طراحی سایت

سایت ساز یا وردپرس: کدام برای کسب وکار کوچک مناسب هست؟

هر شغلی به یک وب‌سایت نیاز دارد و هر شرکتی نیازهای متفاوتی دارد: اهداف، محصولات، خدمات آنلاین و موارد دیگر.

هیچ پلت فرمی برای همه کاملاً کار نمی‌کند.

برخی از سیستم‌عامل‌ها وجود دارد که ما بیشتر از بقیه در مورد آنها می‌شنویم، مانند وردپرس برای وبلاگ‌ها و مشاغل کوچک محلی و Shopify برای همه موارد مربوط به تجارت الکترونیک.

قبل از اینکه کورکورانه یک پلت فرم وب سایت را انتخاب کنید، چند نکته را باید در نظر بگیرید تا بهترین پلتفرم وب‌سایت را برای نیازهای خاص خود بیابید. نه طبق گفته برخی وبلاگ نویس های تصادفی که احتمالاً دارای لینک همکاری در فروش یا “بهترین انتخاب” هستند.

5 دلیل استفاده از سایت ساز یا وردپرس برای کسب وکار کوچک

در اینجا پنج مورد را که هنگام انتخاب یک وب‌سایت برای تجارت خود باید در نظر بگیرید، ذکر می‌کنیم.

1. هدف استفاده از وب سایت شما

می‌خواهید وب‌سایت شما چه‌کاری انجام دهد؟ آیا به‌سادگی می‌خواهید محصولات، خدمات و اطلاعات شرکت را نمایش دهید یا به دنبال فروش مستقیم در وب سایت خود هستید؟

اگر فقط به دنبال حضور آنلاین برای تجارت خود هستید، یک سایت وردپرس با یک وبلاگ این کار را انجام می‌دهد.

اگر از برندهایی هستید که به دنبال فروش مستقیم به مصرف‌کنندگان هستید، Shopify یک گزینه plug-and-play است که گزینه‌های کم‌هزینه و مانع ورود بسیار کمی را ارائه می‌دهد. اگر نیازهای منحصربه‌فردی دارید، ممکن است به طراحی کاملاً سفارشی نیاز داشته باشید.

از طرف دیگر، اگر قصد وبلاگ نویسی یا استفاده از سئو ندارید، می‌توانید از یک وب‌سایت ساده HTML تک‌صفحه‌ای استفاده کنید.

اغلب اوقات، مشاغل روی یک پلتفرم ازنظر نیازهایی که دارند یا بر اساس چیزی که بیش‌ازحد ایجاد می‌شود، در سطح برابر نیستند.

2. تخصص فنی شما

سیستم عامل های مختلف وب سایت به سطوح متفاوتی از تخصص فنی نیاز دارند. اگر مایل به‌صرف زمان برای یادگیری یک پلتفرم هستید، به شما کمک می‌کند حداکثر استفاده را از سایت خود ببرید.

این چیزی است که بسیاری به آن توجه نمی‌کنند. مطمئناً ایجاد یک وب‌سایت یک شروع است، اما فراموش نکنید که این یک ابزار برای تجارت شما است.

هنگامی‌که می‌دانید چگونه از یک وب‌سایت به‌طور کامل استفاده کنید، می‌تواند تأثیر بسزایی در موفقیت کسب‌وکار شما داشته باشد.

به‌عنوان‌مثال، یک فروشگاه Shopify که دامنه‌ای را پیوند می‌دهد، برخی از محصولات را حمل می‌کند و سپس آنها را در آنجا رها می‌کند، اگر اصلاً رشد نکند.

از سوی دیگر، هرکسی که دانش فنی زیادی دارد، می‌تواند از ردیابی و بینش برای افزایش فروش استفاده کرده و سپس از هدیه بازخرید و فروش، برای افزایش فروش، سود ببرد.

3. بودجه شما

می‌توانید وب‌سایت وردپرس خود را به‌صورت رایگان بارگیری، نصب و راه‌اندازی کنید. درمجموع، هزینه آن برای هر دامنه حدود 12 دلار است و می‌توانید میزبانی اشتراکی کم‌هزینه را با 5 دلار در ماه دریافت کنید.

در سمت تجارت الکترونیک، می‌توانید یک وب‌سایت در Shopify با یک قالب رایگان ایجاد کنید و آن را با 29 دلار در ماه اجرا کنید.

سپس، در نقطه مقابل، یک طرح کاملاً سفارشی، با پایگاه داده‌ها، قابلیت‌های سفارشی و موارد دیگر قرار دارد.

فرصت‌های کم‌هزینه را تحریف نکنید، زیرا آنها کاملاً قادر به رقابت با شرکت‌های بزرگ هستند.

برخی از بزرگ‌ترین مارک‌های تجارت الکترونیک در جهان بر روی Shopify اجرا می‌شوند و میلیون‌ها دلار هرروز با استفاده از همان فناوری در دسترس شما سود می‌کنند.

4. گزینه‌های سفارشی‌سازی را طراحی کنید

می‌خواهید وب‌سایت شما چقدر قابل تنظیم باشد؟ اگر نیازی به هیچ‌چیز مفصل ندارید، در مورد موضوعات موجود گزینه‌های بی‌پایان وجود دارد.

این‌که آیا در Shopify یا WordPress کار می‌کنید، تم‌های رایگان وجود دارد که بسیار خوب کار می‌کنند و درجه خاصی از سفارشی‌سازی را ارائه می‌دهند.

همچنین هزاران موضوع پولی در دسترس است که قیمت آنها از 39 تا 200 دلار است که به شما امکان دسترسی مقرون‌به‌صرفه به طرح‌ها و ویژگی‌های وب سایت شیک را می‌دهد که می‌تواند متناسب با نیازها و برند تجاری شما تغییر کند.

اگر به دنبال انیمیشن‌های سفارشی و چیزهای منحصربه‌فرد هستید، باید یک تیم پیش‌فرض و پشتیبان استخدام کنید تا آن را از ابتدا ایجاد کند.

5. به‌روزرسانی آسان و منابع موجود

اکثر سیستم عامل‌های محبوب DIY مانند Shopify، WordPress، BigCommerce، Wix و Squarespace منابع آنلاین زیادی برای راهنمایی شما دارند.

این شامل محتوای وبلاگ، ویدئویی است که آنها تولید می‌کنند و محتوای تولیدشده توسط کاربر.

بنابراین، اگر بودجه لازم برای استخدام یک تیم توسعه‌ای در محل برای مدیریت و به روز رسانی وب‌سایت خود را ندارید، بستری را پیدا کنید که برای آشنایی با آن احساس راحتی می‌کنید.

امروزه تقریباً هر چیزی که مربوط به توسعه باشد را می‌توان در یوتیوب یافت.

 

برای دریافت خدمات طراحی سایت در مازندران و همچنین کل ایران می توانید با مجموعه سئوشتاب تماس بگیرید.

 

نحوه ایجاد یک وب‌سایت تجاری در 8 مرحله آسان

امروزه داشتن یک وب‌سایت خوب ضروری است – به‌ویژه با توجه به اینکه بین 70 تا 80 درصد از مشتریان بالقوه قبل از بازدید از یک تجارت کوچک یا خرید به اینترنت مراجعه می‌کنند.

ایجاد وب در حال حاضر آسان‌تر از همیشه است، و ما اینجا هستیم تا در هر مرحله از راه به شما کمک کنیم.

وقتی صحبت از ساخت وب‌سایت شما می‌شود، دو روش را توصیه می‌کنیم: استفاده از سازنده وب‌سایت یا سیستم مدیریت محتوا (CMS).

اولی برای مبتدیان فناوری یک رؤیا است، درحالی‌که دومی به کمی دانش کد نویسی نیاز دارد.

هر دو گزینه عالی هستند، اما تنظیمات آنها کمی متفاوت است. با استفاده از چندین سال تجربه ایجاد وب‌سایت، ما مراحل کلیدی هر یک را با شما در میان می‌گذاریم و نکات مفیدی را در این راه ارائه می‌دهیم. اگر کاملاً مطمئن نیستید کدام را انتخاب کنید؟

هنگامی‌که وب‌سایت تجاری خود را ایجاد کردید، خواه از سایت ساز استفاده کنید یا از وردپرس، راهنمای 13 مرحله‌ای ما در مورد نحوه توسعه کسب‌وکار آنلاین را بررسی کنید.

قبل از ایجاد وب‌سایت خود چه می‌کنید؟

قبل از شروع به ساخت وب‌سایت خود، چند نکته وجود دارد که باید در مورد آنها تصمیم بگیرید. ممکن است برای شروع کار هیجان‌زده باشید، اما وقت گذاشتن برای انجام برنامه‌ریزی جدی در آینده از بسیاری مشکلات جلوگیری می‌کند.

هرچقدر مرحله برنامه‌ریزی خسته‌کننده باشد، در آینده به خوبی به شما کمک می‌کند. یک سایت با برنامه‌ریزی خوب دارای برند تجاری ثابت است، راه‌اندازی که رشد و توسعه آن را آسان و ساده می‌کند.

هدف اصلی وب سایت خود را تعیین کنید

چرا در حال ایجاد وب سایت هستید؟ ممکن است یک سؤال بدیهی به نظر برسد، اما از همه آنها مهم‌ترین است.

وب‌سایت‌ها ابزارهایی برای دستیابی به اهداف مختلف دارند، بنابراین دانستن آنچه می‌خواهید انجام دهید بهترین راه برای جلوگیری از سردرگمی و ارائه یک تجربه یکپارچه از مشتری است. به‌هرحال، هیچ‌کس نمی‌خواهد به یک رستوران چینی برود و انتظار دارد غذای ایتالیایی بخورد.

در مورد وب سایت‌ها هم همین‌طور است. مشتریان شما انتظارات خاصی خواهند داشت و وظیفه وب‌سایت شما برآورده ساختن این انتظارات است. چه بخواهید از آن به‌عنوان بستری برای فروش کالا استفاده کنید و چه به‌سادگی اطلاعات مربوط به کسب‌وکار خود را ارائه دهید، دانستن این موضوع از قبل ایجاد وب سایتی را که برای شما و مشتریان شما کار می‌کند بسیار آسان می‌کند.

هدف خود را مشخص کنید

به‌ندرت پیش می‌آید که یک شرکت همه نوع کاربر را هدف قرار دهد. برای هر کسب‌وکار یا صنعتی، افراد خاصی هستند که محصولات، وب سایت و بازاریابی خود را به سمت آن هدایت می‌کنند.

شناختن مخاطبان موردنظر در اوایل بازی می‌تواند به‌ویژه در مورد تصمیم‌گیری مهم طراحی بعداً مفید باشد. اطلاعات جمعیتی موردنظر شما می‌تواند بر تصاویر و کپی مورداستفاده شما تأثیر بگذارد، و همچنین ممکن است بر جزئیات کوچکتر مانند فونت و رنگ‌بندی شما تأثیر بگذارد.

بودجه خود را محاسبه کنید

در بیشتر مواقع، ایجاد یک وب سایت تجاری حرفه‌ای به معنای صرف حداقل مقدار کمی پول است. بنابراین بهتر است قبل از اینکه اجازه دهید تخیل شما با شما بازی کند، تصمیم بگیرید که چه مقدار هزینه کنید! هیچ‌چیز بدتر از این نیست که یک وب سایت کامل خود را برنامه‌ریزی کرده و سپس متوجه شوید که از بودجه شما خارج است.

هزینه نیز عامل مهمی در تصمیم‌گیری در مورداستفاده از سازنده وب سایت یا وردپرس برای ساخت سایت شما است. طراحان گران‌تر هستند، اما نرخ مشخصی دارند. درحالی‌که وردپرس در ظاهر ارزان به نظر می‌رسد و هزینه‌های کمتری برای طراحی سایت وجود دارد، بنابراین ممکن است در درازمدت هزینه کمتری صرف کنید.

داشتن بودجه مشخص باعث می‌شود که شما به‌طور تصادفی بیش‌ازحد هزینه نکنید و تصور بهتری ازآنچه که می‌توانید قبل از شروع کار بپردازید، به‌دست آورید.

برخی از رقبا را دوباره نصب کنید

امروزه بسیارکم پیش می‌آید که هر شرکتی ایده‌ای کاملاً منحصربه‌فرد ارائه دهد. این به یک معنی است: شرکت‌های دیگری وجود خواهند داشت که چیزی مشابه شما ارائه می‌دهند!

سپس، انجام یک تحقیق کامل در مورد رقبای خود می‌تواند ایده خوبی ازآنچه بایدونباید در وب‌سایت تجاری خود قرار دهید به شما ارائه دهد. شما مجبور نیستید تحقیقات خود را به وب سایت‌هایی در همان زمینه محدود کنید. به برخی از موارد موردعلاقه خود نگاهی بیندازید و از خود بپرسید که در مورد آنها چه چیزی را دوست دارید. آیا می‌توانید چیزی را در سایت خود قرار دهید تا کسب‌وکار شما از بقیه متمایز شود؟

کاترین کوک، درباره اهمیت بررسی بازار قبل از شروع کار گفت:

“هنگام ایجاد یک وب‌سایت برای یک کسب‌وکار، مهم است که به رقبای خود نگاه کنید. شما می‌خواهید در برابر رقبای خود برجسته شوید، اما همچنین می‌خواهید با استانداردهای صنعت مطابقت داشته باشید.

سه یا چهار عنصر طراحی وب آنها را پیدا کنید که شما می‌توانید از سه یا چهار عنصر دیگر تقلید کنید و به دنبال عناصر دیگری باشید که فکر می‌کنید می‌توانید کاری کاملاً متفاوت انجام دهید.

این به کاربرانی که از وب سایت شما بازدید می‌کنند می‌گوید که چه نوع خدمات یا محصولی را ارائه می‌دهید و به شما کمک می‌کند تا مدت‌ها بعد برجسته شده و در حافظه آنها بمانید. ”

مطالب خود را آماده کنید

اگرچه ممکن است کمی عقب‌افتاده به نظر برسد، اما آماده‌سازی محتوای خود قبل از ایجاد وب سایت شما بسیار بهتر است.

ساختن یک وب‌سایت تنها به این معنا نیست که بستر را جمع‌آوری کرده و درنهایت از شر مطالب خلاص شوید.

در عوض، اغلب خود را مجبور خواهید کرد که اقلام مختلفی را در حین کار اضافه کنید.

داشتن این ابزار قبل از شروع، روند را بسیار روان‌تر می‌کند.

در غیر این صورت، شما باید متوقف شوید و شروع کنید، زمان طراحی را افزایش دهید و راه‌اندازی وب سایت خود را به تأخیر بیندازید.

آیا می‌توانید از یک سایت ساز یا وردپرس برای ایجاد وب سایت تجاری خود استفاده کنید؟

هنگامی‌که همه موارد را از چک‌لیست پیش ساخت انتخاب کردید، وقت آن است که تصمیم بزرگ بعدی خود را بگیرید: سایت ساز یا وردپرس؟

قبل از انتخاب، مهم است که تفاوت‌های اساسی بین این دو را درک کنید.

اگرچه هر دو درنهایت منجر به یک وب سایت زیبا می‌شوند، اما نحوه دسترسی به آن – و مهارت‌های موردنیاز – متفاوت است.

استفاده از سازندگان وب سایت بسیار آسان است، عمدتاً به این دلیل که به دانش برنامه‌نویسی زیادی احتیاج ندارند.

مزایای سایت ساز

• بسترهای کاربرپسند

این برنامه با در نظر گرفتن مبتدیان طراحی‌شده است، اغلب دارای یک طراحی کشیدن و رها کردن آسان برای استفاده و آموزش‌های داخلی است.

• نیازی به کد نویسی نیست

برای شروع نیازی به یک نابغه فنی واجد شرایط ندارید، زیرا اکثر سازندگان طیف گسترده‌ای از الگوهای جذاب از پیش‌ساخته شده را ارائه می‌دهند.

• برنامه‌های رایگان یا تست رایگان

همه توسعه‌دهندگان حداقل یک دوره آزمایشی رایگان دارند، برخی حتی یک برنامه رایگان ارائه می‌دهند. بنابراین می‌توانید بدون صرف یک ریال شروع به‌کار کنید.

• پشتیبانی خوب از مشتری

اگر در طول راه‌اندازی (و بعدازآن) گیر کردید، معمولاً سازندگان وب سایت با یک تیم پشتیبانی همراه هستند تا به شما کمک کنند.

• نصب سریع

سازندگان وب‌سایت اغلب راه‌های سریع برای راه‌اندازی حداقل یک وب سایت اولیه هستند.

نکات منفی سایت ساز

• محدودیت خلاقیت

الگوهای ارائه‌شده کنترل خلاقانه شما را محدود کرده و ایجاد یک وب سایت واقعاً منحصربه‌فرد را دشوار می‌کند.

• می‌تواند گران باشد

بسته به نوع وب‌سایتی که در حال ساخت آن هستید هزینه‌ها ممکن است افزایش یابد. هرچه بیشتر بخواهید پیشرفت کنید، هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد.

• می‌تواند از اندازه سایت شما فراتر رود

با توجه به خلاقیت محدود و هزینه‌های سنگین، احتمالاً سریع‌تر از آنچه می‌خواهید از سایت ساز استفاده کنید.

• انتقال سایت می‌تواند پیچیده باشد

اگر می‌خواهید به سازنده دیگری بروید، اساساً باید سایت خود را از ابتدا بازسازی کنید.

وردپرس یک پلتفرم منبع باز است، به این معنی که برای ایجاد وب سایت تجاری خود باید از کد استفاده کنید. بااین‌حال، امکانات خلاقانه بی‌پایان دارد. این بیش از یک راه‌حل “DIY” است که چارچوبی را برای ایجاد یک وب سایت کاملاً سفارشی در اختیار شما قرار می‌دهد.

مزایای وردپرس

• سفارشی‌سازی نامحدود

شما کنترل کاملی بر خلاقیت خواهید داشت و می‌توانید وب سایت خود را متناسب با کسب‌وکار خود سفارشی کنید.

• بیش از 50،000 افزونه

برای گسترش و بهبود عملکرد وب‌سایت خود می‌توانید به تعداد زیادی افزونه دسترسی داشته باشید.

• کنترل کامل

شما هر تصمیمی می‌گیرید! از ارائه‌دهنده میزبانی گرفته تا فونت مورداستفاده شما، همه‌چیز به شما بستگی دارد.

• بدون تبلیغات

برخلاف برخی از سازندگان وب سایت، هیچ‌گونه تبلیغاتی در صفحات شما وجود نخواهد داشت.

• نرم‌افزار محبوب و قابل‌اعتماد

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند، این انتخابی است که شما را ناامید نمی‌کند.

نکات منفی وردپرس

• برای مبتدیان فناوری مناسب نیست

برای سفارشی‌سازی سایت وردپرس خود و منحصربه‌فرد بودن آن، به عنصری از نحوه کدگذاری نیاز دارید.

• قیمت‌گذاری فریبنده

اگرچه به نظر می‌رسد رایگان است، اما هنوز باید هزینه میزبانی، امنیت، نام دامنه و افزونه‌ها را بپردازید که هزینه کلی را افزایش می‌دهد.

• پشتیبانی مشتری اختصاصی ندارد

برخلاف سازندگان وب سایت، شما در اینجا تنها خواهید بود!

• شما کاملاً مسئول هستید

باید ازنظر امنیت، پشتیبان گیری و به‌روزرسانی ها به‌روز باشید. شما همچنین می‌توانید هرگونه اشکال یا خطایی را که به وجود می‌آید برطرف کنید.

هر دو سیستم‌عامل به شما کمک می‌کنند یک وب سایت تجاری ایجاد کنید که می‌توانید به آن افتخار کنید، اما وب‌سایت انتخابی شما به ترجیح شخصی شما و سطح مهارت فنی شما بستگی دارد.

اگر مطمئن نیستید که از مهارت فنی لازم برای مدیریت وردپرس برخوردار هستید، توصیه می‌کنیم از هر دو روش برای ایجاد وب‌سایت استفاده کنید تا ببینید کدام را ترجیح می‌دهید.

به‌علاوه، همیشه می‌توانید بعداً به پلت فرم دیگر بروید اگر تصمیم بگیرید که انتخاب اول شما کاملاً درست نبوده است.

استفاده از سایت ساز

نحوه ایجاد یک وب‌سایت تجاری با سایت ساز

1. نام دامنه را دریافت کنید

2. ایجاد یک آدرس ایمیل

3. یک سازنده وب‌سایت تجاری انتخاب کنید

4. مدلی را انتخاب کنید

5. افزودن محتوا

6. ادغام برنامه‌ها

7. سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

8. انتشار، نظارت و به‌روزرسانی

مرحله 1: نام دامنه را دریافت کنید

نام دامنه چیست؟

چگونه یک نوع خوب را انتخاب کنیم

هزینه آنها چقدر است

نام دامنه آدرس منحصربه‌فرد وب سایت شما است. این اغلب اولین چیزی است که مشتریان بالقوه می‌بینند، بنابراین نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری اولین برداشت آنها خواهد داشت.

به همین دلیل، ایده خوبی است که مشاغل دارای نام دامنه‌ای مشابه یا مشابه نام شرکت خود باشند. به‌عنوان‌مثال، نام دامنه ما seoshetab.ir است.

هنگام انتخاب نام دامنه خود، حتماً تحقیق کنید تا مطمئن شوید هیچ نام مشابهی وجود ندارد. شما همچنین می‌خواهید که نسبتاً کوتاه و املای آن آسان باشد.

ما همچنین توصیه می‌کنیم از اختصارات یا خط فاصله غیرضروری خودداری کنید. با این کار خطاها کاهش می‌یابد و مشتریان می‌توانند نام دامنه شما را تایپ کنند.

تخصصی

نکته مهم: اگرچه می‌خواهید نام دامنه شما با کاری که انجام می‌دهید مرتبط باشد، اما ایده خوبی است که سعی کنید آن را تا جایی که ممکن است گسترده نگه دارید. محدود کردن بیش‌ازحد نام شما می‌تواند مانع رشد کسب‌وکار در آینده شود. ایده خوبی است که چیزی را انتخاب کنید که در پنج سال آینده به‌اندازه فعلی باارزش باشد.

برای ثبت دامنه خود باید هزینه اولیه را بپردازید و سپس هزینه سالانه‌ای را برای ثبت‌نام دامنه پرداخت کنید. انجام این کار نام دامنه شما را ایمن می‌کند و مطمئن می‌شوید که هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند از آن استفاده کند.

نام دامنه معمولاً بستگی به پسوند دامنه هزینه متفاوتی در سال دارد. معمولاً می‌توانید دامنه خود را مستقیماً از طریق شرکت هاستینگ خود یا از طریق ثبت کننده دامنه جداگانه دریافت کنید.

اکثر سازندگان وب سایت شامل نام دامنه رایگان برای سال اول هستند. برای سال‌های بعد، می‌توانید هزینه نام دامنه خود را مستقیماً از طریق همان سایت پرداخت کنید.

هنگام انتخاب نام دامنه خود، مطمئن شوید که دامنه سطح بالا (TLD) را نیز در نظر بگیرید. این قسمت در انتهای آدرس است، به‌عنوان‌مثال،.com یا.org. قیمت TLD های مختلف متفاوت است و معمول‌ترین هزینه معمولاً رایج‌ترین است.

مرحله 2: ایجاد یک آدرس ایمیل

چرا به آدرس ایمیل تجاری نیاز دارید

چگونه می‌توان یکی را به‌دست آورد

چقدر هزینه دارد

برای اینکه کسب‌وکار شما حرفه‌ای تر و باسابقه تر به نظر برسد، به یک آدرس ایمیل اختصاصی نیاز دارید. به‌عنوان‌مثال، yourname@yourbusiness.com فوراً معتبرتر از yourname@gmail.com به نظر می‌رسد.

متداول‌ترین روش برای قالب‌بندی آدرس‌های ایمیل کسب‌وکار، شامل نام دامنه کسب‌وکار است.

به‌عنوان‌مثال، آدرس ایمیل ما info@seoshetab.ir است.

مرحله 3: سازنده وب‌سایت را انتخاب کنید

3 سازنده وب‌سایت برتر

ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند

بهترین‌ها کی هستند؟

اکنون، بیایید به یکی از مهم‌ترین مراحل برویم: انتخاب سازنده وب سایت خود!

ذکر این نکته مهم است که هنگام انتخاب وب سایت سازنده مناسب برای کسب‌وکار، هیچ راه‌حل “برای همه مناسب نیست” وجود ندارد. مشاغل مختلف نیازهای بسیار متفاوتی خواهند داشت – برای مثال، یک رستوران جدید، به چیزی کاملاً متفاوت از یک شرکت حقوقی کوچک نیاز دارد.

بااین‌حال، پس از آزمایش بیش از 50 سازنده وب‌سایت، می‌توان با اطمینان گفت که وردپرس بهترین انتخاب ما برای ایجاد یک وب سایت تجاری است، البته Wix ، Squarespace و Weebly نیز گزینه‌های عالی را ارائه می‌دهند.

اگر یکی از این سیستم‌عامل‌ها را انتخاب کنید، نمی‌توانید خیلی اشتباه کنید، اما می‌توانید بهترین گزینه‌های وب سایت ما را برای رتبه‌بندی مشاغل کوچک برای گزینه‌های بیشتر بررسی کنید.

در زیر، ما خلاصه‌ای سریع از هر یک از بهترین سازندگان وب سایت (بدون وردپرس زیرا وردپرس عالی هست) به شما ارائه می‌دهیم، بنابراین می‌توانید قضاوت کنید که کدام یک برای شما مناسب‌تر است.

1. Wix

یادگیری نحوه استفاده از Wix بسیار ساده است. این احتمالاً به همین دلیل است که Wix خالقی است که کاربران به‌احتمال‌زیاد توصیه می‌کنند آزمایش کاربر ما را دنبال کنند.

این برنامه دارای بیش از 800 قالب طراحی حرفه‌ای است که طیف وسیعی از صنایع را پوشش می‌دهند. ازجمله خدمات غذا، به همین دلیل است که Wix همچنین به‌عنوان بهترین سازنده وب‌سایت رستوران شناخته‌شده است.

نمای کلی Wix:

قیمت‌گذاری: برنامه رایگان در دسترس است، برنامه‌های پولی از 14 دلار در ماه شروع می‌شود (صورتحساب سالانه).

طراحی: طیف گسترده‌ای از بیش از 800 مدل تقریباً هر صنعتی را که فکرش را بکنید پوشش می‌دهد.

ویژگی‌ها: بازار برنامه‌های بزرگ با بیش از 260 برنامه برای افزودن قابلیت‌های تخصصی به سایت شما.

پشتیبانی: شامل تلفن، ایمیل، انجمن و مرکز راهنمایی است.

Wix برای چه کسی بهتر است؟

کاربرانی که در طراحی نیاز به راهنمایی و آموزش زیادی دارند. Wix طرح‌های قالب از پیش پرشده را ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید به‌راحتی تصاویر و محتوای کار خود را به‌جای شروع از ابتدا با یکدیگر عوض کنید.

متناوباً، می‌توانید از Wix ADI استفاده کنید – یک نرم‌افزار طراحی هوش مصنوعی که به‌سادگی از شما می‌پرسد چه می‌خواهید، سپس ایده‌های شما را می‌گیرد و یک طراحی وب سایت سفارشی برای شما ایجاد می‌کند.

کاربرانی که به ابزارهای منعطف‌تری برای وب سایت تجاری نیاز دارند. اگر به برنامه‌ها نیاز دارید – به‌عنوان‌مثال، برنامه رزرو آنلاین/رزرو یا برنامه سفارش

رستوران/فست فود – Wix یک سایت مطمئن است. بازار برنامه‌های آن یکی از محبوب‌ترین‌ها در این زمینه است.

2. Squarespace

Squarespace برای سازندگان وب‌سایت‌های تجاری مانند Apple است. این می‌تواند به شما در ایجاد وب‌سایت‌های تجاری کارآمد و بصری خیره‌کننده کمک کند که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. یادگیری نحوه استفاده از Squarespace به‌آسانی با Wix آسان نیست، اما الگوهای خاص آن ارزش یادگیری کمی سخت را دارد.

Squarespace در یک نگاه:

برنامه‌های ماهانه: برنامه‌های پولی از 12 دلار در ماه شروع می‌شود (سالانه پرداخت می‌شود). هیچ برنامه رایگان وجود ندارد، اما می‌توانید یک دوره آزمایشی 14 روزه رایگان دریافت کنید

طراحی الگوها: Squarespace برای طراحی فرم از رویکرد “کیفیت بر کمیت” استفاده می‌کند و 60 قالب را در صنایع اصلی ارائه می‌دهد.

ویژگی‌ها: بدون بازار برنامه، اما دارای ویژگی‌های باکیفیت خوب (اگرچه این گزینه کمتر از Wix است)

پشتیبانی: شامل ایمیل 24 ساعته، چت زنده و مرکز راهنمایی است

چه کسی برای Squarespace بهترین است؟

کاربرانی که می‌خواهند یک وب‌سایت بصری خیره‌کننده برای شرکت‌های صنایع خلاق‌تر، مانند عکاسی یا طراحی ایجاد کنند.

3. Weebly

اگر در مورد نحوه استفاده از Weebly فکر می‌کنید، اجازه دهید آن را برای شما توضیح دهیم. وقتی صحبت از طراحی به میان می‌آید، این یک موضوع مهم نیست، اما استفاده از آن بسیار آسان است و قطعاً ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد. اگر به دنبال راهی ارزان و بدون عارضه برای آنلاین شدن هستید، این ممکن است راه‌حل باشد.

نگاهی گذرا به Weebly:

قیمت‌گذاری: برنامه‌های پولی از 6 دلار در ماه شروع می‌شود (صورتحساب سالانه)، و همچنین یک برنامه رایگان تست قالب برای شما وجود دارد

طراحی: Weebly دارای الگوهای کمتری نسبت به Wix و Squarespace است، اما هنوز بیش از 50 تم برای انتخاب وجود دارد و اکثر آنها مناسب برای تلفن همراه هستند.

ویژگی‌ها: بزرگ‌ترین فروشگاه برنامه صنعت، با برنامه‌های رایگان و پولی که طیف وسیعی از دسته‌ها را پوشش می‌دهد.

پشتیبانی: شامل بلیط های پشتیبانی 24 ساعته، چت زنده، تلفن، انجمن و مرکز پشتیبانی است.

چه کسی برای Weebly مناسب است؟

کاربرانی که تجارت آنها به ترافیک ارگانیک بستگی دارد. Weebly دارای بهترین ویژگی‌ها و پشتیبانی سئو است.

کاربرانی که با بودجه بسیار پایینی کار می‌کنند. Weebly ارزان‌ترین طرح پولی را برای سه سازنده دارد.

مرحله 4: مدل را انتخاب کنید

نحوه انتخاب قالب

هر سازنده چه نوع الگوهایی ارائه می‌دهد

اکنون‌که سازنده وب‌سایت خود را انتخاب کرده‌اید، وقت آن است که قالب خود را انتخاب کنید، که به‌عنوان نقطه شروع طراحی شما عمل می‌کند. این مرحله موردعلاقه ما است، زیرا اولین بار است که می‌توانید نوک انگشتان خلاقانه خود را گسترش دهید و درک واقعی از ظاهر وب‌سایت تجاری خود داشته باشید.

اگر با Wix بسازید، آزادی کاملی برای سفارشی کردن قالب خود به هر نحوی که می‌خواهید خواهید داشت، این بدان معناست که – خوب یا بد – می‌توانید به چیزی کاملاً متفاوت ازآنچه با آن شروع کرده‌اید برسید.

Squarespace تمایل چندانی به‌دست گرفتن خلاقیت ندارد – اما با توجه به اینکه قالب‌های Squarespace بسیار عالی هستند، این چیز بدی نیست. ازنظر سفارشی‌سازی، Weebly جایی در وسط قرار می‌گیرد.

نکته اصلی: هنگام انتخاب طرح خود، منطقی است که از یک الگو شروع کنید که بیشترین شباهت را به هدف نهایی شما دارد. فیلتر کردن بر اساس صنعت در اینجا مفید است – به‌عنوان‌مثال، اگر در حال راه‌اندازی یک سایت تناسب‌اندام هستید، ممکن است بتوانید الگوهای مخصوص تناسب‌اندام را پیدا کنید.

قبل از انتخاب، می‌توانید هر الگو را پیش‌نمایش کنید. هنگامی‌که مورد مناسب خود را پیدا کردید، فقط کلیک کنید و ویرایش را شروع کنید! قبل از انتشار می‌توانید هر تعداد الگو که می‌خواهید پیش‌نمایش و امتحان کنید. Weebly حتی به شما امکان می‌دهد قالب خود را پس از فعال شدن سایت خود عوض کنید، که می‌تواند برای طراحی مجدد در آینده مفید باشد.

نکته مهم: این مورد در مورد همه سازندگان وب‌سایت صدق نمی‌کند. به‌عنوان‌مثال، Wix به شما اجازه نمی‌دهد که پس از انتشار سایت خود ظاهر خود را تغییر دهید.

هنگام تعیین الگو برای وب‌سایت خود، سعی کنید فراتر از جزئیات سطحی مانند فونت، رنگ‌ها و تصاویر نگاه کنید. از هر سازنده‌ای که استفاده می‌کنید، جایگزینی این موارد بسیار آسان خواهد بود.

در عوض، بر ساختار سایت، صفحه‌آرایی و “احساس” عمومی تمرکز کنید: آیا الگو مدرن و “تند” به نظر می‌رسد، یا امن‌تر و سنتی‌تر است؟ این بیشتر “در چهره شما” است یا کم‌اهمیت؟ به این فکر کنید که چگونه با هویت نام تجاری شما مطابقت دارد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام میخواستم بگم که من یبار از سایت ساز استفاده کردم برای یکی از سایتام و نمیتونم بگم بد بود..اما واقعا اگر کسی قصد داره واقعا تو اینترنت به درآمدزایی برسه مطمئنا داشتن یک سایت تخصصی یا شخصی که هیچ کسی هم به جز خود صاحب سایت بالا سرش نباشه بهترین راه هست.
    در ابتدا بهتره اصلا سراغ سایت ساز نرید. یا وردپرس و یا برید سایت با مدنویسی تخصصی بیارید بالا و درآمد خودتون رو شروع کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا