سئومحتوامهم

آیا لینک های داخلی برای سئو اهمیت دارند؟

هر وب سایت از لینکهای داخلی و خارجی تشکیل شده است. لینک داخلی صفحات و پست های وب سایت شما و لینکهای خارجی صفحات شما را به سایت های دیگر لینک می دهد.

در این پست ، ما بر روی لینکهای داخلی و معنی آنها برای سئو تمرکز می کنیم. اگر می خواهید لینکهای خوبی در سایت داشته باشید.

چرا لینک داخلی برای گوگل مهم هستند؟

لینک داخلی عامل مهمی برای گوگل و سایر موتورهای جستجو است.

همانطور که میدانید ، گوگل لینکهایی را برای کشف محتوا در وب سایت ها و رتبه بندی آن در نتایج جستجو دنبال می کند.

اگر یک پست یا صفحه لینکهای زیادی پیدا کند ، این به گوگل نشان میدهد که یک مقاله مهم یا ارزشمند است.

لینک داخلی چیزی است که شما به عنوان مالک سایت آن را کنترل می کنید.

با لینکهای داخلی مناسب ، بازدیدکنندگان و گوگل را به مهمترین صفحات خود هدایت می کنید.

لینک داخلی ما می تواند با پیشنهاد پست های مرتبط برای لینک دادن به شما کمک کند.

چرا لینک داخلی برای گوگل مهم هستند؟

ایجاد ارتباط بین محتوای سایت

گوگل با دنبال کردن لینکهای داخلی و خارجی با روباتی به نام گوگل bot ، وب سایت ها را خزش می کند.

این ربات به صفحه اصلی یک وب سایت می رسد ، شروع به نمایش صفحه می کند و لینک اول را دنبال می کند.

با این لینکها ، گوگل می تواند ارتباط بین صفحات ، پست ها و سایر مطالب مختلف را تعیین کند.

به این ترتیب گوگل صفحاتی را که موضوعی مشابه در سایت شما دارند را تشخیص می دهد.

برای مثال ، در برخی پست های سایت سئو شتاب لینکهایی به انکرتکست “بازاریابی محتوا” ، “لینکهای داخلی” و “ساختار سایت” مشاهده خواهید کرد.

ما با افزودن این لینکها مطمئن می شویم که گوگل متوجه می شود که محتوای این صفحات به محتوای این پست لینک داده شده است.

ایجاد ارتباط بین محتوای سایت

مقدار همبستگی بین محتوا

علاوه بر درک رابطه بین محتوا ، گوگل مقدار لینک را بین تمام لینکهای یک صفحه وب تقسیم می کند.

غالباً صفحه اصلی یک وب سایت بیشترین مقدار لینک را دارد. زیرا بیشترین تعداد بک لینک را دارد.

این مقدار لینک بین تمام لینکهای آن صفحه اصلی به اشتراک گذاشته خواهد شد.

مقدار لینک منتقل شده به صفحه بعدی بین لینکهای موجود در آن صفحه و غیره تقسیم می شود.

بنابراین ، آخرین پست های وبلاگ شما به جای فقط صفحه دسته بندی ، اگر از صفحه اصلی به آنها لینک دهید ، ارزش لینک بیشتری دارند.

اگر گوگل از صفحه اصلی لینک داده شود ، پست های جدید را سریعتر پیدا می کند.

یک استراتژی لینک داخلی صحیح ایجاد کنید

یک استراتژی لینک داخلی صحیح ایجاد کنید

بسیار مهم است که سئو سایت شما استراتژی لینک داخلی شما را به طور منظم ارزیابی و بهبود بخشد.

این یکی از راه های بهبود مناسب بودن وب سایت شماست.

با افزودن لینکهای داخلی صحیح ، مطمئن می شوید که گوگل این موارد را می فهمد:

  • اهمیت صفحات
  • رابطه بین صفحات
  • ارزش صفحات

1. ساختار مناسب سایت خود را تعیین کنید

ما همیشه به دارندگان وب سایت توصیه می کنیم وب سایت خود را به صورت هرم تجسم کنند.

علاوه بر این ، صفحه اصلی شما وجود دارد ، در پایین برخی از بخش ها یا دسته ها وجود دارد ، و در پایین پست ها و صفحه های جداگانه وجود دارد در ضمن شاید آنها دارای زیر مجموعه هایی باشند.

2. تصمیم بگیرید مهمترین محتوای شما چیست

بعد ، شما باید مهمترین مطالب خود را تعریف کنید. به طور خلاصه ، به اصل تجارت شما مربوط می شود.

این محتوایی است که می خواهید افراد هنگام جستجوی موضوعات یا محصولی که شما در آن تخصص دارید پیدا کنند.

از آنجا که می خواهید به گوگل اطلاع دهید که این مهمترین محتوای شماست ، باید لینکهای زیادی به آن اضافه کنید.

مکانهای مختلفی وجود دارد که می توانید آنها را به محتوای سنگ بنای خود لینک دهید.

3. لینکهای متنی را اضافه کنید

وقتی درباره موضوعی خاص مقاله های مختلفی می نویسید ، باید آنها را با یکدیگر مرتبط کنید.

با اینکار این را به گوگل و کاربران نشان می دهید که سایت شما در چه حوزه ای فعالیت می کند.

اگر مقالات از نظر موضوع مرتبط هستند، می توانید مستقیماً از جملات موجود در متن مقاله لینک دهید یا لینکهایی را در انتهای پست خود اضافه کنید.

علاوه بر این ، شما می خواهید به گوگل نشان دهید که کدام یک از این مقاله ها سنگ بنای اصلی شماست.

کاملترین مقاله شما در مورد موضوع. برای انجام این کار ، باید لینکی به سنگ بنای تمام مقالات مرتبط با این موضوع اضافه کنید.

و فراموش نکنید که از سنگ بنای اصلی به پست های جداگانه بازگردید.

لینک صفحات سلسله مراتبی

4. لینک صفحات سلسله مراتبی

اگر در وب سایت خود صفحاتی سلسله مراتبی دارید ، صفحات اصلی را به زیرمجموعه ها و بالعکس لینک دهید.

فراموش نکنید که صفحات هم رده و مهم را نیز به هم لینک دهید.

در یک سایت منظم ، این صفحات باید لینک داده شوند و لینک دادن به این صورت کاملاً منطقی است.

5- بخش مرتبط دیگری را اضافه کنید

افزونه ها و ماژول های زیادی وجود دارد که بخش های کامل ارسال مربوط به پست های شما را اضافه می کنند.

اگر از یکی استفاده می کنید ، توصیه می کنیم بررسی کنید که آیا پست های مربوطه واقعا مرتبط هستند.

اگر مطمئن نیستید ، بهتر است به صورت دستی به پست ها لینک دهید.

این همان کاری است که ما در seoshetab.ir انجام می دهیم.

ما یک پست مرتبط را به صورت دستی انتخاب می کنیم و به آن پست در پایین و میان متن مقاله لینک می دهیم.

6. لینکهای ناوبری را اضافه کنید

علاوه بر لینک دادن از طریق پست ها و صفحات مرتبط ، می توان محتوای اصلی خود را با افزودن لینکهایی به آن از صفحه اصلی یا از منوی ناوبری ، قدرتمندتر کرد.

این کار را باید برای پست ها و صفحه هایی که بیشترین اهمیت را برای تجارت شما دارند انجام دهید.

این به پست ها یا صفحات ارزش لینک زیادی می بخشد و آنها را از نظر موتور جستجوی گوگل قویتر می کند.

7. لینکها را به دسته های خود اضافه کنید

برچسب ها ، مانند دسته ها و برچسب ها ، به شما در سازماندهی سایت کمک می کنند و به کاربران و گوگل کمک می کنند تا محتوای شما را درک کنند.

اگر وبلاگی دارید ، افزودن لینکهای داخلی به برچسب هایی که پست به آن تعلق دارد ، می تواند مفید باشد.

افزودن لینک به دسته و برچسب ها به گوگل کمک می کند تا ساختار وبلاگ شما را بفهمد و به بازدید کنندگان شما کمک می کند تا به راحتی پست های مربوطه را پیمایش کنند.

8- افزودن لینک به پست های محبوب یا اخیر

آخرین گزینه ای که می توان به آن اشاره کرد ، ایجاد لینکهای داخلی به محبوب ترین یا آخرین پست های وب سایت شما است.

ترجیحاً این بخشها را در نوار کناری یا پاورقی وب سایت خود ایجاد کنید تا آنها را در همه صفحات و پست ها نشان دهد.

افزایش مقدار لینک به محبوب ترین یا جدیدترین ها از صفحه ها و پست های مختلف ، باعث افزایش قدرت ان مقالات می شود.

علاوه بر این ، دسترسی به پست ها برای بازدیدکنندگان آسان تر خواهد بود ، که باعث افزایش بازدید می شود و بازدید بیشتر یک نشانه مثبت در گوگل است.

اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت لینکهای داخلی

اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت لینکهای داخلی

لینکهای Nofollow

همچنین احتمالاً لینک های بی اهمیت SEO در وب سایت خود دارید.

به عنوان مثال اگر برای ورود به سیستم برای مشتریان خود لینکی دارید ، نمی خواهید هیچ قدرت لینکی به صفحه ورود شما انتقال پیدا کند.

این صفحه نیازی به رتبه بندی بالا در نتایج جستجو ندارد.

شما قبلاً می توانستید با دادن برچسب nofollow جلوی از دست رفتن مقدار لینک به لینکهای غیر مهم جلوگیری کنید.

برچسب nofollow از گوگل می خواهد لینک را دنبال نکند. به طوری که هیچ مقداری از لینک از بین نرود.

اگر شما به جای گووگل باشید ممکن است فکر کنید: “من لینکهای کم اهمیت را دنبال نمی کنم تا به لینکهای مهمتر ارزش لینک بیشتری بدهم.”

اگرچه این مورد در حال حاضر کار می کند ، اما گوگل در حال هوشمند شدن است.

اکنون به نظر می رسد که مقدار لینکهای nofollow به طور خودکار به سایر لینکهای صفحه منتقل نمی شود.

لینک nofollow به عنوان لینک حساب خواهد شد. اما داشتن لینکهای کمتر در صفحه نسبت به دنبال نکردن برخی از لینکها منطقی تر است.

توجه داشته باشید که افزودن nofollow به معنای یافتن این صفحات هدف در نتایج جستجوی گوگل نیست.

اگر نمی خواهید صفحات یا پست ها در نتایج جستجو ظاهر شوند ، باید یک برچسب noindex نیز به آنها بدهید.

برچسب noindex به این معنی است که گوگل نه باید صفحه را نمایش دهد و نه محتوایی را در فهرست گوگل قرار دهد تا در نتایج جستجو نشان داده شود.

تاثیر انکرتکست لینک داخلی

تاثیر انکرتکست لینک داخلی

هنگامی که تصمیم گرفتید کدام لینکها باید در صفحه باشند و کدام صفحات باید ارزش لینک شما را بدست آورند ، استفاده از انکرتکست صحیح ، بسیار مهم است.

انکرتکست متن قابل کلیک است که بازدیدکنندگان مشاهده می کنند.

به عنوان مثال ; در همین مقاله با کلمه ” سئو ” به مقاله ” سئو چیست ” لینک داده ایم.

یعنی ما به گوگل اعلام میکنیم که صفحه سئو چیست مربوط به کلمه سئو هست.

همچنین ما می خواهیم که با سرچ عبارت سئو توسط کاربران ، مقاله سئو چیست ما در رتبه های بالای گووگل قرار بگیرد و بازدید را به سمت سایت ما هدایت کند.

اگر انکرتکست خود را بیش از حد بهینه کنید ، ممکن است به وب سایت خود آسیب برسانید.

منظور ما از بهینه سازی بیش از حد ، پر کردن کلمات کلیدی (چگالی زیاد کلمه کلیدی) است.

باید دقت کنید که در یک مقاله به تعداد زیاد به کلمه دیگری (برای مقاله دیگر) لینک داخلی زیادی ندهید.

این موضع اصلا برای گوگل و همچنین برای کاربر مفید نیست. این موضوع برایسایت شما و کسب رتبه های بالا بسیار ضرر دارد.

امروزه ، گوگل به اندازه کافی هوشمند است که می فهمد محتوای پیرامون متن لینک در مورد ارتباط کلمه کلیدی بیشتر از متن اصلی صحبت می کند.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که متن لنگر در نسخه شما طبیعی به نظر می رسد.

استفاده از کلمات کلیدی اشکالی ندارد. اما برای هر لینک دقیقاً همان کلمات کلیدی را به متن لنگر اضافه نکنید.

tinyurl.com gg.gg u.to shorturl.at tny.im v.gd bit.ly shorl.com

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. یه سوال داشتم
    اگر داخل یک صفحه ای لینک زیاد وجود داشته باشه، مثل ویکی پدیا که داخلش لینک داخلی زیاد هست، از قدرت و ارزش اون صفحه مربوطه کم نمیشه.
    منظورم اینه قدرتش به لینکهایی که داخلش داده شده ، انتقال پیدا نمی کنه؟
    ممنون میشم توضیح بفرمایید

    1. سلام وقتتون بخیر
      یک موضوع مهم رو باید همیشه در ذهن خودتون به خاطر داشته باشید.
      سایتهایی مثل ویکی پدیا قدرت صفحاتشون به خاطر لینک داخلی زیاد نیست. به خاطر نوع ماهیت این سایت هست.
      یعنی تو ویکی پدیا که یک سایت اطلاعات محور هست باید لینکهای داخلی زیادی وجود داشته باشه.
      شما باید ماهیت سایت خودتون رو مشخص کنید و سپس به لینک سازی داخلی بپردازید.
      اما در مورد قدرت لینکها باید بگم که حتی اگر همچین اتفاقی رخ بده این زنجیره در کل سایت شما وجود داره.
      همینطور که از این صفحه شما به سایر صفحات خودتون لینک زیادی دادید، همون حالت هم می تونید لینکاهی یادی از صفحات دیگه همین صفحه مربوطه بدید.
      اما در مجموع لینک های داخلی و خارجی صحیح ارزش اون صفحه را بیشتر می کنه.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا