طراحی سایت

روانشناسی در طراحی سایت و روش‌های مؤثر برای بهبود طراحی سایت

شاید در نگاه اول فکر کنید که علم روانشناسی در طراحی سایت کاربرد خاصی ندارد.

اما اگر بجای آن، از کلمه ” روانشناسی ذهن کاربر در سایت ” استفاده کنیم، مطمئناً ترغیب می‌شوید که این مطلب را تا آخر بخوانید. و در طراحی سایت از این موارد حتماً استفاده کنید.

تحقیقات روان‌شناختی آن‌گونه نیست که شما انتظار دارید طراحان وب از آن استفاده کنند، اما احتمالاً یکی از مهم‌ترین ابزارهای موجود در جیب آنها برای ایجاد وب سایت‌هایی است که نتایج عالی برای صاحبان آنها به دست می‌آورند.

از همان روزهای اولیه اینترنت، روانشناسان همواره پژوهشگران مختلفی را برای کشف چگونگی تعامل ذهن انسان با وب سایت‌های مختلف انجام داده‌اند.

نتایج این مطالعات اطلاعات مهمی را در مورد نحوه استفاده مؤثر صاحبان وب سایت از روانشناسی به‌منظور بهبود ترافیک سایت‌های خود نشان می‌دهد.

ما امروز قصد داریم که به شما کمک کنیم چگونه سایتتان را به شکلی طراحی کنید که کاربران در هنگام ماندگاری در سایت احساس خستگی نکنند

زیرا افزایش نرخ پرش در سایت برای رتبه سایت شما در نتایج جستجو، اصلاً مناسب نیست.

شما تا جایی که می‌توانید باید برای بهبود نرخ تعامل کاربران با سایت خودتان و یا سایتی که در دست شما هست، تلاش کنید.

چگونه کار روانشاسی ذهن مشتری را انجام می‌دهند؟

چگونه کار روانشاسی ذهن مشتری را انجام می‌دهند؟

در اینجا مواردی وجود دارد که ارزش دارد هنگام طراحی وب سایت عالی به آنها توجه کنید:

زیرنویس عکس را ترکیب کنید

در تجزیه‌وتحلیلی که به روانشناسی تبلیغات می‌پردازد، مشخص شد که شرح زیر تصاویر به طور غریزی توسط بازدیدکنندگان اینترنتی خوانده می‌شود.

این به این دلیل است که وقتی افراد یک تصویر خاص را می‌بینند، چشمان ما به طور طبیعی برای دیدن کپشن به پایین نگاه می‌کنند.

نظرات روی تصاویر نیز برای اکثر بازدیدکنندگان جذاب است. زیرا اطلاعات قبلاً تأکید شده است و خواندن و به خاطر سپردن آن را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

از آنجایی که مردم معمولاً به جای خواندن همه مطالب، محتوای خاصی را در سایت ما بررسی می‌کنند، گنجاندن اطلاعات مرتبط در عنوان تصویر تضمینی است که پیام شما توسط بازدیدکنندگان آنلاین شما خوانده می‌شود.

طراحان وب مختلف دائماً از روش‌های خلاقانه برای قرار دادن متن مهم در زیر تصاویر (و گاهی اوقات در خود تصویر) استفاده می‌کنند تا بازدیدکنندگان فراخوان‌هایی را بخوانند که باعث افزایش کلیک روی صفحات دیگر در سایت می‌شود.

فکر کنم الان متوجه شده‌اید که استفاده از متن جایگزین تصاویر و قرار دادن یک جمله در قسمت توضیحات هر عکس در برخی سایت‌ها، چرا استفاده می‌شود؟!

 روانشاسی ذهن مشتری

عناوین بزرگ‌تر و بولدتر

جذب تعداد زیادی بازدیدکننده به وب سایت شما، اولین قدم برای افزایش ترافیک در سراسر سایت شما است.

یک مطالعه خاص نشان داد که عناوین بزرگ، توجه بینندگان را به خود جلب می‌کند.

صرف‌نظر از این، بازدیدکنندگان سایت معمولاً هنگام تصمیم‌گیری در مورد ماندن و مرور بقیه سایت، ابتدا به آدرس نگاه می‌کنند.

این رفتار به‌تنهایی دلیلی است که طراحان وب از تایپوگرافی بزرگ‌تر و به ولد، برای برجسته کردن فراخوان‌ها، محصولات و سایر عناصری که صاحبان سایت می‌خواهند روی آنها تمرکز کنند، استفاده می‌کنند.

همچنین، سرفصل‌های بزرگ دیدگاه واضح‌تری را در مورد خدمات یا کسب‌وکار تجارت الکترونیک شما به بازدیدکنندگان ارائه می‌کنند و اعتماد بین شما و مشتریان بالقوه‌تان را ایجاد می‌کنند.

گزینه کمتر شانس تعامل بیشتر

این تکنیک برای ایجاد ترافیک در سایت شما، واقعاً کاربردی است.

قانون “کمتر، ولی بهتر ” را می‌توان در مورد محصولات، انتخاب‌ها، فراخوان‌ها برای اقدام و خدمات اعمال کرد.

مطالعه‌ای که توسط یک روانشناس در دانشگاه کلمبیا انجام شد، نشان داد که هرچه بازدیدکنندگان گزینه‌های بیشتری داشته باشند، کمتر احتمال دارد که هر یک از آنها را انتخاب کنند.

اگر تنها دو گزینه در دسترس باشد، بازدیدکنندگان آنلاین به احتمال زیاد در یک سایت می‌مانند، خرید می‌کنند، آن را به دیگران ارجاع می‌دهند و حتی در یک تماس برای اقدام شرکت می‌کنند.

از دیدگاه روانشناسی، این واکنش با “انتخاب ایمنی” مغز انسان ارتباط دارد.

اکنون، از دیدگاه یک طراح وب، یک طراحی ساده با دو فراخوان برای اقدام، چند مکان برای کلیک کردن، و یک طراحی ساده و در عین حال کاربردی احتمالاً رفتار ترافیک وب سایت را بهبود می‌بخشد.

روانشناختی در طراحی سایت

از متن و جملات کوتاه‌تر استفاده کنید

اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما به‌محض ورود سایت را ترک می‌کنند، دلیل این امر ممکن است مربوط به عرض ستون محتوای شما باشد.

یک مطالعه رفتاری در دانشگاه ریدینگ نشان داد که بازدیدکنندگان آنلاین، عرض ستون‌های باریک متن را بصری‌تر و جذاب‌تر از ستون‌های وسیع‌تر می‌دانند.

با این حال، این مطالعه همچنین نشان داد که اکثر مردم ستون‌های وسیع‌تر را سریع‌تر می‌خوانند، اما وقتی متن در ستون‌های کوتاه‌تر ارائه می‌شود، درک بهتری از اطلاعات وجود دارد.

طراحان وب همیشه در چالش هستند تا این استاندارد را برای بازدیدکنندگان مناسب کنند.

وقفه‌های بسیار طولانی برای خواندن خسته‌کننده می‌شود و آن‌قدر کوتاه می‌شود که ممکن است گاهی گیج‌کننده و حواس‌پرت شود.

یکی از راه‌حل‌هایی که اکثر طراحان برای دستیابی به ترکیبی مؤثر از این دو چیز می‌کنند این است که با ستون‌های کوتاه‌تر متن، که درک پیام ضروری است شروع کنند و سپس برای پیام‌های ثانویه به‌تدریج طولانی‌تر شوند.

همانند همین مقاله د دیگر مقالات مجموعه سئوشتاب که ما سعی می‌کنیم هر پاراگراف را نهایت با جمله به پایان برسانیم.

این موضوع باعث می شود که مغز کاربر بتواند در درک و مفهوم هر جمله بهتر عمل کند و بیشتر به خواندن مقاله بپردازد.

تصاویر و سایر عناصر رسانه‌ای نیز به‌منظور ایجاد یک جریان طبیعی از محتوا، به‌طور استراتژیک ترکیب می‌شوند.

این روش‌ها را برای بهبود طراحی وب‌سایت خود و افزایش ترافیک وب سایت خود امتحان کنید!

برای دریافت خدمات طراحی سایت در ساری و در تمام شهرها می‌توانید از سایت سئو شتاب کمک بگیرید.

با جدیدترین روش‌های علم طراحی سایت و بهبود فرآیندهای نرخ تعامل و ماندگاری کاربر در سایتتان، فروش خود را افزایش خواهید داد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. متاسفانه سایتهای زیادی هستند که برنامه خوبی برای طراحی و رنگ مناسب برای کسب وکارشون ندارند. اکثر سایتهای امروزی سعی می کنند عین دیجی کالا کار کنن و سبک کار اون رو دنبال کنند.
    پیشنهاد میکنم به کسایی که دنبال فعالیت تو اینترنت و کسب درامد از اون هستند حتما سراغ سایتهای خارجی مشابه کسب وکارشون برند و از اونها الگو بگیرند.
    این روش میتونه برای اونها کارساز باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا