سئوطراحی سایت

اهمیت طراحی وب‌سایت در پیروزی یا شکست سئو برای استارتاپ

وقتی به بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) فکر می‌کنید، احتمالاً به کلمات کلیدی، توضیحات متا و موتورهای جستجو فکر می‌کنید.

شاید بدانید که بازاریابی محتوا چگونه می‌تواند به تلاش‌های سئو شما کمک کند، اما طراحی وب‌سایت احتمالاً چیزی نیست که شما آن را جزء حیاتی استراتژی سئو خود می‌دانید.

بااین‌حال، حقیقت این است که طراحی وب سایت می‌تواند سئو را برای اکثر استارتاپ ها ایجاد یا خراب کند.

چرا طراحی سایت برای سئو اهمیت دارد؟

هدف سئو این است که افراد مناسب را به وب‌سایت شما بیاورد. اما این تنها نیمی از راه است.

هنگامی‌که آنها در وب‌سایت قرار گرفتند، طراحی سایت شما مسئول ایجاد یک تجربه واضح و بدون سروصدا است، و بازدیدکنندگان را تشویق به مشارکت و اقدام می‌کند.

طراحی وب سایت خوب می‌تواند به شما در ایجاد یک اقتدار کمک کند. این محتوا را به روش مناسب به مخاطبان مناسب ارائه می‌دهد، بنابراین طراحی عالی وب سایت به نسخه عالی بستگی دارد.

این به این دلیل است که برداشت‌های اول اهمیت دارد. افراد بر اساس آنچه می‌بینند برحسب میلی‌ثانیه تأثیر می‌گذارند و حافظه این نظرات ناخودآگاه بر تعاملات آینده آنها تا مدت‌ها تأثیر می‌گذارد.

اما طراحی خوب وب سایت بسیار بیشتر از متقاعد کردن بازدیدکنندگان وب‌سایت شما در مورد اعتماد شما انجام می‌دهد.

شما برای جلب اعتماد و دوست داشتن وب‌سایت شما نیازی به یک طراحی شیک یا فوق‌العاده خلاقانه ندارید.

طرح‌های ساده اما حرفه‌ای می‌توانند کاربر پسندتر بوده و عموماً جهت‌یابی آنها راحت‌تر باشد.

محتوای باکیفیت و مرتبط، مخاطبان شما را متقاعد می‌کند که وب‌سایت شما را دوباره ببینند یا توصیه کنند.

بسیاری از شرکت‌های جدید بر افزودن جلوه‌های روند مانند نوارهای حرکت و رنگ پس‌زمینه و طراحی شلوغ نظرات مختلفی دارند، درصورتی‌که این عناصر توجه خواننده را منحرف کرده و به نرخ تبدیل صدمه می زند.

علاوه بر این، این تأثیرات همچنین نیاز به کد اضافی دارد که می‌تواند وب‌سایت شما را با سرعت پایین همراه کند، همچنین برای تلاش‌های سئو شما مضر است.

بنابراین برای بهبود سئو خود در طراحی سایت خود چه کارهایی باید انجام دهید؟

 

بیشتر: نقش طراحی وب سایت در یک تجارت پرفروش

 

تجربه موبایل را در اولویت قرار دهید

اهمیت طراحی وب‌سایت در پیروزی یا شکست سئو برای استارتاپ

ترافیک دریافتی از تلفن همراه در هر زمان زیاد است و در حال حاضر تقریباً نیمی از کل ترافیک وب در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد.

ترافیک تلفن همراه در آینده نزدیک برای استارتاپ ها اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

وب سایت‌هایی که تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای را برای دستگاه‌های تلفن همراه ارائه نمی‌دهند،

نیازهای اکثر کاربران را که از وب سایت آنها از طریق موبایل بازدید می‌کنند، برآورده نمی‌کنند.

وب‌سایتی که برای یک تجربه عالی درزمینه موبایل طراحی شده است،

همچنین می‌تواند با بهبود پیمایش، کپی و تبدیل قیف برای کاربران، نرخ تبدیل را افزایش دهد.

ترافیک تلفن همراه این روزها آن‌قدر فراگیر شده است که الگوریتم رتبه‌بندی گوگل طراحی و عملکرد سایت را بر اساس اولین تجربه تلفن همراه،

تا حدی با استفاده از مجموعه‌ای از معیارهای جدید به نام Core Web Vitals قضاوت می‌کند.

اندیکاتورهای اصلی وب، شاخص‌های خوبی برای این هستند که آیا یک سایت تجربه موبایل فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد یا خیر.

این مجموعه‌ای از عوامل است که بر ارزیابی گوگل از تجربه کاربر صفحه تأثیر می‌گذارد.

ازآنجاکه گوگل تجربه کاربر تلفن همراه را در اولویت قرار می‌دهد، گوگل امسال Core Web Vitals را در الگوریتم رتبه‌بندی خود قرار داده است.

طراحی موبایل برای وب‌سایت شما می‌تواند سئو شما را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم بهبود بخشد.

بنابراین منابع را برای اطمینان از یک تجربه عالی از تلفن همراه اختصاص دهید.

 

پیشنهاد عالی: چگونه می توان یک سایت را برای آینده طراحی کرد

 

شامل فراخوان‌های روشن و مؤثر برای اقدام باشد

شامل فراخوان‌های روشن و مؤثر برای اقدام باشد

تلاش‌های شما در زمینه سئو می‌تواند صفحه شما را در مقابل مخاطبان مناسب قرار دهد و مردم را متقاعد کند که از وب سایت شما دیدن کنند،

اما این تنها آغاز سفر مخاطبان شما برای تبدیل‌شدن به مشتریان است.

هنگامی‌که بازدیدکنندگان به صفحه فرود سایت می‌رسند، باید تصور دقیقی از اقدامات بعدی خود داشته باشند،

آیا این امر برای ثبت‌نام در وبینار، خرید محصول، دانلود هدیه رایگان یا موارد دیگر وجود دارد؟

بازدیدکنندگان نمی‌توانند هیچ کاری را بدون کلیک روی حداقل یک دکمه انجام دهند.

هر صفحه وب سایت به‌اندازه فراخوانی برای اقدام (CTA) قدرتمند است، بنابراین مهم است که بفهمید چه چیزی CTA را مؤثر می‌کند.

نکته مهم از سئو شتاب: CTA ها پیام مناسب را در زمان مناسب به افراد مناسب می‌رسانند.

نسخه وب‌سایت شما مسئول پیام است، اما طراحی سایت شما می‌تواند نقش زیادی در جلب‌توجه کاربر داشته باشد.

سعی کنید در طراحی صفحه و دعوت به عمل زیاده‌روی کنید.

استفاده از رنگ‌های درخشان یا جلوه‌های ارزان برای برجسته کردن CTA می‌تواند به تبدیل شما آسیب برساند. زیرا اعتبار شما را خراب می‌کند.

یک طراحی وب سایت خوب از فونت‌ها، رنگ‌ها و تصاویر بصری متناسب با محتوا و مخاطب استفاده می‌کند

و تجربه بازدیدکنندگان را افزایش داده و آنها را تشویق به اقدام می‌کند.

شامل دانلود یا هدایای رایگان باشد

شامل دانلود یا هدایای رایگان باشد

تکیه بر سئو برای افزایش تبدیل می‌تواند یک تکنیک بازاریابی بسیار مؤثر باشد،

زیرا برای ایجاد تبدیل بدون کمک گرفتن از سئو به‌طور متوسط به 6-8 کلیک نیاز هست (از سایت مبدأ تا سایت مقصد و صفحه خرید).

کاربران امروزی اینترنت می‌تواند روزانه در معرض حداکثر 10 هزار تبلیغ قرار گیرد،

بنابراین مصرف‌کنندگان خود را با نادیده گرفتن استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغات سنتی سازگار کرده‌اند.

این بدان معنی است که بیش از هر زمان دیگری برای تبدیل نیاز به بهینه‌سازی سئو است.

بازدیدکنندگان سایت ما از منابع مختلف هستند.

برخی ممکن است از طریق توصیه‌های دهان‌به‌دهان در مورد محصولات یا خدمات شما اطلاعات کسب کنند،

برخی ممکن است تبلیغات دیجیتالی شما را ببینند درحالی‌که برخی دیگر به لطف تلاش سئو شما در وب سایت شما قرار می‌گیرند.

اگر نتوانند اطلاعات کافی برای انجام این کار را پیدا کنند، ممکن است همه این سرنخ‌های احتمالی وب سایت شما را ترک کنند،

بنابراین ارائه دادن تعدادی دانلود رایگان یا منابع رایگان برای حفظ آنها بسیار مهم است.

منابع رایگان به شما امکان می‌دهد اعتماد نزد کاربر ایجاد کنید،

اما مهم‌تر اینکه آنها به شما امکان می‌دهند آدرس ایمیل بازدیدکنندگان خود را دریافت کرده و یک لیست ایمیل ایجاد کنید.

این به شما کمک می‌کند با افزایش این سرنخ‌های ایمیل نقاط تماس بیشتری ایجاد کنید.

درحالی‌که ممکن است قدیمی به نظر برسد، بازاریابی ایمیلی همچنان بهترین ابزاری است که می‌توانید برای تبدیل سرنخ‌ها استفاده کنید.

 

حتما بدانید: 5 نکته طراحی وب برای یک سایت عالی

 

از مهندسی طراحی سایت بیش‌ازحد خودداری کنید

استارتاپ ها و مشاغل کوچک اغلب وب سایت‌های کوچکی دارند که به ساختار زیادی احتیاج ندارند و بسیاری از شرکت‌های جدید اشتباه می‌کنند که در معماری وب سایت خود بیش‌ازحد فکر می‌کنند.

مهندسی بیش‌ازحد ساختار سایت می‌تواند منجر به کاهش دید جستجوی ارگانیک شود. در عوض، همه URL های خود را ساده نگه دارید: مثلاً domain.com/service-we-offer.

این برای وبلاگ نویسی نیز مهم است. از استفاده از دسته‌بندی‌ها یا برچسب‌ها در نشانی اینترنتی خودداری کنید و از/blog/به‌عنوان بخشی از URL استفاده نکنید:

برای مثال، به‌جای domain.com/blog/blog-title، از domain.com/blog-title/ استفاده کنید. البته این مورد هنوز هم در بین کارشناسان سئو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

ساده نگه‌داشتن URL های شما برای کاربران آسان است و همچنین می‌تواند نرخ کلیک (CTR) لیست ارگانیک شما را افزایش دهد.

زیرا کاربران می‌توانند به‌راحتی صفحه‌ای را که به آن هدایت شده‌اند مشاهده کنند.

هرگز پیشرفت خود را متوقف نکنید

طراحی سایت بسیار فراتر از زیبایی است. این شامل همه‌چیز از ساختار سایت تا قابلیت استفاده و عوامل دیگر است، بنابراین تأثیر زیادی در موفقیت سئو وب سایت شما دارد.

به خاطر داشته باشید که طراحی وب سایت کاری نیست که یک بار انجام دهید و فراموش کنید.

همیشه جای پیشرفت هست. عملکرد وب‌سایت خود را پیگیری کرده و در صورت لزوم تغییرات را اعمال کنید.

به‌روزرسانی طراحی سایت شما و تطبیق آن با محتوا، شانس شما را در تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار افزایش می‌دهد.

یکی از قوانین طراحی سایت، بروز کردن معماریان بعد از حدود 2 سال هست. این موضوع بسیار برای افزایش نرخ تبدیل و تعامل بیشتر با کاربران مؤثر هست.

گرچه سایت‌های بزرگ زمان زیادی برای انجام این کار ندارند. اما سایت‌های تخصصی که در حوزه خاصی فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌شود در مورد طراحی دوباره سایت اقدام کنند.

برای خدمات طراحی وب سایت در مازندران و دریافت قیمت می توانید با سایت سئو شتاب تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا