
اولین ابزار در بازاریابی اینترنتی داشتن یک وبسایت و طراحی حرفه ای سایت است. امروزه کاربران با داشتن امتیازات بسیار میتوانند به هر اطلاعاتی در کسری از ثانیه دست یابند و به راحتی از آنها استفاده کنند، داشتن یک فضای خوب و عالی در وب میتواند باعث علاقه کاربران به کسب وکار اینترنتی به آن صفحات باشد.
نکته مهم در طراحی سایت حرفه ای
ازسایت سازها استفاده نکنید. سایت شما باید این قابلیت مهم را داشته باشد که برای هر چند سالی که می خواهید فعالیت کنید بتوانید آن را تغییر و یا بزرگ تر کنید. به شکلی که به هیچ مشکلی در ادامه راه برنخورید.
اصولاً سایت سازها محدودیتهایی را دارند و برای اضافه کردن مواردی به آنها باید همزمان و هم هزینه زیادی را متقبل شوید.
حتی کاربران سعی دارند برای گرفتن اطلاعات به هر سایتی سر بزنند و همین امر باعث میشود که آنان به وابسته بودن به یک یا چند سایت کمتر علاقه نشان دهند.
این عامل باعث کمتر شدن کاربران سایت ما و هم باعث تلاش بیشتر برای جذب کاربران بیشتر شود که مطمئناً دسته دوم به خاطر داشتن پشتکار و خلاقیت و تمرکز بر نکات مثبت به پیشرفت در این عرصه امیدوار باشند.
اصول مهم طراحی سایتهای حرفه ای:
1-سرعت در بارگذاری:
اینکه سایت شما زیباترین سایت باشد و پر از نقش و نگار باشد، اما سرعت لود صفحه سایت برای کاربر آزاردهنده باشد، نمیتواند تأثیری در موفقیت شما داشته باشد.
ممکن هست بعضی از کاربران منتظر لود شدن سایت باشند. ولی گوگل از اینکار خوشش نمیآید. بهتر است هم کاربر محور باشید و هم گوگل محور.
2-سایت جذاب و ساده در نظر کاربر:
سعی نکنید برای جلب نظر کاربر از روشهای غیرضروری در سایت استفاده کنید؛ زیرا کاربران برای دیدن طراحی سایت شما نیامدند، بلکه برای استفاده از امکانات سایت شما آمدهاند.
امکانات سایت خود را بهبود دهید تا کاربران راحتتر بتوانند در سایت شما اطلاعات و یا نیازهای خود را پیدا کنند.
شلوغ بودن سایت مغز کاربر را خسته کرده و از حضور او به مدت بیشتر در سایت جلوگیری میکند.
3-آسانسازی فرآیند خرید:
هرچقدر فرآیند خرید محصول در سایت شما برای کاربر بهینهتر و سریعتر باشد، در سودآوری شما بسیار تأثیرگذار است.
مشتری از صفحات زیاد برای تکمیل خرید محصول همیشه ناراضی خواهد بود. حتی اگر خریدی انجام دهد.
نکته مهم اینجاست حتی اگر فرآیند خرید را بسیار سریع کنید و فقط با یک یا دو کلیک خرید محصول را آسان کنید، مطمئناً بعضی از مشتریان هم هستند که دوست دارند فرآیند خرید آنها از سایت شما بسیار آگاهانهتر باشد.
پس سعی کنید فرآیند خرید را برای مشتری آگاهانه ولی سریعتر کنید.
4-راهنمای سایت:
اینکه بدانیم کاربران ازچه قسمتهای سایت بیشتر دیدن میکنند وآنها را جلوی دید قرار دهیم، کاری سخت و طاقت فرسا هست.
بهتر هست یک جستجوگر در نوار بالای سایت طراحی کنید و همچنین با قراردادن نوار سایت در بالای آن بهصورت اصولی کار را برای کاربر آسان کنید.
استفاده ازصفحه سؤالات متداول میتواند برای کاربران جالب باشد تا هر سؤالی را که دارند از طریق این صفحه به جواب خود برسند.
صفحه شرایط و قوانین که در سایتهای کمی دیده میشود امروزه بسیار اهمیت دارد. این صفحه از نکات مهمی هست که باید در سایت شما باشد.
5-رنگبندی سایت:
رنگبندی سایت شما بسیار در جذب کاربر تأثیرگذار است. شما برای خرید یک ماشین یک رنگ آن را قبول میکنید، نه تمام رنگها را.
در انتخاب رنگ سایت نیز باید از رنگی استفاده کنید که مورد استقبال کاربران شماست.
معمولاً رنگ سفید در طراحی سایت نسبت به بقیه رنگها تأثیرات بهتری را دارد.
6-انتخاب نام دامنه سایت:
شاید باورتان نشود اما نام سایت شما میتواند تا سالها در یاد کاربر بماند و اگر به محصولی نیاز داشت ، فوراً نام سایت شما را به یاد آورد.
در انتخاب نام دامنه سایت خود دقت کنید و صبور باشید؛ زیرا برند شما بر اساس نام سایت شماست و نمیتوانید به راحتی آن را تغییر دهید.
با استفاده از کلمات کلیدی سایت خود که قرار است در آن حوزه کارکنید، میتوانید یک نام سئو شده را هم برای گوگل انتخاب کنید.
زیرا نام دامنه اگر مربوطه به حوزه کاری شما باشد ، در سئوی سایت تاثیر خواهد داشت.
7-بخش نظرات سایت:
مطمئناً اگر کاربری برای خرید از سایت شما اقدام کند، دوست دارد بخش نظرات را هم یک نگاهی بیندازد.
البته شما هم میتوانید متوجه شوید که کدام محصول مورد مقبولیت بیشتر مشتری هست.
8-بروز نگهداشتن سایت:
کاری سخت ولی مهم که باید همیشه انجام دهید تا بتوانید رقبای خود را از پیش رو بردارید.
- همیشه محتوا تولید کنید.
- سئوی سایت خود را بررسی کنید.
- شبکههای اجتماعی را سرپا نگه دارید.
- از اطلاعات سایت خود به کاپ بگیرید.
9-قوانین در سایت:
لازم بود که دوباره به این قسمت اشاره کنم. این بخش میتواند کاربر را با قوانین سایت آشنا کند و از سؤالات زیاد در رابطه با خرید محصولات و نکات مهم دیگر بپرهیزد و خرید مطمئنی از سایت شما داشته باشد.
10-سایز و نوع فونت سایت شما:
از فونتهای استفاده کنید که چشم مخاطب را اذیت نکند، خوانا و مناسب باشد و در تمام مرورگرها قابل خواندن باشد.
بعضی از سایت ها با داشتن گرافیکی زیبا از فونتهایی استفاده میکنند که در تمام مرورگرها و مخصوصاً گوشیهای موبایل قابل خواندن نیست.
11-تبلیغات Pop up:
استفاده صحیح از صفحات فرود در سایت باعث جذب کاربر و مشتری بیشتر میشود. برعکس استفاده از صفحه فرود بد و صفحهای که دائماً کاربر را اذیت میکند، باعث فراری دادن کاربر از سایت میشود.
سعی کنید در انتخاب صفحات فرود و نحوه بارگذاری آنها به شکلی که کاربررا ناراحت نکند، آموزش هایی را ببینید.
در سایت سئو شتاب میتوانید نکات مهم و اصولی ساخت یک صفحه فرود را یاد بگیرید.
12-هدف سایت:
مهم ترین نکته در طراحی سایت هدف شما از طراحی آن است. شما برای چه نوع کاربرانی قصد طراحی سایت رادارید؟
آیا سایت شما آموزشگاهی است یا فروشگاهی؟
نامعلوم بودن هدف سایت در طراحی آن بهمانند پ تاپ تیر به سنت تاریکی است.
شما باید یک استراتژی بازاریابی اینترنتی خوب را تعریف کنید.
13-فرم تماس و درباره ما:
اگر کاربری بخواهد با شما تماس بگیرد درحالیکه هیچ شمارهای را به او نداده باشید، آیا او از سایت شما خرید میکند؟
اگر کاربر نتواند شما را به خوبی بشناسد و نداند که هدف شما در آینده شغلی و کاری چیست و چه خدماتی را در حال حاضر و چه در آینده میخواهید انجام دهید، چطور به شما اعتماد کند.
14-بخش بلاگ و آموزشهای رایگان سایت:
این بخش یکی از مهمترین بخشهایی هست که امروزه در اکثر سایتهای حرفهای که فعالیت میکنند وجود دارد. پیشنهاد ما به شما این هست که حتماً محتواهای خوبی را در سایت خود قرار دهید تا کاربران را با مطالب سایت همراه کنید.
اگر شما هم احساس میکنید که قسمت مهمی از یک وبسایت را در این مقاله از قلم افتاده میتوانید در بخش نظرات کامنت بگذارید تا در ادامه مقاله اضافه کنیم.
bit.ly | gg.gg | tny.im | u.to | cutt.ly | v.gd | is.gd | tinyurl.com |