
اگر وبسایت شما کمی خستهکننده و برای کاربران کمی آزاردهنده است نگران نباشید، شما تنها نیستید.
امروز، ما قصد داریم به برخی از مواردی که باید فوراً از وب سایت خود حذف کنید، بپردازیم.
اگر سایت شما چند سال پیش طراحی شده است، احتمالاً لیستی از کارهایی وجود دارد که میتوانید بدون آن بهتر کارها را انجام دهید.
برخی از ویژگیهای آن ممکن است سایت شما را قدیمی به نظر برساند و برخی در واقع خطرات امنیتی هستند.
این نکات در اهمیت طراحی سایت بسیار مهم هستند و انجام ندادن آنها باعث افزایش نرخ خروج کاربران خواهد شد.
در اینجا مواردی وجود دارد که باید برای خلاص شدن از شر آنها در نظر بگیرید:
چه مواردی را باید از سایت حذف کنیم؟
عکسهای استوک که همه استفاده میکنند
تصاویر، بهخصوص تصاویر باکیفیت بالا، مطمئناً تعامل و تبدیل را افزایش میدهند.
اما اگر مخاطبان شما آنها را معتبر ندانند، بهخصوص با نسل هزاره، تعامل خاصی با سایت شما ندارند.
این فقط تصاویر کلیشهای نیست، اما وقتی مردم آنها را میبینند و میدانند که آنها تصاویر استوک هستند، احتمالاً سایت شما را ترک میکنند و به برند شما اعتماد نمیکنند.
در عوض، میتوانید یکی از این کارها را انتخاب کنید:
عکاسی سفارشی – اگر برای آن بودجه دارید، این کار را انجام دهید. از عکسهای با وضوح بالا مانند عکسهای کارمندان یا فضای داخلی دفتر خود استفاده کنید.
عکسهای استوک با کیفیت بالا – هنوز هم میتوانید از آنها استفاده کنید، اما باید با دقت انتخاب کنید. در واقع نسخههای جدیدتری از عکسهای ذخیرهشده وجود دارد که بهاندازه عکسهای قدیمی کلیشهای به نظر نمیرسند.
تغییر گرافیکی عکسهای استوک – اگر از تهیه عکسهای سفارشی ناامید هستید، پیشنهاد میکنیم که کمی آنها را تغیر دهید و در سایت خود به اشتراک بگذارید.
نمادهای رسانههای اجتماعی در هدر سایت شما
من میدانم که شما میخواهید فالوورهای بیشتری در تمام پلتفرمهای خود داشته باشید و به همین دلیل است که این نمادها را در هدر سایت خود قرار میدهید.
با این حال، مشکل قرار گرفتن آنها در چنین مکان برجسته این است که قابلتوجه و باعث عدم تمرکز کاربر بر سایت شما هستند.
شما تلاشهای خود را برای جذب افراد به وب سایت خود افزایش دادهاید، و اکنون دارید گامی اشتباه برمیدارید تا آنجا را ترک کنند.
هنگامیکه این نمادها را در چنین مکان برجستهای قرار میدهید، آنها را از وبسایت خود دور کرده و روی پلتفرمهای رسانههای اجتماعی خود قرار میدهید ،که ممکن است فکر کنید جالب است.
اما بازهم در شبکههای اجتماعی چه میگذرد؟
آنها پستهای دوستان خود را خواهند دید، این احتمال بسیار زیاد هست که در این روند گشتوگذار در شبکههای اجتماعی گم میشوند و حتی ممکن است فراموش کنند به سایت شما بازگردند.
راه حل؟ در عوض از ابزارهای اجتماعی بهره ببرید.
این ابزارها به مردم اجازه میدهند که در مورد شما توییت کنند، صفحه شما را لایک کنند یا پست شما را در محیط وب سایت شما به اشتراک بگذارند.
میتوانید از آنها در قسمت پایین فوتر و زیر پت های بلاگ خودتان قرار دهید تا کاربر در صورت رضایت از مطلب شما، آن را به اشتراک بگذارد.
لینکهای ایمیل سایت خودتان
اگر صفحات رزومهای برای کارمندان خود یا موارد مشابه دارید، کاری که اکثر صاحبان وبسایت انجام میدهند، این است که لینکی به ایمیلهای خود قرار دهند.
مشکل اینجاست: آنها احتمالاً در هرزنامه قرار میگیرند، که میتواند یک خطر امنیتی نیز باشد و اکثر هکرها از ایمیلها بهعنوان نقطه ورود استفاده میکنند.
بهترین آژانسهای طراحی وب سایت استفاده از فرم سازهای ایمیل را به جای آن توصیه میکنند.
ایمیلهایی که با استفاده از فرمها ارسال میشوند راحتتر هستند.
زیرا قابل ردیابی هستند، بنابراین میتوانید با استفاده از برنامه ایمیل خود، آنها را به پوشهها و زیرپوشههای مختلف هدایت کنید.
همچنین میتوانید درخواستهای مشتری را از برنامههای کارآموزی فیلتر کنید تا بدانید به دنبال چه هستید.
ویدیوهای پیشنهادی
این المان یک مورد بسیار مهمتر است. ممکن است با این موضوع آشنا نباشید.
اما اگر از ویدیوها در هرجایی از سایت خود استفاده میکنید، عاقلانه است که ویدیوهای پیشنهادی را در آپارات غیرفعال کنید.
اتفاقی که میافتد این است که در پایان یک ویدیوی آپارات، «پیشنهادات» بسیار جالبی از دیگر ویدیوهای مرتبط وجود دارد، که ممکن است کاربر بخواهد تماشا کند.
این ویدیوهای پیشنهادی میتواند ویدیوهای تصادفی و نامرتبط باشد.
اما شما به این احتمال فکر کردهاید که احتمال دارد یکی از این ویدیوها، مربوط به رقبای شما باشد.
البته در یوتیوب میتوانید تنظیم کنید که ویدیوهای پیشنهادی بعد از اتمام ویدیوی شما نشان داده نشود.
در اینجا یک راهحل آسان برای این مشکل وجود دارد: روی گزینه Share از پخشکننده ویدیوی یوتیوب کلیک کنید، سپس روی “Embed” کلیک کنید و سپس “Show More” را انتخاب کنید که گزینههای بیشتری برای شما باز میشود.
در مرحله بعد، به پایین بروید و علامت گزینه «نمایش ویدیوهای پیشنهادی پس از پایان ویدیو» را بردارید.
حتماً و حتماً از این نکات استفاده کنید تا وبسایت خود را کاربردیتر و آسانتر کنید. زیرا امروزه ماندگاری کاربر در سایت ف بسیار مهم هست.
شما می توانید برای اینکه یک سایت زیبا داشته باشید و تجربه کاربری بهتری در سایت ارائه دهید از خدمات طراحی سایت مازندران استفاده کنید.
جزئیات سادهای که طراحی وب شما را تکمیل میکند
بیشتر اوقات، ما در مورد ایجاد وب سایتهایی صحبت میکنیم که محتوای مهمی داشته باشند و درعینحال تأثیر خوبی را در اختیار کاربران قرار دهند.
رک و پوستکنده، کسبوکارهای آنلاین قطعاً باید این موارد را اجرا کنند، زیرا کلید کارکرد یک وبسایت هستند.
اگرچه گاهی اوقات چیزی که در طراحی و عملکرد کلی وبسایت گم میشود جزئیات جزئی است.
یک چیدمان وب سایت با استفاده آسان و ساده همیشه مؤثرتر از یک صفحه درهمریخته و سازماندهی نشده پر از اطلاعات اضافی است.
در صورت امکان، منوی پیمایش سطح بالا را به بیش از پنج تب محدود کنید.
همچنین شایان ذکر است که آنها را بهوضوح علامتگذاری کنید و مطمئن شوید که صفحات مرتبط در زیر آن برگهها سازماندهی شدهاند.
افزودن ساده جستجوی سایت به گوشه سمت راست بالای صفحه وب نیز برای بازدیدکنندگان وب بسیار مفید است.
زیرا برخی از آنها ممکن است به جای مرور در سراسر صفحه شما، مستقیماً در لیست جستجو تایپ کنند.
این باعث میشود که آنها راحتتر بتوانند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.
همچنین، به یاد داشته باشید که از تصاویر باکیفیت بالا و مرتبط با برند شما استفاده کنید تا ظاهری حرفهای به وبسایت خود بدهید.
دقت کنید که اندازه فونت را کم یا زیاد نکنید و از رنگهایی استفاده کنید که چشمنواز هستند.
هیچکس نمیخواهد فقط سعی کند فونتهای کوچک و رنگهای روشن را بخواند عصبی شود.
استفاده از خطوط مشکی درزمینه سفید بسیار منطقی است.
بههرحال، کتابها برای مدت طولانی از این فناوری استفاده میکنند و واقعاً برای آنها کار میکند.
پس چرا آن را در وبسایت خود اعمال نمیکنید؟
این ساده و درعینحال واقعاً مؤثر است. اطلاعات تماس شما نیز باید بهراحتی قابلکشف باشد.
در صورت امکان، آن را در بالای یا پایین صفحه اصلی قرار دهید.
بنابراین بازدیدکنندگان وب اگر میخواهند با شخصی از شرکت شما تماس بگیرند، مجبور نباشند بهطور جدی آدرس یا شماره تلفن را جستجو کنند.
حقیقت این است که این جزئیات ساده هستند که بیشترین تأثیر را روی مشتریان هنگام بازدید از وبسایت شما میگذارند.
بنابراین مطمئن شوید که هر گوشه و کناری را تا ریزترین جزئیات کاوش و موشکافی کنید و مخاطب اصلی خود را به خاطر بسپارید.
علیرغم تمام ارتقاهای اخیری که در سایت خود وارد کردهاید، نادیده گرفتن سادهترین جزئیات واقعاً میتواند منجر به اثرات منفی شود، به همین دلیل است که دقت در این تجارت ضروری است.
چگونه وب سایت خود را بهتر کنیم
همه ما آن یک کار را داریم که در طول روز بارها و بارها انجام می دهیم.
این می تواند یک شغل، مرور معمولی در حساب های رسانه های اجتماعی ما یا حتی کارهای مرتبط با کار باشد.
این چیزها هر چه که باشند، اگر جلوی رایانه یا تلفن هوشمند کار می کنید، احتمالاً روزی نوعی آبکشی و کف کردن خواهید داشت.
بنابراین، آیا بهتر نیست چنین کلیک های آزاردهنده ای در وب سایت ها حذف شود؟
بسیاری از صفحات وب و ابزار معمولاً به گونهای طراحی میشوند که کاربر را وادار میکنند مراحل مختلفی را طی کند تا به نتیجه نهایی برسد.
و با وبسایتهای پیچیدهتر، دردسرهای رسیدن از نقطه A به نقطه B میتواند واقعاً خشمگین و کمتر از برازنده باشد.
هر چند وقت یکبار روی یک دکمه روی دکمه دیگر کلیک می کنید ممکن است به اندازه کافی ساده به نظر برسد، اما اگر مجبور باشید چندین بار در روز این کار را انجام دهید، به راحتی می تواند به یک فرآیند هیجان انگیز تبدیل شود.
با گذشت زمان، این تحریک کوچک ممکن است تبدیل به تنها چیزی شود که کاربران شما روی آن تمرکز می کنند و به نوبه خود باعث سقوط وب سایت شما می شود.
این می تواند به دلیل استفاده از UX ضعیف و دکمه های پیچیده باشد که ممکن است ناشی از عدم درک نحوه استفاده عموم از سایت و همچنین عدم تفکر انتقادی در مورد بهترین راه برای جلوگیری از چنین مشکلاتی باشد.
به یاد داشته باشید که این نشت های کوچک است که می تواند تمرکز محدود کاربران را از بین ببرد.
دانستن اینکه کاربران معمولاً از کدام آیتمهای منو استفاده میکنند یا اینکه چگونه با استفاده از محصول/خدمت شما وظایف روزانه خود را انجام میدهند، میتواند در طراحی و بهبود تجربههای کاربری که واضح، شهودی و مهمتر از همه برای استفاده آسان به نظر میرسند، کمک زیادی کند.
در پایان، هنگام طراحی یک وب سایت، همیشه این عبارت را در نظر داشته باشید: ممکن است از قبل آسان باشد، اما آیا می توان آن را آسان تر کرد؟
اگر چنین است، همه چیزهایی را که میتواند از بهینهسازی استفاده کند، بهبود ببخشید تا مهمانان شما بتوانند تجربهای روان در وبسایت شما داشته باشند.