طراحی سایت

7 نکته طراحی لندینگ پیج برای موثر کردن آن

آیا لندینگ پیج سایت شما در تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ یا مشتریان وفادار موفق است؟ اگر نه، ممکن است بخواهید اثربخشی آن را دوباره ارزیابی کنید.

اما اگر صفحات فرود شما به خوبی تبدیل می‌شوند، اجرای چند نکته می‌تواند به شما کمک کند تا از مزایای بیشتری بهره‌مند شوید.

اگر با اصطلاح لندینگ پیج آشنا نیستید، یا جدیداً آن را از کانال‌های تلگرامی یا اینستاگرامی که عضو هستید شنیده‌اید، باید بگوییم صفحه فرود یعنی؛

“وقتی بازدیدکننده روی یک تبلیغ آنلاین کلیک می‌کند، هر صفحه وب ظاهر می‌شود.”

یک صفحه فرود معمولاً برای هدایت بازدیدکنندگان سایت به سمت هدف تبدیل موردنظر، با یک پیشنهاد آنلاین طراحی می‌شود.

این اساساً سنگ بنای هر استراتژی موفق بازاریابی آنلاین است. باید متقاعد کننده باشید تا توجه بازدیدکننده را جلب کنید، تا آنها را مجبور به تغییر کند.

صرف‌نظر از اینکه طراحی وب‌سایت بسیار زیبایی دارید و یا تبلیغات PPC شما بیش‌ازحد بهینه‌سازی شده‌اند، بدون در نظر گرفتن لندینگ پیج مؤثر، نباید انتظار یک نرخ تبدیل بسیار موفقی داشته باشید.

در اینجا 7 نکته وجود دارد که به شما در ایجاد یک لندینگ پیج موفق کمک می‌کند.

طراحی لندینگ پیج حرفه ای

1- پیشنهادات خود را با کاربران هدف خود هماهنگ کنید

تراز مهم‌ترین جزء بهینه‌سازی نرخ تبدیل است.

مخاطبان بالقوه شما به دنبال محصولات موردنیاز خود هستند، بنابراین پیشنهادات یا محصولات شما باید تا حد امکان با نیاز آنها مطابقت داشته باشد.

اگر محصولات یا پیشنهادات شما با نیاز آنها مطابقت نداشته باشد یا اگر مشکلات آنها را حل نکنید، احتمالاً به مخاطبان هدف شما تبدیل نمی‌شوند و به سایت دیگری منتقل می‌شوند.

2- لندینگ پیج خود را متناسب با مخاطب هدف خود طراحی کنید

اکنون که پیشنهادات یا محصولات خود را با مشتریان هدف خود هماهنگ کرده‌اید، زمان آن رسیده است که لندینگ پیج خود را برای مخاطبان مختلف سفارشی کنید.

بازدیدکنندگانی که از رسانه‌های اجتماعی مانند: تلگرام، اینستاگرام، فیس‌بوک یا توییتر روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند با کسانی که از تبلیغات PPC یا لینک‌هایی در خبرنامه برند شما دریافت می‌کنند، متفاوت هستند.

لندینگ پیج واکنشگرا

3- از طراحی واکنش گرا استفاده کنید

تعداد بسیار زیادی از کاربران، دیگر از رایانه‌های خود برای مشاهده وب سایت‌های تجارت الکترونیک استفاده نمی‌کنند.

این روند تلفن همراه است که از طریق تلفن هوشمند یا تبلت قابل‌دسترسی است.

شما باید با استفاده از طراحی وب ریسپانسیو برای برند خود، مخاطبان هدف خود را جذب کنید.

اگر آنها نتوانند صفحه فرود شما را با استفاده از تبلت یا تلفن مشاهده کنند، احتمالاً بلافاصله سایت شما را رها می‌کنند.

روی طراحی واکنش گرا سرمایه‌گذاری کنید، که تقریباً در هر دستگاهی جذاب به نظر می‌رسد، تا برای شما هزینه‌ای برای تبلیغات بیهوده برای افزایش فروش نداشته باشد.

مجموعه سئو شتاب در زمینه طراحی سایت در مازندران با جدیدترین نوع طراحی واکنشگرا برای سایتها در خدمت شما هست.

4- از فرم طوماری خودداری کنید

فقط آدرس ایمیل بازدیدکننده را بخواهید، اگر این تنها اطلاعاتی است که در حال حاضر نیاز دارید.

هرچه روند ثبت‌نام طولانی‌تر باشد، تعداد تبدیل‌ها کمتر می‌شود.

بنابراین تنها با درخواست اطلاعاتی که واقعاً نیاز دارید، تبدیل‌های خود را بالا نگه دارید.

اگر آنها کاربر همیشگی شوند، می‌توانید اطلاعات مفید بیشتری را درخواست کنید.

5- CTA جذاب با ترغیب احساسی بالا

یک صفحه فرود مؤثر همیشه یک تماس قوی برای اقدام (CTA) دارد، که دومین فرصت بزرگ شما برای بهبود نرخ تبدیل شماست.

فقط آن را کوتاه کنید، حدود 5 تا 7 کلمه.

به‌جای استفاده از «ارسال» یا دیگر افعالی که به بازدیدکننده می‌گویند بازدیدکننده چه‌کاری باید انجام دهد، از افعالی استفاده کنید که ارزش را نشان می‌دهند.

مانند «حساب من ایجاد کنید» یا «یک ___ رایگان دریافت کنید» استفاده کنید.

اعتبار در طراحی لندینگ پیج

6- نشانه‌های قابل‌مشاهده اعتمادبه‌نفس

بازدیدکنندگان قبل از خرید باید به صفحه شما اعتماد کنند.

ابزار قدرتمندی که باید از آن استفاده کنید سیگنال‌های اعتماد، نشان‌ها یا سایر عناصر اثبات اجتماعی برند شما است.

این موارد از توصیفات شخص ثالث، نشان‌های امنیتی، توصیفات و بررسی‌های مصرف‌کننده، داستان‌های موفقیت مشتری، آرم‌های مشتری، تعداد مشترکین و موارد دیگر متفاوت است.

اینها تأییدی بر کیفیت، مهارت‌ها و قابلیت اطمینان برند شما هستند.

7- عنوان صفحه فرود با خود آگهی مطابقت داشته باشد

از گیج کردن بازدیدکنندگان با یک آدرس متفاوت برای لندینگ پیج خود اجتناب کنید.

آنها ممکن است فکر کنند که هدف یک پاپ اپ کلیکی یا یک تبلیغ دروغ شده‌اند.

عنوان صفحه فرود و کپی آگهی باید دقیقاً یکسان یا تقریباً یکسان باشند.

این نه تنها یک انتقال آرام برای بازدیدکنندگان شما ایجاد می‌کند، بلکه نرخ پرش را نیز کاهش می‌دهد و امتیاز کیفیت تبلیغات در سایت شما را بهبود می‌بخشد.

جمع‌بندی

آیا نمی‌دانید برای بهبود آن چه‌کاری می‌توانید انجام دهید.

تست را فراموش نکنید! برای دستیابی به یک صفحه فرود مؤثر، یک آزمایش کامل انجام دهید و نتایج خود را پیگیری کنید تا بررسی کنید که آیا لندینگ پیج شما مؤثر است.

به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید سرنخ‌ها و فروش‌ها را حفظ کنید و رشد دهید، صفحه فرود شما باید بی‌عیب و نقص باشد.

بنابراین همه عناصر از عنوان تا طراحی وب باید با هم کار کنند تا به یک هدف مشترک دست پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا