طراحی سایت

9 اصل طراحی وب سایت موفق

طراحی وب سایت موفق توسط صاحبان وب‌سایت تعیین نمی‌شود، بلکه توسط کاربران مشخص می‌گردد.

عواملی وجود دارد که بر قابلیت استفاده سایت تأثیر می‌گذارد.

یک وب سایت موفق فراتر از ظاهر آن (که چگونه به نظر می‌رسد) و کارکرد آن (سهولت استفاده) است.

طراحی سایت برای تبدیل کاربران مهم‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

شما می‌توانید از همه پلتفرم‌ها برای افزایش تبدیل کاربران در بازار بزرگ اینترنت استفاده کنید.

اما اگر سایت شما واقعاً بد به نظر برسد، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

درواقع به اعتبار کسب‌وکار شما لطمه می‌زند و ازنظر گوگل بد جلوه می‌کند.

بنابراین چه چیزی باعث موفقیت طراحی وب سایت می‌شود؟

این مقاله اصول طراحی صفحات وب موفق را توضیح می‌دهد که نه تنها ازنظر زیبایی‌شناسی دلپذیر هستند، بلکه جذاب، کارآمد و آسان برای استفاده در هر نوع حوزه اینترنتی می‌باشند.

در اینجا 8 اصل طراحی وب سایت موفق وجود دارد که باید بدانید و درک کنید.

1- ازنظر زیبایی برای کاربران مناسب دلپذیر است

مشتری هدف شما بخش خاصی از بازار است. بنابراین، عناصر طراحی وب‌سایت شما متناسب با مشتریان هدف شما هستند.

این طرح باید به‌صراحت برای مصرف‌کنندگان خاص ازنظر جمعیتی جذاب باشد.

یک تحقیق کوچک می‌تواند کمک زیادی کند، بنابراین عادت‌های مصرف‌کننده را شناسایی کنید.

زیرا محرک‌های خرید مانند: رنگ‌ها، انواع تصویر و سایر ویژگی‌های طراحی را آشکار می‌کنند.

اما اگر در انتها تبدیل به خریدار نشوند، داشتن تعداد زیادی بازدیدکننده وب سایت هیچ فایده‌ای ندارد.

روند طراحی سایت در سالهای اخیر به شدت تغییر کرده است و شما هم باید با آپدیتهای جدید، سایت خود را تغییر دهید.

2- گرافیک زیاد فراموشی می‌آورد

گاهی اوقات هدف سایت شما تحت‌الشعاع بسیاری از عناصر طراحی جذاب در یک صفحه قرار می‌گیرد.

درنهایت مصرف‌کننده را از خرید محصولات شما منحرف می‌کند.

این نکته بسیار مهم هست که در هنگام طراحی سایت، زیاد غرق گرافیک زیاد با المان‌های کروسل متوالی را نداشته باشید.

اما منظور ما از ساده بودن سایت، این نیست که فقط محصولات را داخل آن قرار دهید و به زیبایی ان اهمیت ندهید.

سادگی در طراحی سایت با ساده دیدن سایت از نگاه کاربر متفاوت هست.

سایت‌های بسیار زیبایی وجود دارند که از این سبک طراحی، برای هدف دادن کاربر به موضوع خاصی در سایت استفاده می‌کنند.

3- طراحی وب سایت مؤثر، ساده است.

یک سایت باید ساده باشد و به‌راحتی قابل پیمایش.

اما ازنظر زیبایی‌شناسی جذاب و مصرف‌کننده را برای ماندن در صفحه جذب بکند.

ویژگی‌های طراحی غیرضروری یا منحرف‌کننده در سایت، باعث ایجاد شلوغی در آن می‌شود.

این یعنی هدف دیگری جز منحرف کردن مصرف‌کننده برای تبدیل به مشتری را دنبال نمی‌کند.

همیشه آخرین مرحله حرکت کاربر را به خاطر بسپارید و هدف سایت خود را بر اساس آن ایجاد کنید.

4- عملکرد و سهولت استفاده

عملکرد و قابلیت استفاده باید هر تصمیم برای طراحی خاص را هدایت کند.

هر لینک باید کار کند و هر CTA باید به‌درستی قرار گیرد تا به یک مسیر آسان و روشن برای تبدیل مصرف‌کننده دست یابد.

برای استفاده صحیح از لینک‌های داخلی در سایت، امروزه به یک استراتژی صحیح لینک سازی داخلی نیاز دارد.

5- نوآورانه ولی حواس‌پرت کننده نیست

لوگوی گوگل و اپل را تصور کنید. به‌یادماندنی است؛ نه به این دلیل که در حال حاضر محبوب است، بلکه به دلیل استفاده خلاقانه از فضای خالی است.

زیرا هدف آنها مشخص هست و سعی می‌کنند در هر صفحه از سایت، فقط 1 یا 2 کار مهم را از کاربر بخواهند.

در حالی که اکثر سایت‌های ایرانی اهدف و گزینه‌های زیادی را سعی می‌کنند در یک صفحه برای کاربر در نظر بگیرند.

طراحان وب موفق می‌دانند که چگونه از فضای خالی و سایر عناصر طراحی استفاده کنند.

یک سایت در صورتی مؤثرتر است که از طراحی ساده و تمیز احاطه‌شده با فضای خالی استفاده کند، که طرحی ایجاد می‌کند که کمتر حواسش را پرت می‌کند و بازدیدکنندگان را به‌جایی که می‌خواهید بروند هدایت می‌کند.

6- آسان برای درک

پیام شما باید مستقیماً سر اصل مطلب باشد.

سایت‌های زیادی در ایران هستند که متأسفانه همین اصول ساده برای گشت‌وگذار کاربران داخل سایت را رعایت نمی‌کنند.

بازدیدکنندگان باید هر عنوان، عبارت و کلمه را به‌وضوح درک کنند و آنها را با آنچه از آنها می‌خواهید اشتباه نگیرند.

هرگونه انحراف از پیام شما، مانند کلمات غیرمعمول یا اصطلاحات یا عبارات کمتر رایج، معمولاً موانعی برای تبدیل به مشتری هستند.

7- انسجام در طراحی با الگو گرفتن از هویت برند

هر کسب‌وکاری یک موجود منحصربه‌فرد است. این شخصیت خاص خود را دارد و اغلب در خدمات برند نشان داده می‌شود.

بنابراین طراحی، بازتابی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر شرکت و برند است. طراحی باید تا آخرین جزئیات منسجم باشد.

8- یک سایت ساده؛ اما پر رمز و راز

در طراحی باید به بازدیدکنندگان این الهام را بخشید تا بیشتر در مورد سایت کاوش کنند و بیشتر بدانند و درنهایت آنها را به سمت تبدیل به مشتری سوق دهد.

این از صفحه اصلی شروع می‌شود، که باید جذابیت اولیه در سهولت استفاده و طراحی داشته باشد.

استفاده از تصاویر و بنرهای خاص در بعضی از صفحات پربازدید سایت در جلوی دید کاربر در زمان تخفیف‌ها و پیشنهادات خاص.

در حالی که کاربر با کلیک بر روی آن تصاویر و بنرها و وارد شدن به صفحه مقصد، تازه متوجه بشود که موضوع آن چیست!!!

9- بر آنچه بیشتر اهمیت دارد تأکید کنید

طراحی شما باید مستقیماً با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کند، که برند شما می‌تواند مشکلات یا نیازهای خاص مصرف‌کنندگان را حل کند.

بخشی از این فرآیند، تبلیغ نویسی و تصاویر واقعی با CTA بالا است. باید برای آنچه دقیقاً مصرف‌کننده می‌خواهد جذاب باشد.

ایجاد سایتی که فقط با در نظر گرفتن این اصول طراحی ساخته شود، آسان است.

چگونه یک وب سایت موفق بسازیم

1) مطمئن شوید که وب سایت شما عالی به نظر می رسد و به درستی کار می کند:

هیچ چیز خسته کننده تر از داشتن یک وب سایت شلوغ نیست. به هر حال، فروشنده 24 ساعته شما کسی است که هرگز نمی خوابد، به هیچ تعطیلات تعطیلات نیاز ندارد و اگر مشتریان شما به آنها نیاز داشته باشند، دائماً در دسترس است.

با این حال، درست مانند همتای انسانی، وب سایت شما ممکن است تصویر مناسبی را ارائه نکند که می تواند جذابیت مشتریان و فروش را کاهش دهد.

به همین دلیل است که داشتن یک طراحی وب با کیفیت بالا و معاصر بسیار مهم است.

همچنین، هرگز نباید فراموش کنید که استفاده از وب سایت را تا حد امکان آسان کنید. این بدان معناست که صفحات بدون پاسخ و لینک های شکسته یک رد مطلق هستند.

مشتریانی که یک صفحه وب خاص را مشاهده می کنند، تصمیم می گیرند که در عرض چند ثانیه باقی بمانند یا خیر.

2) نظرات مشتریان مفید هستند، بنابراین از آنها استفاده کنید:

آیا می دانستید که تقریباً 72 درصد از مشتریان به همان اندازه که به توصیه های افرادی که شخصاً می شناسند به نظرات آنلاین اعتماد دارند؟

چه محصولاتی را بفروشید یا خدماتی را در وب سایت خود ارائه دهید، بررسی ها می توانند ابزاری واقعا مفید برای کمک به مشتریان بالقوه در تصمیم گیری آگاهانه باشند.

تعداد زیادی سرویس نقد وجود دارد که می توان به صورت رایگان از آنها استفاده کرد و یکی از محبوب ترین نمونه ها گوگل پلاس است.

اگر هنوز هیچ سیستم بررسی در سایت خود تعبیه نشده است، اکنون برای ورود به آن دیر نیست. در واقع، ما به شدت توصیه می کنیم که این کار را انجام دهید.

3) نرخ پرش در وب سایت های خود را نظارت کنید:

برای آن دسته از شما که با اصطلاح “نرخ پرش” آشنا نیستید، این فرآیندی است که در آن کاربران از یک وب سایت خاص بازدید می کنند و سپس بدون انجام هیچ اقدامی مانند مرور صفحات مختلف و/یا خرید محصولات (یا خدمات) آن را ترک می کنند.

هرچه نرخ پرش کمتر باشد، بهتر است. این بدان معناست که اکثر بازدیدکنندگان آنلاین شما بدون کلیک فوری بر روی دکمه خروج، در صفحات وب شما حرکت می کنند.

برخلاف هر فروشگاه فیزیکی، بازدید از وب‌سایت‌های مختلف می‌تواند به سادگی کلیک روی دکمه‌های پرداخت باشد، به این معنی که سرگرم کردن مشتریان و جلوگیری از رفتن آنها به سمت رقیب دیگر بسیار دشوار است.

با این حال، اگر طراحی وب سایت شما چشم آنها را خشنود می کند، مطمئناً می توانید علاقه آنها را حفظ کنید، اطمینان حاصل کنید که آنها به بیراهه نروند و در واقع: شانس آنها را برای خرید یک محصول خدماتی از شما افزایش دهید.

4) تمایز از دیگران:

این عمدتا به دلیل طراحی کلی سایت شما است، اما اغلب اوقات، شرکت ها مجبورند خدمات ارائه شده خود را در صورت وجود یک وب سایت جدید ارزیابی کنند و به این نتیجه برسند که ممکن است تفاوت زیادی با رقبای خود نداشته باشند.

به همین دلیل است که داشتن یک وب سایت موفق واقعاً نیازمند ایده های تازه و ارائه محصول است که در یک وب سایت با جزئیات یکپارچه بافته شده اند.

5) سئو و بازاریابی:

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه شرکت ها می توانند سایت های خود را در بالای صفحه جستجوی گوگل فهرست کنند؟ خوب، سئو یا سئو به سادگی پاسخ به آن است.

تقریباً هر شرکت بزرگی از این روش بازاریابی استفاده می کند زیرا تأثیر قابل توجهی بر فروش و همچنین تعداد مشتریانی که وب سایت هر روز دریافت می کند را ایجاد می کند.

با پیشرو بودن گوگل در موتورهای جستجو، میلیون ها نفر هر روز از خدمات آنها استفاده می کنند.

داشتن یک استراتژی عالی سئو و اجرای منظم آن می تواند در نهایت شما را در صدر نتایج جستجو قرار دهد و همچنین راهی موثر برای موفقیت بیشتر وب سایت شما است.

هنگام تولید محتوا برای وب سایت خود، سعی کنید تا جایی که ممکن است از شخصیت خود استفاده کنید.

این ممکن است برای برخی یک ویژگی غیرحرفه ای به نظر برسد، اما در نهایت مردم از مردم خرید می کنند.

اگر این نکات به درستی اجرا شوند، مطمئناً فروشنده 24 ساعته شما در دراز مدت مشتریان بیشتری را جذب خواهد کرد!

شرکت طراحی سایت در مازندران سئو شتاب، توصیه می‌کند که وضعیت فعلی طراحی وب‌سایت خود را ارزیابی کنید.

بررسی کنید که آیا آن را تبدیل به مشتری می‌کند یا نه؟

یا اینکه یاد بگیرید برای استفاده از یک سایت جذاب و باتجربه کاربری مناسب برای بازدیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، به چه اصول طراحی نیاز دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا