طراحی سایت

چگونه نام دامنه مناسب و عالی را پیدا کنم؟

تصمیم گیری در مورد نام دامنه ممکن است ساده به نظر برسد، اما چندین فاکتور مهم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، و بسیاری از آنها نامشخص هستند.

نام دامنه گامی اولیه برای راه اندازی کسب و کار آنلاین شماست.

فریب نخورید که فکر کنید این یک رویداد ساده است که نام شرکت شما خیلی راحت پیدا می شود.

هنگام ثبت نام و خرید یک نام دامنه نگرانی های زیادی وجود دارد که ممکن است قبلاً با برخی از آنها آشنا باشید، اما برخی از جنبه ها به اندازه سایرین واضح نیستند.

قبل از ورود به فرآیندهای دریافت نام دامنه، بیایید نگاهی به تاریخچه مختصری بیندازیم تا درک درستی از نحوه توسعه DNS داشته باشیم.

در اوایل دهه 1980، سیستمی مورد استفاده قرار گرفت که به کاربران اجازه می‌داد دستگاه‌هایی را با نام‌های قابل خواندن توسط انسان فراخوانی کنند، به عنوان جایگزینی برای آدرس فیزیکی تجسم شده توسط اعداد (آدرس IP).

به زودی، Paul Mockapetris آمریکایی، معماری سیستم نام دامنه (DNS) را پیشنهاد کرد که این روزها هنوز در حال اجراست.

این به افراد اجازه می دهد تا به جای استفاده از آدرس IP، نامی را برای ارتباط با یک دستگاه تایپ کنند. این ایده امروز با افزودن پسوندهایی مانند uk یا au مشابه است.

انواع مختلف نام دامنه

ابتدا باید در مورد نام های دامنه ای که می خواهید خریداری کنید فکر کنید. شاید در ابتدا فکر کنید محبوب ترین گزینه برای شروع http://www.exmple.com.uk/ است، اما گزینه های دیگری به جز آن وجود دارد.

پسوندهای بی پایان .uk مانند: .org .edu وجود دارد. asn .gov .info .net .biz .com. برخی از آنها برای انجمن‌ها و دولت استفاده می‌شوند، اما انواع دیگری از .uk وجود دارد که ممکن است به خوبی با برند شما مطابقت داشته باشد.

البته اکثر کسب وکارها نیازی به این نوع دامنه ها ندارند. دامنه های com – ir – info – org از معروفترین پسوندهایی هستند که در ایران طرفدار دارند.

نام های دامنه و علائم تجاری

قبل از انتخاب و ثبت نام دامنه خود، ضروری است اطمینان حاصل کنید که با انجام این کار، هیچ گونه نقض احتمالی علامت تجاری وجود ندارد.

به عنوان متقاضی نام دامنه، وظیفه شما این است که اطمینان حاصل کنید که نام دامنه ای که می خواهید خریداری و ثبت کنید، مقررات علامت تجاری را نقض نمی کند.

چه چیزی باعث نقض علامت تجاری می شود؟

“استفاده از نام دامنه فریبنده مشابه با یک علامت تجاری ثبت شده، احتمال نقض علامت تجاری وجود دارد، به خصوص اگر نام خدمات یا کالاهای مشابه یا مشابهی را در ثبت علامت تجاری ارائه دهد.”

انتخاب نام دامنه برای برند خود:

کوتاه و مختصر

فراخوانی چند عبارت به جای دو یا سه کلمه ساده، مشکلات غیر ضروری را برای مشتریان بالقوه طراحی وبسایت ایجاد می کند.

به یاد داشته باشید که نام دامنه خود را تا حد امکان کوتاه و مختصر نگه دارید.

می توانید از عبارتهای توصیفی برند خود هم استفاده کنید.

خاص باشد

نام های نامفهوم می توانند کاربران را در هنگام به خاطر سپردن نام دامنه خود پیچیده و گیج کنند.

برخی نیز ممکن است هنگام جستجوی خدمات یا محصول شما با استفاده از موتورهای جستجوگر اصلی به نام سایت مربوطه مراجعه کنند.

اصطلاحی به نام «برند ریسرچ در ترافیک» نیز وجود دارد.

این نوع بازدیدکنندگان وب سایتی هستند که به دنبال بیمه خانه یا کفش هستند و www.bimeh.com یا www.shoes.com را در مرورگر خود تایپ می کنند.

بنابراین مطمئن باشید که ” برند ریسرچ ” می تواند کمک کند. یک نام دامنه خاص افراد را به صفحه وب شما جذب می کند.

آسون بگیر

ساده سازی نام دامنه و کاهش زمان بخاطر سپاری آن که کاربر نیاز دارد، استفاده از خلاقیت در انتخاب دامنه، شما را یک قدم جلوتر از رقبای خود می برد. رقبا فقط یک دکمه برگشت فاصله دارند.

از کلمات برای لاف زدن استفاده نکنید

معمولا مردم مشتریان تنبل هستند. ما چیزی را می خواهیم که به راحتی پیدا شود، با کمترین دردسر و استرس. این وضعیت در دنیای آنلاین نیز صدق می کند.

فقط به این دلیل که نام تجاری شما از کلمات پر زرق و برق تشکیل شده است، تصور نکنید که مشتریان بالقوه در حال تلاش برای املای این نوع کلمات هستند، در حالی که هزاران کسب و کار دیگر وجود دارند که نام دامنه های آنها به راحتی قابل یادآوری است.

زمینه های متعدد

شما مجاز به ثبت نام دامنه های متعدد هستید و این روش برای بهینه سازی موتور جستجو و چشم انداز بازاریابی شما مفید است.

اگر شرکت شما exmple.com است که نرم‌افزار مدیریت محتوا و یادگیری آنلاین ایجاد می‌کند، می‌توانید exmple.ir و exmple.info را نیز ثبت کنید.

انجام این کار همچنین ممکن است موفقیت در کسب رتبه بهتر برای این کلمات کلیدی در موتورهای جستجوی مختلف را نشان دهد.

دامنه های منقضی

گاهی اوقات، نمایش دامنه های منقضی و قدیمی می تواند به رتبه بهتر وب سایت شما در موتورهای جستجوی اصلی کمک کند.

به عنوان مثال، یک دامنه قدیمی ممکن است چند صد لینک به آن داشته باشد.

ارجاع این دامنه قدیمی به سایت شما ممکن است سرعت سئوی سایت شما را افزایش دهد، که در نهایت ممکن است به رتبه بندی موتور جستجوی شما کمک کند.

کشورهای مختلف

اگر می‌خواهید در سطح بین‌المللی بفروشید، در صورت امکان یک پسوند مخصوص آن کشور بخرید.

دامنه های توصیفی

برخی از کلماتی که خود را در زبان ما جای می دهند و غیر رسمی می شوند، بخشی از زندگی روزمره امروزی هستند.

بنابراین، این نوع آدرس ها معمولاً به راحتی قابل فراخوانی هستند.

سوالات متداول در مورد انتخاب نام دامنه

  • آیا دامنه شما قبلاً گرفته شده است؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که ثبت نام شرکت و نام تجاری شما به طور خودکار مانع از ثبت نام معادل می شود.

این درست نیست. نام دامنه بر اساس “اولین حضور، اولین خدمت” تحویل داده می شود. مطمئن شوید که بهترین نام ممکن را برای برند خود به سرعت ثبت کرده اید.

  • اگر نام دامنه شما قبلا ثبت شده باشد چه می شود؟

اگر احساس می کنید که هیچ نام جایگزین دیگری وجود ندارد که به بهترین شکل کسب و کار شما را توصیف کند، و مجبور هستید نامی مشابه نامی که قبلا استفاده شده است فهرست کنید، چند گزینه وجود دارد که می توان به آنها دسترسی داشت. مثلا:

• اختصارات یا از میانبرها استفاده کنید.

• یک خط فاصله به نام اضافه کنید.

این تکنیک باید به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار گیرد. زیرا هنوز نام دامنه های زیادی در دسترس صاحب سایت خلاق وجود دارد.

  • من اکنون نام دامنه خود را دارم. حالا چی؟

مطمئن شوید که ویژگی های ثبت کننده نام دامنه خود را حفظ کرده اید. شما همانند دیگر افرادی هستید که در ابتدا دغدغه پیدا کردن و انتخاب نام دامنه مناسب را دارند.

مهم است بدانید که شما واقعاً صاحب نام دامنه نیستید. شما فقط مجوز استفاده از آن را برای مدت زمان مشخصی دارید.

یادآوری این نکته ضروری است، زیرا اگر ثبت نام شما منقضی شود، شخص دیگری می تواند به صورت قانونی دامنه قدیمی شما را ثبت کند.

ترفندهای نام دامنه

اطمینان از اینکه داده های نام دامنه شما مرتب است، می تواند تضمین کند که شما مجاز به استفاده از دامنه مذکور هستید و در دام کلاهبرداری نیفتید.

در گذشته یک کلاهبرداری گسترده با جمع‌آوری اطلاعات در مورد نام‌های دامنه از منابع در دسترس عموم، و توزیع ایمیل‌هایی به صاحبان این نام‌های دامنه که به آنها از نیاز به ثبت مجدد نام دامنه خود اطلاع می‌داد، انجام شد. در غیر این صورت، آنها ممکن است آن را از دست بدهند.

سپس مالک ناآگاه این تمدید ادعایی را به شرکتی می پردازد که از آن بی خبر است و هرگز با آن ارتباط برقرار نکرده است. این کلاهبرداری ها در ابتدا مستلزم هزینه اندکی برای جلوگیری از بی اعتمادی هستند.

حواستان باشد که نام دامنه شما با چه کسانی ثبت شده است و تمام مدارک خود را ذخیره کنید، تا بتوانید هر زمان که خواستید آنها را بررسی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا