
آیا به این فکر کرده اید که یک وب سایت جدید بگیرید یا حتی خودتان آن را طراحی کنید؟
یک طراحی وب سایت خوب باید ضمن دستیابی به هدف خاص خود بازدید کننده شما را به خود جلب کند.
چند عامل مختلف وجود دارد مانند عملکرد وب سایت ابتدا ، سپس با توجه به این موضوع طراحی با قلم ها ، رنگ ها ، نوع تصاویر ، فراخوان برای عمل ، سازگاری در صفحات و سهولت استفاده به وجود می آید.
عوامل زیادی در ایجاد یک طراحی وب خوب نقش دارند و اگر به درستی انجام شود ، این قابلیت ایجاد اعتماد را دارد و بازدید کنندگان را به مناطق خاصی از وب سایت سوق می دهد و اقدامات خاصی را انجام می دهد.
طراحی وب عالی ، بازدیدکنندگان را در نظر گرفته و از طریق عملکردهای هوشمند و سهولت استفاده بسیار کاربر پسند می کند.
مهمترین فاکتورهای طراحی وب کدامند؟
هدف وب سایت شما
اولین نکته برای داشتن یک وب سایت موثر ، درک هدف آن است.
داشتن یک هدف کاملاً واضح و روشن در همه صفحات واقعاً به کاربر در سفر کمک خواهد کرد.
هدف خود را مشخص کنید:
- آیا این یک سایت بروشور است؟
- آیا فروش کالا است؟
- آیا برای اهداف سرگرمی است؟
اهداف مختلفی برای وب سایت وجود دارد که متداول ترین آنها در زیر است:
- تخصص / خدمات خود را ارائه دهید
- نام و نام تجاری خود را تبلیغ و رشد دهید
- ابزار تولید قیف مشتری
- انجام فروش و تعامل با بازدید کنندگان
سادگی
سادگی یک وب سایت می تواند در نحوه تعامل افراد با آن و سهولت استفاده از آن در وب سایت تفاوت ایجاد کند.
1. رنگها
یافتن رنگ هایی که با نام تجاری شما مطابقت داشته باشند ، تأثیر واقعی در نحوه تعامل افراد با برند شما دارد.
رنگ ها می توانند احساسات و واکنش های مختلفی را در افراد ایجاد کنند و به شما در برقراری پیام های بسیار متفاوت کمک می کنند.
شما نمی خواهید از رنگ های زیادی در صفحه استفاده کنید و استفاده از رنگ هایی که واقعاً مکمل یکدیگر هستند می تواند بسیار موثر باشد.
ترکیب رنگ های خاص می تواند تعامل بازدیدکنندگان را بهبود بخشد و احساس خوشبختی را در افراد ایجاد کند.
2. قلم ها
نوع فونتی که در وب سایت خود استفاده می کنید بسیار مهم است ، در ایجاد درک بصری از برند شما بسیار برجسته است.
خواندن قلم ها باید آسان باشد و مطمئن شوید حداکثر از دو فونت مختلف در وب سایت خود استفاده نمی کنید
3. تصاویر
تصاویر دارای چنین کلیدی برای بازی در اتصال وب سایت شما هستند.
از تصاویر عمومی وب سایت گرفته تا تصاویر سفارشی ، تمام گرافیک ها به طور مداوم مارک تجاری و تصویر تجاری وب سایت را منتقل می کنند.
استفاده از تصاویر با کیفیت بالا برای ایجاد اولین تأثیر در بازدیدکنندگان و اعمال حرفه ای بودن و اعتبار کار در ذهن کاربران ضروری است.
3. سایت را انالیز کنید
پیمایش واضح و کارآمد برای نگه داشتن بازدیدکنندگان در وب سایت و کمک به آنها برای یافتن آنچه در جستجوی آن هستند در کوتاهترین زمان ممکن کلیدی است.
ناوبری نامناسب یکی از رایج ترین دلایلی است که بازدیدکنندگان بر روی سایت کلیک می کنند و برای یافتن آنچه می خواهند به جای دیگری می روند.
پیمایش باید کاملاً واضح ، ساده و بصری باشد تا تجربه کاربری خوبی را برای بازدیدکنندگان ایجاد کنید.
4. قاب های Wireframe
Wireframe را می توان به عنوان یک طراح وب دسته بندی کرد که طوفان فکری ایجاد می کند ، این به شما امکان می دهد تا طرح وب سایت را برنامه ریزی کنید ، عناصر سایت و قابلیت استفاده از آن را مشخص کنید.
فریم ها در واقع مربوط به طراحی نیستند بلکه چگونگی ساختار اطلاعات و طرح ها در آنها است.
5-طرح بندی های شبکه را لیست کنید
استفاده از شبکه ها به ایجاد ساختار برای طرح های شما کمک می کند و واقعاً همه چیز را در صفحه منظم نگه می دارد.
به شما کمک می کند تا چیدمان ها را تمیز نگه دارید و همه عناصر را به طور موثر تراز کنید.
این واقعاً به ایجاد ساختار تمیز و محکم برای چیدمان شما کمک می کند ، به شما امکان می دهد از ستون ها استفاده کنید ، می توانید بخش های مختلف را برای ایجاد این احساس متعادل و یک وب سایت شسته و رفته و مرتب ترتیب دهید.
6. مطالب
برای اینکه یک وب سایت کاملاً کاربردی باشد ، باید محتوای خوبی را در طراحی گنجانده باشد.
یک کپی قوی و ثابت می تواند واقعاً بازدیدکنندگان را به خود جلب کند و تأثیر کافی برای تبدیل آنها به مشتری ایجاد کند.
7. چیدمان های پاسخگو برای موبایل
اکنون ایجاد بیش از 50٪ از افراد در جستجوی اینترنت از طریق تلفن های همراه یا رایانه های لوحی ، ایجاد طرح های پاسخگو با خلاقیت ها را الزامی می کند.
اکنون مهم است که علاوه بر نسخه دسک تاپ ، طرح های جداگانه ای برای موبایل و تبلت داشته باشید.
یک عامل مهم که قبل از بهروزرسانی سایت خود باید به خاطر بسپارید
هنگامیکه یک ویژگی جدید در وبسایت شما منتشر میشود یا شاید یک ویژگی موجود را به روز میکنید، حتماً منابع آنلاین خود را در مورد نحوه استفاده از آن بهروزرسانی/ویژگی نیز به روز کنید.
با انجام ندادن این کار، به بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه خود آسیب میرسانید.
مانند راهاندازی یک تلویزیون هوشمند کاملاً جدید بدون هیچگونه راهنمایی در مورد نحوه استفاده از ویژگیهای جدیدتر آن است.
مطمئناً، احتمالاً میتوانید نحوه استفاده از آن را بیابید، اما باید حدس بزنید که چگونه همه ویژگیها واقعاً کار میکنند تا اینکه یک راهنمای مفید در دست داشته باشید.
برخلاف بسیاری از محصولات فیزیکی دیگر (مانند ماشینها یا تلویزیونها)، شرکتهای نرمافزاری و بسیاری از وبسایتها هرگز برای محصول نهایی خود «تمام» نمیشوند.
همیشه نسخههای افزایشی وجود دارد که از تغییرات جزئی تا اصلی متفاوت است و میتواند نحوه تعامل مشتری با وبسایت را کاملاً تغییر دهد.
نکات مهمی که باید قبل از بهروزرسانی وب سایت خود در نظر بگیرید
جدای از اهمیت آن، بسیاری از شرکتها و صاحبان مشاغل در اطلاعرسانی به مشتریان خود در مورد ویژگیهای جدید سایت خود عجله ندارند تا بهترین و جدیدترین ویژگیها را ارائه دهند.
این باعث میشود مشتریان در هنگام آزمایش آخرین ویژگی احساس سردرگمی – یا بدتر از آن، ناامیدی – کنند.
به همین دلیل بسیار مهم است که مطمئن شوید قبل از اعلام یا بازاریابی یک محصول یا ویژگی جدید، باید دفترچه راهنمای خود را با راهنماهای روشن و مختصر بهروز کنید.
بهعنوانمثال، یک یادداشت در جایی در صفحه اصلی خود قرار دهید (بازدیدکنندگان میتوانند بهراحتی آن را ببینند) در مورد تغییراتی که در سایت ایجاد کردهاید، مانند “این دکمه خاص اکنون اینجا است و به این تغییر نام داده شده است و اکنون به این صورت کار میکند”.
این به مشتریان بالقوه شما کمک میکند تا بهراحتی در سایت شما حرکت کنند، بنابراین در نهایت یک موقعیت برد-برد است.
روشهای سنتی طراحی وب را بپذیرید
دلیلی وجود دارد که اکثر اسکوپ های بستنی به معنای واقعی کلمه یکسان عمل میکنند.
دلیل خاصی وجود دارد که چرا تمام گوشیهای هوشمند جدیدی که در حال عرضه هستند درنهایت نسخهای از یک تبلت مستطیلی هستند.
دلیل خاصی وجود دارد که چرا وسیله نقلیه شما باید یک کنسول مرکزی با کنترل دما و صدا داشته باشد.
بهعبارتدیگر، دلیلی وجود دارد که نشانوارههای وبسایت معمولاً در سمت راست بالای صفحه وب یافت میشوند.
این احتمالاً به این دلیل است که از بسیاری جهات منطقی است و قطعاً کار میکند. برای ساده نگهداشتن آن، این روش سنتی انجام کارها است.
در دنیای طراحی امروزی، روشهای سنتی طراحی وب معمولاً کنار گذاشته میشوند و این یک اصطلاح کاملاً منفی است.
برای اکثر مردم، سنتی کاملاً خستهکننده است.
ناوبری کاربردی وب سایت شما
اما پسازآن، اگر بهاندازه کافی فکر کنید، متوجه خواهید شد که گاهی اوقات، بیحوصلگی درواقع چیز خوبی است!
وقتی نوبت به طراحی و برنامهریزی وبسایت شما میرسد، نوار پیمایش سنتی و تا حدودی خستهکننده در بالای صفحه به این معنی است که بازدیدکنندگان شما برای رفتن به یک صفحه خاص نیازی به جستجوی طولانی و سخت نخواهند داشت.
اگر چیزها به روش سنتی قرار گیرند، مشتریان بهراحتی میتوانند به آنچه نیاز دارند دسترسی پیدا کنند و پیدا کنند.
بدون نیاز به دکمههای ناآشنا و غیرضروری که بازدیدکنندگان شما از آن بیاطلاع هستند.
یک دکمه سنتی به بازدیدکنندگان وب سایت شما استرس وارد نمیکند. مدل سنتی هیچکس را به تعجب وادار نمیکند که این رشته خاص چیست.
بهطور خلاصه، طراحی وب که شامل برخی از روشهای سنتی است، به کاربران این امکان را میدهد که ایجاد وبسایت شما را فراموش کنند و در عوض روی محتوای عالی که برایشان در نظر گرفتهاید تمرکز کنند.
بهاینترتیب میتوانید در گوشیهای هوشمند خود پیمایش کنید و نتوانید به یاد بیاورید که یک تلفن واقعاً وجود دارد.
شما بهطور معمول در حال پیمایش و کشیدن انگشت هستید زیرا این روش سنتی استفاده از تلفنهای هوشمند است.
داشتن یک پایه سنتی و استاندارد به شما این امکان را میدهد که از خلاقیت خود در برخی از زمینههای دیگر صفحه وب خود نهایت استفاده را ببرید.
اگر متوجه شدید که راهی وجود دارد که بهتر از روشهای سنتی است، بهتر است مطمئن شوید که واقعاً بهتر است و نه فقط متفاوت است.
در این میان، چرا از برخی روشهای سنتی ساخت وبسایت استفاده نکنید.
از این روشها استفاده کنید و از آنها استفاده کنید زیرا مرور را برای مشتریان شما آسانتر میکنند.
به هر حال، طراحی وب بسیار بیشتر از ظاهر وب سایت شماست، اما در عوض، نحوه عملکرد واقعی آن است.
طراحیهای وب تخت به بازی بازگشتهاند
آیا تابهحال این جمله را شنیدهاید که “آنچه قدیمی است دوباره نو میشود؟” این مورد در مورد طراحیهای وب تخت است و آنها قدرتمندتر از همیشه هستند.
این دسته خاص از طراحی وب زیبا، تازه، سازمانیافته و ساده است و بهجای عناصر طراحی پرزرق و برق مانند جلوههای سه بعدی، لبهها، گرادیانها و غیره که ابعاد و عمق خاصی به وبسایت میبخشد، بر محتوا تمرکز میکند.
در حال حاضر وب سایتهای بیشتری به سادگی طراحی وبسایت مسطح را ترجیح میدهند زیرا کاربردی، ظریف و استفاده از آن برای بازدیدکنندگان آسان است.
دلیل دیگر مناسب بودن طبیعی آن برای طراحی وب ریسپانسیو است، بهویژه با افزایش تعداد افرادی که از تلفنهای هوشمند و سایر دستگاههای تلفن همراه خود برای دسترسی به اینترنت استفاده میکنند.
در اینجا چند عنصر کلیدی وجود دارد:
پالت رنگ
تمرکز بر رنگ برای یک طراحی وب مسطح موفق ضروری است.
برای جذاب و چشمنواز بودن، اغلب از رنگهای روشن و زنده برای تاکید استفاده میشود.
در حالی که انواع دیگر طراحیهای وب تنها از سه تا چهار رنگ در پالت رنگ خود استفاده میکنند، طراحی وب تخت از حداکثر هشت رنگ استفاده میکند.
رابط کاربری
یکی دیگر از عناصر کلیدی رابط کاربری بسیار سادهتر (UI) است. نمادهای واضح و اساسی نیز رایج هستند. اگرچه این نمادها ممکن است ساده باشند، اما همچنان یک بیانیه طراحی قدرتمند دارند.
این به طور عمدی طراحی شده است و در نظر گرفته شده است که با چاپی مطابق با طرح سازگار باشد.
استفاده از رنگهای متنوع برای هر آیکون همچنین امکان چیدمان جذاب را فراهم میکند.
استایل و ظاهر
عامل بعدی که طراحی وب مسطح را تعیین میکند تایپوگرافی است. با طراحی مینیمالیستی، تایپوگرافی تمرکز واضحی دارد.
تایپوگرافی در وبسایتهای مسطح بهترین کار را دارد، زیرا ظاهر کامل و سرزندگی طراحی را تکمیل میکند.
و با حفظ ماهیت ساده طراحی مسطح، محتوا نیز باید کوتاهتر، سادهتر و مهمتر از همه باشد.
بازی با انواع تایپوگرافی و رنگها برای افزایش جذابیت سایت.
سادگی
یکی دیگر از عناصر ضروری در طراحی آپارتمان، اضافه نکردن جلوههای ویژه است.
به نقش برجسته، لبههای صیقلی، سایههای بیشازحد، یا هرگونه اغراق در طراحی، نه بگویید.
در عوض، از رنگها، اشکال، نمادها و حتی تصاویر مختلف برای ارائه خلاقانه جلوههای طراحی استفاده کنید.
همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که هر عنصر سایت، از دکمههای ناوبری گرفته تا قاب عکس، باید تمیز، بیعیب و نقص باشد و سازماندهی واضحی از سایت را نشان دهد.
رویکرد مینیمالیستی
این آخرین عنصر ضروری هنگام ایجاد یک وب سایت مسطح است. با استفاده خلاقانه از تصاویر به عنوان عنصر اصلی طراحی، به این هدف دست یابید.
اجازه دهید تصاویر به جای استفاده از متن برای ارسال پیامهای مختلف، کار خود را در بیان نکات و اطلاعات انجام دهند.
همچنین، پسزمینه را تا حد امکان ساده کنید. بدون استفاده از عناصر طراحی بسیار میتوان به طراحی خلاقانه دست یافت.
این روند تا کی ادامه خواهد داشت؟ گفتنش سخت هست. به هر حال، این بستگی به میزان پذیرش این سبک طراحی توسط طراحان وب دارد.
با این حال، با توجه به اینکه موتورهای جستجو بیشتر بر روی محتوای باکیفیت بالا تمرکز میکنند تا طرحهای پر زرق و برق، این روند ممکن است برای مدتی ادامه یابد. به ما اطلاع دهید که چه فکر میکنید!
اگر دوست دارید تیم ما واقعاً چیز خاصی برای وب سایت شما ایجاد کند و آن را در چنین بازار شلوغی برجسته کند ، می توانید با مجموعه سئو شتاب تماس بگیرید.
ما یک تیم از طراحان و توسعه دهندگان نوآور برای خدمات طراحی سایت در مازندران که دوست دارند وقت خود را صرف هر چیزی مربوط به طراحی و توسعه وب سایت کنند.