طراحی سایت

14 بایدها و نبایدهای مهم برای بهبود وب سایت شما

اگر می خواهید برای وب سایت خود یا وب سایت شخص دیگری سئو انجام دهید ، باید برای اطمینان از موفقیت ، برخی از عناصر را به دقت پیاده سازی یا از انجام آن اجتناب کنید.

سئو چیزی نیست که شما باید به راحتی آن را قبول کنید.

زیرا یک اشتباه ساده می تواند رتبه ، بازدید و اعتبار وب سایت شما را از بین ببرد و به مشتریان بالقوه یا ترافیک سایت آسیب برساند.

از آنجایی که شرکت های بیشتری بهینه سازی موتور جستجو را در وب سایت های خود اجرا می کنند ، رقابت سخت تر می شود.

14 باید و نباید در بهینه سازی سایت

  1. باید: مخاطب مورد نظر خود را پیدا کرده و انتخاب کنید
  2. نباید: تحقیقات کلمات کلیدی را نادیده بگیرید
  3. باید: کلمات کلیدی سایت را جستجو کنید
  4. نباید: کلمات کلیدی خود را پر کنید
  5. باید: کلمات کلیدی بالقوه خود را بهینه کنید
  6. نباید: سایت خود را غیرقابل خزش کنید
  7. باید: وب سایت خود را برای موبایل دوستانه جلوه دهید
  8. نباید: تجربه کاربر را نادیده بگیرید
  9. باید: از شبکه های اجتماعی استفاده کنید
  10. نباید: ایجاد بک لینک غیر طبیعی
  11. باید: بر افزایش زمان اقامت خود تمرکز کنید
  12. نباید: از جستجوی صوتی خودداری کنید
  13. باید: از وبلاگ نویسی مهمان استفاده کنید
  14. نباید: از استراتژی بازاریابی محتوا پرهیز کنید

هنگام انجام سئو برای یک وب سایت ، شما باید هم موتورهای جستجو و هم کاربران را در نظر بگیرید.

اجتناب از مجازات و دریافت به روزرسانی الگوریتم به این معنی است که باید مطمئن شوید که چه کاری انجام می دهید.

نگران نباش. برای ساده سازی موارد برای شما ، لیستی از بایدها و نبایدهای سئو را آورده ایم. در صورت نیاز این مقاله را جایی ذخیره کنید.

هر نکته را بخوانید ، یادداشت کنید و حتماً هنگام کار بر روی پروژه SEO فعلی / بعدی خود پیگیری کنید.

 

بیشتر بخوانید: عناصر اصلی سئو سایت های فروشگاه اینترنتی

 

باید: مخاطب مورد نظر خود را پیدا کرده و انتخاب کنید

قبل از طراحی وب سایت و پیاده سازی سئو ، باید بدانید که مخاطبان و شخصیت آنها چه کسانی هستند.

جستجوی شخصی روشی برای یافتن و معرفی مشتریان شما است. به آنها شخصیت بازاریابی نیز گفته می شود.

آنها ویژگی های خیالی و کلی مشتریان شما هستند.

این به درک مخاطبان کمک می کند ، به شما کمک می کند ارتباطات را به درستی برقرار کنید و یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنید.

برای ایجاد شخصیت خریدار ، الگوهای مختلف را بررسی کنید و بخش مخاطبان خود را سازماندهی کنید.

تعداد کمی از موارد اصلی عبارتند از: سن ، جمعیت ، شرایط ، شرایط درد ، علایق ، سرگرمی ها و موارد دیگر.

با درک جزئیات بیشتر ، می توانید ایده بگیرید و تصویر واضحی از آنها ، الگوی جستجو ، پیمایش و غیره را بدست آورید.

تعریف شخصیت های خریدار باید اولین کادری باشد که هنگام ایجاد یک وب سایت باید بررسی شود.

زیرا شما باید وب سایت کاملی را بر اساس شخصیت مشتری طراحی کنید.

نباید: تحقیقات کلمات کلیدی را نادیده بگیرید

این یکی از رایج ترین و خطرناک ترین اشتباهاتی است که مردم مرتکب می شوند.

آنها برخی از کلمات کلیدی را که فکر می کنند مردم بدون تحقیق مناسب از آنها استفاده می کنند ، پیاده سازی می کنند.

یافتن و پیاده سازی کلمات کلیدی مناسب برای موفقیت وب سایت شما حیاتی است.

کلمات کلیدی بی ربط به هیچ نتیجه ای نمی رسند.

انتخاب یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی قابل توجهی کمتر ، حتی در وهله اول میزان بازدید بالقوه شما را افزایش نمی دهد.

توصیه نمی شود که در مرحله اولیه وب سایت خود از یک کلمه کلیدی گسترده و کاملاً رقابتی استفاده کنید.

زیرا مدت زمان زیادی طول می کشد تا این کلمات کلیدی رتبه بندی شوند و اگر خیلی عمومی باشند ، مقدار معقولی از هدایت یا پرداخت را ایجاد نمی کنند.

 

حتما بخوانید: 8 عامل رتبه بندی گوگل که بر سئو تأثیر می گذارند

 

باید: کلمات کلیدی سایت را جستجو کنید

ما درمورد آنچه نباید انجام دهیم در تحقیقات کلمات کلیدی بحث کردیم. بیایید صحبت کنیم چه کاری باید انجام دهیم؟

قبل از شروع استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی ، لیست کلمات خود را باز کنید ، خود را جای مشتری احتمالی قرار دهید ،

به زبان مورد استفاده آنها ، نقاط درد آنها ، الگوهای جستجوی آنها فکر کنید

و لیستی از سوالات آنها را بنویسید که انها ممکن هست در جستجوی گوگل استفاده کنند.

لیستی از بسیاری از خدمات و محصولاتی که دارید ایجاد کنید.

وقتی این کلمات کلیدی را وارد ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner می کنید ،

می توانید متوسط حجم جستجو ماهانه را به همراه روند جستجو مشاهده کنید.

اگر وب سایت شما در مرحله اول است ، لازم است کلمه کلیدی را انتخاب کنید که حجم جستجوی خوبی داشته باشد ، اما رتبه بندی برای آن دشوار نیست.

روند 12 ماه گذشته را آنالیز کنید تا از عملکرد آن مطلع شوید.

می توانید ایده های کلمات کلیدی بیشتری را از وب سایت های رقیب ، پیشنهادات تکمیل خودکار Google ، سایت های QA مانند Quora ، سایت های انجمن مانند: Reddit ، فروم های انجمن ، جستجوهای مرتبط با Google ، سرچ کنسول گوگل و بینگ ، Google Trends و Amazon ، ابزار تحقیق کلمات کلیدی و غیره پیدا کنید.

همچنین می توانید با گفتگو با مشتریان خود ، نظرسنجی و شبکه های اجتماعی و سایت های محتوای تولید شده توسط کاربر ، کلمات کلیدی بیشتری پیدا کنید.

نباید: کلمات کلیدی خود را پر کنید

خوب ، اکنون کلمات کلیدی بالقوه دارید و می خواهید آنها را رتبه بندی کنید.

بهینه سازی در صفحه ضروری است و پیاده سازی کلمات کلیدی در مکان مناسب بسیار مهم است.

اما شما نمی خواهید در این کار زیاده روی کنید.

بهتر است برای جلوگیری از مجازات گوگل ، کلمات کلیدی خود را در وب سایت قرار ندهید. پاندا مستقیماً از شما مراقبت می کند.

نه تنها شما را از نظر گوگل به خطر می اندازد بلکه محتوای شما را ناخوشایند می کند.

ممکن است شما در چند پاراگراف 10 بار نرم افزار مدیریت هتل را قرار دهید که باعث می شود محتوای شما بسیار غیر طبیعی به نظر برسد.

 

پیشنهاد یک مطلب کاربردی: چک‌لیست SEO در صفحه را تکمیل کنید

 

باید: کلمات کلیدی بالقوه خود را بهینه کنید

چگونه کلمات کلیدی خود را در وب سایت خود بهبود بخشیم؟

از مکانهای مهم لازم برای اجرای کلمات کلیدی خود عنوان ، توضیح متا ، محتوا (پاراگراف اول و پاراگراف آخر ارزش بیشتری کسب می کنند) ، برچسب Alt ، عناوین ، عنوان های فرعی ، بولدپوینت و انکر تکست (لینکهای داخلی با انکرتکست) است.

تعداد دفعات اجرای کلمه کلیدی شما نیست که باعث برنده شدن شما می شود.

پیاده سازی کلمه کلیدی مناسب در مکان های مناسب مهم است.

اما پر کردن کلمات کلیدی فقط می تواند به وب سایت شما آسیب برساند. همانطور که قبلاً در مورد آن بحث کردیم.

جدا از تمرکز روی کلمات کلیدی ، بیشتر روی کیفیت محتوا ، ارتباط ، افزودن عناصر چندرسانه ای به وب سایت خود برای افزایش تعامل و غیره تمرکز کنید.

نباید: سایت خود را نوایندکس یا غیرقابل خزش کنید

اقدامات لازم را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که سایت شما توسط موتورهای جستجو قابل خزیدن است.

وگرنه تمام تلاش شما بی فایده خواهد بود.

سایت شما می تواند با یک خط نادرست در پوشه robots.txt ، یک فایل htaccess با پیکربندی نامناسب ، خطا در برچسب های متا یا به روزرسانی نکردن نقشه سایت شما به طور منظم ، به موتورهای جستجو کمک نکند تا بتوانند به درستی از وب سایت شما کراول کنند.

سرچ کنسول را به طور مرتب از نظر خزیدن بررسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که هیچ خطای سرور ، مشکلات ظرفیت سرور ، مشکلات لینک داخلی مانند لینک خراب ، صفحات بسیار عمیق که برای رسیدن به آن نیاز به کلیک های متعدد دارند ، لینکهای زیادی از یک صفحه ، چندین موضوع تغییر مسیر یا وب سایت کند یا کپی مطالب وجود ندارد.

باید: وب سایت خود را برای موبایل دوستانه جلوه دهید

مهم است که بدانید Google برای آسان کردن فهرست وب سایت تلفن همراه شما کار راحتی انجام می دهد.

به کنسول جستجوی Google بروید. به گزینه قابلیت استفاده از تلفن همراه بروید.

ویژگی قابلیت استفاده از تلفن همراه به شما کمک می کند انواع خطاهایی را که Google پیدا می کند و لیست صفحات دارای خطا هست را بدست آورید.

با پاک کردن مشکلات ، می توانید وب سایت خود را برای موبایل بهینه تر کنید.

همچنین باید بررسی کنید که آیا از دسترسی Google به JS ، CSS و سایر قطعات کد جلوگیری می کنید.

این را می توانید با استفاده از پرونده Robots تأیید کنید. اگر ناخواسته کد اصلی را مسدود کردید ، آن را رفع کنید.

با ناوبری تمیز می توانید وب سایت خود را برای موبایل دوستانه تر کنید ، پنجره های بازشو را کاهش دهید ، جستجوی محلی را بهبود ببخشید ، مطالب خود را آسان بخوانید و … .

 

حتما بدانید: 6 ایده جالب درباره پروژه های سئو

 

نباید: تجربه کاربر را نادیده بگیرید

زیاده روی برای موتورهای جستجو باعث آسیب در تجربه کاربری سایت می شود. تجربه کاربر یک عامل رتبه بندی غیر مستقیم است.

نادیده گرفتن عواملی مانند زمان بارگذاری صفحه ، ناوبری آسان ، کیفیت محتوا ، ساختار URL کاربر پسند ، ساختار صفحه کاربر پسند و ساده سازی لیست ها می تواند به رتبه بندی موتور جستجوگر شما آسیب برساند.

اگرچه این عوامل رتبه بندی مستقیم نیستند ، گوگل می خواهد کاربران خود را به وب سایتی با تجربه کاربری خوب بفرستد

و اگر وب سایتی با تجربه کاربری خوب ندارید ، خود شما هستید که ترافیک را از دست می دهید.

باید: از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

چرا ما از شبکه های اجتماعی استفاده می کنیم؟

خوب ، هیچ مدرکی وجود ندارد که رسانه های اجتماعی یک عامل رتبه بندی باشد. اما مزایای خود را دارد.

هرچه بیشتر از رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاری لینکها استفاده کنید ، افراد فرصت بیشتری برای بررسی صفحه وب یا وبلاگ شما ، به اشتراک گذاری و دادن لینک به صفحه شما دارند.

همچنین فراموش نکنید که کانال های شبکه های اجتماعی در نوع خود یک نوع موتور جستجو هستند.

وقتی افراد در آن سایت ها جستجو می کنند ، ممکن است بخواهید نمایش داده شوید.

نباید: ایجاد بک لینک غیر طبیعی

برخی از بازاریاب ها اشتباه می کنند که لینکهای غیر طبیعی زیادی به وب سایت خود ایجاد می کنند تا سریعتر رتبه بندی شوند.

ایجاد لینکهای غیر طبیعی زیاد می تواند شما را در خشم و غضب گوگل قرار دهد ، خصوصاً اگر وب سایت شما جدید باشد.

در حالیکه میتوانید مارهای بهتری انجام دهید ، بک لینک غیر طبیعی می تواند به تلاش های شما آسیب جدی برساند.

اگر متوجه شود که در حال ایجاد بک لینکهای غیر طبیعی هستید و می تواند وب سایت شما را در نتایج جستجو حذف کند ، Google می تواند به صورت دستی اقدام کند.

پس از اقدام دستی علیه وب سایت خود ، باید نگران حذف لینکهای غیر طبیعی و تلاش های لازم برای تحقق آن باشید.

در هر صورت ، آنطور که انتظار دارید به شما کمک نمی کند.

برای خدمات لینک سازی و سئو می توانید از مجموعه سئوشتاب کمک بگیرید.

باید: بر افزایش زمان ماندگاری سایت تمرکز کنید

زمان ماندگاری ، زمانی است که کاربر پس از کلیک روی پیوند موتور جستجو در SERP قبل از بازگشت به صفحه نتایج موتور جستجو ، در یک صفحه وب می گذراند.

زمان ماندگاری به بازاریابان کمک می کند تا دریابند که چگونه صفحات آنها نیاز بازدید کنندگانشان را برآورده می کند.

چگونه می توان زمان ماندگاری را افزایش داد؟

  • محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید
  • فیلم و عکس اضافه کنید
  • سرعت وب سایت خود را افزایش دهید
  • لینک داخلی مرتبط را اضافه کنید
  • روی تجربه کلی کاربر کار کنید

اقداماتی که برای بهبود زمان اقامت انجام می دهید باعث افزایش زمان ماندگاری و تجربه کلی کاربر می شود.

این فقط برای رتبه بندی موتور جستجو نیست بلکه برای تبدیل به بهتر شدن است.

نباید: از جستجوی صوتی خودداری کنید

طبق گفته گارتنر ، 32 درصد از مردم دوست دارند از فن آوری هندزفری برای انجام کارهای در حال سفر استفاده كنند.

نه تنها در تلفن های همراه. طبق آمار ، در سال 2021 ، 4.2 میلیارد دستیار صوتی دیجیتال در دستگاه های سراسر جهان استفاده می شود.

مردم اکنون دستیارهای صوتی را یک ضرورت می دانند. دیگر جستجوی صوتی یک کار جدید نیست.

بلکه خیلی از افراد در حال حاضر از طریق صوتی در جستوی نیازهای خود هستند.

جستجوی صوتی بیشتر مکالمه است و افراد بیشتر به صورت جمله ای درخواست خود را از گوگل دارند.

اگر نمی خواهید وب سایت خود را از دست بدهید ، باید جستجوی صوتی خود را بهبود ببخشید.

چگونه جستجوی صوتی را بهبود ببخشیم؟

  1. روی کلمات کلیدی مکالمه تمرکز کنید
  2. از طرح کدگذاری استفاده کنید
  3. وب سایت دوستانه موبایل
  4. هدف کاربر را بفهمید
  5. لیست Google My Business خود را به روز کنید
  6. وب سایت خود را برای جستجوهای محلی بهینه کنید
  7. سرعت وب سایت خود را بهبود ببخشید
  8. یک صفحه راهنما ایجاد کنید

باید: از وبلاگ نویسی مهمان استفاده کنید

وبلاگ های مهمان می توانند به شما کمک کنند تا به کاربران هدف خود دسترسی پیدا کنید.

بازدید از وب سایت های مربوطه را به وب سایت خود افزایش دهید و خود را به عنوان یک رهبر فکر در صنعت معرفی کنید.

با دارندگان وب سایت های مرتبط با حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید که آیا مایل هستند مقاله شما را در برابر انتشار لینک سایتتان منتشر کنند.

این ترفند یافتن روش صحیح تعامل با آنها و نوع محتوایی است که شما ارائه می دهید.

هیچ کس نمی تواند به طور رایگان به محتوای عالی “نه” بگوید.

برای هر سایت یک پیشنهاد سفارشی بنویسید.

اطمینان حاصل کنید که آنها را به طور منظم پیگیری می کنید، اما آزار دهنده نباشید.

همچنین پیشنهاد پست مهمان در مورد برخی از موضوعات بالقوه وبلاگ که مربوط به سایت شما هستند و در آنجا پست نشده اند.

وقتی این کار را درست انجام دهیم ، وبلاگ نویسی به عنوان پست مهمان یکی از بهترین تکنیک های لینک سازی است.

نباید: از استراتژی بازاریابی محتوا پرهیز کنید

ایجاد محتوا برای وب سایت خود ، بدون استراتژی مانند تیراندازی کورکورانه است ، فقط باید امیدوار باشید که برخی از آنها به هدف برسند.

طبق تحقیقات در مورد بازاریابی محتوا ، 63 درصد شرکت ها استراتژی محتوای مستندی ندارند.

بازاریابی محتوا چگونه انجام می شود؟

  1. اهداف خود را تعیین کنید
  2. تحقیق شخصی کنید
  3. تحلیل محتوای موجود
  4. اشتراک ایده در مورد محتوا
  5. بدانید که می خواهید محتوای خود را در کجا منتشر کنید
  6. نوع محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید پیدا کنید
  7. تخصیص منابع
  8. یک تقویم محتوای مناسب ایجاد کنید
  9. توزیع محتوا و تجزیه و تحلیل نتایج

نتیجه

ما در این مقاله بایدها و نبایدهای سئو را توضیح داده ایم. امیدوارم در این مقاله اصول سئو را یاد گرفته باشید.

اگر می خواهید در مورد هر موضوع خاصی بنویسیم ، لطفاً در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی دیجیتال و سئو هستید ، سئو شتاب مکانی عالی برای شروع سفر دیجیتال مارکتینگ شماست.

برای دریافت انواع خدمات لینک سازی و سئو می توانید از سایت سئو شتاب درخواست دهید. همچنین کسانی که در استان مازندران هستند می توانند برای دریافت خدمات سئو سایت ساری با مجموعه سئو شتاب همکاری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا