
آیا تا به حال به این فکر کردهاید که چه چیزی یک فروشگاه اینترنتی خاص را نسبت به برخی برندهای دیگر رونق میبخشد، حتی اگر آنها تقریباً همان نوع خدمات یا محصولات را ارائه میدهند؟
خب، طبق بسیاری از مطالعات بازاریابی، پاسخ به این سؤال رنگ است.
طبق مطالعات، رنگها تا 85 درصد از دلایلی هستند، که مردم تصمیم میگیرند محصول/خدمت شما را بخرند. همچنین میتواند شناخت برند شما را تا 80 درصد افزایش دهد!
با این حال به یاد داشته باشید، استفاده بدون دانش از هر رنگی کار نخواهد کرد.
علمی در پس چگونگی تعامل افراد با رنگهای خاص وجود دارد، و بسیاری از مشاغل آنلاین از روانشناسی رنگها برای افزایش فروش و شناخت برند خود استفاده میکنند.
رنگهایی که همیشه به فروش میرسند
در اینجا در طراحی وب MLA، ما معتقدیم که مصرفکنندگان تحت تأثیر رنگ هستند. این هنر متقاعدسازی در بهترین حالت است.
برخی از پالتهای رنگی میتوانند افراد را ترغیب کنند تا روی دکمه پیوند کلیک کنند، وبسایتی را برای مدت طولانیتری مرور کنند یا حتی خرید موفقی انجام دهند.
همچنین میتوان از رنگها برای هدایت استراتژیک چشم به بخشهای کلیدی سایت شما که میخواهید بازدیدکنندگان آنها را ببینند، استفاده کرد.
همچنین، رنگها پیامی بصری در مورد برند یا موضوع شرکت شما ارسال میکنند، و نقش مهمی در این دارند که بازدیدکنندگان سایت میخواهند با شما تجارت کنند یا خیر.
بنابراین سؤال این است که روانشناسی رنگ به ما چه میگوید و چگونه میتوان از آن به طور مناسب، توسط مشاغل آنلاین برای افزایش فروش استفاده کرد؟
در اینجا چگونه است:
در دنیای رنگها، سایههای شگفتانگیز آبی، سبز و بنفش وجود دارد، که باعث میشود افراد احساس آرامش و شاید حتی افسرده کنند.
سپس تنهای گرم قرمز، زرد و نارنجی وجود دارد که با احساس انرژی، سرزندگی و حتی هیجان ذهن را بیدار میکند.
بیشتر بخوانید: روانشناسی در طراحی سایت
وقتی صحبت از کسبوکار آنلاین میشود، قطعاً میتوانید از این مفهوم به نفع خود استفاده کنید.
بررسی انواع رنگ برای طراحی سایت
رنگ سبز
این سادهترین رنگ برای چشم است و حس آرامش را نشان میدهد.
سبز را در وبسایت خود قرار دهید تا بهدرستی کار کند و بازدیدکنندگان شما احتمالاً مدت بیشتری در سایت خواهند ماند.
آبی
دلیلی وجود دارد که آبی بهطور گسترده توسط مؤسسات مالی استفاده میشود. این رنگی است که مسئولیت، اعتمادبهنفس و امنیت را برمیانگیزد.
وب سایت شما میتواند از رنگ آبی در مکانهای استراتژیک استفاده کند تا به بازدیدکنندگان بگوید که فروشگاه آنلاین شما یک محیط امن برای انجام تجارت است.
رنگ بنفش
ازنظر تاریخی، بنفش معمولاً با موقعیت، دارایی و منزلت مرتبط بوده است، اما همچنین رنگی آرامبخش است.
فروشگاههای آنلاینی که خدمات یا محصولات خلاقانه سطح بالایی را به بازار عرضه میکنند، یا برای مصرفکنندگان مسنتر طراحی شدهاند، قطعاً باید رنگ بنفش را در طرح رنگ سایت خود بگنجانند.
قرمز
از آنجایی که دیدن قرمز به معنای هیجان، فوریت، اشتیاق و عشق است، از این رنگ برای تشویق فروش یا تخفیف در سایت تجارت الکترونیک خود استفاده کنید.
رنگ زرد
زرد به عنوان رنگی شاد، انگیزه و جوان میتواند بازدیدکنندگان را به مناطقی از فروشگاه آنلاین شما جذب کند، که میخواهید بیشتر در آنجا کاوش کنند.
رنگ صورتی
همهچیز در مورد عاشقانه و زنانگی است، بنابراین اگر بازار هدف شما زنان یا محصولاتی برای دختران کوچک است، صورتی بهترین راه است.
نارنجی
این رنگ شور و شوق و شادی است، بنابراین هنگام ایجاد دعوت به عمل از آن به نفع خود استفاده کنید.
سیاه
این رنگی است که تجمل و قدرت را به تصویر میکشد.
در یک تجارت آنلاین، اگر محصولات لوکس میفروشید، مشکی رنگی مطمئن برای استفاده با رنگهای معتبر دیگر مانند نقرهای و طلایی است.
جمع بندی استراتژی رنگ در طراحی سایت
پیشنهاد می کنیم که حتما استفاده از رنگ مناسب کسب وکار خودتان را بسیار جدی بگیرید.
بنابراین اگر وب سایتی دارید که انتظارات شما را برآورده نمیکند، از تیم طراحی و توسعه وب خود بخواهید، طراحی و طرح رنگ آن را تجزیهوتحلیل کنند و توصیههای بصری و فنی برای بهبود نقش رنگ در سایت شما ارائه دهند.
برای وب سایتهای جدید، طراحی وب سئو شتاب دارای سابقه اثبات شدهای در ایجاد وب سایتهای تجارت الکترونیک موفق است.
ما سایتی را طراحی خواهیم کرد که به راحتی قابل پیمایش باشد، دعوت به بازدید از آن، نمایش مناسب اطلاعات مرتبطی که خریداران به دنبال آن هستند و راهی بدون دردسر برای خرید کالا یا خدمات شما باشد.
رنگ یک ابزار قدرتمند و جزء ضروری هر وبسایت موفقی است.
آیا فروشگاه اینترنتی شما از چرخه رنگ حداکثر پتانسیل خود را استفاده میکند؟ همین امروز با ما تماس بگیرید و ما شما را در مسیر پرهیجان موفقیت کسبوکار آنلاین قرار خواهیم داد!
شما می توانید برای خدمات طراحی سایت در ساری و ساخت اپلیکیشن از مجموعه سئوشتاب کمک بگیرید.