
داشتن یک وبسایت برای کسبوکار رستوران شما بسیار حیاتی است. این روزها، وقتی کسی چیزی برای خوردن میخواهد، به دنبال انواع خاصی از غذا یا رستوران در یک منطقه جغرافیایی خاص میگردد.
این بدان معناست که وبسایتهای رستوران باید همه آن عناصر اساسی را داشته باشند تا پیدا شوند.
برای اینکه طراحی سایت هر رستوران بهاندازه مکان فیزیکی آن منحصربهفرد باشد، چند چیز حیاتی وجود دارد که باید به آن دقت شود.
وقتی صحبت از طراحی سایت رستوران میشود، باید آنها را در نظر گرفت.
10 ایده الهامبخش برای طراحی سایت رستوران
1. با جذابترین ویژگی شروع کنید
بهترین راه برای طراحی سایت رستوران، این است که با جالبترین ویژگی که دارید شروع کنید.
این برای هر رستوران متفاوت خواهد بود، اما برخی از طرحهای رایج، شامل یک غذای خاص، یک میز کامل پر از غذاهای خوشمزه، یا تصویری از ویترین فروشگاه یا اتاق غذاخوری است.
اولین تصویری که مردم هنگام بازدید از وبسایت شما میبینند، باید همان چیزی باشد که مشتریان در مورد رستوران شما بیشتر دوست دارند.
در صفحه اصلی و کمی پایینتر از هدر سایت.
2. وبسایت خود را به یک فضای فیزیکی تبدیل کنید
وبسایت خود را بهعنوان یک فضای فیزیکی تصور کنید.
تصور کنید این یک نمایش سه بعدی است که مردم برای تصمیمگیری در مورد اینکه آیا باید چیز واقعی را امتحان کنند یا خیر، از آن استفاده میکنند.
این به این معنی است که مواردی مانند نمای 360 درجه، تعداد زیادی عکس، یا فیلمهای باکیفیت از کارمندان خود در محل کار یا هر چیزی که اگر شخصی را به یک تور در مکان فیزیکی خود ببرید، نشان دهید.
از تمام موارد مرتبطی که در اختیار دارید، شامل ویدیو، صدا، تصاویر و متن استفاده کنید، تا به کسی نشان دهید که چرا شما را ملاقات میکند.
3. بدانید چرا بازدیدکنندگان شما آنجا هستند
سه نوع مشتری وجود دارد که از وبسایت یک رستوران بازدید میکنند.
اولین مورد، یک مشتری کاملاً جدید است که هرگز از مکان شما بازدید نکرده است.
اما از طریق دوستان و آشنایان در مورد شما شنیده است و میخواهد بیشتر بداند.
نوع دوم در حال حاضر مشتری است، اما در مورد چیزهای جدیدی که رستوران شما ارائه میدهد کنجکاو است.
سومین جستجوگر ارگانیک است که به دلیل کلمات کلیدی شما با جستجوی گوگل در سایت شما بهپایان میرسد.
اطمینان حاصل کنید که نیازهای هر یک از این سه نوع را برآورده کردهاید و اطلاعاتی را که آنها باید بدانند ارائه میدهید.
کاری را که انجام میدهید از این سه نوع بازدیدکننده پنهان نکنید.
اگر تاکو میفروشید، با صدای بلند اعلام کنید که در همان صفحه اصلی خود تاکو میفروشید.
4. وبسایت خود را شخصی کنید
همانطور که روی ایجاد یک استراتژی بازاریابی کار میکنید، فراموش نکنید که سایت خود را برای کاربر شخصیسازی کنید.
این به این معنی است که عکسهای واقعی (البته باکیفیت بالا) از رستوران خود، عکسهای کارمندان واقعی خود و غذایی که سرو میکنید اضافه کنید.
استفاده از عکسهای استوک ایدهای وحشتناک است و اکثر مشتریان میتوانند فوراً متوجه شوند که شما از عکسهای استوک استفاده میکنید.
همچنین، حتماً اطلاعاتی در مورد خودتان درج کنید. داستان پشتکار خود و البته افراد پشت سر آن را اضافه کنید.
5. وبسایت خود را زیبا جلوه دهید
علاوه بر شخصیسازی وب سایت برای کاربران، مطمئن شوید که عالی نیز به نظر میرسد.
بهعبارتدیگر، شما میخواهید وبسایت شما تا حد امکان آسان باشد.
این به معنای استفاده آسان از منوها، ناوبری سایت و سایر عناصری است که بازدیدکنندگان را در وب سایت آسان میکند.
6. در پروفایلهای رسانههای اجتماعی فعالیت کنید
اگر قبلاً پروفایلهای رسانههای اجتماعی را ندارید، قطعاً باید آنها را تنظیم کنید و آنها را به وب سایت خود پیوند دهید.
رستورانها میتوانند انواع کارهای خلاقانه را با فیسبوک و توییتر انجام دهند.
ازجمله فهرست کردن غذاهای ویژه روزانه، که ممکن است ترافیک بیشتری را به همراه داشته باشد.
یکی از بهترین مکانها برای اینکه بتوانید افراد زیادی را به سمت رستوران خود هدایت کنید، اینستاگرام هست.
اینستاگرام یک بستر عالی در ایران برای جذب مخاطب علاقمند هست و میتواند یک پل ارتباطی عالی به سمت سایت باشد.
7. با در نظر گرفتن سئو طراحی شده است
هنگام طراحی وب سایت ، همه عناصر باید برای موتورهای جستجوی محلی دوستانه باشند.
این بدان معنی است که مطمئن شوید موتورهای جستجو شما را بهعنوان یک تجارت محلی میبینند و نه فقط یک وب سایت دیگر.
شما باید سایت خود را از ارزیابی نقشههای گوگل، صفحه Yelp خود و موارد دیگر لینک دهید.
هرچه سایت شما به صورت محلی هدفمندتر باشد، رتبهبندی برای کلمات کلیدی محلی آسانتر خواهد بود.
8. فهرست خود را برای مشاهده آسان کنید
در آپلود لیست خود به صورت PDF اشتباه نکنید. این کاری است که بسیاری از رستورانها انجام میدهند و دو ایراد عمده دارد:
اول اینکه اگر SE نتواند آن را بخزد، هیچ فهرستی از موتور جستجو برای همه کلمات موجود در لیست خود دریافت نمیکنید و دوم اینکه مشتریان شما آن را غیرعملی و سخت میدانند.
در عوض، فهرست خود را تا حد امکان برای مشاهده آسان کنید.
این ممکن است به این معنی باشد که صفحاتی را برای هر بخش از لیست خود تنظیم کنید و مطمئن شوید که همه آنها به یکدیگر مرتبط هستند.
ممکن است به کار بیشتری نیاز داشته باشد، اما به شما بهبود زیادی در موتورهای جستجو میدهد و مشتریان شما راضی خواهند بود.
9. بازدیدکنندگان را ردیابی کنید و تجزیهوتحلیل کنید
اگر بازدیدکنندگان خود را ردیابی نکنید تا ببینید به کدام صفحات میروند، کجا میمانند و نرخ پرش برای بخشهای خاصی از وب سایت شما چقدر است، بسیاری از دادههای مهم را از دست میدهید.
ردیابی بازدیدکنندگان سایت به شما میگوید که سایت شما کمترین جذابیت را دارد یا نه؟
و اطمینان حاصل میکنید که ترافیک خود را به درستی هدایت میکنید یا بالعکس؟!
همچنین، گوگل مجموعهای از ابزارهای تحلیلی دارد که کاملاً رایگان (سرچ کنسول و گوگل آنالیتیک) هستند
و احتمالاً جزو پنج ابزار برتر تجزیهوتحلیل موجود، رایگان و حتی پولی هستند.
مطمئن شوید که سایت شما آنلاین است و از گوگل آنالیتیکس تا حد امکان استفاده میکنید.
10. یک شرکت طراحی سایت حرفهای را در نظر بگیرید
در نهایت، استخدام یک شرکت طراحی وب سایت حرفهای برای ایجاد وب سایت رستوران خود را در نظر بگیرید.
این روزها طراحی یک وبسایت باید برای جستجوی استاندارد ارگانیک و محلی سازگار با سئو باشد.
همچنین باید برای دستگاههای تلفن همراه بهینهشده باشد و آنچنان شگفتانگیز به نظر میرسد، میتواند دشوار باشد.
شرکتهای طراحی وب سایت مازندران سئو شتاب که سابقه اثباتشدهای در ساخت وبسایتهای سئو و بهینهسازی شده برای کسبوکارهای محلی دارد.
اما مانند هر چیز دیگری، همیشه باید تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که شرکتی را انتخاب میکنید که میداند چهکاری انجام دهد و ارزش خوبی برای پرداخت پول شما دارد.