می کنند

این نتایج جستجوی تعاملی که به آنها نتایج شخصی نیز گفته می شود ، به شما امکان می دهد معیارهای جستجوی خود را مانند فیلتر محصول در یک سایت تجارت الکترونیکی بیشتر فیلتر کنید.

و چگونه گوگل یک ویژگی فیلتر پیشرفته ایجاد می کند که شامل هزاران وب سایت مختلف باشد؟

با اجازه دادن به کاربران برای جستجوی ویژگیهای مختلف تعریف شده در عنصر داده ساختار یافته خاصی که برای این منظور طراحی شده است.

اگر می خواهید دستور العمل ، شغل یا رویداد شما در این ویژگی اصلی ظاهر شود ، باید کدگذاری مربوطه را اضافه کنید و از کامل بودن آن اطمینان حاصل کنید.

AMP (صفحات شتاب داده شده تلفن همراه)

AMP مخفف Accelerated Mobile Page است که نسخه بسیار سریعی از صفحه شما است و می توان آن را به صفحه اصلی در نتایج تلفن همراه تغییر داد.

این صفحات می توانند در چرخ فلک AMP ظاهر شوند ، که سایت مطلوبی برای ناشران و وبلاگ نویسان است.

اما ابتدا باید نشانه گذاری ساختار یافته را به AMP و صفحه متعارف خود اضافه کنید.

هنگامی که داده های صنعت ساختاری را بررسی می کنیم ، در بخش “ناشران” بیشتر در مورد این موضوع وجود دارد.

کارتهای اجتماعی

وقتی به یک صفحه وب در توییتر ، فیس بوک ، Pinterest یا هر سیستم عامل اجتماعی دیگر پیوند می دهید ، این پلتفرم یک تصویر ، عنوان و شرح پیش فرض برای صفحه ایجاد می کند.

این توصیفات و تصاویر همیشه به هدف نمی رسند. شما می توانید آنچه را که در سایت های رسانه های اجتماعی نشان داده می شود با کارت های اجتماعی کنترل کنید ، این نوعی داده ساخت یافته است که با سیستم عامل های اجتماعی ارتباط برقرار می کند.

باورهای غلط رایج

داده های ساخت یافته مزایای بسیاری دارند ، اما این یک گلوله جادویی نیست. بیایید برخی باورهای غلط رایج را پاک کنیم.

اول از همه ، داده های ساخت یافته یک سیگنال رتبه بندی مستقیم نیستند.

با این حال ، این می تواند نرخ کلیک وب سایت شما (CTR) را در نتایج جستجوی گوگل بهبود ببخشد که ممکن است به طور غیرمستقیم اندکی رتبه را افزایش دهد.

تصور غلط دیگر این است که داده های ساختاری نحوه ظاهر شدن شما در SERP را تغییر می دهد.

در واقع ، گوگل فقط تعیین می کند که لیست شما چگونه باشد و این می تواند با هر به روزرسانی جدید روزانه تغییر کند.

بنابراین ، داده های ساخت یافته را فراتر از ضمانت ، به عنوان گزاره در نظر بگیرید.

ممکن است قبلاً به این نتیجه رسیده باشید که استفاده از زمان مناسب برای افزودن هر نوع داده ساختاری ممکن نیست.

در حقیقت ، گوگل از دستورالعمل های دقیق داده های ساختاریافته پیروی می کند و سایت هایی را که دارای علامت گذاری متناسب با محتوا نیستند مجازات می کند.

فقط بر روی انواع مواردی که برای مشتریان شما مفید است تمرکز کنید.

صنایعی که بیشتر تحت تأثیر داده های Structured Data قرار دارند

بیایید این را بگوییم: اگر شرکت شما علاقه مند به سئو است ، باید به داده های ساختار یافته اهمیت دهد.

با این حال ، برخی از صنایع و انواع مشاغل بیشتر تحت تأثیر انواع خاصی از داده های ساختاریاست. بیایید به چند نمونه نگاه کنیم:

ناشران: ناشران باید اطمینان حاصل کنند که صفحات AMP به درستی کار می کنند و سپس از نوع مقاله برای علامت گذاری صحیح صفحات خود استفاده می کنند.

انواع فرعی مقالات محبوب NewsArticle و BlogPosting هستند.

برای کاربران AMP ، پیاده سازی داده های ساختاریافته پیچیده تر از افراد غیر کاربر است.

شما باید مارک داده های ساختاریافته را در نسخه AMP صفحه قرار دهید و علامت گذاری مقاله را در نسخه پایه خود اضافه کنید.

پس از آن ، تنظیم می شود که در پره های AMP تخم ریزی کنید.

شرکتهای محلی: این شامل شرکتهای مسساتی با مکان فیزیکی است.

برای ورود به بسته سه گانه ، باید مشخصات مشاغل محلی خود را بهینه کنید ، اما داده های ساختاریافته می توانند اطلاعات محلی بیشتری را در SERP ارائه دهند.

مشاغل محلی به شما امکان می دهد تعیین کنید چه ساعات کاری و پرداختی قابل قبول است.

و در صورت دریافت درخواست یا رزرو در سایت خود ، کدگذاری OrderAction و ReservationAction برای شما مناسب است.

داده های ساختاری وب سایت تجارت الکترونیکی: علامت گذاری محصول را برای نمایش اطلاعات قیمت در SERP در صفحات محصول قرار دهید.

نشانه گذاری بازبینی به شما امکان می دهد تا بررسی محصولات را در SERPs مشاهده کنید.

این علامت گذاری بررسی محصولات را از سایت خود شما انجام می دهد ، نه از سایت های شخص ثالث ، که به شما امکان کنترل بیشتر بر روی آنچه نشان داده شده است می دهد.

علاوه بر این ، کدگذاری داده های ساختاریافته طبق این صنعت بسیار خاص می شود.

موسسات مالی می توانند کدگذاری خدمات مالی را به سایتهای خود اضافه کنند.

شرکت های هواپیمایی می توانند زمان پرواز و اطلاعات بلیط را با شرکت های هواپیمایی مشاهده کنند.

و برای تولیدکنندگان کارهای خلاق مانند کتاب ، موسیقی و حتی پادکست نیز کدگذاری برای آن وجود دارد.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که نگاهی به لیست کامل انواع اقلام بیندازید و درباره آنچه ممکن است برای تجارت شما مفید باشد انتقادی بیندیشید.

یک بار دیگر ، داده های ساختاری که شرکت های تجاری و رقبا از SERP استفاده می کنند ، باید اولویت اول شما باشند.

ابزارهای داده شده ساختاریافته

تعدادی ابزار در دسترس است که می تواند اجرای داده های ساخت یافته را به روندی سریع و بدون درد تبدیل کند.

برخی از قابل اعتمادترین آنها را خود موتورهای جستجو می آورند. این شامل:

گوگل Structured Data Coding Helper: این ابزار به شما امکان می دهد با استفاده از یک فرایند گام به گام کدگذاری مورد نظر خود را ایجاد کنید.

گوگل Structured Data Testing Tool: با دقت بررسی کنید که آیا کدگذاری شما با این ابزار به درستی کار می کند یا خیر. در غیر این صورت ، گوگل به شما کمک می کند تا مشکل را تشخیص دهید.

گوگل AMP Test Tool: صفحات AMP خود را با این ابزار اعتبار سنجی کنید.

راهنمای بینگ برای داده های ساخت یافته: می توانید در اینجا درباره روش بینگ برای داده های ساخت یافته بیشتر بیاموزید.

Yandex Structured Data Verifier: اگر درصدی از مخاطبان شما در Yandex وجود دارد ، برای تست کدگذاری خود از این ابزار استفاده کنید.

اشکال زدایی گراف باز فیس بوک: جستجوگر گرافیک باز فیس بوک.

ابزارهای دیگر نیز می توانند در اداره امور مربوط به داده های ساخت یافته مفید باشند. این شامل:

Yoast: اگر از افزونه وردپرس Yoast SEO استفاده می کنید ، بدانید که این برنامه همچنین می تواند انواع خاصی از داده های ساختاریافته را به طور خودکار برای شما ایجاد کند. آنها با سوالات متداول و محتوای آموزشی بسیار مفید هستند.

ابزار تحقیق کلید واژه شما: اگر برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود از Ahrefs ، Moz یا سایر ابزارهای معروف SEO استفاده می کنید ، تقریباً همه آنها شامل تجزیه و تحلیل SERP هستند که به شما امکان می دهد انواع داده های ساختاریافته را برای کلمه کلیدی خود دسته بندی کنید.

SEO Crawler شما: DeepCrawl و Screaming Frog هم سایت شما را خزیده و هم وضعیت داده های ساختاریافته را در وب سایت نشان می دهد. اگر در حال خزیدن سایت خود هستید ، این ابزارها نیز برای رفع اشکال مفید هستند. اگر در حال خزیدن در سایت رقیب خود هستید ، این یک روش عالی برای یافتن اطلاعاتی است که رقیب شما از آن استفاده می کند.

نکته اصلی این است که گوگل انگیزه واقعی برای پرداخت هر چه بیشتر وب سایت ها برای استفاده از داده های ساختاریافته دارد زیرا به آنها کمک می کند تجربه جستجوی غنی تری ارائه دهند.

بنابراین آنها هرچه در توان داشتند انجام دادند تا اجرا هر چه آسانتر شود. با مرور منظم استراتژی ساختاری داده خود ، در رقابت باقی بمانید!

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *