
برای اینکه در صنعت تجارت الکترونیک مؤثر و موفق باشید، طراحی سایت شما باید جذاب و چندمنظوره باشد.
همیشه سایت شما مانند یک خانه است. به یک پایه قوی نیاز دارد، باید ساکنان خود را از عوامل خشن عوامل خارجی محافظت کند.
باید فضای زندگی راحت را فراهم کند، باید فضای ذخیرهسازی کافی را فراهم کند، و همچنین باید نیازهای اساسی را برآورده کند.
بهعبارتدیگر، وبسایت تجارت الکترونیک شما باید به گونهای طراحی شود که تعامل کاربر را افزایش دهد؛ تجربه و جذب کاربر را بهبود بخشد و همچنین به حفظ مصرفکنندگان کمک کند.
سایت سئو شتاب در زمینه طراحی سایت در مازندران، انواع طراحی با تجربه کاربری بسیار عالی را ارائه میدهد.
این ازدواج بین روانشناسی و علم برای ایجاد یک روش هنری برای ساختن امپراتوری تجرات الکترونیک شما است.
برای ایجاد یک تجربه کاربری جذاب و تعاملی، تیم شما باید بر عناصر متنوعی تمرکز کند که مستقیماً مخاطبان شما را هدف قرار میدهند.
8 مرحله طراحی سایت جذاب در بهبود تجربه کاربری
1- روی انواع کاربران تمرکز کنید، نه شخصیتهای خریدار
پرسونای خریدار بهطور خاص برای هماهنگی با متن تبلیغاتی و پیامهای بازاریابی طراحی شدهاند.
برای مثال، برای ایجاد تجربه کاربری عالی، لازم نیست دقیقاً بدانید که مشتری چه میخواهد، یا چه چیزهایی را دوست دارد یا نقاط درد او چیست.
بااینحال، باید بدانید که آنها چه نوع کاربرانی را هدف قرار میدهند و چگونه از سایت تجارت الکترونیک شما خرید میکنند؛ از چه نوع دستگاهی استفاده میکنند و چگونه از محصولات شما استفاده میکنند، یا به آنها فکر میکنند.
یک طراحی سایت جذاب بر اساس این بخشهای انواع کاربر بهجای شخصیتهای خریدار ایجاد کنید.
2- سایت خود را با در نظر گرفتن فیشر پرایس طراحی کنید
هنگام بهبود تجربه کاربری، سایت خود را با عناصر بزرگ و ساده، کپی واضح و دستورالعملهای کاربردی طراحی کنید که حتی یک کودک بهراحتی میتواند آن را درک کند.
بهعبارتدیگر، شما باید چیزی را هدف قرار دهید که به نظر میرسد، کاربر در حال تعامل با اسباب بازیهای فیشر پرایس است.
این به خوبی با هر دستگاه دیگری کار میکند، بهویژه باتجربه تلفن همراه که در آن عناصر طراحی بزرگ، حرکت را آسان میکند.
3- یک تجربه ساده ایجاد کنید
برخلاف آنچه بسیاری فکر میکنند، باید فضای سفید را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که رابط کاربری شما تمیز، ساده و مستقیم باقی میماند.
اما باید به خاطر داشته باشید که کاربران خود را بلافاصله درگیر نگه دارید.
باید کاری کنید که آنها احساس کنند برای کاوش در کل وبسایت شما و کشف پرفروشترین ها، محصولات فصلی و آنچه اساساً تجارت شما دارد، علاقهمند شوند.
چیزی که شما باید از آن اجتناب کنید این است که آنها را مجبور به انجام کاری کنید؛ یا آنها را مجبور کنید برای خرید محصول با تخفیف جزئی، کارهای سختی را در سایت شما انجام دهند.
گاهی اوقات، سادگی همیشه کلید است.
4- احساسات شما همیشه خوب نیستند
فقط به این دلیل که شما احساس میکنید یا فکر میکنید سایت شما خوب به نظر میرسد؛ و در یک محیط آزمایشی سرعت خود را طی کرده است، به این معنی نیست که سایت شما کامل است.
روشی که تیم طراحان سایت، تجربه کاربری شما را درک میکنند، میتواند با آنچه که یک مشتری واقعی برای اولین بار طراحی شما را ببیند یا احساس کند، فاصله زیادی دارد.
ازاینرو، باید همیشه تجربه کاربری خوب را با مردم و خود مشتری احتمالی سایت خود، آزمایش کنید.
افراد زیادی در اطراف شما هستند که میتوانید از آنها برای بررسی تجربه کاربری سایتهای خود با مشتریان واقعی استفاده کنید.
پاسخها، نظرات و فعالیتهای آنها هنگام تعامل با سایت یا برنامه شما ثبت میشود.
سپس، میتوانید بازخورد آنها را بررسی کرده و تغییرات لازم را برای بهبود تجربه کاربری اعمال کنید.
5- با در نظر گرفتن منطقه جغرافیای و حوزه کاری شما طراحی شده باشد
هر بار که تجربه کاربری جدیدی برای مشتریان خود ایجاد میکنید، مطمئن شوید که به چه شکلی در دسکتاپ یا در تلفن همراه کار میکند.
باید سازگار با موبایل باشد و ناوبری را تا حد امکان برای کاربران بدون نیاز به بزرگنمایی و کوچک نمایی آسان کند.
برای اطمینان از تجربه کاربری بهتر، ابتدا برای استفاده از تلفن همراه طراحی کنید؛ تا از سازگاری و بهطور کلی تجربه کاربری جذابتر و موفقتر، اطمینان حاصل کنید.
مجموعه سئو شتاب برای طراحی سایت در ساری، با برسی بهترین طرحها بر اساس این نکات، بهترین سایت را برای شما آماده میکند.
6- ادغام رسانههای اجتماعی را فراموش نکنید
بررسی شبکههای اجتماعی سایت شما، کمک زیادی به بهبود تبدیل و تعامل با کاربران یا مصرفکنندگان بالقوه میکند.
با انجام این کار، تبلیغ محصولات خود، تعامل با سایر مصرفکنندگان و احتمالاً مشارکت در محتوایی مانند نظرات و ایدههای آنها را برای مخاطبان هدف خود آسانتر میکنید.
7- شامل ویژگیهای سفارشیسازی
کاربران با سفارشی کردن تجربه کاربری خود احساس راحتی بیشتری با سایت شما خواهند داشت.
همچنین این تجربه را جذابتر خواهد کرد.
گزینههای سفارشیسازی جذابی را ارائه دهید که در آن کاربران میتوانند.
برای مثال، طرحبندی صفحه خود را انتخاب کنند یا اگر یک انجمن آنلاین دارید، عناصر داشبورد خاصی را انتخاب کنند.
این آنها را تشویق میکند تا به “فضای خود” در برند شما علاقهمند شوند.
8- یک تجربه شخصی ارائه دهید
مستقیماً از مشتریان در زمانی که در سایت شما هستند بازخورد بخواهید. این باعث میشود آنها احساس ارزشمندی کنند.
چگونه این کار را انجام دهیم؟
یک نظرسنجی در زمان قصد خروج کاربر را در نظر بگیرید که از آنها میخواهد به چند سؤال کوتاه درباره تجربهشان با سایت شما پاسخ دهند.
سپس، از این دادهها برای بهبود تجربه کاربری و افزایش گروه مصرفکنندگان استفاده کنید.
جمعبندی
مردم معمولاً به روشهای مختلفی درگیر میشوند و برخی به انواع خاصی از تجربیات یا محتوا پاسخ میدهند.
این به شما بستگی دارد که نیازهای مصرفکنندگان را با محصولات خود سفارشی کنید و مطابقت دهید. شما باید مخاطب هدف خود را درک کنید.
مهمتر از همه، همیشه تست کنید… تست… و برای بهدست آوردن طراحی سایت جذاب و موفقی که متعهد به بهبود تجربه کاربر است، بیشتر آزمایش کنید.